Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2003, 13:55
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Wat vinden jullie hiervan? Is het erger omdat de muziek eigenlijk nog niet toegankelijk moet zijn voor het publiek? Is het minder erg omdat het de enige manier is om aan de muziek te komen op dat moment en je dus nog niet het alternatief van kopen hebt?
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2003, 14:42
belgo
Avatar van belgo
belgo is offline
Het is voor de meeste labels erger, zeker gezien het een sport is geworden om die dingen vervroegd het net op te slingeren.
Maar wat wil je, de meeste mensen willen nou eenmaal het eerste zijn met iets nieuws (kijk bijvoorbeeld naar de Harry Potter gekte). Bovendien is er bij veel releases sprake van overhead door alle promotionele rompslomp, waardoor een release pas maanden na z'n voltooiing uitkomt (dan gaat het vooral bij fans kriebelen).

Zelf heb ik er weinig problemen mee. De helft van de tijd heb ik niet eens in de gaten dat een release nog niet in de schappen ligt. Bovendien wordt het in de electronische muziek "scene" niet zo erg gevonden, zeker niet door de artiesten.

Grappige quote van het planet-mu label:
Citaat:
2nd of June is my album "Bilious Paths" (ZIQ070) - it's on soulseek already apparently so that's my last under the name µ-Ziq then. But it was a stupid name. 2LP also - quality cut by Guy at the Exchange (of Max Tundra fame). This album is more dancey than Royal Astronomy... I will let someone else describe it: d/l from slsk and post a review on the messageboard please. Like that one on watmm (admittedly done from the clips) Review: Total Shit.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 14:50
Ce-El-Wan
Avatar van Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
promo's en advances worden altijd ter promotie (daarom heten ze ook zo) naar platenboeren gestuurd zodat zij het in de winkel kunnen draaien om het publiek zovast warm te laten lopen. Als die dingen op internet verschijnen heb je precies hetzelfde, alleen komt de platenboer dan bij je thuis om het je te laten horen. Een soort SRV-man dus

Maar goed, feit blijft wanneer ik iets echt goed vind, koop ik het toch wel en dan is downen van advances (omdat die soms gewatermarked of unmastered zijn) een goeie indicatie of je in je slaapzakje voor de deur van je lokale platenboer moet gaan liggen of een bombrief naar desbetreffende artiest moet sturen.
__________________
Richtiger Manner
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Pats hier met je muziekcollectie
telluriet
216 05-09-2004 19:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.