Oud 08-08-2009, 19:19
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Heey,

Over 2 weken ga ik naar de 3e klas van Theoretische leerweg..
Wel leuk hoor..maar ik heb nu al stress hoe het zal gaan..want we hadden 2 jaar een spr leuke,gezellige klas..en nu ik daar net een beetje aan gewend ben..het was echt vertrouwelijk geworden,omdat ik nogal stil ben..En nu had ik gehoord dat onze klas helemaal uiteen getrokken wordt..een paar naar klas 3tl1..ik en nog wat naar 3tl2..en nog wat naar 3tl3..En ik heb vandaag mijn boeken gekregen..moet nog kaften e.d....schriftjes klaar maken e.d..maar ik zit nu al in de stress !!
Hoe krijg ik die stress weg ..hellup !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2009, 22:53
Maus0611
Avatar van Maus0611
Maus0611 is offline
In elke klas heb je weleens mensen waarmee je het niet kan vinden, of juist wél. maak je niet zo druk om de komende tijd, de laatste jaren van die school zijn juist leuk omdat je tot de oudere groep behoort.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2009, 23:40
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
alleen handig voor volgend jaar want dan zit je in clusters ken je alleen maar meer mensen
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 09-08-2009, 10:48
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
In elke klas heb je weleens mensen waarmee je het niet kan vinden, of juist wél. maak je niet zo druk om de komende tijd, de laatste jaren van die school zijn juist leuk omdat je tot de oudere groep behoort.
naja, dat ik het met sommigen niet echt kan vinden..mhwa..maakt me niet zo heel erg veel uit..Maar dat ik niet meer in mn vertrouwde klas zit.. Omdat ze ook zeggen dat k onzeker ben !
Met citaat reageren
Oud 09-08-2009, 16:49
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
alleen handig voor volgend jaar want dan zit je in clusters ken je alleen maar meer mensen
huuh..dat snap ik niet :$
Met citaat reageren
Oud 09-08-2009, 23:01
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Als je naar de 4de gaat kies je allemaal een verschillend pakket waardoor je bij bijna elke les in een andere klas komt
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 07:28
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Als je naar de 4de gaat kies je allemaal een verschillend pakket waardoor je bij bijna elke les in een andere klas komt

ooh..oke.. Dan ben je net weer mooi gewend.. haha
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 10:21
Kumbak
Kumbak is offline
Dat wat jij nu hebt had ik ook! Nouja, ik wist het van tevoren helemaal NIET. Ik kwam de klas in en ik dacht dat ik in de verkeerde klas zat, maar het was dus wel de goede. Geef die andere leerlingen een kans. Heb ik ook gedaan en heb er veel nieuwe vrienden bij gekregen!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 15:03
Verwijderd
Ik heb dit ook gehad, maar dan 2x. In de tweede klas kreeg ik een nieuwe klas en in de derde klas. Dat was wel even wennen, maar gelukkig heb ik het overleefd.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 15:29
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Ik heb dit ook gehad, maar dan 2x. In de tweede klas kreeg ik een nieuwe klas en in de derde klas. Dat was wel even wennen, maar gelukkig heb ik het overleefd.
haha, ik hoop ook wel dat ik het overleef ja
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 15:41
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
haha, ik hoop ook wel dat ik het overleef ja
zo moeilijk is het niet hoor
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 21:29
Alyssia
Alyssia is offline
Het is veel lastiger als je vier jaar lang in dezelfde klas zit en dan in de vijfde en zesde nog eens omgegooid wordt met clusters... Wij waren echt een groep en de andere mensen waren steeds gehusseld in allerlei combo's, dus die kenden elkaar allemaal al.
En het is voor iedereen nieuw en anders, onthou dat!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 09:43
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Het is veel lastiger als je vier jaar lang in dezelfde klas zit en dan in de vijfde en zesde nog eens omgegooid wordt met clusters... Wij waren echt een groep en de andere mensen waren steeds gehusseld in allerlei combo's, dus die kenden elkaar allemaal al.
En het is voor iedereen nieuw en anders, onthou dat!
Ja dat is wel zo..maar ze zeggen altijd tegen mij dat ik me niet zo druk moet maken op sgool
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 13:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Om stress tegen te gaan moet je leren het van je af te zetten.
Er zijn 2 dingen waar je je druk om maakt:
- Boeken kaften
- Nieuwe klas

Dat van die boeken kaften kun je direct verhelpen. Geef jezelf een schop onder je kont en ga aan de slag. Als je geen zin hebt, bedenk je je maar dat hoe sneller je het klaar hebt, hoe sneller je rust hebt in je hoofd. Bovendien krijg je dan ook sneller de tijd voor iets anders. Dus gewoon even doen, boeken kaften is niet iets waar je stress voor zou moeten hebben.

Die nieuwe klas, dat is minder makkelijk te verhelpen. Maar weet je, je kan er op dit moment niks aan doen? Hoe hard jij er ook over piekert, het wordt er niet beter of slechter van. Dus elke keer als je je er zorgen over maakt, moet je streng zijn tegen jezelf en zeggen 'ja dat is vervelend, maar ik kan er op dit moment niks aan doen'. Laat het uit je hoofd gaan en zoek meteen iets waarmee je jezelf bezig kan houden, zodat je niet gaat nadenken over die klas.
En relativeer het ook. Een nieuwe klas is wel eng, je mag dat eng vinden. Maar het is ook niet het einde van de wereld. Een aantal kinderen ken je al uit je oude klas en de rest kun je gewoon leren kennen. En in de pauzes kun je altijd weer je oude klasgenoten opzoeken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 16:12
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Om stress tegen te gaan moet je leren het van je af te zetten.
Er zijn 2 dingen waar je je druk om maakt:
- Boeken kaften
- Nieuwe klas

Dat van die boeken kaften kun je direct verhelpen. Geef jezelf een schop onder je kont en ga aan de slag. Als je geen zin hebt, bedenk je je maar dat hoe sneller je het klaar hebt, hoe sneller je rust hebt in je hoofd. Bovendien krijg je dan ook sneller de tijd voor iets anders. Dus gewoon even doen, boeken kaften is niet iets waar je stress voor zou moeten hebben.

Die nieuwe klas, dat is minder makkelijk te verhelpen. Maar weet je, je kan er op dit moment niks aan doen? Hoe hard jij er ook over piekert, het wordt er niet beter of slechter van. Dus elke keer als je je er zorgen over maakt, moet je streng zijn tegen jezelf en zeggen 'ja dat is vervelend, maar ik kan er op dit moment niks aan doen'. Laat het uit je hoofd gaan en zoek meteen iets waarmee je jezelf bezig kan houden, zodat je niet gaat nadenken over die klas.
En relativeer het ook. Een nieuwe klas is wel eng, je mag dat eng vinden. Maar het is ook niet het einde van de wereld. Een aantal kinderen ken je al uit je oude klas en de rest kun je gewoon leren kennen. En in de pauzes kun je altijd weer je oude klasgenoten opzoeken.
Nou, mijn boeken heb ik vandaag gekaft..allemaal klaar..2 uurtjes mee bezig geweest..want k had best veel boeken

En..okè,ik zal dat maar proberen..24 augustus moet ik weer naar school..om half 3 mijn rooster ophalen..en mn mentor wordt dan bekend !! en wie er verder bij me in de klas zitten..
Dat vind k echt spannend..ik hoop een aardig iemand
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 21:59
Alyssia
Alyssia is offline
Natuurlijk zitten er wel aardige mensen bij je in de klas. Hoeveel klassen van jouw niveau waren er vorig jaar? (In je eerste post lees ik 3?). Nou, dan kan je er vanuit gaan dat je sowieso bij een derde van je oude klas weer in de klas komt. Die ken je dus vast al.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 14:53
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Natuurlijk zitten er wel aardige mensen bij je in de klas. Hoeveel klassen van jouw niveau waren er vorig jaar? (In je eerste post lees ik 3?). Nou, dan kan je er vanuit gaan dat je sowieso bij een derde van je oude klas weer in de klas komt. Die ken je dus vast al.
ja,die ken ik dan wel Dat scheelt wel weer
Maar alles komt altijd zo tegelijk..kweet dan niet meer wat k zo moet denken..en thuis gaat het ook niet altijd goed..
tjsa,wat moet ik verw8 van de 3e klas e.d..hoeveel hw..nieuwe klas..
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 15:03
Alyssia
Alyssia is offline
Eigenlijk is het bijna niet anders dan de eerste of tweede klas. Alleen zit je nu niet constant met dezelfde mensen en je hebt toetsweken, in plaats van dat je toetsen zomaar random verdeeld over de weken krijgt. Dus je zal iets meer moeten plannen misschien, maar verder hoef je je écht niet druk te maken hoor.
Als straks je eerste week erop zit, denk je vast ook dat je je echt druk zat te maken om niks.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-08-2009, 15:52
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Eigenlijk is het bijna niet anders dan de eerste of tweede klas. Alleen zit je nu niet constant met dezelfde mensen en je hebt toetsweken, in plaats van dat je toetsen zomaar random verdeeld over de weken krijgt. Dus je zal iets meer moeten plannen misschien, maar verder hoef je je écht niet druk te maken hoor.
Als straks je eerste week erop zit, denk je vast ook dat je je echt druk zat te maken om niks.
haha, dat hoop ik dan maar !
Naja,plannen kan ik zowiezo wel goed..daar zal het dus niet aan liggen..en ..TENTAMENS !!..zit ik net aan te denken !!...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 16:12
Alyssia
Alyssia is offline
Ach, dat zijn ook gewoon maar toetsen. Maakt niet uit hoe zwaar ze wegen, het is toch belangrijk dat je alle toetsen goed maakt? Hoe zwaar ze wegen is alleen maar relevant als je moet beslissen wat je eventueel gaat herkansen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 10:50
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Ach, dat zijn ook gewoon maar toetsen. Maakt niet uit hoe zwaar ze wegen, het is toch belangrijk dat je alle toetsen goed maakt? Hoe zwaar ze wegen is alleen maar relevant als je moet beslissen wat je eventueel gaat herkansen.
ja??maar die tellen al voor 20% mee voor het examen tog ??
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 10:53
Alyssia
Alyssia is offline
Ja natuurlijk wegen ze mee - maar niet meteen 20% ofzo! Er zijn natuurlijk wel een aantal toetsen die zo zwaar wegen, maar niet allemaal hoor, de meesten juist minder. En doordat ze zo zwaar wegen betekent niet meteen dat ze zoveel moeilijker zijn dan de toetsen die je vorig jaar hebt gedaan hoor.
Het is gewoon precies hetzelfde: je behandelt een paar onderwerpen en dan krijg je daar een toets over. Het gaat alleen wat officieler (als in, iedereen heeft tegelijkertijd dezelfde toets, je zit verdeeld over lokalen, enz enz) en dat is het enige wat anders is.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 11:14
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Ja natuurlijk wegen ze mee - maar niet meteen 20% ofzo! Er zijn natuurlijk wel een aantal toetsen die zo zwaar wegen, maar niet allemaal hoor, de meesten juist minder. En doordat ze zo zwaar wegen betekent niet meteen dat ze zoveel moeilijker zijn dan de toetsen die je vorig jaar hebt gedaan hoor.
Het is gewoon precies hetzelfde: je behandelt een paar onderwerpen en dan krijg je daar een toets over. Het gaat alleen wat officieler (als in, iedereen heeft tegelijkertijd dezelfde toets, je zit verdeeld over lokalen, enz enz) en dat is het enige wat anders is.
bij ons tellen alle cijfers mee ..
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 22:37
Alyssia
Alyssia is offline
Ja, natuurlijk tellen ze allemaal mee. Alleen hoogstwaarschijnlijk niet allemaal even zwaar voor het totaal. Dus bijv. je ene toets Duits spreekvaardigheid is 5%, terwijl je schrijfvaardigheid wel 20% is. Op die manier.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 08:52
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Ja, natuurlijk tellen ze allemaal mee. Alleen hoogstwaarschijnlijk niet allemaal even zwaar voor het totaal. Dus bijv. je ene toets Duits spreekvaardigheid is 5%, terwijl je schrijfvaardigheid wel 20% is. Op die manier.
ooh zo,
maar telt dat ook mee voor je examens dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2009, 09:20
Alyssia
Alyssia is offline
Ja, je bouwt met de tentamens uiteindelijk een gemiddeld cijfer op door al die deeltoetsen. Daarbij ben je dan dus op een gegeven moment bij de 100%. Dan is dan je SE-cijfer. Dan doe je je Centraal Examen en het cijfer daarvan doe je samen met je SE-cijfer en daar dan het gemiddelde van. Dat is je eindcijfer.

Dus stel in tentamenweek 1 haal je een 6 voor een toets die 50% meetelt. In tentamenweek 2 haal je een 9 voor een toets die 50% meetelt (van hetzelfde vak). Dan heb je 100%, je gemiddelde cijfer is dan 7.5
Dan doe je je centraal examen en daar haal je een 8.5 voor.
(7.5+8.5)/2 = 8
Dus is de 8 het cijfer wat op je eindcijferlijst komt te staan.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 12:03
Verwijderd
Hoeveel je schoolexamens mee tellen staat in het Programma van Toetsing en Afsluiting (PTA). Dit krijg je voor 1 oktober van je school en staat alles voor het hele jaar in.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 15:25
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Ja, je bouwt met de tentamens uiteindelijk een gemiddeld cijfer op door al die deeltoetsen. Daarbij ben je dan dus op een gegeven moment bij de 100%. Dan is dan je SE-cijfer. Dan doe je je Centraal Examen en het cijfer daarvan doe je samen met je SE-cijfer en daar dan het gemiddelde van. Dat is je eindcijfer.

Dus stel in tentamenweek 1 haal je een 6 voor een toets die 50% meetelt. In tentamenweek 2 haal je een 9 voor een toets die 50% meetelt (van hetzelfde vak). Dan heb je 100%, je gemiddelde cijfer is dan 7.5
Dan doe je je centraal examen en daar haal je een 8.5 voor.
(7.5+8.5)/2 = 8
Dus is de 8 het cijfer wat op je eindcijferlijst komt te staan.
okee
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 15:26
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Hoeveel je schoolexamens mee tellen staat in het Programma van Toetsing en Afsluiting (PTA). Dit krijg je voor 1 oktober van je school en staat alles voor het hele jaar in.
oohh Dan kijk ik daar wel in,als ik het gekregen heb ..
Ennuh,morgen reageer ik zowiezo niet..want dan ben k jarig !! (15)
En 24 aug. SCHOOL !!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 16:43
Alyssia
Alyssia is offline
Alvast gefeliciteerd dan En maak er nog een leuk laatste weekje van!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 09:17
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Alvast gefeliciteerd dan En maak er nog een leuk laatste weekje van!
haha gaat ckr wel lukken !
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 15:01
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Ik heb nu al wel wat meer zin in school hoor mensen !!
Naja..natuurlijk vind ik het wel weer spannend.weer nieuwe mentor,nieuwe kinderen..maar okee..k hoop dat maandag met rooster halen alles mee valt
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 21:22
Alyssia
Alyssia is offline
Goedzo, het wordt hartstikke leuk!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 16:52
StevieMoon
Avatar van StevieMoon
StevieMoon is offline
Blijf je zelf en ja jammer,,,ik zit met hetzelfde probleem mijn leuke klas is ook totaal uit elkaar getrokken en dat vind ik echt helemaal niet leuk.maarja wat kan ik eraan doen...En die stress? Kaft rustig je boeken,,en doe gewoon eerst 5 boeken en dan gha je wat schriften doen en daarna weer 5 boeken..Wissel het af...Het komt allemaal wel goed ^^

knuffel
__________________
The future needs a big kiss
Never seen a moon like this
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 17:35
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Blijf je zelf en ja jammer,,,ik zit met hetzelfde probleem mijn leuke klas is ook totaal uit elkaar getrokken en dat vind ik echt helemaal niet leuk.maarja wat kan ik eraan doen...En die stress? Kaft rustig je boeken,,en doe gewoon eerst 5 boeken en dan gha je wat schriften doen en daarna weer 5 boeken..Wissel het af...Het komt allemaal wel goed ^^

knuffel
haha Inmiddels heb ik al m'n boeken gekaft ging best goed
En nee,,daar doe je ook niets aan
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 15:10
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
nou k heb een mooie klas.. tenminste..op het eerst gezicht ! dus k ben helemaal blij..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-08-2009, 17:17
Verwijderd
Zie je wel, het komt altijd wel goed!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 21:15
evil inside
Avatar van evil inside
evil inside is offline
ik had ook 2 jaar een vertrouwde klas. nu heb ik een nieuwe klas omdat ik ben afgestroomd. 1e dag dacht ik dat ik echt een rotklas had en dat ik nooit vrienden zou maken(ik had er met een al dikke ruzie gehad vorig jaar), maar na de eerste week heb ik heel veel vrienden gemaakt en ik zit nooit alleen ondanks dat ik niemand kende. dus het komt bijna altijd wel goed. er zijn altijd mensen waar je het mee kan vinden en hoe meer vrienden hoe beter toch?
__________________
sterke drank
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 22:33
Csowivel
Avatar van Csowivel
Csowivel is offline
Dianotten jouw stress is heel begrijpelijk, het is toch een nieuwe situatie. Je klas is opgedeeld over verschillende nieuwe klassen. Dat is inderdaad even vervelend, maar je kunt het ook positief bekijken, nu krijg je nieuwe klasgenoten, je leert nieuwe mensen kennen. Met sommigen zul je wel goed op kunnen schieten en met anderen zul je dat niet; dat is heel gewoon. Jij moet weten wat jij waard bent, dat jij een persoon bent net als alle anderen en dat jij er ook mag zijn, net als alle anderen. Twijfel niet aan jezelf, maar probeer de mogelijkheden in jezelf te zien, jij kunt veel meer dan dat je denkt en je kunt ook deze nieuwe situatie zeker aan. Vertrouw op jezelf.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 06:20
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Dianotten jouw stress is heel begrijpelijk, het is toch een nieuwe situatie. Je klas is opgedeeld over verschillende nieuwe klassen. Dat is inderdaad even vervelend, maar je kunt het ook positief bekijken, nu krijg je nieuwe klasgenoten, je leert nieuwe mensen kennen. Met sommigen zul je wel goed op kunnen schieten en met anderen zul je dat niet; dat is heel gewoon. Jij moet weten wat jij waard bent, dat jij een persoon bent net als alle anderen en dat jij er ook mag zijn, net als alle anderen. Twijfel niet aan jezelf, maar probeer de mogelijkheden in jezelf te zien, jij kunt veel meer dan dat je denkt en je kunt ook deze nieuwe situatie zeker aan. Vertrouw op jezelf.
haha dat is wel een goede , vertrouw op jezelf.. ik heb nooit vertrouwen in mezelf
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 11:29
Verwijderd
Dat is heel gewoon, want ik denk niet dat er veel mensen zijn die t wel hebben.
En tja, je kan niet met iedereen vriendjes worden, dat er mensen tussen zitten die je niet mag is ook prima.
Mocht je in lessen steeds alleen komen te zitten, probeer dan mensen op te zoeken in pauzes of bijvoorbeeld een tussenuur. Kun je eigenlijk nog veel beter kletsen ook!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 19:50
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Dat is heel gewoon, want ik denk niet dat er veel mensen zijn die t wel hebben.
En tja, je kan niet met iedereen vriendjes worden, dat er mensen tussen zitten die je niet mag is ook prima.
Mocht je in lessen steeds alleen komen te zitten, probeer dan mensen op te zoeken in pauzes of bijvoorbeeld een tussenuur. Kun je eigenlijk nog veel beter kletsen ook!
ik heb wel vriendinnen in m'n klas
Alleen ben ick in de les/klas veeeeel stiller en serieuzer dan nu..of thuis ..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #119
Verwijderd
500 05-10-2020 18:34
De Kantine Saaimund is terug! #1728
Miekje*
500 11-10-2012 11:56
Lichaam & Gezondheid ontwikkeling , dun en kort enz..
depress
28 04-03-2012 12:39
Lichaam & Gezondheid Het grote pil-topic #21
Pluis
500 14-05-2011 10:14
Lichaam & Gezondheid 3 maanden overtijd
noukiester
30 03-06-2003 13:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.