Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2003, 10:48
aboe
aboe is offline
Drie weken geleden kreeg ik koorts, was moe, ik dacht dat ik gewoon griep had. Ik had een piercing in mijn lip, die nacht is mijn lip helemaal opgezwollen, kon door de pijn niet meer praten, en mijn piercing zat helemaal vast. Dezelfde nacht ben ik naar het ziekenhuis gegaan, daar is mijn piercing eruit gehaald (gezaagd hehe). Aan de binnenkant had zich een abces gevormd, die is met veel moeite verwijderd.
De volgende morgen moest ik op controle komen, en alles was goed.
Die dag kreeg ik veel pijn aan mijn tong, waardoor ik niet meer kon drinken eten. Dit is zo een aantal dagen doorgegaan. We zijn naar de huisarts geweest en heeft mij een antibioticakuur gegeven "na een paar dagen moet het ergste over zijn" .
Ik moest wel mijn tempteratuur heel goed in de gaten houden. Maar mijn koorts was niet extreem hoog.
Na een paar dagen merkte ik geen vooruitgang, het werd zelfs erger. Heel mijn mond zat van de binnenkant onder de blaasjes. Ik kon die medicijnen niet meer innemen want zo`n pil wegslikken deed te pijn.ook had ik een gigantische druk op mijn oren. Ook had ik al lang niet meer gegeten. In het weekend zijn we naar de weekendarts geweest omdat ik dus nieuwe medicijnen moest hebben en omdat het gewoon slechter ging. (opgewzollen gezicht, aan de buitenkant van mijn nek zag je een bult zitten). Daar heb ik vloeibare antibiotica gehad en een hoop troepjes om de pijn te verachten, want ik moest toch weer gaan drinken en eten...wat nog steeds niet lukte.
Maandag naar mijn eigen huisarts geweest..en meteen spoedopname in het ziekenhuis ...daar heb ik een week gelegen. Was uitgedroogd en de door de artsen gegeven 2 antibiotica sloegen niet aan... nu ben ik weer thuis en kan weer praten, eten, drinken, slikken. De uitslag van mijn onderzoek heb ik nog niet...dus mijn vraag...
weet iemand wat dit kan zijn? (ik heb verschillende dingen gehoord van mijn huisarts/weekend arts------> kokkenbacterie, slijmvliesontsteking, herpes)

Ik ben nog heel slap, moe, duizelig, moet dus weer op krachten komen. ( heb 8 dagen achterelkaar niks gegeten)..iemand tips hoe dat zo snel mogelijk te doen?

(sorry voor het lange verhaal hehe...)

maar alvast bedankt!

Liefs Aboe
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 10:52
Verwijderd
Citaat:
aboe schreef op 28-09-2003 @ 11:48:
Ik ben nog heel slap, moe, duizelig, moet dus weer op krachten komen. ( heb 8 dagen achterelkaar niks gegeten)..iemand tips hoe dat zo snel mogelijk te doen?

Wat het is zou ik niet weten...

Op krachten komen...tja, voldoende en gezond eten, zorgen dat je voldoende vitaminen binnen krijgt (veel groente, fruit en event. vitaminepillen dus). En voldoende drinken en rusten. En langszaam weer op gaan bouwen, niet ineens een marathon gaan lopen ofzo, maar rustig beginnen.

Beterschap en hopelijk vinden ze nog iets...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 11:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
als je 8 dagen niks gegeten en gedronken hebt, heb je kans op uitdroging. daarvan ga je je helemaal slap voelen en dat schiet dus niet echt op.
ik weet dat je bij diaree ORS kan gebruiken tegen uitdroging. Dat is dus een medicijn. Ik weet niet of het over het algemeen voor uitdroging is of puur bij diarree, maar je zou kunnen vragen aan iemand in je omgeving of die eens wil informeren bij de drogist en het voor je mee wil brengen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 11:40
aboe
aboe is offline
ik was uitgedroogd toen ik bij het ziekenhuis aankwam, maar weekje infuus doet wonderen.
Nu kan ik weer gewoon eten en drinken
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 11:02
Sjron
Sjron is offline
Ik denk eigenlijk dat het door die piercing komt,
dat je erdoor geinfecteerd bent ofzo..
__________________
this love is real...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 13:34
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik denk ook dat t in de eerste instantie door de piercing komt want daar had je een ontsteking en een abces... dat kan komen door het verwaarlozen van de ontsteking (soms haal je t er te laat uit=>waardoor je dus je piercing eruit moet laten zagen)
dat je daarna last van je tong ed hebt gekregen is waarschijnlijk gewoon omdat de ontsteking is uitgebreid in de rest van je mond.. en van een ontsteking kun je gewoon gigantische koorts krijgen... en als gevolg van de pijn in je mond heb je niet gegeten/gedronken waardoor je uitgedroogd was...

succes in elk geval...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 15:48
Verwijderd
Citaat:
MissBi@tch schreef op 29-09-2003 @ 14:34:
ik denk ook dat t in de eerste instantie door de piercing komt want daar had je een ontsteking en een abces... dat kan komen door het verwaarlozen van de ontsteking (soms haal je t er te laat uit=>waardoor je dus je piercing eruit moet laten zagen)
dat je daarna last van je tong ed hebt gekregen is waarschijnlijk gewoon omdat de ontsteking is uitgebreid in de rest van je mond.. en van een ontsteking kun je gewoon gigantische koorts krijgen... en als gevolg van de pijn in je mond heb je niet gegeten/gedronken waardoor je uitgedroogd was...

succes in elk geval...
Ja, dat lijkt me ook het meest logische.

Ik denk iig niet dat het een herpesinfectie is, want dat is zelden zo ernstig...dan zijn idd de blaasjes dan, maar ik heb nog nooit gehoord dat je daar do'n dikke tong/lip van kunt krijgen.

Maar ik weet -natuurlijk- ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 17:33
Verwijderd
er al es aan gedacht dat het spruw kan zijn ...?
Verder wsl wel door die piercing ook ja ... sorry, maar een tongpiercing kan je misschien wel mooi vinden (ik vind het afschuwelijk, maar goed smaken verschillen), maar de risico's zijn er wel ... ofwel ben je niet goed geinformeerd ofwel neem je graag risico's ...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 18:41
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
mmm ellende joh! Ben blij dat het weer beter gaat met je
ik heb geen idee wat het kan zijn, en ik denk dat je met mijn hulp niet ech opschiet zet je het wel op het forum als je de uitslag hebt?

Ik heb nog wel een tip: eet olvarit! (babyvoer) dit is niet vet (dus niet misselijkmakend) en er zitten voldoende vitamines in. Bovendien bevat het ook veel vocht, mij helpt dit altijd enorm tijdens een lange "ik-ben-erg-ziek-en-kan-niks-eten"periode
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 19:09
mixtape
Avatar van mixtape
mixtape is offline
Citaat:
roosje schreef op 29-09-2003 @ 18:33:
er al es aan gedacht dat het spruw kan zijn ...?
Verder wsl wel door die piercing ook ja ... sorry, maar een tongpiercing kan je misschien wel mooi vinden (ik vind het afschuwelijk, maar goed smaken verschillen), maar de risico's zijn er wel ... ofwel ben je niet goed geinformeerd ofwel neem je graag risico's ...
Staat toch duidelijk dat ze 'm in d'r lip had.
Maar het lijkt me toch vrij sterk dat zo'n heftige reactie wordt veroorzaakt door een lippiercing? Althans, zo snel en plotseling?

En als het wel zo was; waar heb je 'm laten zetten? Zou eens gaan na checken, was misschien niet erkend ofzo.
__________________
jaaaaa jaaa
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Silveria schreef op 29-09-2003 @ 20:09:
Staat toch duidelijk dat ze 'm in d'r lip had.
Maar het lijkt me toch vrij sterk dat zo'n heftige reactie wordt veroorzaakt door een lippiercing? Althans, zo snel en plotseling?

En als het wel zo was; waar heb je 'm laten zetten? Zou eens gaan na checken, was misschien niet erkend ofzo.
Ok, maar lip blijft nog altijd een risico hoor ... sorry was nog niet goed wakker gisteren
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 21:55
aboe
aboe is offline
Ik had hem laten zetten in Nieuw Zeeland, wel allemaal heel hygienisch enzo...heb er ook geen last van gehad.maar toen ineens wel..(heb hem afgelopen zomervakantie laten zetten)
Maandag krijg ik meer te horen... ik ben benieuwd...

Liefs Aboe
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie geen idee wat het is...
Dutchey
5 24-04-2014 06:46
Software & Hardware [Monitor/Beeldscherm] Computer gaat wel aan, beeldscherm doet het niet?
wr_faya
6 27-10-2005 17:22
Algemene schoolzaken maatschappijleer? Wat is dat?
Nijntjethebest!
29 04-07-2005 12:40
Lichaam & Gezondheid zonneallergie
marlies
16 02-06-2004 18:36
Lichaam & Gezondheid 'gezwollen' ader :/
Boef
3 16-12-2003 11:17
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe weet je dat iets bestaat zonder dat je weet wat het is?
Nylodje
9 28-11-2002 12:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.