Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2006, 15:51
Verwijderd
hey,

Weet er hier iemand oefeningen om je enkels te verstevigen?
Ben namelijk van plan om vaker te gaan schaatsen (doe ik niet zo heel vaak) en ik krijg steeds na een rondje of 20 last van m'n enkels. Ik kan dan niet meer recht op m'n voeten blijven staan en ze beginnen pijn te doen.
Op internet kon ik eigenlijk niet echt wat vinden.
Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 16:23
wup
wup is offline
oeh, dat wil ik ook wel weten.
ga meestal bij de eerste stap al door mijn enkels als ik ga rennen..
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 17:49
Verwijderd
De banden van je enkels zitten vast aan je kuitspieren.

Doe wat kniebuigende oefeningen en loop wat vaker op je tenen. Zorgt voor stabiliteit.

Kniebuigende oefeningen zorgen ervoor dat je banden bij je enkels ervoor moeten zorgen dat je niet door je voet zwikt.

Pak een deurwand beet en zak door je knieen en druk je billen zover naar achteren zodat je bovenbeen evenwijdig aan de grond is en je knieen voor je tenen blijven. Zeg maar een soort van Squat oefening bij fitness.

Je kan ook op een plek staan en dan op je tenen gaan staan. Hou even vast, en zak weer terug. Doe dit 20 keer. Of wissel af dat je op 1 voet gaat staan.

Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 23:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan je enkels al trainen door bijvoorbeeld op je tenen te gaan staan als je je tanden poetst ofzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 23:24
Verwijderd
Ok, bedankt voor de tips.
Heb dan alleen het idee dat je ze dan zeg maar in stevigheid naar voren en naar achteren traint ipv naar links en rechts.
Dit omdat je met schaatsen natuurlijk op een gegeven moment naar links en naar rechts 'erdoor zakt'.
Het is verder niet zo dat ik extreem zwakke enkels heb. Ga nooit door m'n enkel en zwik verder ook nooit als ik een keer op een steen ofzo stap met een zo'n soort klompschoen.
Het is dus meer dat ik het de volgende keer dat ik ga schaatsen (hopelijk binnen een paar weken) gewoon niet zo snel daar weer last van wil hebben, omdat het redelijk vervelend is.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 08:15
Superspeedy
Superspeedy is offline
Om je enkels te verstevigen zijn talloze oefeningen.
Ik geef je er een paar:

ga met gewone schoenen of op blote voeten in schaatshouding staan en wissel om de 5 seconden van been. Dus voorover op 1 been. Doe net als je schaatst.

sta gewoon rechtop en ga ook op 1 been staan. Hierdoor moet je enkel continu corrigeren om te blijven staan. Ook hierbij span de spieren die in verbinding staan met je kuit aan. Door dit telkens af te wisselen van been train je je enkels.

Wat men hier zegt op tenen staan. Dat houdt je geen minuten vol. Je kunt het simpel afwisselen door zeg maar op je tenen te staan, weer gewoon, op je tenen, weer gewoon. Maar doet het ook andersom. Ga op je hak staan en dan weer gewoon, etc.

Verder kun je nog 'droog' pootje over oefenen.
Punt bij jou is denk ik dat de bochten het probleem zijn. Weet trouwens niet je snelheid!
En ga eens hardlopen, hierdoor verstevig je je enkels omdat je voet telkens ietwat moet corrigeren.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 08:45
N1en
N1en is offline
ik schaats ook en door je enkels te verstevigen kan het idd een stuk makkelijker gaan! ik denk ook dat door op je tenen te gaan staan je enkels alleen naar achter en naar voren sterker worden
een aantal manieren voor stevigere enkels:
- zet je voet op een traptrede en zorg ervoor dat hij voor de helft op de tree staat en voor de andere helft "in de lucht hangt" (niet je hiel erop en je tenen "in de lucht" maar de helft van je hiel erop en de helft van je tenen erop dus de andere helft in de lucht) klinkt criptisch maar anders kan ik het niet uitleggen

nog n manier: kost wel ff knutseltijd.... maak een rond ding (bijv stukje bezemsteel) vast aan de onderkant van een plankje, nu kun je met je voet op de andere kan t van dat plankje gaan staan en zo probere het plankje recht te houden zonder te wiebelen
__________________
love you.. love me?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoi, een nieuw topic! #1873
Verwijderd
500 04-06-2016 20:28
Lichaam & Gezondheid Enkel Banden verrekt
patricia15
16 18-10-2009 15:49
Lichaam & Gezondheid Enkels verstevigen
Zizou06
6 29-01-2007 07:08
Lichaam & Gezondheid Gekneusde enkel
femkeb
11 19-10-2006 17:42
Verhalen & Gedichten Winnaar Verhalenwedstrijd: Adrian Nederlof en zijn broer.
Verwijderd
51 08-06-2005 05:41
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Adriaan Nederlof en zijn broer
Ieke
0 11-04-2005 17:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.