Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2001, 19:09
absolution
absolution is offline
Yupse,

Ik draag nu al lenzen sinds juni. In't begin kon ik die de hele dag inhouden, van 's ochtends tot 's avonds. In de grote vakantie ging et echter wat bergaf, toen kon ik het maar 3 uur dragen (slechte lenzen denk ik). Het zijn dus van die zachte lenzen die ik draag uit "Het Kruidvat". Dus jah, later ging et dan wat beter met andere. In september kon ik die dragen van 's ochtends tot na school (THANK GOD), maar de laatste tijd gaat et precies bergaf. Mijn ogen zitten nu zelfs rood als ik NET EENS LENZEN draag. Met "rood" bedoel ik: die zenuwtjes of hoe et ook heet in mijn ogen zitten roder.

Ik kan nu wel lenzen dragen, maar enkele uurtjes. Zonder heb ik er ook last van!

AAAAAAARGH, ik wil geen bril DRAGEN!!!!!!!!!!!!!
help!

Die lenzen zijn nooit meer wat ze waren zoals in het begin.
Ik zou es naar de oogarts kunnen gaan, maar die wil je altijd van die dure dingen aanmeren die niet beter zijn (i know).

Weet iemand iets?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 19:20
Henkbeckham
Henkbeckham is offline
heeft mijn moeder ook gehad. Bij haar was het omdat ze was veranderd van lenzenvloeistof. Misschien dat jij dat ook heb gedaan?
__________________
Werk hard voor je dromen en ze zullen uitkomen
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 19:27
absolution
absolution is offline
De laatste tijd heb ik inderdaad andere vloeistof (die andere is op en we hadden nog van die dure staan die die oogarts ons aangesmeerd had => crap dus)

Maar zelfs met die andere is het nog altijd niet zo goed als eerst (hoewel ik in't begin ook die gebruikte), mjah....toch beter dan niets hé.

Tnx 4 the tip
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 19:31
Lilla
Lilla is offline
Titmus 1 en 2 van het kruidvat moeten wel goed zijn geloof ik...

of heb je die al?
__________________
tsjah dat zijn van die dingen he...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 19:34
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
waarom ga je niet naar de opticien dan?? die lenzen zijn erg goed, en als ze niet goed zitten dan krijg je gratis nieuwe...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 19:38
absolution
absolution is offline
Citaat:
Lilla schreef:
Titmus 1 en 2 van het kruidvat moeten wel goed zijn geloof ik...

of heb je die al?
erm, ik weet niet juist hoe ze heten...hier (in België) heb je maar 1 soort d8 ik
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 19:46
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Ik zou gewoon de lenzen van de opticien eens proberen. Als je het te duur vind; probeer het eens 1 keer een maandje, test het uit! Die zijn volgens mij zeker wel van betere kwaliteit als die van de kruidvat..!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2001, 09:23
leintjuh
leintjuh is offline
ik zou eerst kijken hoelang die lenzen houdbaar zijn..
het kan zijn dat je oog veel eiwitten afgeven
en je lenzen owrden daardoor behoorlijk vies.. waardoor het gaat irriteren in je oog.. je kan naar de huisarts gaan om te vragen of je iets in je oog hebt ofzoiets en anders ffies langs een opticen met je lenzen en dan de oorzaak vragen!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2001, 11:59
Henkbeckham
Henkbeckham is offline
Hoi. Het ligt echt aan de vloeistof dus. Zorg ervoor dat je weer de geene heb die wel goed voor je ogen zijn. Maakt dus niks uit of ie duur of goedkoop is. Hangt er maar net vanaf welke niet irriteren. Hopelijk lukt dit. Succes
__________________
Werk hard voor je dromen en ze zullen uitkomen
Met citaat reageren
Oud 11-12-2001, 13:09
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Simpel: ga gewoon langs de oogarts. Of in ieder geval langs de opticien. Die ziet zo wat er aan de hand is.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2001, 13:09
silver_kane_freakje
silver_kane_freakje is offline
hmmm ik had eerst ook Kruitvat lenzen en vloeistof, in t begin ging alles ok, maar ik kreeg er steeds meer last van. Toen kreeg ik een oogontsteking en daarna deden men lenzen zoveel zeer dat ik ze nie meer in kon doen...
Ik ging weer een bril dragen..maar baalde der wel van.
Sinds een maand ofzo heb ik weer lenzen, van een opticien, dat gaat wel weer goed...
Dus het kan eraan liggen dat je Kruitvat lenzen hebt..niet forceren als t nie gaat, want dan krijg je ook ontstekingen en vaatingroei net als ik
__________________
I want you to turn cold ice in my soul.....Got to freeze this yearning inside..... | Through The Wind We Crawl | *concertverslaafd*
Met citaat reageren
Oud 11-12-2001, 14:21
Verwijderd
Aaah, als je lenzen hebt van de Kruidvat, dan staat er achter op de verpakking dat je de bijbehorende vloeistof(fen) moet gebruiken. Dus gewoon die van de Kruidvat zélf.

Mijn vriend heeft sinds kort ook lenzen van Kruidvat en hij had ook al een beetje last van zijn ogen, maar dat ging zo weer over..

Heb je altijd al lenzen van Kruidvat gehad?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2001, 16:25
absolution
absolution is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Heb je altijd al lenzen van Kruidvat gehad?
Yep

Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 16:51
absolution
absolution is offline
okee, ik heb dus vandaag mijn vertrouwde lensvocht weer. Maar helaas, het helpt niet. Ik heb de hele voormiddag mijn lenzen ingehad, maar na 2 uur begon ik al serieus last te krijgen.

HELP!!!
IK WIL DIE STOMME BRIL NIET DRAGEN, HOOR!

Ik zou eens moeten zien voor andere lenzen, maar naar het schijnt kosten die behoorlijk veel.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 15:54
Verwijderd
Het kan ook zijn dat je ogen ontstoken zijn (ofzo iets) en dat je ogen rust nodig en moeten helen. En dat je daarna weer opnieuw kunt beginnen met lenzen dragen..maar ik denk dat je het best naar de oogarts kunt gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 16:37
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
absolution schreef:
okee, ik heb dus vandaag mijn vertrouwde lensvocht weer. Maar helaas, het helpt niet. Ik heb de hele voormiddag mijn lenzen ingehad, maar na 2 uur begon ik al serieus last te krijgen.

HELP!!!
IK WIL DIE STOMME BRIL NIET DRAGEN, HOOR!

Ik zou eens moeten zien voor andere lenzen, maar naar het schijnt kosten die behoorlijk veel.
Ik heb lenzen van de Pearle voor 260,- per maanden (zachte), maandlenzen

Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 11:51
cybahgurl
cybahgurl is offline
Dit is dus absoluut foute boel en ik kan het weten.
Neem in godsnaam dure lensen, want zo help je je ogen naar de klote!!!!

Ik had ook een tijdje lastvan rode ogen, nix aan gedaan. De opticiern zei: dit zijn redelijk goedkope, maar wel goede lensen, je mag ze uiterlijk 12 uur per dag in(vanwege het zuurstof dat je oog nodig heeft) Ik kreeg hele rode ogen tot vorige week zaterdag de bom barste, ze waren zo lichtgevoelig en opgezwollen en rood dat ik de ene niet eens meer open kon krijgen.Maandag ben ik naar de dokter gegaan omdat het alleen maar erger werd.Ik moest meteen door naar het ziekenhuis. Daar bleek dat ik een hoornvliesbeschadiging heb, oorzaak: jarenlang slechte lensen!!!!Het gaat nooit weer over, omdat er al littekenweefsel is evormd op mijn oog, ik kan nu zelfs blind worden. Ik heb medicijnen gekregen en het gaat gelukkig beter, maar door 1 oog zie ik nog steeds erg weinig. Donderdag moet ik weerkomen in het ziekenhuis en dan wordt beslist of ik ooit nogweer lensen mag dragen.

Dus wees echt verstandig en koop GOEDE lensen, het beste bij de oogarts!!! Je hebt maar 1 paar ogen dus wees er heel erg zuinig op!!!!
__________________
f16
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 16:26
Verwijderd
goede lenzen nemen is natuurlijk logisch, die kruidvat dingen kun je meer voor erbij nemen. Bijv als je moet sporten ofzow.
Ook kan het zijn dat je hooikoorst hebt en dat je daar last van hebt. had ik ook last van. Door die lenzen gaan je ogen dan nog erger irriteren.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.