Oud 12-11-2003, 23:12
Barink
Barink is offline
Geloven jullie in leven na de dood ??
Ik aan de ene kant weer wel maar aan de andere kant niet
Ik loop steeds vast als ik die vraag aan mezelf stel ..
nu weer... ik weet ook niet hoe ik het moet uitlegge en waar het mis gaat maar
wat denk julie

leven na de dood ja of nee en waarom denk je dat ??

gr vin
__________________
www.de-musketiers.nl daar moet je zijn!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2003, 07:40
Ndimension
Ndimension is offline
Elk begin heeft een einde. De dood is ook een begin van iets, met weer een einde.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 12:21
Verwijderd
Ik geloof niet in leven na de dood. Ik mag tenminste hopen dat ik na (hopelijk) zo'n tachtig jaar niet nóg eens zo'n periode hoef te doen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 12:40
Lun@
Avatar van Lun@
Lun@ is offline
ja dat geloof ik.
__________________
_*_*_LUN@_*_*_
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 17:20
Onorthodox
Avatar van Onorthodox
Onorthodox is offline
Als er leven na de dood is ga ik niet dood
__________________
People like YOU are the reason people like ME need medication
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 18:14
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
deels wel deels niet.

waarom ik er wel in geloof :
het kan niet ineens afgelopen zijn. het klinkt gewoon onlogisch als je leeft, en daarna ineens weg bent. it doesn't make any sense... waar leven we dan voor? voor een zielig leventje en dat is het dan? daar houdt het allemaal op?

waarom ik er niet in geloof :
ik kan me niets herinneren van mn (als die werkelijk bestaan) vorige levens. k heb het gevoel dat ik nu echt 1 leven leef. en dat ik daarvoor gewoon niets was.
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 19:05
Nijpjes
Avatar van Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 13-11-2003 @ 07:40:
Elk begin heeft een einde. De dood is ook een begin van iets, met weer een einde.
Matrix Revolutions fan?
__________________
Muziek moet ballen hebben, maar niet van die vieze harige... | www.breaktrack.com
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 19:08
Nijpjes
Avatar van Nijpjes
Nijpjes is offline
Ik geloof niets, ik heb meer zekerheid nodig om in dit soort dingen te geloven.

Maar omdat ik me er niets bij voor kan stellen dat het opeens ophoud als je dood bent, klinkt een leven na de dood me wel goed in de oren. Reïncarnatie maakt een goeie kans bij mij. Daar zijn best veel aanwijzingen voor en ik vind het nog enigszins logisch klinken ook.
__________________
Muziek moet ballen hebben, maar niet van die vieze harige... | www.breaktrack.com
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 20:01
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Hevige strijd tussen ratio en romantiek

Het lijkt me een stuk logischer dat dood dood is, maar dat vind ik zo ongelooflijk grauw....
Liever heb ik toch een ziel die naar het Al terugkeerd, stukje God.
Ik moet nog een boeiende theorie hierover ontdekken...
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 20:39
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
leven na de dood i.d.z.v. van reincarnatie of een eindeloze ketting van opeenvolgende levens:
het kan zijn dat dit ons eerste leven is, maar ik denk dat we rustig kunnen stellen dat we ons dus iig niks herinneren van onze vorige levens.
als dat zo is: je sterft, en verliest daarmee al je herinneringen, je verliest je verhaal.
als je je verhaal verliest, verlies je dan niet eigenlijk jezelf? alles wat er van je tot nu toe hebt geleefd over is, zijn je herinneringen.
op het eind van je leven, eindigt je verhaal, dwz, er komen iig geen herinneringen meer bij. Alles wat er van jou over zou zijn, zouden je herinneringen zijn, je verhaal is compleet. als je vervolgens je herinneringen verliest, sterf je. Misschien dat jou ziel reincarneert, maar als zelfs het verhaal er uit is, ben je echt het spreekwoordelijke blanco vel papier. Dat IS sterven.

Al die miljoenen verhalen die door de eeuwen heen zijn opgesteld over hiernamaalsen komen voort uit de angst om niet meer te leven, maar dat is niet het enige. mensen die niet willen sterven, vragen niet om nog verder te leven. ze willen hun eigen verhaal behouden. wat denk je dat het hun uitmaakte of het "papier" waarop hun verhaal stond gerecycled zou worden?

daarom geloof ik niet in reincarnatie, of anders gezegd, ik geloof dat hoewel de ziel behouden blijft, de persoon sterft, waardoor reincarnatie niet is wat mensen hopen dat het is, namelijk het behouden van het verhaal.


Het sterven volgens het Christendom ligt wat moeilijker. je ziel fungeert daar juist als reddingscapsule waar je verhaal in ligt, en dat verhaal gaat naar de hemel, wordt daar een personificatie van jezelf, en gaat een oneindig, intens gelukkig en perfect leven lijden. Of het verhaal blijkt niet goed genoeg, en het wordt door de uitgever in de openhaard gegooid, als men mij deze toevallige vergelijking wil vergeven.
wat kan ik zeggen. Ik ben er van overtuigd dat het leven dat in de hemel geboden wordt, een verhaal niet kan bekoren. intens gelukkig, alles bereikt. geen doelen, leven perfect, niks te verbeteren. nooit eens dieptepunten, dus je voelt je nooit fijn als het wat beter gaat. geen fijne gevoelens na het doorstaan van moeilijke perioden. Ik heb vaak zat uitgelegd waarom de hemel een schrikbeeld is mi. Niet het doel maar het streven is het doel, en het doel kan b.v geluk zijn.
De hel? geen id. ik weet alleen wel dat de hel meer hemel is, als er tenminste ergens kans is op verbetering, want dan heb je een doel, en zolang je het maar niet bereikt, want het streven is het doel, het doel niet.
maar als het alleen maar intens ongelukkig is, en dat altijd, dan is het ook geen doen natuurlijk. het is mi alleen niet erger dan de hemel, omdat dat intense geluk het intenste ongeluk is dat je kan hebben.
(schoot me te binnen, misschien is de hel daarom wel een simulatie van de hemel ofzo , maar dat meen ik niet).

dat is dan ongeveer waarom die hemel/hel niet het leven na de dood kan zijn wat de mensen die de onderwereld verzonnen zochten. want zonder die doelen, gebeurt er niks met je, en veranderd je verhaal nog steeds niet en dan ben je dus dood.

opgenomen worden in een besturend orgaan of zoiets, dat lijkt me beter, dan heb je nog een doel, dan blijft je verhaal nuttig, en kan het nog veranderen, waardoor het daadwerkelijk leeft



je leeft zolang je verhaal verandert
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 17:00
MoO
Avatar van MoO
MoO is offline
Ik weet zeker dat er tenminste IETS is na de dood.
Kan jij je voorstellen dat je er dadelijk niet meer bent?
Ik niet! Ik weet trouwens nog niet zo zeker of jullie allemaal wel echt zijn..
__________________
i'm fixing a hole where the rain gets in
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 17:06
Emphasis
Avatar van Emphasis
Emphasis is offline
Ik 'weet' niets, maar ik denk wel dat er meer achter dit alles zit. Je zou het een zoethoudertje kunnen noemen, maar goed, dan loop ik niet op verschillende momenten in mijn leven bang te zijn dat dit het allemaal is. Ik weet overigens niet precies wat ik verwacht na de 'dood', mijn overtuiging ligt er een beetje in dat dit 'leven' een 'hersen'spinsel is van onze geest, levensenergie. Een schoolreisje, een tripje om ervaringen op te doen. Echt overtuigd ben ik er niet van, echter de boeken die ik lees verschaffen mij steeds meer informatie en eigenlijk vind ik het nog niet eens zo gek klinken. Het is in ieder geval beter dan het Hemel-en-Hel-verhaaltje, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 17:58
Lovelyshorty
Avatar van Lovelyshorty
Lovelyshorty is offline
Ik geloof wel in leven na de dood,
ik denk dat de erge dingen die nu gebeuren in je leven zijn als straf voor dingen die je hebt misdaan in de vorrige leven.
Het klinkt voor sommige raar dat ik er zo over denk.
Maar je leven kan toch niet zomaar over zijn.
En je hebt toch ook allemaal wel eens het gevoel dat je dat al wel eens hebt mee gemaakt weet niet meer hoe je dat noemt haha. Maar dat is waarscheinlijk ook uit je vorrige leven.
Dus doe goede dingen in dit leven dan heb je in je volgende leven een goed leven!
__________________
××× Lovelyshorty ×××
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:27
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 13-11-2003 @ 07:40:
Elk begin heeft een einde. De dood is ook een begin van iets, met weer een einde.

Fout!!!!
Elk einde heeft een begin...maar niet elke begin een einde
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:13
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Beetje nutteloze thread dit.

Zullen we ook een geloof jij in god thread starten?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:30
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 23-01-2004 @ 23:13:
Beetje nutteloze thread dit.

Zullen we ook een geloof jij in god thread starten?
tsja, ik heb al een paar maanden geleden de moeite genomen om reincarnatie totaal de grond in te boren, maar aan de reacties te zien, blijkt het dat iedereen het met me eens is
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 16:19
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik heb werkelijk geen idee.
ik concentreer me dan ook meer op het hier en nu en af en toe de redelijk nabije toekomst. je kunt nooit garantie krijgen voor wat hierna komt, dus ga ik mn leven er niet aan verspillen zo te leven dat ik misschien in de hemel oid kom.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 18:06
Lief Bloempje
Lief Bloempje is offline
Ik geloof niet in goden, hemels, zielen enz. Dood is dood, je leeft maar één keer en van dat leven moet je maar het beste zien te maken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-01-2004, 18:40
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Reincarnatie kan je niet de grond in boren, want het blijft iets waarin je gelooft... of niet
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 11:44
Emphasis
Avatar van Emphasis
Emphasis is offline
Inderdaad.. ga jij maar eens beweren dat je over 100 jaar geen boom bent
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 18:56
Weylyn
Avatar van Weylyn
Weylyn is offline
Citaat:
Lovelyshorty schreef op 23-01-2004 @ 17:58:
Ik geloof wel in leven na de dood,
ik denk dat de erge dingen die nu gebeuren in je leven zijn als straf voor dingen die je hebt misdaan in de vorrige leven.
Het klinkt voor sommige raar dat ik er zo over denk.
Maar je leven kan toch niet zomaar over zijn.
En je hebt toch ook allemaal wel eens het gevoel dat je dat al wel eens hebt mee gemaakt weet niet meer hoe je dat noemt haha. Maar dat is waarscheinlijk ook uit je vorrige leven.
Dus doe goede dingen in dit leven dan heb je in je volgende leven een goed leven!
Zo raar is dat niet hoor, dat is de basis van de Hindoeistische reïncarnatie. Leef je slecht, wordt je een "lagere" levensvorm, een dier ofzo, leef je goed dat wordt je een "hogere" levensvorm. Het uiteindelijkt doel is om aan de eindeloze reeks reïncarnaties te ontkomen en te reïncarneren als god.
__________________
Death is more universal than life. Everyone dies, but not everyone truly lives.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 22:48
~Third Day~
Avatar van ~Third Day~
~Third Day~ is offline
Ik geloof dat er leven is na de dood, maar eigenlijk geloof ik niet echt in 'dood' zijn, want met het geloof in Jezus is het eeuwige leven nu al begonnen!

*evangeliseert*
__________________
De slak bereikte de ark door volharding.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 09:43
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Ik geloof dat de dood het absolute einde is. Als je doodgaat mag je lekker gaan slapen en dat vind ik best een geruststellende gedachte.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 14:07
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Ik vind het een enge gedachte, je lichaam werkt niet meer, je hersenen werken niet meer. Oftewel je kan niets meer dan organische stoffen zijn die leven mogelijk maken van andere levende wezens. Mensen maken deel uit van een eeuwige kringloop van stoffen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 18:56
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Emphasis schreef op 26-01-2004 @ 11:44:
Inderdaad.. ga jij maar eens beweren dat je over 100 jaar geen boom bent
ik ben over 100 jaar geen boom
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2004, 23:36
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
imène schreef op 23-01-2004 @ 22:27:
Fout!!!!
Elk einde heeft een begin...maar niet elke begin een einde
Fout!!! Als je alleen nog maar dingen gezien hebt die een begin hebben en een einde, kun je je geen voorstelling maken van zaken die inderdaad geen begin noch een einde hebben. In een wereld zonder tijd zullen dergelijke zaken zeker bestaan.
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours là.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 23:37
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
JaJ schreef op 29-01-2004 @ 18:56:
ik ben over 100 jaar geen boom
Ik zal erop toezien.
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours là.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 23:55
Flshman
Avatar van Flshman
Flshman is offline
Citaat:
JaJ schreef op 29-01-2004 @ 18:56:
ik ben over 100 jaar geen boom


Maar goed, ik denk niet dat er iets van 'leven na de dood' is. Dit baseer ik op het op het feit dat ik bar weinig meer weet van wat er voor mijn geboorte plaats vond. Gewoon een grote leegte, 'niets'.

Laatst gewijzigd op 31-01-2004 om 01:42.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 01:02
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ja. Hemel of hel.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 15:36
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 30-01-2004 @ 23:36:
Fout!!! Als je alleen nog maar dingen gezien hebt die een begin hebben en een einde, kun je je geen voorstelling maken van zaken die inderdaad geen begin noch een einde hebben. In een wereld zonder tijd zullen dergelijke zaken zeker bestaan.
ik dacht dat er geconcludeerd was: zonder ruimte geen tijd en andersom

dan concludeer ik: zonder tijd geen ruimte en dus geen wereld zonder tijd
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 18:04
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Ik geloof ook in een leven na de dood. Om het maar eventjes net zo zwart-wit als charmedkiz neer te zetten: Hemel of hel.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 18:30
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Ik heb er nooit echt zo in gelooft, een leven na de dood. Maar het verdwijnen is ook weer zo onvoorstelbaar. Mja, ik zie het wel als het zover is.

Maar laatst sprak ik een moslim, en ik vroeg haar of het niet rot zou zijn als er na de dood niets zou zijn en zij dan vol beperkingen had geleefd met het idee dat dit leven een test zou zijn zodat ze een mooi leven na de dood zou krijgen.
Zij antwoorde dat zij het eigenlijk beter bekeken had dan ik. Als er geen leven na de dood zou zijn en ze weg zou zijn, dan zou ze weg zijn, geen spijt, niets missen, want ze zou er niet meer zijn.
Maar als er wel iets na de dood zou zijn, dan zou zij in ieder geval goed zitten, omdat zij haar leven volgens allerlei goddelijke normen en waarden had geleefd en ik zou dan in de problemen komen, omdat mijn strafblad, of mijn verhaal(zoals JaJ het noemde), niet smetteloos zou zijn.

Dus of er nou wel of geen leven na de dood is, je kunt er maar beter wel in geloven en er op voorbereiden, al was het alleen maar voor de zekerheid, toch?
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 15:41
Cherry-Scented
Avatar van Cherry-Scented
Cherry-Scented is offline
Zit er veel over te denken maar kom er niet echt uit...
Ik geloof wel dat iedereen een ziel heeft (alle levende dingen)
en dat dus als je lichaam dood gaat je ziel niet ( in principe dus wel leven na de dood)
Maar misschien een hemel of hel of een nieuw leven.
Ik hoop een nieuw leven .... zou ook best kunnen want er zijn van die mensen die daar dingen over kunnen vertellen ( kan natuurlijk ook nep zijn maarja) LAten we zo zeggen ik hoop dat er leven na de dood is ......
__________________
These lips are cherry scented, but they stick like superglue!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 14:54
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 29-01-2004 @ 14:07:
Ik vind het een enge gedachte, je lichaam werkt niet meer, je hersenen werken niet meer. Oftewel je kan niets meer dan organische stoffen zijn die leven mogelijk maken van andere levende wezens. Mensen maken deel uit van een eeuwige kringloop van stoffen.
Maar dat weet/merk je dan toch niet? Want je bent dood?
Dus hoe erg is het dan?

Ik snap je wel hoor, dit is ook precies de reden dat ik geen donor wil zijn.

Toch denk ik wel dat het zo is. Dat als je dood gaat, dat je lichaam dan vervalt in stoffen (atomen) die op de een of andere manier verbonden weer tot iets levends worden. En stel nou dat alle stoffen waar jij eerst uit bestond, op precies dezelfde manier weer bij elkaar komen, zodat jij jij weer bent eigenlijk...ben je dat dan ook? (Hier heeft Lucretius, een epicurist (en atomist) een heel boek over geschreven) Hij zegt van niet, omdat je je herinneringen niet meer hebt, dus weet je niet dat je eerder al hebt geleefd en hoe je toen was enzo. Ik vind dit wel een logische gedachte, want niemand herinnert zich toch zijn eventuele leven? Maar aan de andere kant, zijn herinneringen dan geen atomen?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 14:29
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Tuurlijk is er leven naar de dood, lees de Bijbel maar.
Voor degene die geen Bijbel hebben of er niet in willen lezen heb ik een stukje opgezocht en dat is Lucas 23:39-43

39 Eén der gehangen misdadigers lasterde Hem: Zijt Gij niet de Christus? Red Uzelf en ons! 40 Maar de andere antwoordde en zeide, hem bestraffende: Vreest zelfs gij God niet, nu gij hetzelfde vonnis ontvangen hebt? 41 En wij terecht, want wij ontvangen vergelding, naar wat wij gedaan hebben, maar deze heeft niets onbehoorlijks gedaan. 42 En hij zeide: Jezus, gedenk mijner, wanneer Gij in uw Koninkrijk komt. 43 En Hij zeide tot hem: Voorwaar, Ik zeg u, heden zult gij met Mij in het paradijs zijn.

Het gaat vooral om vers 42 en 43. Daarin vraagt de moordenaar, die ook aan een kruis hing, als Jezus aan hem zou willen denken als hij in de hemel is. En dan antwoord Jezus dat hij, samen met hem, die dag nog in het paradijs of anders gezegt in de hemel zal zijn.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 21:26
forumfreakie
Avatar van forumfreakie
forumfreakie is offline
Ik geloof in leven naar de dood maar dit heeft te maken met mijn Christelijke achtergrond. Maar stel dat ik dit naast me neer zou leggen dan zou ik er nog niet in geloven dat er na dit leven niets meer is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-02-2004, 18:38
Verwijderd
ja, en wel omdat ik toch wel geloof dat alles nut heeft, ook al zie je het niet altijd. ik vind dit leven behoorlijk nutteloos, je gaat (waarschijnlijk) toch dood. daarom moet er wel iets zijn na dit leven, misschien dat dat ook weer nutteloos is, misschien niet, we zullen zien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Leven na de dood
**
74 16-03-2009 10:27
Verhalen & Gedichten [verhaal] Een leven na de dood
duivelaartje
9 22-01-2006 13:52
Levensbeschouwing & Filosofie Is er leven na de dood?
BrunetJuh
76 09-12-2005 20:05
Levensbeschouwing & Filosofie Bewijs voor leven na de dood
Wielrenner_R
2 17-05-2004 15:32
Verhalen & Gedichten Verhaal: Leven na de dood
Verwijderd
8 13-03-2004 15:52
Levensbeschouwing & Filosofie leven na de dood????
666ANGELTJE666
22 14-11-2002 14:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.