Oud 21-10-2007, 03:03
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
niet om je tegen te spreken hoor, maar je hebt toch wel door dat als je nog íéts minder inhoudelijk wordt, je een soort anti-T_ID wordt... geef elkaar een hand, dan spatten jullie uiteen in twee fotonen.
Je hebt toch wel door dat ik, in tegenstelling tot T_ID, altijd goed onderbouwde postings maak met gebruik van bronvermelding, maar dat ik enkel op T_ID's oninhoudelijke prietpraat uiteraard niet meer inhoudelijk inga, omdat ik dat pas 100 keer heb geprobeerd en dat dat niets uithaalt? En je beseft toch wel dat prietpraat als "je bent net als T_ID" gewoon een vorm van feitenverdraaiing is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2007, 12:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je hebt toch wel door dat ik, in tegenstelling tot T_ID, altijd goed onderbouwde postings maak met gebruik van bronvermelding
Ja, zoals beweren dat structuralistische wetenschappers graag elke regering met geweld ten val zouden willen brengen om die door een communistische dictatuur te vervangen.

Ik zal Wallerstein eens voor je mailen aangezien ik toch over die man aan het schrijven ben, en aan hem vragen waar hij de bommen en ak-47's voor de wereldwijde revolutie heeft liggen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 14:57
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
En je beseft toch wel dat prietpraat als "je bent net als T_ID" gewoon een vorm van feitenverdraaiing is?
bwahaha, zeggen dat ik uit mijn nek klets, ok, maar zeggen dat ik in deze situatie feiten verdraaide... wat een woordkeus, of is het een automatisme?
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 20:05
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Ja, zoals beweren dat structuralistische wetenschappers graag elke regering met geweld ten val zouden willen brengen om die door een communistische dictatuur te vervangen.
Eum... dat heb JIJ beweert hoor, niet ik. Ach jongen, raak je zelf een beetje in de war van al je prietpraat?

Citaat:
bwahaha, zeggen dat ik uit mijn nek klets, ok, maar zeggen dat ik in deze situatie feiten verdraaide... wat een woordkeus, of is het een automatisme?
Nee hoor, ik vind het gewoon verkeerde beeldvorming en dat kan killing zijn.

Citaat:
perfectme schreef:
Helaas vrees ik dat velen enkel dát aspect van (neo-)marxisme kennen
Ik vind dat Hermes & Reesink er een goede uitleg van gaven (2003):

Als filosofie is het marxistische gedachtegoed inmiddels ver verwijderd van zijn oude politiek-programmatische denken. Het is een gerespecteerde bron van kennis en maatschappijkritiek geworden, die niet meer direct verwijst naar de komst van een heilstaat. [...] We hebben het in de geesteswetenschappen eigenlijk niet over de oude politieke connotaties van de term marxisme. Die zijn begraven onder een bibliotheek van meer filosofische teksten, die we kunnen gebruiken om een gefundeerde vorm van maatschappijkritiek te ontwikkelen.

Laatst gewijzigd op 21-10-2007 om 20:19. Reden: Grammaticale aanpassing.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 20:18
Verwijderd
Citaat:

Ik vond dat Hermes & Reesink er een goede uitleg van gaven (2003):

Als filosofie is het marxistische gedachtegoed inmiddels ver verwijderd van zijn oude politiek-programmatische denken. Het is een gerespecteerde bron van kennis en maatschappijkritiek geworden, die niet meer direct verwijst naar de komst van een heilstaat. [...] We hebben het in de geesteswetenschappen eigenlijk niet over de oude politieke connotaties van de term marxisme. Die zijn begraven onder een bibliotheek van meer filosofische teksten, die we kunnen gebruiken om een gefundeerde vorm van maatschappijkritiek te ontwikkelen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 23:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Eum... dat heb JIJ beweert hoor, niet ik. Ach jongen, raak je zelf een beetje in de war van al je prietpraat?
Ik zei dat het twee volstrekt verschillende dingen zijn, en jij ontkende dat in een belediging. Dan kan ik er van uit gaan dat jij het met me oneens bent, en vind dat dogmatisch politiek marxisme, exact hetzelfde is als wetenschappelijke stromingen op marxistische leest.

Gelukkig hoef ik hier niet verder op in te gaan omdat je met dat citaat jezelf reeds weerlegd hebt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 01:00
Verwijderd
Ik voorspel dat de messentrekker in kwestie nooit had gedacht dat er nog eens marxistische discussie zouden onstaan op het scholierenforum dankzij zijn losmessigheid!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 01:07
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Ik zei dat het twee volstrekt verschillende dingen zijn, en jij ontkende dat in een belediging. Dan kan ik er van uit gaan dat jij het met me oneens bent, en vind dat dogmatisch politiek marxisme, exact hetzelfde is als wetenschappelijke stromingen op marxistische leest.

Gelukkig hoef ik hier niet verder op in te gaan omdat je met dat citaat jezelf reeds weerlegd hebt.
Nee, jij legt woorden in mijn mond en beweert dat ik dingen heb gezegd die ik niet gezegd heb. Niet dat je dat per ongeluk doet (bijv. door mijn beweringen verkeerd te lezen), maar puur opzettelijk. (Zie ook topic 'Bush voorspelt Derde Wereldoorlog' voor een zeer absurde uitéénzetting over wat ik volgens jou zou denken.)
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 15:30
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:


Nee hoor, ik vind het gewoon verkeerde beeldvorming en dat kan killing zijn.
geen idee wat je precies wil zeggen.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:55
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ik voorspel dat de messentrekker in kwestie nooit had gedacht dat er nog eens marxistische discussie zouden onstaan op het scholierenforum dankzij zijn losmessigheid!
Ik vermoed dat hij enorm in z'n nopjes is.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 14:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Vanmorgen las ik in de krant wat achtergronden bij de steekpartij op TeC Amsterdam bij monde van de advocaat van de dader die verscheen in Pauw en Witteman.

Blijkt dat de dode lid was van een Marrokaanse jeugdbende die de dader al sinds hij op school was terroriseerde, en op het moment van de steekpartij de dode en zijn bende op het punt stonden de dader van de steekpartij voor de zoveelste keer in elkaar te slaan.

Het artikel lezende dringt het beeld zich op dat de vermoorde scholier weinig anders dan zijn verdiende loon heeft gekregen, en de school duidelijk totaal tekort is geschoten in het garanderen van veiligheid tegen zulke verschrikkelijke pestkoppen.

http://www.gooieneemlander.nl/nieuws....ece?secId=658

Dat plaatst de zaken in een heel ander daglicht.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 14:30
Verwijderd
Mijn hemel T_ID, een advocaat zegt iets en het is meteen de waarheid en de doodgestoken Marokkaanse jongen heeft niets anders dan zijn verdiende loon gekregen? Dit is nou echt zo'n typische Wilders reactie.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 14:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mijn hemel T_ID, een advocaat zegt iets en het is meteen de waarheid en de doodgestoken Marokkaanse jongen heeft niets anders dan zijn verdiende loon gekregen? Dit is nou echt zo'n typische Wilders reactie.
Nee, de vork blijkt anders in de steel te zitten, en tenzij blijkt dat die advocaat echt een zelfverzonnen verhaaltje heeft zitten opdissen liggen de zaken heel anders.

En ja, als een bende iemand op een school waar de schoolleiding niets doet aan pesten iemand tot zulke wanhoop drijft dat die een van de mensen die hem terroriseerden in een exces van zelfverdediging vermoord, dan heeft diegene het inderdaad aan zichzelf te danken.

Het kind heeft weken en weken de tijd gehad om te bedenken dat sigaretten in andermans gezicht uitdrukken geen vorm van sociaal gedrag is. Ja, zitten er nare gevolgen aan vast dat die pestkop dat niet kan beseffen, dan is dat vette pech voor hem.

Als deze context inderdaad volledig klopt verdient de dader van de steekpartij een minieme straf. Hij is dan het feitelijke slachtoffer.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 14:49
Verwijderd
Zoals ik al zei: je weet niet of het verhaal juist is. Dus zeggen dat het zelfverdediging was of dat de jongen werd gedwongen in zijn handelen, is vooralsnog onzin (laat de rechter en wat psychologen dat maar bepalen). Volgens verhalen van ooggetuigen ging de ruzie om een object uit de bouw (weet ff niet meer wat het was). Dus zit nou niet een beetje deze overleden jongen te demoniseren op basis van iets wat een of andere advocaat zegt. Of is het gewoon omdat hij Marokkaans is? Zeg het maar!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 19:11
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Mijn hemel T_ID, een advocaat zegt iets en het is meteen de waarheid en de doodgestoken Marokkaanse jongen heeft niets anders dan zijn verdiende loon gekregen? Dit is nou echt zo'n typische Wilders reactie.
I'll second that.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 19:14
juno
Avatar van juno
juno is offline
He, wat een lange tenen weer. De dode was nou niet bepaald een lieverdje, geloof ik. Of mogen we dat niet zeggen, omdat we anders nare dingen zeggen over Marokkanen? Doet er niet aan af dat DEZE Marokkaan een klerelijer eersteklas was, als het waar is wat de advocaat van de steker zegt.

Wat is de etnische achtergrond van de steker trouwens?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 19:16
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
He, wat een lange tenen weer. De dode was nou niet bepaald een lieverdje, geloof ik. Of mogen we dat niet zeggen, omdat we anders nare dingen zeggen over Marokkanen? Doet er niet aan af dat DEZE Marokkaan een klerelijer eersteklas was, als het waar is wat de advocaat van de steker zegt.
Gelukkig weten we allemaal dat advocaten altijd eerlijk zijn. Vraag maar aan de advocaat van Holleeder: zijn cliënt heeft eigenlijk ook niks op z'n kerfstok.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 19:28
Verwijderd
Citaat:
He, wat een lange tenen weer.
Inderdaad, zeggen dat het bull shit is als iemand zegt dat het zijn verdiende loon is geweest om neergestoken te worden, is lange tenen hebben

Citaat:
Wat is de etnische achtergrond van de steker trouwens?
Sorry is dat relevant?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 20:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sorry is dat relevant?
Volgens jou klaarblijkelijk wel, je begon er per slot van rekening nadruk op te leggen nadat ik het noemde als een factor die in de regel vrij bepalend is voor het gedrag van de bende.

En wat betekend het woordje "als" eigenlijk? Kun je me dat misschien vertellen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 20:17
Verwijderd
Ik begrijp dan niet waarom de dader in de eerste instantie de politie niet heeft ingelicht (danwel via school). Dat de school dit had moeten voorzien is één ding maar hij is zelf ook niet naar voren gekomen met zijn probleem. Dat zijn belagers fout zaten staat vast, maar daarom vind ik de prikker in kwestie niet minder schuldig.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Volgens jou klaarblijkelijk wel, je begon er per slot van rekening nadruk op te leggen nadat ik het noemde als een factor die in de regel vrij bepalend is voor het gedrag van de bende.
Welke bende? Ohja, de bende waar jij al meteen vanuit gaat dat hij bestaat en mensen terroriseert omdat een of andere advocaat dat zegt .

Citaat:
En wat betekend het woordje "als" eigenlijk? Kun je me dat misschien vertellen?
Zie de van dale?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 21:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Zie de van dale?
Als je dat weet, waarom schrijf je dan je eerste alinea van dezelfde post alsof je niet weet wat het woordje 'als' betekend?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Als je dat weet, waarom schrijf je dan je eerste alinea van dezelfde post alsof je niet weet wat het woordje 'als' betekend?
Nouja je gaat toch niet beweren dat je post niet heel suggestief was?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 21:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nouja je gaat toch niet beweren dat je post niet heel suggestief was?
Als die advocaat niets erbij heeft verzonnen, dan was mijn post niet suggestief.

Waarom wil je eigenlijk zelfs redetwisten over het woord bende? Een groep kinderen werkt samen om criminele dingen te doen, waaronder (zware) mishandelingen op hun school en erbuiten. Dat heet een jeugdbende, naar bende als in 'groep misdadigers', met jeugd- ervoor omdat het over minderjarigen gaat, dat weet iedereen.

Dan vraag ik me weer af waarom jij per se het overduidelijke wil bewisten. Heeft de afkomst van de dode daar niets mee te maken?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Als die advocaat niets erbij heeft verzonnen, dan was mijn post niet suggestief.
Waarom denk je dat zijn advocaat zoiets zegt? En ooggetuiges beweren toch iets heel anders?

Citaat:
Waarom wil je eigenlijk zelfs redetwisten over het woord bende? Een groep kinderen werkt samen om criminele dingen te doen, waaronder (zware) mishandelingen op hun school en erbuiten. Dat heet een jeugdbende, naar bende als in 'groep misdadigers', met jeugd- ervoor omdat het over minderjarigen gaat, dat weet iedereen.
Het slachtoffer was een crimineel? Of lid van een criminele jeugdbende? Hoe kom je aan al die wijsheid? Of anders waarom vertel je me dit?

Citaat:
Dan vraag ik me weer af waarom jij per se het overduidelijke wil bewisten. Heeft de afkomst van de dode daar niets mee te maken?
Afkomst heeft er niets mee te maken hoor. Het is jij die ineens de dode demoniseert op basis van de uitspraken van een advocaat (die verklaringen van medeklasgenoten tegenspreken). En ookal werd die jongen gepest, er worden zoveel kinderen gepest, maar grijpt iedereen dan maar naar een mes? De knul is hoe dan ook een schoftigere crimineeltje. En zeggen dat het dan wel zijn verdiende loon is, vind ik erg cru. Dat zegt meer iets over hoe jij tegen geweld aankijkt.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 21:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En ooggetuiges beweren toch iets heel anders?
Beweren ooggetuigen iets heel anders? Oh?

Waren die ooggetuigen de hele rit aanwezig, of alleen op het moment van de steekpartij?
Citaat:
Het slachtoffer was een crimineel?
Me dunkt. De laatste keer dat ik checkte was mensen in elkaar trimmen en sigaretten in hun gezicht uitdrukken strafbaar. Doe je dat in groepsverband dan is dat inderdaad een criminele jeugdbende.

Of heb je een reden om te stellen dat mishandeling legaal is?
Citaat:
Afkomst heeft er niets mee te maken hoor.
Hmm, wat vreemd dat je er dan opeens nadruk op begon te leggen terwijl het alleen relevant was in het kader van het karakter van het bendegeweld waar het artikel over ging.
Citaat:
En ookal werd die jongen gepest, er worden zoveel kinderen gepest, maar grijpt iedereen dan maar naar een mes?
Niet naar een mes nee, maar wel naar geweld wanneer de pestkoppen dag in dag uit hun gang kunnen gaan. Alles dat daarna gebeurd heeft de pestkop aan zichzelf te danken. Tough shit als daar doden bij vallen, maar over de vraag wie de aanstichter is bestaat geen twijfel, dat is de pestkop, die wekenlang, tot op het moment supreme, gewoon de keuze had om normaal te doen en alles te voorkomen.

Maar nee, hij koos er klaarblijkelijk voor om iemand urenlang op te wachten met geweld in de zin. Welnu, de pestkop kreeg zijn zin, er kwam geweld. Wist hij veel dat zijn beoogde slachtoffer gewapend terug zou vechten.
Citaat:
De knul is hoe dan ook een schoftigere crimineeltje.
Dus als iemand tot wanhoop gedreven wordt en slechts kan kiezen tussen kapot getrapt worden of zelf met geweld reageren, vind jij iedereen die niet voor zichzelf opkomt een schofterige crimineel?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 21:47
Verwijderd
Jongens, waar gáát het nu over?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Beweren ooggetuigen iets heel anders? Oh?

Waren die ooggetuigen de hele rit aanwezig, of alleen op het moment van de steekpartij?
Ik geloof hen eerder, dan een advocaat die de jongen verdedigd, is dat raar? Maar zoals ik al eerder zei, laat de rechter het maar bepalen .

Citaat:
Me dunkt. De laatste keer dat ik checkte was mensen in elkaar trimmen en sigaretten in hun gezicht uitdrukken strafbaar. Doe je dat in groepsverband dan is dat inderdaad een criminele jeugdbende.

Of heb je een reden om te stellen dat mishandeling legaal is?
Je weet niet eens of het artikel waar is, en je doet al alsof het de waarheid is. Hoe irritant is dat?

Citaat:
Hmm, wat vreemd dat je er dan opeens nadruk op begon te leggen terwijl het alleen relevant was in het kader van het karakter van het bendegeweld waar het artikel over ging.
Ik was ook suggestief bezig

Citaat:
Niet naar een mes nee, maar wel naar geweld wanneer de pestkoppen dag in dag uit hun gang kunnen gaan. Alles dat daarna gebeurd heeft de pestkop aan zichzelf te danken. Tough shit als daar doden bij vallen, maar over de vraag wie de aanstichter is bestaat geen twijfel, dat is de pestkop, die wekenlang, tot op het moment supreme, gewoon de keuze had om normaal te doen en alles te voorkomen.

Maar nee, hij koos er klaarblijkelijk voor om iemand urenlang op te wachten met geweld in de zin. Welnu, de pestkop kreeg zijn zin, er kwam geweld. Wist hij veel dat zijn beoogde slachtoffer gewapend terug zou vechten.

Dus als iemand tot wanhoop gedreven wordt en slechts kan kiezen tussen kapot getrapt worden of zelf met geweld reageren, vind jij iedereen die niet voor zichzelf opkomt een schofterige crimineel?
Ik vraag me altijd hoe je aan die wijsheid komt! Je hebt één artikel, waar een advocaat iets verklaard, jij ziet het meteen als de waarheid, en begint het slachtoffer te demoniseren. Je visie op het gebruik van geweld is overigens verwerpelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Jongens, waar gáát het nu over?
T_ID gelooft dat het slachtoffer een zware crimineel was en het zijn verdiende loon was om te sterven en de messentrekker handelde uit verdediging en een minimale straf verdiend.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 22:03
Verwijderd
Citaat:
T_ID gelooft dat het slachtoffer een zware crimineel was en het zijn verdiende loon was om te sterven en de messentrekker handelde uit verdediging en een minimale straf verdiend.
Als hij inderdaad gepest werd lijkt me dat inderdaad een verzachtende omstadigheid, dat lijkt me nogal wiedes.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Als hij inderdaad gepest werd lijkt me dat inderdaad een verzachtende omstadigheid, dat lijkt me nogal wiedes.
Nouja, dat is natuurlijk niet bewezen, en dat maakt de dader niet minder schuldig.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Nouja, dat is natuurlijk niet bewezen, en dat maakt de dader niet minder schuldig.
Inderdaad. Moet je daar nu zo fanatiek over discussiëren?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 22:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik geloof hen eerder, dan een advocaat die de jongen verdedigd, is dat raar?
Ja, dat is vreemd als die ooggetuigen nog geheel niet getoetst zijn en mogelijk geen getuige zijn geweest van de relevante context, namelijk het hele pesten dat eraan vooraf ging.

Dat hele pesten maakt of breekt de omstandigheden. Nogal belangrijk dat niet te negeren dus.
Citaat:
Je weet niet eens of het artikel waar is, en je doet al alsof het de waarheid is. Hoe irritant is dat?
Wat betekend het woordje 'als'? Ik denk bovendien niet dat Moszkowicz iets zou beweren dat hij in de rechtzaal totaal niet hard kan maken. Daarmee gaat zijn zaak alleen maar onderuit.
Citaat:
Je visie op het gebruik van geweld is overigens verwerpelijk.
Hoezo? Omdat ik het logisch vind dat mensen terugvechten of voor zichzelf opkomen? Omdat ik niet echt medelijden kan hebben met een agressieve ziekelijke pestkop die iets meer aan geweld kreeg dan hij zelf graag wilde?

Dit hele steekincident is in het daglicht van die nieuwe context weinig anders dan een exces in zelfverdediging.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad. Moet je daar nu zo fanatiek over discussiëren?
Moeten we überhaupt ergens fanatiek over discussiëren?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat is vreemd als die ooggetuigen nog geheel niet getoetst zijn en mogelijk geen getuige zijn geweest van de relevante context, namelijk het hele pesten dat eraan vooraf ging.

Dat hele pesten maakt of breekt de omstandigheden. Nogal belangrijk dat niet te negeren dus.
Heb je een nieuw woordje geleerd? "Context"? Ik vind dat je de context geen eer aan doet, als je het woord van de dader en diens advocaat als waar aanschouwt.

Citaat:
Wat betekend het woordje 'als'?
Ik:
Het slachtoffer was een crimineel?
Jij:
Me dunkt. De laatste keer dat ik checkte was mensen in elkaar trimmen en sigaretten in hun gezicht uitdrukken strafbaar. Doe je dat in groepsverband dan is dat inderdaad een criminele jeugdbende.

Dat je mijn posts niet goed leest is een ding, maar je eigen posts?

Citaat:
Hoezo? Omdat ik het logisch vind dat mensen terugvechten of voor zichzelf opkomen? Omdat ik niet echt medelijden kan hebben met een agressieve ziekelijke pestkop die iets meer aan geweld kreeg dan hij zelf graag wilde?

Dit hele steekincident is in het daglicht van die nieuwe context weinig anders dan een exces in zelfverdediging. Ik denk niet dat er mensen zijn, jij inclusief, die zouden ontkennen dat mensen zichzelf mogen verdedigen als ze geen andere opties hebben.
Geweld gebruiken is wel het stomste wat je kan doen. Als die jongen echt werd gepest ging hij naar de mentor of een een of andere instantie. Maar jij moedigt nu kennelijk zinloos geweld aan. Beetje jammer.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 22:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Heb je een nieuw woordje geleerd? "Context"? Ik vind dat je de context geen eer aan doet, als je het woord van de dader en diens advocaat als waar aanschouwt.
Wat betekend het woordje 'als'? Datzelfde woord dat je aantreft in de zin "Als die advocaat niets erbij heeft verzonnen, dan.."
Citaat:
Geweld gebruiken is wel het stomste wat je kan doen. Als die jongen echt werd gepest ging hij naar de mentor of een een of andere instantie.
En wat als al die instanties niets of te weinig doen of niets willen doen?

Wat doe jij als iemand een sigaret in je gezicht uitdrukt?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Wat betekend het woordje 'als'? Datzelfde woord dat je aantreft in de zin "Als die advocaat niets erbij heeft verzonnen, dan.."
Zeg dan niet dat die jongen een crimineel is en dat jij het ook gewoon niet weet.


Citaat:
En wat als al die instanties niets of te weinig doen of niets willen doen?
Dan is geweld gebruiken nog steeds dom.

Citaat:
Wat doe jij als iemand een sigaret in je gezicht uitdrukt?
Niet vechten in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 22:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dan is geweld gebruiken nog steeds dom.
Zijn er andere opties in dat geval, behalve dan als een mak lammetje jezelf laten misbruiken door in en in trieste figuren?
Citaat:
Niet vechten in ieder geval
Ghandi! Ik had je niet herkend van zo dichtbij!
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Zijn er andere opties in dat geval, behalve dan als een mak lammetje jezelf laten misbruiken door in en in trieste figuren?
Genoeg

Citaat:
Ghandi! Ik had je niet herkend van zo dichtbij!
Nouja, als je het als universitaire student nog hebt over het nut van vechten, raad ik je aan je huidige studie te laten vallen en vmbo te gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 22:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Genoeg
Dat is een dooddoener. Noem nu eens concrete werkbare opties wanneer mensen weigeren je te helpen?
Citaat:
Nouja, als je het als universitaire student nog hebt over het nut van vechten, raad ik je aan je huidige studie te laten vallen en vmbo te gaan doen.
Je laat je nu misleiden door je omgeving. Dat er op de Uithof weinig jeugdbendes zijn die geweld gebruiken tegen willekeurige burgers betekend niet dat niemand ooit in die situatie zal komen.

Zeg nu eens concreet waarom jij proportioneel geweld ter zelfverdediging afkeurt?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Dat is een dooddoener. Noem nu eens concrete werkbare opties wanneer mensen weigeren je te helpen?
Het probleem ontwijken door bv een andere school te kiezen.

Citaat:
Je laat je nu misleiden door je omgeving. Dat er op de Uithof weinig jeugdbendes zijn die geweld gebruiken tegen willekeurige burgers betekend niet dat niemand ooit in die situatie zal komen.

Zeg nu eens concreet waarom jij proportioneel geweld ter zelfverdediging afkeurt?
Het ligt eraan wat je onder zelfverdediging verstaat. Als iemand begint met je klappen geven, mag jij je verdedigen totdat hij ermee ophoudt.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 23:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het probleem ontwijken door bv een andere school te kiezen.
Daarmee laadt je de schuld voor een oplossing op het slachtoffer. Dat is niet niet eerlijk en niet acceptabel.

Wat voor opties zijn er verder nog behalve zelfverdediging?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Daarmee laadt je de schuld voor een oplossing op het slachtoffer. Dat is niet niet eerlijk en niet acceptabel.

Wat voor opties zijn er verder nog behalve zelfverdediging?
Nouja dat er niemand zou zijn die je zou kunnen helpen, lijkt me sterk . Ik zou trouwens naar een andere school gaan, ookal wordt je niet meer gepest, je weet gewoon dat de groep je niet mag, of ze je nou wel of niet pesten.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 23:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nouja dat er niemand zou zijn die je zou kunnen helpen, lijkt me sterk .
Het is schering en inslag op veel scholen. Leerkrachten en afdelingsleiders willen niet ingrijpen omdat mensen bestraffen geen leuke bezigheid is. Ze ontkennen dan liever het probleem.

Wordt bevestigd door mensen die zich met anti-pest trainingen bezig houden:
"Laat onverlet dat er duidelijk moet worden ingegrepen door leerkrachten en ouders als er werkelijk wordt gepest. En daar schort het aan. Zo las ik laatst in de krant dat politiemensen te bang zijn om op problemen af te stappen. Dat wist ik al jaren als Amsterdammer, maar het is wel fijn om dat gewoon eens te lezen. Zo weet ik ook al jaren dat veel leerkrachten bang zijn om in te grijpen."
http://leerlingzorgpo.kennisnet.nl/a...trouwen/pesten

Childright heeft zelfs vrij onthutsende cijfers verzameld toen ze pestgedrag analyseerden:

Meer dan de helft van de kinderen tussen 6 en 18 jaar op school wordt gepest
Eén op drie wordt regelmatig gepest
Eén op tien lijdt echt onder pestgedrag.
Bijna de helft van de gepeste kinderen vertelt het aan de leerkracht.
80% van de leerkrachten van de basisscholen grijpt niet in
98% van de leerkrachten van het voortgezet onderwijs grijpt niet in

64% van de gepeste kinderen vertelt dit niet aan hun ouders
http://www.childright.nl/print_page.php?navid=48

In veel gevallen is het dus puur een degene die gepest wordt om handelend op te treden. Wat zijn dan je opties als pestkoppen geweldadig tegen je worden?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 23:14
Verwijderd
Sorry maar hoe zijn ze aan deze cijfers gekomen?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2007, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Meer dan de helft van de kinderen tussen 6 en 18 jaar op school wordt gepest
Haha, wat een onzin.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 01:13
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Niet naar een mes nee, maar wel naar geweld wanneer de pestkoppen dag in dag uit hun gang kunnen gaan. Alles dat daarna gebeurd heeft de pestkop aan zichzelf te danken. Tough shit als daar doden bij vallen, maar over de vraag wie de aanstichter is bestaat geen twijfel, dat is de pestkop, die wekenlang, tot op het moment supreme, gewoon de keuze had om normaal te doen en alles te voorkomen.
Hoe liberaal.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 12:55
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Het is werkelijk te gek voor woorden dat iemand gaat roepen dat je doodgestoken mag worden omdat je gepest zou hebben (of het waar is of niet). Dan zit er toch wel een ernstig steekje bij je los.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 13:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het is werkelijk te gek voor woorden dat iemand gaat roepen dat je doodgestoken mag worden omdat je gepest zou hebben (of het waar is of niet). Dan zit er toch wel een ernstig steekje bij je los.
Begrijpend lezen is niet voor iedereen weggelegd, zoveel is duidelijk. Nou goed, ik ga mezelf niet nogmaals herhalen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 13:36
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Niet naar een mes nee, maar wel naar geweld wanneer de pestkoppen dag in dag uit hun gang kunnen gaan. Alles dat daarna gebeurd heeft de pestkop aan zichzelf te danken. Tough shit als daar doden bij vallen, maar over de vraag wie de aanstichter is bestaat geen twijfel, dat is de pestkop, die wekenlang, tot op het moment supreme, gewoon de keuze had om normaal te doen en alles te voorkomen.
*kuch* Het komt er gewoon op neer dat jij vind dat het slachtoffer zijn verdiende loon heeft gekregen omdat hij peste.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.