Oud 23-11-2003, 20:46
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Het ene moment kijk ik m'n boeken in en denk ik 'dit is te moeilijk, dit kan ik ECHT niet, ik geef het op!'. En een uurtje later kijk ik nog eens en denk ik 'ach wat, ik ben over een maand klaar voor het examen'.

Dat eerste gevoel is erg demotiverend.

Wie kent dit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2003, 20:47
Verwijderd
Ik dat vrijwel iedereen dat eerste gevoel wel eens heeft. Ik iig wel.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 20:53
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Ja, ik ken het. Wil je nu mijn MSN ofzo?
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 21:05
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 23-11-2003 @ 21:53:
Ja, ik ken het. Wil je nu mijn MSN ofzo?
Nee hoor, maar hoe ga je ermee om?

Ga je met tegenzin toch aan de slag en probeer je je er doorheen te worstelen, of denk je 'fuck it' en ga je forummen?
Of ga je naar de huiswerkfora om hulp te zoeken?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 23-11-2003 @ 22:05:
Nee hoor, maar hoe ga je ermee om?

Ga je met tegenzin toch aan de slag en probeer je je er doorheen te worstelen, of denk je 'fuck it' en ga je forummen?
Of ga je naar de huiswerkfora om hulp te zoeken?
Dat wisselt per keer. Ligt er maar net aan hoe m'n algemene humeur is, of het erg nodig is dat ik wat aan dat hw doe, enz.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 21:20
Verwijderd
Dat eerste gevoel is mij eigenlijk onbekend. Omdat ik niets leuker vind dan mijn studieterrein is eigenlijk niets te moeilijk. Mocht het wel zo moeilijk zijn dat ik het niet ineens begrijp dan beleef ik al plezier aan de voorbereidingen om het wél te snappen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 21:57
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-11-2003 @ 22:20:
Dat eerste gevoel is mij eigenlijk onbekend. Omdat ik niets leuker vind dan mijn studieterrein is eigenlijk niets te moeilijk. Mocht het wel zo moeilijk zijn dat ik het niet ineens begrijp dan beleef ik al plezier aan de voorbereidingen om het wél te snappen.
Dat heb ik nu dus ook; als ik het niet begrijp, gaat m'n hart wat sneller kloppen en is het een soort uitdaging het wel te gaan begrijpen. Maar het is zelden zo dat ik iets niet begrijp... In dat geval werkt het voor mij dus zeker motiverend; ik streef er dan naar het wél te begrijpen. Maar wanneer ik iets moet doen wat me echt niet interesseert, dan schuif ik het veel sneller van me af.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 22:06
Verwijderd
Precies. Maar iets (tijdelijk) opgeven omdat het (in eerste instantie) te moeilijk zou zijn - dat nooit. Ik ben geïnteresseerd in alles wat mijn studie omvat, zeker nu ik alleen de vakken doe die ik leuk vind, en als het moeilijk is is de uitdaging des te groter.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 22:46
MickeyV
MickeyV is offline
Inderdaad. Het merkwaardige is in mijn ervaring -en misschien is dat bemoedigend voor degenen die erg vaak bevangen raken door het eerste gevoel dat vlootadmiraal schetst- dat ik de tentamina van de vakken waarvan ik de stof kinderlijk eenvoudig vind zonder uitzondering sléchter maak dan die van de vakken waarvan de stof van mij wat meer intellectuele inspanning vergt.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 07:49
Verwijderd
Bij mij is het probleem ook niet dat ik de stof niet interessant genoeg vind of dat ik het niet zou kunnen snappen, sommige boeken zijn alleen zo moeilijk geschreven dat het voor mij onmogelijk is om ze te vertalen (dyslexie)...en dat is wel eens frustrerend, omdat ik de stof in normaal Nederlands best zou begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 13:01
Sky Jewel
Avatar van Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Wees blij dat het wel goed zit als je een uur later het boek weer openslaat. Mijn advies is om als je het even niet ziet zitten met een vak het even weg te leggen, iets anders te gaan doen en later weer kijken.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 13:15
Verwijderd
Ik heb dit ook wel eens, en ik denk dat de meeste mensen dat wel hebben.....
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 14:44
Nuck
Nuck is offline
Als ik iets niet begrijp, ga ik juist aan de slag om het wél te begrijpen, zonder tegenzin. Alleen als ik iets niet interessant vind, schuif ik het sneller aan de kant.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 16:25
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ja ik heb t wel eens. Kom ik altijd wel weer overheen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 17:31
Verwijderd
Ga dan toch tijd aan je vwo besteden in plaats van hier te forummen!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 19:00
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
VWO is saai.

Eerst ga ik de anatomie, fysiologie en pathologie van de mens op academisch niveau leren. In 2 jaar.

Dan ga ik scheikunde, natuurkunde en wiskunde op VWO-niveau doen.

En dan ga ik in 1 jaar geneeskunde doen (d.w.z. alle tentamens van de hele opleiding in één keer doen).

Offtopic: JA, ik heb ook wel door dat ik nu wel een EXTREEM positief zelfbeeld heb.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-11-2003 @ 20:00:


En dan ga ik in 1 jaar geneeskunde doen (d.w.z. alle tentamens van de hele opleiding in één keer doen).
Ehm, geneeskunde is niet alleen maar theorie he, je moet ook de praktijk leren... en dat leer je niet in 1 jaar.

Als ik jou was zou ik nu dat VWO afmaken, dan naar geneeskunde gaan doen in - als je geluk hebt - 4 jaar.

Begin maar eens met het VWO.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 19:11
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-11-2003 @ 20:04:
Ehm, geneeskunde is niet alleen maar theorie he, je moet ook de praktijk leren... en dat leer je niet in 1 jaar.

Als ik jou was zou ik nu dat VWO afmaken, dan naar geneeskunde gaan doen in - als je geluk hebt - 4 jaar.

Begin maar eens met het VWO.
Als ik VWO zou gaan doen zou ik dat over anderhalf jaar af hebben, maar het is zo saai.
Ik hoef alleen natuurkunde-1, scheikunde-1 en wiskunde B-1 te leren.
Biologie-12 ben ik over een paar maanden mee klaar.

Maar het punt is: 't interesseert me geen ene f*ck.
Dus ik zeg tegen mezelf 'vergeet dat vwo maar even, ga doen wat je interessant vind en wat je aan kan, en laat het maar eens zien'.
't Zal dus wel een colloquim doctum voor de SUMMA-opleiding worden (geneeskunde in 4 jaar), waar ik dan in 2 jaar doorheen kan vliegen.

Ik, normaal VWO'er en over twee jaar of langer normaal student? Nee dus.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-11-2003, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-11-2003 @ 20:11:
Als ik VWO zou gaan doen zou ik dat over anderhalf jaar af hebben, maar het is zo saai.
Ik hoef alleen natuurkunde-1, scheikunde-1 en wiskunde B-1 te leren.
Biologie-12 ben ik over een paar maanden mee klaar.

Maar het punt is: 't interesseert me geen ene f*ck.
Dus ik zeg tegen mezelf 'vergeet dat vwo maar even, ga doen wat je interessant vind en wat je aan kan, en laat het maar eens zien'.
't Zal dus wel een colloquim doctum voor de SUMMA-opleiding worden (geneeskunde in 4 jaar), waar ik dan in 2 jaar doorheen kan vliegen.

Ik, normaal VWO'er en over twee jaar of langer normaal student? Nee dus.
Wat ben jij ongelooflijk arrogant.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 19:14
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Sylph schreef op 25-11-2003 @ 20:13:
Wat ben jij ongelooflijk arrogant.
Offtopic: JA, ik heb ook wel door dat ik nu wel een EXTREEM positief zelfbeeld heb.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-11-2003 @ 20:11:
Als ik VWO zou gaan doen zou ik dat over anderhalf jaar af hebben, maar het is zo saai.
Ik hoef alleen natuurkunde-1, scheikunde-1 en wiskunde B-1 te leren.
Biologie-12 ben ik over een paar maanden mee klaar.

Maar het punt is: 't interesseert me geen ene f*ck.
Jezelf motiveren tot iets wat je niet interesseert is ook een vorm van intelligentie.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 21:09
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-11-2003 @ 20:11:
't Zal dus wel een colloquim doctum voor de SUMMA-opleiding worden (geneeskunde in 4 jaar), waar ik dan in 2 jaar doorheen kan vliegen.
Gaat je niet lukken. Mensen die die 4 jarige opleiding doen zijn nu al alle zaterdagen ect kwijt en daarbij heb je ook praktijk en dat is ook verplicht.
Als je denkt dat je een goede arts wordt door het er maar zo door te jagen heb je het mis. Je bent pas goed als je veel ervaring hebt. Dus die moet je opdoen. (de meeste artsen zijn pas echt goed rond hun 50ste tot het pensjoen)
Ook moet je denk ik niet teveel denken dat het echt een uitdaging is. Als je echt uitdagingen wil kan je beter onderzoeker worden denk ik. (biomedische wetenschappen of biologie studeren)
Ik vind trouwens dat deze 2 topics van jou best in 1 topic zouden kunnen. Draait op hetzelfde uit. Deze reply gelt dus ook voor het andere topic.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.

Laatst gewijzigd op 25-11-2003 om 21:14.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 21:44
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Ik heb nooit het gevoel dat de stof te moeilijk is eigenlijk, tenminste, ik weet dat het allemaal wel te doen is, als je er maar tijd in steekt. Meestal is het in het begin vooral een kwestie van jezelf de terminologie eigen maken, anders kun je rustig een uur naar een docent luisteren terwijl driekwart van de stof je ontgaat.

"Ik kan het niet" is volgens mij het probleem niet voor veel mensen. Studeren is in dat opzicht vooral ook een kwestie van veel discipline bezitten. Ik hoop voor Fleet Admiral dat hij z'n enthousiasme vast kan houden, ook als je een vak moet doen wat je niet leuk vind. Want elke studie heeft wel vervelende vakken, vooral in de beginfase. Ik ken zat mensen die echt wel de intelligentie bezitten, maar zichzelf er niet toe kunnen zetten een boek op te pakken :/

Offtopic:
@fleet admiral: als je echt zo slim bent, waarom maak je dan niet even je vwo af? Een paar boekjes van een paar honderd bladzijden, die hoeveelheid stof krijg ik hier in een maand te verwerken. Bovendien kun je wel zeggen dat het je "geen fuck interesseert", maar dat vind ik juist typisch een houding van domme, ongeinteresseerde mensen, en bovendien getuigt het van weinig wilskracht, zoals ik hierboven al aanstipte. De stof die je op het vwo krijgt is echt basiskennis, algemene ontwikkeling, die je niet per se nodig hebt om te overleven, maar zeker wel bijdraagt aan een beetje begrip van wat er om je heen gebeurt. Ik vind het bijvoorbeeld wel eens jammer dat ik biologie en scheikunde destijds heb laten vallen, want ik merk dat ik er absoluut niks vanaf weet..
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 12:40
De Pastoor.
De Pastoor. is offline
Je zet jezelf aan de verkeerde kant, fleetadmiral. Je bent zorgbehoevende... nog lang geen zorgverlenende.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 13:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Jij lijkt constant het idee te hebben dat school altijd leuk moet zijn. Nou, stap daar dan maar eens van af.
School is niet altijd leuk, maar school is een vereiste om naar een opleiding te kunnen die wél leuk is.

VWO is dus niet nutteloos, want je hebt het nodig om geneeskunde te doen. Zie het vwo als het jaar 0. Pas als je door het nulde jaar bent kun je aan het echte werk beginnen: het eerste jaar.
Tot die tijd zul je dus wat doorzettingsvermogen moeten tonen. Want al ben je de slimste jongen op deze hele aardkloot en doe jij geneeskunde van mijn part in 1 week: dat red je niet zonder vwo en al helemaal niet zonder doorzettingsvermogen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Show je auto fototopic :) part 3
MTpower
500 14-11-2008 03:01
Levensbeschouwing & Filosofie Priesters
Lord Dolphin
130 05-09-2007 13:44
Studeren hbo en vervolgens WO sociologie ?
Twanos
9 25-04-2005 21:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Recordaantal Nederlanders emigreerde in 2002
Gatara
90 29-06-2003 16:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap tegen oorlog, lekker makkelijk
ShoarmaSchaap
215 06-04-2003 17:10
Verhalen & Gedichten *2 gedichten over ramp in vs*
lucy
5 21-09-2001 13:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.