Oud 17-03-2017, 14:27
lisa220103
lisa220103 is offline
hey
ik ga samen met een vriendin naar Spanje met de bus en we vroegen ons dus af hoe anderen dit was bevallen en hoe lang zo´n reis ongeveer duurt

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2017, 14:38
Verwijderd
ik kan me nauwelijks voorstellen dat mensen dit nog altijd doen, maar goed. Afhankelijk natuurlijk ook van waar je precies naar toe gaat, maar grote delen van Spanje zijn prima met vliegtuig te bereiken. Ik word al gek van een uur in een bus zitten, maar ik ben dan ook 7 meter 12. Vliegtuig is amper duurder, als je de verloren tijd van in bus zitten meerekent is vliegtuig zelfs gewoon goedkoper. Een extra vakantiedag (wat busreis toch echt kost) is meer waard dan de extra kosten van een vliegticket.

Maar goed, waarschijnlijk werk je nog niet dus (of enkel bijbaantje) dus is dat geen issue voor je.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2017, 16:08
Verwijderd
Ik HAAT langeafstandsbussen. Je zit 24 uur naar Lloret geloof ik. Minimaal.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2017, 10:52
Patrick007
Patrick007 is offline
Klopt je zit ongeveer 24 uur in de bus. Of het het waard is hangt natuurlijk af van jezelf en de prijs tov een vliegticket. Als je een groot gedeelte van de reis kan slapen en je onderweg een boek kan lezen oid dan valt het erg mee.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2017, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Klopt je zit ongeveer 24 uur in de bus. Of het het waard is hangt natuurlijk af van jezelf en de prijs tov een vliegticket.
Het is een dwaling om het puur uit te drukken in prijsverschil met vliegticket. Dat vliegticket levert je namelijk extra tijd op. Voor een werkend persoon kan een vliegticket betekenen dat er voor dezelfde lengte vakantie, twee dagen minder verlof opgenomen hoeft te worden. Dat maakt de rekensom al snel duidelijk in het voordeel van vliegen. Al levert vliegen weer wat extra kosten op in de reis tussen vliegveld en precieze bestemming - en dat kost ook extra tijd.

Economisch gezien is busreizen eigenlijk niet meer van deze tijd. Ik heb even gegoogled en je betaalt al gauw 135 euro pp voor een retourreis met de bus om in het hoogseizoen in Lloret te komen. Er zijn goedkopere vluchten te vinden op Girona, en vanaf dat vliegveld rijden goedkope bussen in een half uurtje rechtstreeks naar Lloret. De dag dat je vertrekt kun je ook je appartementje in of de camping op. En de dag dat je terugreist ben je ook weer thuis.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2017, 11:29
Patrick007
Patrick007 is offline
Citaat:
Het is een dwaling om het puur uit te drukken in prijsverschil met vliegticket. Dat vliegticket levert je namelijk extra tijd op. Voor een werkend persoon kan een vliegticket betekenen dat er voor dezelfde lengte vakantie, twee dagen minder verlof opgenomen hoeft te worden. Dat maakt de rekensom al snel duidelijk in het voordeel van vliegen. Al levert vliegen weer wat extra kosten op in de reis tussen vliegveld en precieze bestemming - en dat kost ook extra tijd.

Economisch gezien is busreizen eigenlijk niet meer van deze tijd. Ik heb even gegoogled en je betaalt al gauw 135 euro pp voor een retourreis met de bus om in het hoogseizoen in Lloret te komen. Er zijn goedkopere vluchten te vinden op Girona, en vanaf dat vliegveld rijden goedkope bussen in een half uurtje rechtstreeks naar Lloret. De dag dat je vertrekt kun je ook je appartementje in of de camping op. En de dag dat je terugreist ben je ook weer thuis.
Tja, zoals ik aangaf zijn er zijn 2 factoren, jijzelf en de prijs. Prima redenering lijkt mij. In het hoogseizoen kan het makkelijk 200 euro schelen tov een vliegticket. Ik heb het persoonlijk ervaren 2 jaar geleden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Op vakantie met je lief
TOMMYHILFIGERRR
30 22-04-2012 15:00
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duits Verhalen
scholier19
15 09-01-2012 22:13
De Kantine Weerwolfspel # 50
Fantôme
500 20-08-2008 20:11
De Kantine bus naar Spanje
Loesje86
52 28-01-2004 16:11
Psychologie Angst om dood te gaan door ongeluk
Missy_X
12 01-05-2003 22:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.