Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2004, 20:03
forumfreakie
Avatar van forumfreakie
forumfreakie is offline
Ik wil is aan een huisdier beginnen maar dan wel iets heel aparts, niet iets wat iedereen heeft en het liefst zo goedkoop mogelijk.
dus geen dure tropische leguanen enz.weet iemand iets??
Advertentie
Oud 03-01-2004, 20:12
mmmm
Avatar van mmmm
mmmm is offline
Een slang.
Oud 03-01-2004, 20:19
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
forumfreakie schreef op 03-01-2004 @ 21:03:
Ik wil is aan een huisdier beginnen maar dan wel iets heel aparts, niet iets wat iedereen heeft en het liefst zo goedkoop mogelijk.
dus geen dure tropische leguanen enz.weet iemand iets??
waarom wil je een huisdier?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 03-01-2004, 20:20
LiQuiDzzz
Avatar van LiQuiDzzz
LiQuiDzzz is offline
goudvis?

een hamster... niet orgineel maar zo kan je wel stroom opwekken

en als je echt iets orgineels wil: een hangbuikzwijn...
__________________
Mensen die altijd liegen zijn leugenaars. zegt gij echter dat gij een leugenaar bent, wat bent gij dan?
Oud 03-01-2004, 20:35
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Een huisdier is geen speelgoed dat je neemt omdat je het leuk vind, en kan weggooien of in een hoek van je kamer stoppen als je er geen zin meer in hebt. (sorry maar zo komt het wel een beetje over.)

Als je iets goedkoops wil kan je denk ik het beste een goudvis nemen of anders een hamster oid. En vogeltjes zijn geloof ik ook niet heel erg duur (maar ze maken wel veel lawaai)
Oud 03-01-2004, 21:18
BBEM
BBEM is offline
als je echt van beesten houdt heb je er wel geld voor over.
mij advies begin er niet aan
__________________
/ 4AGE POWER \
Oud 03-01-2004, 23:34
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Speciale dieren die bijna niemand heeft, maar mag niet te duur zijn... Dan zal je een nieuw diersoort moeten ontwikkelen.

Als je een goedkoop huisdier wilt hebben zou ik voor een vis of knaagdier gaan.

Als je een speciaal dier wilt hebben zou ik voor de reptielen gaan, maar die zijn duur en voor velen heb je een vergunning nodig om ze te houden.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 04-01-2004, 10:53
Thomas
Thomas is offline
Een Chineese Naakthond.
Oud 04-01-2004, 11:40
TechXP
TechXP is offline
Ik zeg het maar er nog bij (ter aanvulling van mijn bovengaande vraag die nog niet beantwoord is).

Mensen nemen 'huisdieren' meestal voor egoistische zaak, wat naar mijn mening niet de manier is om aan een dier te beginnen.
Je wilt goedkoop, dan kan ik al zeggen dat je een persoon bent die niet eerst gaat kijken naar wat zo een dier houden inhoud. En dit resulteert meestal in verwaarlozing/dierenleed.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 04-01-2004, 11:42
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Aparte dieren die niet zo duur zijn? Umm een gekko? Of salamander? Die heb je al voor 50 euro. Slangen zijn vaak wel tussen de 50 (babytje) en 500 euro (ligt eraan hoe groot en wat voor soort, sommige zijn wel 1000). Een schildpad kan ook (geen idee hoe duur). Of een vogelspin (zo'n 100 euro). Ga anders eens bij een reptielenwinkel langs . Of een kip of fretje misschien? Er zijn zat aparte dieren. Maar echt goedkoop (onder 20 en goedkoop te verzorgen) zijn er alleen maar dieren als parkietjes, hamsters, vissen oid.

edit: vogelspinnen zijn wat duurder om te kopen maar de verzorging is een stuk goedkoper. Ze hebben geen duur voedsel nodig en kunnen overal wel in gehouden worden
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |

Laatst gewijzigd op 04-01-2004 om 11:46.
Oud 04-01-2004, 12:00
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
TechXP schreef op 04-01-2004 @ 12:40:

Mensen nemen 'huisdieren' meestal voor egoistische zaak, wat naar mijn mening niet de manier is om aan een dier te beginnen.
Je wilt goedkoop, dan kan ik al zeggen dat je een persoon bent die niet eerst gaat kijken naar wat zo een dier houden inhoud. En dit resulteert meestal in verwaarlozing/dierenleed.
mee eens. Als je echt gek bent op een dier wat je ziet/gaat kopen dan wil je er best geld voor geven
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Oud 04-01-2004, 13:00
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 04-01-2004 @ 13:00:
mee eens. Als je echt gek bent op een dier wat je ziet/gaat kopen dan wil je er best geld voor geven
Nee, als je echt gek bent op een dier/dieren dan koop je gewoon geen dieren.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 04-01-2004, 14:00
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Waarom wil je eigenlijk een dier dat bijna niemand heeft?. Dat snap ik niet. Als mensen kleren wilen die niemand heeft snap ik dat maar waarom moet je dier apart zijn. Een leuk konijn is toch ook goed? En je hebt een huisdier neem ik aan niet om mee uit te sloven; "Kijk eens, ik heb een noord-indiase-blauw-bek-kwaak-combiouti-kikker!!" (sorry).
Maar goed je wilde advies over een leuk huisdier dat niet te duur is. Of je dier duur gaat worden kan je eigenlijk nooit van tevoren zeggen want je weet nooit hoveel dierenartskosten erbij komen.

http://www.uithuis.nl/hhuisdier is misschien een goede site. Er staan kosten-tabellen en uitleg over een paar huisdieren.

Nog een tip. Beslis nooit te snel over een huisdier, je kan er op uitgekeken raken.
__________________
*aangenaam......*
Oud 04-01-2004, 14:02
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
TechXP schreef op 04-01-2004 @ 14:00:
Nee, als je echt gek bent op een dier/dieren dan koop je gewoon geen dieren.
Ligt eraan waar je je dieren vandaan haalt. Als je dieren uit het asiel haalt noem ik dat wel dierenliefde.
Een dier uit de dierenwinkel halen vind ik toch weer wat raarder, alsof het een product is (en ook nog eens van een broodfokker).
__________________
*aangenaam......*
Oud 04-01-2004, 14:30
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 04-01-2004 @ 15:02:
Ligt eraan waar je je dieren vandaan haalt. Als je dieren uit het asiel haalt noem ik dat wel dierenliefde.
Ligt er net aan wie hem haalt. En hoe deze verzorgt wordt.

Daarnaast kijkt men toch meestal naar hoe een dier eruit ziet.

Als je het dan doet doe het goed en ga niet bij de honden kijken, maar vraag bij de balie naar bv. de hond die er al heel lang zit ofzo.
Dus niet beoordelen op uiterlijk en karakter.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 04-01-2004, 15:11
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Het ligt er natuurlijk altijd aan wie hem koopt ey? Als iemand heel veel van dieren houd, hem weg wil halen uit het kleine dierenwinkelhokje (dat is niet altijd zo natuurlijk maar toch doen ze de kooien zo klein mogelijk), er een koopt en heel goed verzorgt dan zie ik het probleem niet.
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Oud 04-01-2004, 15:30
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 04-01-2004 @ 16:11:
Het ligt er natuurlijk altijd aan wie hem koopt ey? Als iemand heel veel van dieren houd, hem weg wil halen uit het kleine dierenwinkelhokje (dat is niet altijd zo natuurlijk maar toch doen ze de kooien zo klein mogelijk), er een koopt en heel goed verzorgt dan zie ik het probleem niet.
Als je van dieren houd koop je deze m.i. niet in een dierenwinkel, omdat dierenwinkels de dieren alleen hebben voor het geld en niet voor het goede van de dieren.

Een betere dierenwinkel zou zijn als die samenwerkt met opvangtehuizen en dus foto's of beschrijvingen zou hebben liggen van dieren in opvang/asielen.

Als je dieren uit de dierenwinkel haalt dan werk je mee aan uitbuiting van dieren en vaak zit achter de winkel een dierenindustrie waar dieren vooral als een handelsobject word gezien. En als je dan koopt dan blijft dat alleen maar bestaan. Zeker als de regering niks doet.
En er zijn genoeg dieren die nog een tehuis zoeken, maar iedereen wil de dieren 'nieuw' hebben.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 04-01-2004, 16:04
Verwijderd
Ligt het aan mij of wil je alleen maar een dier dat heel apart is, zodat je er goed mee op kunt scheppen en heb je er verder bijna niets voor over?

Je hoeft overigens geen dier te nemen hoor, met zo'n instelling zou ik het als ik jou was zelfs laten.
Ads door Google
Oud 04-01-2004, 16:13
miro
Avatar van miro
miro is offline
Een chinchilla
Oud 04-01-2004, 21:53
forumfreakie
Avatar van forumfreakie
forumfreakie is offline
Citaat:
TechXP schreef op 04-01-2004 @ 12:40:
Ik zeg het maar er nog bij (ter aanvulling van mijn bovengaande vraag die nog niet beantwoord is).

Mensen nemen 'huisdieren' meestal voor egoistische zaak, wat naar mijn mening niet de manier is om aan een dier te beginnen.
Je wilt goedkoop, dan kan ik al zeggen dat je een persoon bent die niet eerst gaat kijken naar wat zo een dier houden inhoud. En dit resulteert meestal in verwaarlozing/dierenleed.

Ik bedoel het oproepje eigenlijk anders dan dat jij het denkt. Ik begrijp natuurlijk dat als je een hondje neemt, of een konijn of iets dergelijks, maar je houd niet erg van dieren dit meestal resulteert in verwaarlozing/dierenleed.

waar ik eigenlijk aan zat te denken waren, wandelende takken of zoiets, gewoon wat kleins, en makkelijk te onderhouden.
Gewoon iets leuks wat ik een beetje moet onderhouden en het een beetje gezellig in mn kamer is.
Oud 04-01-2004, 21:57
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
forumfreakie schreef op 04-01-2004 @ 22:53:
Ik bedoel het oproepje eigenlijk anders dan dat jij het denkt. Ik begrijp natuurlijk dat als je een hondje neemt, of een konijn of iets dergelijks, maar je houd niet erg van dieren dit meestal resulteert in verwaarlozing/dierenleed.

waar ik eigenlijk aan zat te denken waren, wandelende takken of zoiets, gewoon wat kleins, en makkelijk te onderhouden.
Gewoon iets leuks wat ik een beetje moet onderhouden en het een beetje gezellig in mn kamer is.
Ook het 'houden' van dieren kan resulteren in dierenleed. En niet alleen bij de knuffelige dingen. Maar ook wandelende takken enzo.
Dieren hebben zorg nodig en waar ik mee zit is of je wel om de goede redenen een dier wilt nemen. De reden 'het is leuk' is geen goede reden m.i. en dat betekent vaak juist dat men uiteindelijk het dier 'zat' wordt en dan maar minder aandacht gaat schenken en soms zelfs dumpt of ombrengt.

Als je toch iets 'gezelligs' in je kamer wilt kan je beter tv kopen met ingebouwde dvd-speler en dan een dvd met 'vissen' erop. Dan kan je de hele dag tegen vissen aankijken. Of je koopt iets anders bewegends of sierlijks, maar dieren gebruiken ter decoratie lijkt mij al zeer fout.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 05-01-2004, 10:00
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Grasparkietjes zijn lieve huisdieren, als je er teminste de tijd voor neemt ze tam te maken..
Echt heel duur zijn ze ook niet.
Echt bijzonder is het niet, maar wat maakt dat uit, het gaat erom dat jij je huisdier leuk vind en niet dat iedereen het bijzonder vind ofzo.
Oud 05-01-2004, 11:42
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
TechXP schreef op 04-01-2004 @ 22:57:
Ook het 'houden' van dieren kan resulteren in dierenleed. En niet alleen bij de knuffelige dingen. Maar ook wandelende takken enzo.
Dieren hebben zorg nodig en waar ik mee zit is of je wel om de goede redenen een dier wilt nemen. De reden 'het is leuk' is geen goede reden m.i. en dat betekent vaak juist dat men uiteindelijk het dier 'zat' wordt en dan maar minder aandacht gaat schenken en soms zelfs dumpt of ombrengt.

Als je toch iets 'gezelligs' in je kamer wilt kan je beter tv kopen met ingebouwde dvd-speler en dan een dvd met 'vissen' erop. Dan kan je de hele dag tegen vissen aankijken. Of je koopt iets anders bewegends of sierlijks, maar dieren gebruiken ter decoratie lijkt mij al zeer fout.
Mensen nemen toch ook kinderen omdat dat "leuk is". Waarom zou het dan slecht zijn om een leuk dier te kopen. Als ik een dier koop omdat ik dat leuk vind wil dat nog niet zeggen dat ik er uitgekeken op raak.
Eigenlijk ga ik me juist steeds meer aan ze hechten.
__________________
*aangenaam......*
Oud 05-01-2004, 12:42
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 05-01-2004 @ 12:42:
Mensen nemen toch ook kinderen omdat dat "leuk is".

Ook een foute redenen. Leuk moet een bijkomstigheid zijn. Kinderen neemt men om voor te planten. Kortom om dat de biologische klok tikt.

Citaat:
Waarom zou het dan slecht zijn om een leuk dier te kopen. Als ik een dier koop omdat ik dat leuk vind wil dat nog niet zeggen dat ik er uitgekeken op raak.
Eigenlijk ga ik me juist steeds meer aan ze hechten.
Ik zeg dat het kan gebeuren. Net zoals met dat 'nemo' gedoe. Mensen maken in een opwelling een keuze welke ze niet goed inschatten en kopen dan maar en denken niet na. Kortom duizenden doden of verwaarloosde dieren.

Ik zie vooral dat mensen kopen vanwege het 'leuke', maar bijna allemaal kijken niet naar de 'gebruiksaanwijzing'. Niemand gaat eerst lezen. En dan koopt men maar 1 konijntje ofzo, terwijl biologen en huisdierenexperts je zo kunnen vertellen dat 1 konijntje eigenlijk niet goed is. Ik kan nog tig voorbeelden geven.

Ik ben tegen 'huisdieren', omdat het uitbuiterij is en dieren als handel/slaven worden verkocht. Er zit nu allemaal gefokte dieren nog te wachten in asielen en opvang en mensen blijven maar kopen en kopen, waardoor de asielen enzo nog maar uitgebreider worden. Fokkerijen werken door en door. En dieren komen er steeds meer bij. Men stimuleert die handel en niemand kijkt meer om naar de dieren die echt een tehuis nodig hebben. Nee, want ze willen allemaal een 'nieuw' dier.

Nu willen ook steeds meer mensen een 'apart' dier. En wat gebeurd erdan? Juist de dieren worden uit de natuur gehaald om mee te kunnen fokken, omdat er nog geen handelaar van was. Kortom dieren die eerst een vrij leven hadden worden achter gesloten tralies gestoken. Vrijheid word ontnomen...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 05-01-2004, 13:29
Einherjar
Avatar van Einherjar
Einherjar is offline
Termieten

Zeer goedkoop alleen een oude gammele houten schuur nodig om ze in te houden en ze zijn zeker niet allerdaags
natuurlijk kun je ook muizen en ratten gaan houden in je keuken, maar dan moet je wel weten hoe je ze wilt vangen als je ze weer kwijt wilt.
__________________
De steen, die de bouwlieden afgekeurd hadden, deze is tot een hoeksteen geworden.

Laatst gewijzigd op 05-01-2004 om 13:31.
Advertentie
Oud 05-01-2004, 15:30
Freestyler*
Freestyler* is offline
Kijk eenas in de supermarkt ofzo
(op het prikbord he)
misschien nog ergens iemand die een vreemde kruising (kat-hond.. dat soort dingen) aanbiedt??
__________________
I love dr Phil :D
Oud 05-01-2004, 17:46
Pyriet
Avatar van Pyriet
Pyriet is offline
Een lieveheerstbeestje in plastic bakje met blaadjes.

Nostalgie.
Oud 05-01-2004, 21:36
forumfreakie
Avatar van forumfreakie
forumfreakie is offline
Citaat:
Taam schreef op 05-01-2004 @ 18:46:
Een lieveheerstbeestje in plastic bakje met blaadjes.

Nostalgie.

ja, dat is het!!!!
Zo'n schattig beestje heb ik altijd al willen hebben!!!
Oud 06-01-2004, 14:24
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Ze gaan alleen zo snel dood en dan heb je nix meer, maar ik weet een beter huisdier,

Een kakkerlak

Gegaradeerd dat je er veel plezier van zal hebben.
En als die dood gaat heb je zeker weten wel kroost van dat beesje, dus heb je nog veel meer plezier
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Oud 25-05-2005, 19:44
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
forumfreakie schreef op 03-01-2004 @ 21:03 :
Ik wil is aan een huisdier beginnen maar dan wel iets heel aparts, niet iets wat iedereen heeft en het liefst zo goedkoop mogelijk.
dus geen dure tropische leguanen enz.weet iemand iets??
Waarom wil je iets orgineels en goedkoops!?
Neem gewoon een dier dat bij je past en denk niet; woo, kijk mij ik ben cool en orgineel, straks vind je het dier geeneens leuk! BV, stel je wil er mee knuffelen en het moet groot zijn, een hond zou perfect voor je zijn... maar das niet orgineel dus neem je een leguaan (goedkope) en je bent bang voor het beest omdat ie steeds naar je hapt enz.. naja jij moet het weten...
Oud 25-05-2005, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Kauw schreef op 25-05-2005 @ 20:44 :
Waarom wil je iets orgineels en goedkoops!?
Waarom up je een topic van bijna 1,5 jaar oud?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Schat van de forumer boven je topic
Verwijderd
500 20-09-2012 13:25
Verhalen & Gedichten Bosroes
Verwijderd
8 14-12-2007 17:13
Flora & Fauna Jonge vogels?
Mariekje*
3 29-08-2006 15:41
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Levensbeschouwing & Filosofie -->Bewijzen voor het bestaan van God<--
Eviellan
116 09-12-2004 15:40
Flora & Fauna algemene vragen over fretjes
Nyai
15 28-07-2004 20:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.