Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2013, 15:48
ABCCBAXOXO
ABCCBAXOXO is offline
Hallo allemaal,

Van mijn ouders mag ik niet aan de pil maar mijn vriend vind het met condoom doen niet fijn. Ik wil dus anoniem aan de pil, een dokter heeft toch zwijg plicht? En krijg je een rekening thuis gestuurd? Hoe werkt dit allemaal als je Zondrt dat je ouders erachter komen aan de pil wil?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2013, 15:55
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
De dokter mag het niet tegen je ouders vertellen, en voor zover ik weet wordt de pil volledig vergoed tot je 18e, dus er is geen sprake van rekeningen thuisgestuurd krijgen.

Ga gewoon naar de huisarts en stel alle vragen die je hebt. Mocht je dan uiteindelijk alsnog besluiten het niet te doen (on welke reden dan ook), dan is dat ook prima. Hij/zij gaat echt je ouders niet bellen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2013, 19:14
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
ik heb je topic even verplaatst naar het goede subformen.

Als je jonger bent dan 18 wordt de pil vergoed door de verzekering. je ouders betalen dus niets. Je huisarts heeft inderdaad zwijgplicht dus die mag het niet tegen je ouders zeggen. Als je daar komt, zeg het er dan wel even bij, dan weet de huisarts ook dat hij/zij zich echt niet moet verspreken.
Als er toch een nota komt van de verzekering dat ze iets hebben vergoed dan staat er nooit bij om welke medicijnen het gaat, alleen dat het om medicijnen gaat, verder niks.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 06-12-2013, 21:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De pil wordt tot je 21e vergoed. Soms geldt er wel een eigen bijdrage. Vanaf je 18e gaat de apotheek wel van je eigen risico af, daar kunnen je ouders dan wel een rekening van krijgen maar dan staat er alleen 'apotheek'.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-12-2013, 08:54
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Maar goed, als je 18 bent is hebben je ouders er sowieso weinig meer mee te maken, lijkt me zo. Al eerder ook.

Waarom mogen je ouders het eigenlijk niet weten? Hoe oud ben je?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2013, 20:23
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Denk er aan dat de pil ook geen 100% zekerheid biedt; daarnaast beschermt de pil niet tegen SOA.
Als jij het (kleine) risico wil nemen, dan moet je dat natuurlijk doen, maar laat je niet dwingen door je vriend als je je er niet comfortabel bij voelt.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 05-01-2014, 09:48
-=bente=-
Avatar van -=bente=-
-=bente=- is offline
Als ik jou was zou ik niet zonder doen... SOA's zie je van buiten niet en merk je soms zelfs helemaal niet...Maar ze kunnen er toch zijn. Door 1 fout nu kun je er de rest van je leven last van blijven houden (onvruchtbaar worden)...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2014, 10:51
Verwijderd
Ach, als ze elkaars eerste zijn kan er moeilijk iets misgaan.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2014, 22:34
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
Kans op zwangerschap met condoom is hoger dan met pil.

Arts heeft beroepsgeheim, geen zwijgplicht. Maar het beroepsgeheim is veel strenger en veeleisender dan "zwijgplicht". Dus dat werkt in je voordeel.

Het kan (helaas) wel voorkomen dat er een rekening op de deurmat beland, omdat de overheid (wetgever), en verzekeraars (stelletje idioten) geen enkele vorm van privacybescherming hoeven te handhaven.
Computersystemen in de zorg zijn erg onbetrouwbaar, vanwege bezuinigingen en onkunde.

Bespreek je privacy-zorg met je huisarts, dat hij dubbelcheckt dat het allemaal goed verloopt. Sinds 11 dagen moeten alle recepten "electronisch" (gedachtenspinsel van de overheid), en het is op dit moment nog niet bekend of je privacy écht veilig is.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2014, 14:49
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
gewoon alle 2 gebruiken niet fijn met condoom is onzin als jongen hou je het langer vol ook nog
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid De pil en diarree
LoveSwirlss
5 19-08-2015 17:36
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #23
Martiño
500 17-11-2014 20:46
Lichaam & Gezondheid tips je moeder vragen voor de pil.
anoniempie199
10 29-07-2013 15:30
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Stelling: De pil moet ook weer na 21 jaar vergoed worden
snoopy17
4 15-02-2004 20:15
Seksualiteit De pil - een vreemde drug
Just Johan
7 28-01-2003 19:41
Lichaam & Gezondheid [ DE PIL ] Echt een groot probleem ....
Verwijderd
6 01-01-2003 16:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.