Oud 02-09-2019, 21:30
sascha078
sascha078 is offline
Hoi,

Sinds kort doe ik 1 of 2 keer per week fitness en ik vind het wel zo hygiënisch om meteen daarna te douchen. Maar de meeste mensen in de kleedkamer doen dit niet.

Ik voel me soms bekeken als ik me in de kleedkamer al helemaal uitkleed, omdat ik dan vaak de enige ben die naakt is. Maar ik vind het ook gek om met m’n boxer aan de (gezamenlijke) doucheruimte in te lopen (er zijn geen hokjes) als daar wél al naakte mensen zijn. Of juist om na het douchen naakt terug te lopen naar mijn kluisje, omdat ik toch het idee heb dat ze naar mijn piemel kijken en zelf niet durven/willen douchen met anderen erbij.

Kortom: wat is ‘nornaal’ in een sportschool? Je in de kleedkamer al helemaal uitkleden (en ook afdrogen/aankleden na afloop), of doe je je boxer pas uit (en een schone weer aan) in de doucheruimte zelf?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2019, 21:32
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Ik wet niet wat ‘nornaal’ is maar als je wil douchen moet je gewoon douchen en niet boeien wat anderen er van vinden.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2019, 21:49
sascha078
sascha078 is offline
Citaat:
Ik wet niet wat ‘nornaal’ is maar als je wil douchen moet je gewoon douchen en niet boeien wat anderen er van vinden.
Op zich mee eens hoor, ik vraag me alleen af of er een soort ongeschreven regel is waar/wanneer je naakt gaat.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2019, 14:21
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Volgens mij is het vooral doen waar je jezelf prettig bij voelt. Als je je bekeken voelt zou je van en naar de douches eventueel een handdoek of badjas om kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2019, 12:32
Mighty
Avatar van Mighty
Mighty is offline
Er zijn geen regels. Als iemand naar je piemel wilt kijken. Prima, niet jouw probleem toch, zoiets zegt meer over hem dan over jou. Je moet je er niets van aantrekken, we zijn allemaal mensen en niemand is perfect ;-)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2019, 15:50
sascha078
sascha078 is offline
Citaat:
Er zijn geen regels. Als iemand naar je piemel wilt kijken. Prima, niet jouw probleem toch, zoiets zegt meer over hem dan over jou. Je moet je er niets van aantrekken, we zijn allemaal mensen en niemand is perfect ;-)
Nee, dat weet ik ook wel. Ben ook niet echt onzeker.

Ik las online ook dat anderen zich opgelaten kunnen voelen als er een naakte vreemde naast hen staat, waar ik ook wel in kan komen. Ik vind het dus een goede tip om na het douchen een handdoek om te slaan. Kan ik op mijn gemak m’n spullen pakken uit m’n kluisje en ben ik alleen even naakt als ik m’n boxer aantrek. Dank!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2019, 12:25
Kjelt
Avatar van Kjelt
Kjelt is offline
Ik zou me er helemaal niet aan storen als er iemand naakt naar de douche gaat en terug komt. vind ik altijd nog beter dan die mensen die ongewassen weg gaan gadver
Met citaat reageren
Oud 30-09-2019, 01:18
Darrell
Darrell is offline
Douches zijn om te douchen, ik doe het wel altijd thuis maar kijk er niet van op als iemand het wel gewoon op de sportschool doet
Met citaat reageren
Oud 30-09-2019, 10:59
Kjelt
Avatar van Kjelt
Kjelt is offline
Citaat:
Douches zijn om te douchen, ik doe het wel altijd thuis maar kijk er niet van op als iemand het wel gewoon op de sportschool doet
he he iemand die er ook gewoon normaal op reageert. Het blijft gewoon echt niets apart
Met citaat reageren
Oud 30-09-2019, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Ik zou me er helemaal niet aan storen als er iemand naakt naar de douche gaat en terug komt. vind ik altijd nog beter dan die mensen die ongewassen weg gaan gadver
Het is maar zweet hoor.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2019, 21:46
Kjelt
Avatar van Kjelt
Kjelt is offline
yup klopt. Afval product van je lichaams grootste orgaan. smakelijk
Met citaat reageren
Oud 30-09-2019, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Afval product
nee.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2019, 00:03
Kjelt
Avatar van Kjelt
Kjelt is offline
okee, ga niet aan wellis nietes doen LOL.
Maar On topic dan. Ik vind douchen normaal en vind het ook normaal als in sportschool iemand zich uitkleed handdoek omslaat gaat douchen, na douchen handdoek weer omslaat terug komt en zich aankleed. En dat je dan ff naakt bent hoort erbij en vind IK niet vreemd en gebeurd vaker
Met citaat reageren
Oud 01-10-2019, 14:10
Verwijderd
Citaat:
okee, ga niet aan wellis nietes doen LOL.
Het is geen welles/niets, je hebt ongelijk, het is geen afvalproduct. Zweet wordt geproduceerd, voornamelijk, om je lichaam af te koelen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2019, 14:52
butters
butters is offline
Citaat:
Het is geen welles/niets, je hebt ongelijk, het is geen afvalproduct. Zweet wordt geproduceerd, voornamelijk, om je lichaam af te koelen.
euhm, niet om te mierenneuken maar er zitten weldegelijk afvalstoffen in zweet.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2019, 16:12
Verwijderd
Euhm niet om te mierenneuken maar hoe kom je daar bij?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2019, 18:25
Verwijderd
Citaat:
euhm, niet om te mierenneuken maar er zitten weldegelijk afvalstoffen in zweet.
Vertel mij eens welke afvalstoffen het zijn
Met citaat reageren
Oud 01-10-2019, 18:57
butters
butters is offline
Citaat:
Vertel mij eens welke afvalstoffen het zijn
Zout
Met citaat reageren
Oud 01-10-2019, 19:11
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Zout is niet vies/onhygiënisch
Met citaat reageren
Oud 01-10-2019, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Zout
Je had het over afvalstoffen. Er zit trouwens ook glucose in zweet.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2019, 19:18
butters
butters is offline
Citaat:
Zout is niet vies/onhygiënisch
Dat was het punt ook niet. het ging erover dat zweet ook afvalstoffen bevat.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2019, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Dat was het punt ook niet. het ging erover dat zweet ook afvalstoffen bevat.
Zout is geen afvalstof maar een vrij cruciale chemische verbinding.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2019, 19:24
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Het is maar zweet hoor.
Citaat:
yup klopt. Afval product van je lichaams grootste orgaan. smakelijk
Citaat:
Dat was het punt ook niet. het ging erover dat zweet ook afvalstoffen bevat.
Het ging er toch over dat het onsmakelijk/vies was? Als je van standpunt veranderd, mag je het ook gewoon zeggen hoor
Met citaat reageren
Oud 01-10-2019, 19:33
butters
butters is offline
Citaat:
Het is geen welles/niets, je hebt ongelijk, het is geen afvalproduct. Zweet wordt geproduceerd, voornamelijk, om je lichaam af te koelen.
Ik doelde op dit bericht
Met citaat reageren
Oud 01-10-2019, 19:51
Verwijderd
Zweet bevat geen afvalstoffen, hoe kom je daar bij? Zout is geen afvalstof.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2019, 19:56
butters
butters is offline
Citaat:
Zweet bevat geen afvalstoffen, hoe kom je daar bij? Zout is geen afvalstof.
Het zout in zweet is wel een afvalstof aangezien je lichaam het op dat ogenblik niet meer nodig.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2019, 23:10
Verwijderd
Er is nog een reden om te zweten: Verspreiden van hormonen. Werkt echt best goed.

Citaat:
Het zout in zweet is wel een afvalstof aangezien je lichaam het op dat ogenblik niet meer nodig.
Er is niets belangrijkers dan je temperatuur reguleren voor een zoogdier. Echt totaal niets. Zonder dat kan je niet neuken en zonder neuken kan je niet voortplanten. Alle dieren zijn geil, maar het is nóg belangrijker om je temperatuur, vooral dat van je brein, binnen de marges te houden. Daarvoor zijn secundaire processen niet belangrijk genoeg en daarom kan er best wat essentiële stof verbruikt worden.

Dus; poepje. Liefje. Schatje. Voordat je zo zelfverzekerd uitspraken doet, zoek dan even uit of je wel daadwerkelijk gelijk hebt.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2019, 14:51
B-spell
B-spell is offline
On-topic: niet al teveel bij nadenken. Gewoon doen
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Schaamhaar (onzeker met sporten)
Elisaatje97
8 13-06-2012 16:49
Vrije tijd aub deze invullen!!!
Silver_Rose
13 24-06-2005 11:52
Lichaam & Gezondheid [Fitness] Wat te eten/drinken erna?
aap777
15 15-10-2004 22:09
Lichaam & Gezondheid Douchen fitness
rick1000
24 12-07-2004 11:37
De Kantine Hoevaak douche je je per week?
Kimmi3girl
221 29-01-2004 18:42
Lichaam & Gezondheid douchen op school
lakyie
45 15-04-2002 19:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.