Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2004, 21:20
Verwijderd
Hebben jullie dit al gedaan?
Zo ja, bij welke uitgever?
En hoe weet je precies welke boeken je moet hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2004, 21:24
Verwijderd
Ja, bij www.intere.nl specifiek voor mijn opleiding. Ik kreeg een lijst met welke boeken ik moest hebben. Ik heb ze in juli ergens bestelt en vandaag een groot deel gekregen. Blokboeken bestel ik volgende week op school zelf.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 21:30
Verwijderd
www.broese.net wijst van zelf, ook welke boeken je moet hebben e.d.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 21:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb ze tweedehands gekocht.
Kreeg een brief thuis van de studievereniging waarin stond welke boeken ik nodig had.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 21:46
Verwijderd
Het kutte is dat ik helemaal niks gehoord heb over welke boeken ik moet bestellen en dat ik ze moet bestellen. Hebben jullie dat wel gehoord? Ik weet dus niet of ik ze al moet bestellen en welke precies. Straks heb ik er teveel en dat is nogal zonde van het geld. Maar aan de andere kant, misschien ben ik straks wel weer te laat en dan zit ik zonder boeken.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 21:48
Verwijderd
als je naar broese.net gaat kan je je school kiezen en studie en studiejaar en staat daar de lijst die je moet hebben
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 22:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
! am mE schreef op 24-08-2004 @ 22:46 :
Het kutte is dat ik helemaal niks gehoord heb over welke boeken ik moet bestellen en dat ik ze moet bestellen. Hebben jullie dat wel gehoord? Ik weet dus niet of ik ze al moet bestellen en welke precies. Straks heb ik er teveel en dat is nogal zonde van het geld. Maar aan de andere kant, misschien ben ik straks wel weer te laat en dan zit ik zonder boeken.
Volgens mij is het bij veel studies ook dat je pas op de dag van je eerste college je boekenlijst krijgt.
Ik denk dat het bij vervolgonderwijs ook minder belangrijk is dat je je boeken meteen hebt dan bij voortgezet onderwijs.
Maar anders zou je je school even kunnen bellen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 08:45
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
! am mE schreef op 24-08-2004 @ 22:46 :
Het kutte is dat ik helemaal niks gehoord heb over welke boeken ik moet bestellen en dat ik ze moet bestellen. Hebben jullie dat wel gehoord? Ik weet dus niet of ik ze al moet bestellen en welke precies. Straks heb ik er teveel en dat is nogal zonde van het geld. Maar aan de andere kant, misschien ben ik straks wel weer te laat en dan zit ik zonder boeken.
als het goed is heb je bij je aanmelding een paar foldertjes gehad, eentje van bruna.nl en eentje van broese.

als je naar broese.net/student gaat kun je het zo invullen en binnen een paar dagen (bij mij 2) een emailtje krijgen dat je ze op kan halen.

Je kan bij broese hele boekenpakketten ophalen maar ook gewoon losse boeken.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 08:49
Verwijderd
Over het algemeen krijg je een boekenlijst of kan je die op inet vinden, dan weet je dus precies welke boeken je moet hebben. Ik koop mijn boeken vrijwel altijd bij Donner, een grote boekenwinkel in Rotterdam (behoort volgens mij bij hetzelfde concern (oid) als dat Broese, gezien dat *) ) , daar hebben ze het meeste op voorraad en anders bestellen ze het voor je.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 08:58
NN
NN is offline
Probeer gewoon iets via een faulteitsvereniging te bestellen. Grote kans dat je dan de juiste boeken hebt en ook krijg je vaak een beetje korting. Tweedehands boeken kopen kan ik je afraden omdat je dan vaak een te oude druk hebt.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 08:58
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
http://www.bol.com
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 09:29
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
btw ik weet niet hoeveel engelstalige boeken je hebt maar daar kreeg je ook korting op bij broese geloof ik, dus het was voor mij (Psychologie) goedkoper om bij broese te bestellen dan bij bol.com
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 09:39
Verwijderd
Ik neem aan dat niet iedereen ze bij broese.nl kan bestellen.
Bij sommige opleidingen krijg je op de eerste dag van de introductie (facultaire dus he) een lijst met titels (soms alleen readers en blokboeken) die je kan gaan kopen bij een verkoopbureau/faculteitswinkel of academische boekhandel. Veel universitaire studies hebben dat op die manier.
Als je het niet vertrouwd, kan je altijd even bellen.

Daarnaast maakt het ook niet veel uit of je de boeken meteen hebt of niet, mocht er iets mis zijn gegaan en je krijgt ze later, dan kan je altijd nog in de bibliotheek wat bladzijdes kopieëren oid.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 25-08-2004 @ 10:39 :
Ik neem aan dat niet iedereen ze bij broese.nl kan bestellen.
Er staat zelfs maar een heel klein aantal plaatsen op de site.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 11:29
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
maar ik had het ook tegen ! am me.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 13:27
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
hm, ik kreeg van de hvu wel in een boekje een lijstje met boeken voor het eerste blok.
aangezien mijn studie in Utrecht is kon ik via Broese bestellen, makkelijk zo'n lijstje. Gelukkig heb ik 2 tweedehands boeken met goede druk kunnen kopen bij de Slegte.
Je boeken kun je in principe bij elke boekhandel bestellen, maar inderdaad zul je dan wel je lijst nodig hebben.
Gelukkig worden vaak de readers die je gewoon op school aan kunt schaffen belangrijker geacht dan de boeken. (nou ja, gelukkig in de zin dat je makkelijker aan de readers kunt komen dan aan de boeken?)
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 13:32
HowLovely
Avatar van HowLovely
HowLovely is offline
http://www.intere.nl heb ik ze ook besteld.. je kiest schoolnaam, opleiding, leerjaar en je krijgt de lijst te zien... als je n richting hebt gekozen zoals ik spaans ipv duits/frans dan laat k dus duits en frans zitten en de rest heb k gewoon besteld.
__________________
...::: buy me some happy :::...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 22:35
Rolling Stone
Avatar van Rolling Stone
Rolling Stone is offline
je kan ook langs 'de slegte' gaan
__________________
http://www.quickhoney.com/indexday.html
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-08-2004, 00:12
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
ik bestel ze meestal gewoon via de studievereniging, maar een aantal boeken zijn ook op bol.com te vinden.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 05:48
miro
Avatar van miro
miro is offline
5 van iemand die vorig jaar de studie heeft gedaan
3 van de studie vereniging

En dan moet ik er nog drie, dat weet ik nog niet hoe ik dat ga doen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 06:07
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 25-08-2004 @ 12:29 :
maar ik had het ook tegen ! am me.
Daarom zei ik er ook niks over.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 10:31
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 25-08-2004 @ 12:29 :
maar ik had het ook tegen ! am me.
Begrijp ik. Maar misschien gaan mensen nu denken dat ze hun boeken ook bij broese kunnen bestellen, dan raken ze onnodig in paniek wanneer hun lijst er niet bij staat. (Ik hoop zelf ook dat mensen iets slimmer zijn dan dat, maar voor de goede orde dan he )
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 11:35
Verwijderd
Ik heb een studiegids waarin alle boeken staan die ik nodig heb in een jaar, en in het blokboek van elk blok staat het ook nog eens voor dat blok. Ik weet het dus pas op de dag dat ik weer naar school ga en mn blokboek gehaald heb. Ik koop ze altijd per blok in de Academische Boekhandel, die op het plein voor de uni ligt
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 11:49
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-08-2004 @ 11:31 :
Begrijp ik. Maar misschien gaan mensen nu denken dat ze hun boeken ook bij broese kunnen bestellen, dan raken ze onnodig in paniek wanneer hun lijst er niet bij staat. (Ik hoop zelf ook dat mensen iets slimmer zijn dan dat, maar voor de goede orde dan he )
ow okee/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Nederlands Recht Boeken EUR.
anjali
28 31-08-2005 20:44
Algemene schoolzaken Boeken voor Universiteit
AVA
18 09-07-2005 17:39
Algemene schoolzaken Boeken bestellen/kopen voor je studie
levi's
58 23-08-2004 16:55
Algemene schoolzaken Boeken voor de UU
The0
6 22-07-2004 18:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederland:broeinest voor moslimterroristen.
Fellaci
85 02-02-2002 10:15
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.