Oud 05-08-2004, 21:44
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Hoi allemaal,
Het volgende verhaal is -helaas- waargebeurd. Ik heb de namen veranderd uit privacy en het verhaal een tikje luchtiger geschreven. Ik wil het opdragen aan een oude klasgenoot van mij. Hier volgt het eerste deel..

Zuchtend komt Rachel de klas binnen en voelt meteen alle ogen op zich gericht. Haar geschiedenisleraar kijkt haar geërgerd aan en steekt zijn hand uit. Rachel geeft het te laat briefje om vervolgens snel naast haar vriendin te gaan zitten. Terwijl ze haar boeken pakt, kijkt Inez haar vragend aan. Rachel beantwoordt haar blik met doffe ogen.
‘Wat is er gebeurd Rach?’
‘Hij heeft…’ de brok in haar keel belette haar verder te praten.
‘Rachel, je moet hem aangeven, dit kan niet zo!’ fluisterde Inez terwijl ze haar handen vastpakte. Er liep een eenzame traan over het gezicht van Rachel, die ze met een woest gebaar wegvaagde. Haar blik vestigde zich op haar geschiedenisboek en haar hoofd knikte nee.
‘Dat kán niet Inez, dat kan niet.’ fluisterde ze.
‘Maar Rach..’ verder kwam Inez niet omdat hun leraar het gesprek onderbrak.
‘Zouden beide dames willen ophouden mijn les te verstoren?’ vroeg hij geïrriteerd.
‘Kunnen ze niet meteen ophouden met leven?’ voegde Kaia eraan toe.
In de klas ontstond gegniffel maar Inez gunde Kaia alleen een dodelijke blik.
‘Kaia zou je je mond willen houden, of wil je liever meteen naar de coördinator?’ snauwde de leraar haar toe terwijl hij met zijn vinger naar de deur wees.
Ze glimlachte en stak wijselijk haar neus weer in de boeken. Toen iedereen rustig aan het werk was, ontvind Rachel een briefje met het handschrift van Kaia.
‘Je geniet ervan hè?’ Met een vragend gezicht keek ze naar de brede grijns van Kaia achter zich.
‘Wat bedoel je?’ krabbelde ze erop en stuurde het terug naar achteren.
Rachel kon zich niet meer concentreren op haar werk en keek om de minuut op de klok. Ze tikte met haar pen op tafel waardoor Inez haar vragend aan keek. Ze wendde haar blik af en tekende wat poppetjes in haar schrift. Na een tijdje kwam het briefje terug op haar tafel. Met trillende handen vouwde ze het open en las het opschrift.
‘Dat hij je neukt.
Iedereen weet het, maar blijkbaar,
ben ik de enige die doorheeft dat je het lekker vind.’
De tranen knalden uit Rachel’s hoofd en ze griste haar spullen bij elkaar. Inez en de rest van haar klas keken haar verbaasd aan. Alleen Kaia keek triomfantelijk naar haar, knipoogde. Rachel rende de klas uit, het briefje op haar tafel alleen achterlatend.

De bel ging terwijl ze de trap afdenderde. Overal kwamen leerlingen vandaan, om druk pratend naar de aula te gaan. Rachel liep naar haar kluisje en draaide de cijfercode. Zodra haar kluisje openging verscheen haar pasfoto met een rood kruis erdoorheen. Op het deurtje van haar kluisje stond geschreven: ‘Ik krijg je wel.’ Ze herkende het handschrift van Kaia en vervloekte haar voor de zoveelste keer in gedachten. Ze pakte haar boeken voor morgen en haar jas. Rachel smeet haar kluisje dicht maar zodra ze haar jas aan wilde doen, was ze omringt door Kaia en haar vriendinnen. Ze keken haar spottend aan en lachten naar elkaar.
‘Zo Rachel vertel eens, je komt pas in het derde uur op school en dan verdwijn je halsoverkop uit de klas. Wat is dat toch met jou?’ vroeg Lara, een van Kaia’s vriendinnen aan haar.
‘Ja, vertel eens wat er aan de hand is?’ vroeg Kaia zogenaamd aardig.
Rachel keek naar de grond, wachtend tot ze weg zouden gaan. Ze zou wel gek zijn om tegen hen in te gaan, dat haalde toch niets uit.
‘Ik zal het jullie vertellen,’ zei ineens een stem achter hen. Kaia en haar groep draaiden zich om als één persoon, ook Rachel keek verbaasd op ‘ze is jullie getreiter meer dan zat, laat haar toch eens met rust!’ snauwde Inez tegen Kaia. De meiden begonnen onbedaarlijk te lachen, maar Rachel haastte zich naar het fietsenhok.
‘De ene trut verdedigt de andere trut. Soort zoekt soort hè, dat blijkt wel weer eens!’ spotte Lara
‘Laat haar met rust hoor je me!’ schreeuwde Inez tegen Lara. Er bleven leerlingen staan kijken en enkelen waagden het zelfs dichterbij te komen. Maar Kaia en haar groep waren nog niet klaar.
‘En jíj gaat ons zeker vertellen wat wel en wat niet te doen? Hm?’ zei Kaia op een sissende toon terwijl ze dreigend naar voren stapte. Inez slikte maar deed geen stap achteruit.
‘Ja,’ begon ze met een bevende stem ‘ja, dat vertel ik jullie, wel als het om mijn vriendin gaat. Als je zo nodig iemand moet kleineren neem dan mij, maar laat Rachel met rust!’
Oorverdovende stilte nam plaats, niemand durfde wat te zeggen. Nog nooit was er iemand zo fel tegen Kaia in gegaan. Kaia’s ogen spuugden vuur en haar handen vormden zich tot vuisten.
Een keiharde klap in het gezicht van Inez en de tikkende hakken van Kaia die wegliep beëindigden de stilte. Niemand greep in, iedereen liep door. Wie ging er dan ook tegen Kaia in?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*

Laatst gewijzigd op 05-08-2004 om 21:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2004, 21:48
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Woow. Verschrikkelijk, wel mooi geschreven!
Komt er een vervolg?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 21:49
Verwijderd
De tranen knalden uit Rachel’s kop en ze griste haar spullen bij elkaar.

ik zou nog steeds hoofd gebruiken, tis een mens.

verder, erg zonde dat ik dr niet bij was. mijn bloed kookt nu...

Grim
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 21:52
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Dank je Grim, 't is veranderd.. En ja, er komt wel een vervolg als er meerdere mensen zijn die dat willen
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 22:10
Verwijderd
Aan de ene kant, ik denk dat het een machtig mooi verhaal wordt, omdat de beschrijvingen beter zijn (het is waargebeurd). Maar ik weet niet hoever je privacy een rol speelt, en welke rol JIJ speelt.

Je moet zelf maar zien, maar ik lees je verhalen graag!

Grimmie
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 22:25
-Flip-
Avatar van -Flip-
-Flip- is offline
VERVOLG!!!!
__________________
Niet zoals het toen was, maar zoals het nu is, is het altijd anders dan hiervoor....
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 22:34
Verwijderd
Nijn, ik ben er helemaal stil van....
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 22:45
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Mijn* schreef op 05-08-2004 @ 22:34 :
Nijn, ik ben er helemaal stil van....
Morgen komt het vervolg!
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 22:49
kaatje in da house
Avatar van kaatje in da house
kaatje in da house is offline
ik ben ook voor een vervolg, ondanks dat de inhoud helaas waar is. maar ik vind het heel mooi geschreven en ben benieuwd hoe het verder gaat!


Karin
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 22:50
Romie
Romie is offline
heel mooi! *wil ook vervolg*
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 23:15
(PiTT)
(PiTT) is offline
erg mooi inderdaad. ik denk dat het verhaal ontzettend sterk wordt door jouw eigen ervaringen, maar pas op dat het niet teveel je hart luchten wordt maar echt een verhaal blijft (in de positief literaire bekeken zin van het woord). bovendien denk ik dat er best mensen zijn die zulk soort verhalen willen publiceren en dan niet in de fancy. als je verhaal af is en je bent er zelf tevreden over zou je daar misschien achteraan kunnen gaan als je dat zelf wilt natuurlijk. ik vind het in ieder geval erg dapper dat je zo'n persoonlijk verhaal op papier zet er gebeuren echt vreselijke dingen op middelbare scholen
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 10:37
miss x
Avatar van miss x
miss x is offline
Mooi geschreven, echt vreselijk dat dat soort dingen gebeuren. Ik voel idd hetzelfde als Grim ik wordt daar echt razend van.

Ben benieuwd naar het vervolg
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 12:13
Symphony
Avatar van Symphony
Symphony is offline
Citaat:
Grim schreef op 05-08-2004 @ 21:49 :
De tranen knalden uit Rachel’s kop en ze griste haar spullen bij elkaar.

ik zou nog steeds hoofd gebruiken, tis een mens.

verder, erg zonde dat ik dr niet bij was. mijn bloed kookt nu...

Grim
als de tranen eenmaal beginnen te knallen heb je geen hoofd meer, maar een kop

wel mooi geschreven, ja
__________________
Dulce et decorum est pro patria mori
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 13:18
The 1 and only
Avatar van The 1 and only
The 1 and only is offline
Ik wil ook een vervolg!!
__________________
That's me
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 15:02
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik vind het erg goed! Je hebt ooit van die boeken die gaan over middelbare scholen en dat ik echt zoiets heb van "damn wat ongeloofwaardig" maar hier heb ik dat absoluut niet. Het scheelt dat jij waarschijnlijk zelf nog op school zit (of niet zo lang geleden zat).

Als er een vervolg komt wil ik het graag lezen.
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 16:44
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Hej allemaal, vanochtend om half vijf ( ) werd ik wakker en ben ik als een gek gaan pennen op mijn kladblok. Ik ga het zo allemaal op de pc zetten en dan ga ik het hiet posten.. Tegen de avond staat hier het vervolg.. Trouwens, bedankt voor al jullie positieve reacties!

Nijn*
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 18:09
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Nou, heel mooi op tijd vind ik zelf.. Goed, hier is dus het vervolg..


Zo snel Rachel kon fietste ze weg, door straten en woonwijken, ze wist niet meer waar ze was. Keer op keer stelde ze zichzelf dezelfde vraag; ‘Wat is er toch mis met mij?’ Tranen stroomden over haar bleke gezicht, mensen keken haar bezorgd aan. Ze gooide haar fiets in de berm en ging huilend aan de waterkant zitten. Woedend smeet ze stenen en takjes in het kanaal, terwijl ze schreeuwde: ‘Wat is er mis met mij? Wat is er mis met mij?’ Moe van het huilen zakte ze in elkaar, staarde levenloos voor zich uit over de oever. Toen Rachel opkeek zat er een meisje naast haar. Bruine krullen tot over haar schouders dansten vrolijk op het lied van de wind. Ze glimlachte naar haar.
‘Gaat alles wel oké met jou?’ vroeg ze.
‘Eigenlijk niet.’ zei Rachel zachtjes.
Het meisje sloeg een arm om haar heen en streelde door haar haren, zo bleven ze eventjes zitten. Weer stroomden er tranen over de wangen van Rachel, dit keer niet van pure wanhoop, maar van ontroering. Als een donderslag sprong Rachel overeind en keek gejaagd op haar horloge.
‘Shit, ik moet allang thuis zijn!’ riep ze verschrikt uit. Het meisje stond ook op, glimlachte weer naar haar.
‘Meid, wat er ook met je aan de hand is, alles komt goed, ik weet het zeker!’ zei ze, terwijl ze de handen van Rachel vast pakte. Rachel glimlachte en stapte gauw op haar fiets. Ze zwaaide en merkte dat ze bijna gelukkig naar huis fietste. Wie het meisje ook was, ze had gemaakt dat ze zich weer beter voelde, ze had haar moed ingesproken.

‘Rachel ben jij dat?’ de schelle stem van haar moeder leek uit de keuken te komen. Ze hing haar jas op en liep de woonkamer binnen. Haar broertje en zusje waren elkaar aan het natschieten met waterpistooltjes, maar zodra Rachel in het vizier kwam, stormden ze beide op haar af. Rachel lachte maar was de kleintjes al snel te slim af door de keuken deur achter haar te sluiten.
‘Waar kom jij nog zo laat vandaan Rach? Ik had je toch gezegd dat je thuis moest zijn om te koken?’
vroeg haar moeder bezorgd.
‘Sorry mam, maar het eh, was zo gezellig op school!’ zei ze zonder blikken of blozen tegen haar moeder.
‘Ga jij nu maar zitten, met die dikke buik kun je toch niet achter het fornuis staan, ik maak het wel af.’ Zei ze terwijl ze haar moeder in een stoel duwde. Haar moeder glimlachte en streek met een hand over haar buik heen.
‘Hij is wild vandaag, ik kan niets doen of hij begint weer te trappen. Hij lijkt wel een beetje op jou Rach!’ zei haar moeder. Rachel en zij schoten beide in de lach. Ze kletsen gezellig en Rachel maakt intussen het eten klaar. Maar toen ze de voordeur met een klap hoorden dichtslaan en de kinderen in de woonkamer op slag stil waren, staakten ook zij het gesprek. Met een zwaai ging de keukendeur open en haar vader kwam binnen met een bezweet voorhoofd.
‘Goedenavond, mijne dames!’ zei hij vrolijk terwijl hij zijn vrouw, die zwijgend voor zich uitstaarde, een kus gaf.
‘Rachel, wees eens een lief meisje en pak eens een biertje voor je oude vader.’ zei hij terwijl zijn hand langs haar billen streek. De koude rillingen die begonnen in haar nek, gingen door tot haar tenen. Toch gehoorzaamde ze en pakte een koud biertje uit de koelkast.
‘Alsjeblieft pa.’ Zei ze met neergeslagen ogen.
‘Dank je wel meisje. En, wat schaft de pot?’ vroeg hij aan zijn vrouw.

Toen Rachel ’s avonds in bed lag, dacht ze de dag nog eens over. Voor de zoveelste keer die dag, vervloekte ze Kaia in gedachten. Ze zou Kaia wel krijgen samen met Inez! Ze zou haar terugpakken, dat zwoor ze bij zichzelf. En dan dat meisje, wie was dat toch? Nog een tijdlang bleef ze piekeren, tot ze in slaap viel. Voor haar gevoel lag ze nog maar net te slapen toen de deur van haar kamer open ging.
Een donker gestalte stapte over de drempel heen en sloot de deur zachtjes achter zich. De schim naderde haar bed en ging op het randje zitten. Met zijn ene hand sloeg hij de deken weg, terwijl hij met zijn andere hand over haar bovenbeen streek. Rachel wilde schreeuwen maar het enige geluid dat uit haar keel kwam was een akelig gepiep. Een sterke hand vormde zich om haar mond heen.
‘Sst Rachel! Ik ben het maar! Ons geheimpje weet je nog?’ fluisterde een zware mannenstem.
Voor de zoveelste keer die dag gleden eenzame tranen over haar wangen, die zich samen smolten met haar kussen. Zijn hand ging verder omhoog en zijn mond kuste zich via haar buik een weg naar boven. Zijn sterkte mannenhanden beletten het haar zich te bewegen. Het kussen onder haar hoofd was doordrenkt van tranen, tranen van eenzaamheid en walging, maar vooral tranen van haat.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 18:09
Redhair
Redhair is offline
heel erg mooi. ik werd er stil van. in sommige dingen ook erg\ herkenbaar.

*klapt*
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-08-2004, 18:13
Verwijderd
mmm, mooi stukje. Wie is dat meisje?

Grim - Steeds meer mensen die eigenlijk door mij geraakt zouden moeten worden...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 18:28
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
*Is even stil.*
Echt mooi! Ook heel triest. Ben benieuwd hoe het verder gaat...

Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 18:41
The 1 and only
Avatar van The 1 and only
The 1 and only is offline
Goed geschreven.. Ben ook erg benieuwd hoe het verder gaat..
__________________
That's me
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 20:52
-Flip-
Avatar van -Flip-
-Flip- is offline
wow.. nijn... echt te mooi gewoon.... wat kun jij mooi schrijven.. ik wacht op het vervolg...

Liefs Joor.
__________________
Niet zoals het toen was, maar zoals het nu is, is het altijd anders dan hiervoor....
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 14:02
dead person
Avatar van dead person
dead person is offline
heel mooi
__________________
Well you know that I'm a wicked girl and I was born with a jealous mind.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 14:12
hi
hi is offline
echt raar waarom lijken die verhalen altijd zo op elkaar mooi geschreven
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 14:15
Koekiejmonster
Avatar van Koekiejmonster
Koekiejmonster is offline
VERVOLG VERVOLG VERVOLG....
ofwel.. k vind het heel mooi, ik hoop voor je dat jij neit Rachel bent....
waneer komt het vervolg?

kusje
__________________
:'(
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2004, 15:22
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Thnx voor de reacties!! Eind van de middag/vanavond komt het vervolg..

@ Koekiejmonster; nee ik ben Rachel niet..
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 18:41
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Nou hier is het vervolg dan. Maar helaas heb ik het verhaal een paar aanpassingen moeten geven. Het schuingedrukte stuk beschrijft 3 maanden tijd. Nadat ik vandaag met 'Inez' heb gebelt, zijn we tot de conclusie gekomen dat we een stuk van drie maanden eruit knippen. Er zijn vreselijke dingen gebeurd in die maanden, 'Inez' wilde niet dat ik dat zou opschrijven i.v.m de privacy van 'Rachel', 'Inez' en 'Kaia'. Voor de mensen die het willen weten; mijn naam in het verhaal is 'Sacha'.


Toen Inez en Rachel de volgende morgen samen de klas in kwamen, werden ze uitgebreid begroet met een vlaag van propjes die door de lucht suisden. Rachel nog aangeslagen van die nacht en Inez nog onder de indruk van de klap, besloten er beiden niet op te reageren. Ze gingen stilletjes aan hun tafel zitten en haalden hun boeken te voorschijn. Hun leraar kwam de klas in gestapt met de coördinator op zijn hielen. De klas werd stil, maar even snel als de coördinator verscheen, verdween hij ook weer. Kaia haalde opgelucht adem, want meestal als hij in hun klas verscheen, was er iets helemaal niet goed.
‘Jongens, als ik even jullie aandacht mag?’ begon hun leraar ‘Er komen zo meteen twee nieuwe meisjes in de klas en ik hoop dat ze zich hier snel thuis zullen voelen, dus haal geen rare streken uit…’ zijn oog priemde op Kaia, maar die liet niets merken en keek met haar liefste gezicht.
Hij zuchtte en begon met de les, maar halverwege zijn uitleg, verscheen de coördinator in de deuropening. Samen met twee meisjes liep hij de klas binnen. Tot Rachel’s verbazing liep het meisje met de bruine krullen daar.
‘Nou jongens, zoals meneer van Berk al heeft uitgelegd, krijgen jullie vandaag twee nieuwe klasgenoten. Het is jullie taak ervoor te zorgen dat ze zich hier thuis voelen.’ De coördinator knikte naar hun leraar en gaf de meisjes een knipoog om zo de klas uit te verdwijnen.
‘Nou meiden, zoek een plekje op en pak je boeken erbij, want veel tijd voor voorstellen is er niet, aangezien we morgen een proefwerk hebben!’ zei hun leraar en de klas begon te joelen.

Rachel en Inez raakten al snel aan de praat met de twee meisjes. Het meisje met de donkerbruine krullen heette Sacha, de ander heette Isabel. Het bleek dat Sacha’s kluisje zich bevond naast dat van Inez en al gauw werden de twee vriendinnen. Ook Rachel kon het goed vinden met Sacha. Isabel werd echter al gauw een vriendin van Kaia en steeds vaker zagen Inez en Rachel Sacha ook bij Kaia staan. Ondanks het feit dat de drie meiden goed met elkaar konden opschieten, trok Sacha steeds meer en meer naar Kaia toe, totdat ze helemaal niet meer met Inez en Rachel omging. Maanden verstreken, de pesterijen gingen door en werden steeds valser. Rachel scheen het allemaal te trekken tot op een dag, die fatale druppel kwam die de emmer deed overlopen.

Tijdens de pauze stootte Inez haar vriendin aan. Rachel stopte met eten en zag tranen schitteren in de ogen van haar vriendin.
‘Inez wat is er?’ vroeg Rachel bezorgd.
‘Rach, ik moet je wat vertellen’ begon Inez aarzelend ‘Eh, pa heeft een nieuwe baan gekregen buiten de stad…’
Het hart van Rachel sloeg over, zo snel het kon vormde zich een prop in haar keel. Het leek of iemand een trap in haar maag gaf en zijn voet maar niet wegtrok.
‘We gaan volgende week zaterdag verhuizen.’ vertelde Inez met schorre stem. De twee vriendinnen keken elkaar aan, ze deden moeite om niet in huilen uit te barsten.
‘Wat hoor ik nu?’ denderde de schelle stem van Kaia boven de twee uit ‘Ga je verhuizen?’ vroeg ze met een grote grijns op haar gemene gezicht. Lara en haar vriendinnen begonnen gemeen te lachen. Kaia kwam naar Inez toelopen en keek haar met valse groene kattenogen aan. Ze haalde een vijl uit haar broekzak en begon aan haar nagels.
‘Mooi, dan hoef ik mijn handen niet meer aan jou te verpesten.’ zei ze langzaam.
Rachel begon te koken van woede en schoof met een ruk naar achteren. Maar voordat ze maar iets tegen Kaia had kunnen zeggen, had Lara haar met een woest gebaar terug in haar stoel geduwd.
‘Arme, arme Rachel. Ze laat je wel aan je lot over hier hè?’ begon Kaia te spreken, na een lange stilte, met een aanstellerige stem.
‘Maar Inez, wees niet bang, wij zullen goed voor haar zorgen hoor!’ zei ze terwijl ze een pluk van Rachel’s haar om haar vinger wond en er zo’n ruk aangaf dat Rachel’s hoofd naar achteren knalde. Ze begonnen te schaterlachen maar hielden abrupt op toen er iemand naar voren kwam gelopen en Kaia in een ijzerengreep bij haar pols pakte.

‘Kappen Kaia, laat haar met rust!’ beet Sacha haar vriendin toe. De blik die ze met Kaia wisselde leek niet voorbij te gaan, hij werd pas verbroken toen ook Isabel in het midden verscheen. Ze ging achter Sacha staan en sprak Kaia streng toe.
‘Ze heeft gelijk Kaia, zo is het wel genoeg geweest.’ Zei ze op een normale toon maar sisde erachteraan; ‘Laat haar los.’ Kaia, overrompeld door dit alles, zeker omdat het haar eigen vriendinnen waren, schrok en liet Rachel’s haar los, waarna haar pols vrij kwam uit de greep van Sacha. Een ogenblik was het stil, Sacha en Isabel kookten nog steeds van woede.
‘Goed meiden, wat jullie willen hoor.’ herstelde ze zich snel. Lara sloeg een arm om Kaia heen en de groep verdween in de drukke menigte. Isabel en Sacha bleven achter.
‘Gaat alles oké?’ vroeg Isabel zachtjes.
‘Ja, het gaat wel geloof ik.’ zei Rachel met schorre stem. De meiden glimlachten naar elkaar en waren zeker een gesprek begonnen als Kaia niet naar had geroepen.
‘Zeg, komen jullie nog of wat?’ riep ze glimlachend tegen Isabel en Sacha. Als magneten namen ze snel afscheid van Inez en Rachel en snelden naar hun vriendin toe. Inez schudde haar hoofd en zei;
‘In de macht van de pestkonigin met het stenen hart.’
Sacha leek het te horen en draaide zich even vragend om. Maar toen ze geen antwoord kreeg, glimlachte ze enkel en holde naar haar vrienden.
Rachel en Inez bleven alleen achter met één en dezelfde gedachte; ‘Inez hoe dan ook verhuizen, en Rachel zou achterblijven, overgegeven aan Kaia.’
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 19:30
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Oh nee toch... Verschrikkelijk...
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 19:35
Verwijderd
Vind het heel goed geschreven, professioneel
Wel heel erg
Ben benieuwd naar het vervolg
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 22:01
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Ik vind het harstikke mooi Nijn* ! Maar het is wel erg naar.
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 10:30
Redhair
Redhair is offline
heel mooi.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 11:02
laura
Avatar van laura
laura is offline
wauw!
__________________
..ja..
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 11:03
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline
Ik las zoveel reacties dat ik dacht : ik ga het ff lezen
En echt, heel mooi geschreven. Ik nouja, zoals iedereen, heb heel erg medelijden en ben ontzettend benieuwd hoe het is afgelopen..

Knap dat je het kan opschrijven!
__________________
Moooore than words..
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 11:58
Sprinkle
Avatar van Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
The 1 and only schreef op 06-08-2004 @ 18:41 :
Goed geschreven.. Ben ook erg benieuwd hoe het verder gaat..
__________________
Listen to the waves as they all crash down.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 18:58
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Wow...bedankt allemaal voor de positieve reacties.. Helaas kan ik pas morgenavond vervolg posten, want ik heb het erg druk! Mja.. 'k sta zelf echt verstelt van het aantal reacties! Nogmaals bedankt allemaal!
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 20:27
rampenstamper
Avatar van rampenstamper
rampenstamper is offline
Om me aan te sluiten bij de rest: mooi geschreven.
__________________
Monty Python is briljant
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-08-2004, 21:46
-=TsA=- Silence
Avatar van -=TsA=- Silence
-=TsA=- Silence is offline
*zwijgt met tranen in zijn ogen... *
__________________
~* I Am, I Die, I Will Be Again*~
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 22:02
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Ik ben het met iedereen eens: heel mooi
Ik wacht al op het vervolg!!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 00:27
-Flip-
Avatar van -Flip-
-Flip- is offline
super nijn... echt heel mooi...
ik wilde eigenlijk gaan slapen... maar ik dacht; nee eerst nog even het vervolg lezen... en het was de moeite waard om mijn o, zo trage computer op te starten voor je vervolg...
nu kan ik rustig gaan slapen... en ik ben benieuwd naar het vervolg!!!

Goeie meis!!!

Hug Joor.
__________________
Niet zoals het toen was, maar zoals het nu is, is het altijd anders dan hiervoor....
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 16:31
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
het boeit, heel goed
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 16:50
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Idd....het leest echt vlot en je kan je er goed in inleven.
Wel erg dat het echt gebeurd is
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 20:57
-Flip-
Avatar van -Flip-
-Flip- is offline
VERVOLG VERVOLG VERVOLG VERVOLG VERVOLG VERVOLG VERVOLG VERVOLG VERVOLG VERVOLG VERVOLG VERVOLG VERVOLG VERVOLG VERVOLG VERVOLG VERVOLG VERVOLG!!!!!



raar woord eigenlijk
__________________
Niet zoals het toen was, maar zoals het nu is, is het altijd anders dan hiervoor....
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 21:39
Redhair
Redhair is offline
Zo hard vervolg roepen heeft geen zin. Je moet voor jezelf schrijven, niet voor de mensen die het lezen. Helemaal met dit verhaal, waar een grote emotie achter zit. Wacht geduldig af, het komt wel. Gun haar haar tijd.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 22:05
hi
hi is offline
je legt echt een hoop gevoel in het verhaal zodat de emoties die er in het verhaal zitten ook overkomen Ik ben ook benieuwd hoe het verder loopt
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 08:17
Verwijderd
Ik vind het geen slecht verhaal, het leest lekker weg ed, maar ik vind het ook niet zo geweldig als de meeste mensen hier het schijnen te vinden. Sorry.

(En idd erg dat het echt is gebeurd... Ben wel benieuwd hoe het afgelopen is.)
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 13:24
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ Leonoor; dat mag je vinden hoor! Geen sorry!

Het heeft iets langer geduurt, mijn excuses daarvoor.. Ik heb het erg druk gehad en bovendien was dit stuk moeilijk op te schrijven. Nah goed, hier is het;

De dagen gingen snel voorbij, Rachel at en sliep niet en voor Inez gold hetzelfde. Wonder boven wonder hielden de pesterijen zich een beetje op de achtergrond. Kaia leek bang te zijn voor Isabel en Sacha, maar ook een reden was de coördinator, die een hartig woordje met Kaia had gesproken. Nog één maal een streek leveren en ze kon vertrekken. Rachel echter, dacht dat het door haar gewicht kwam. Sinds Inez had verteld weg te gaan, had ze bijna niets meer gegeten. Nu was Rachel altijd al een slank meisje geweest, zelfs haar moeder begon op te merken, dat ze behoorlijk vermagerd was. Maar Rachel weigerde te eten. Uit verdriet over Inez, uit haat voor haar Kaia. Dagen flitsten voorbij in een roes en voor Rachel er erg in had, brak de dag voor vertrek aan. Maar wat iedereen had verdrongen, werd waarheid. Kaia moest Rachel kapot hebben, het lukte haar met behulp van een grap die iedereen bij zou blijven. Een grap.

De dag begon met regen en op de weg naar school hoorde Rachel achter zich een luid kabaal. Kaia en Lara fietsten daar met een grote groep jongens achter zich. Zeker zonder Inez aan haar zijde raakte ze in paniek en ging harder fietsen. De pesterijen waren weliswaar minder geworden, Kaia moest haar altijd hebben. De groep achter Rachel liet een aantal keer nadrukkelijk haar naam vallen, met als gevolg een luid gelach. Net op het moment dat Rachel een bocht om moest, kwam er van achteren met veel lawaai een scooter aanstormen. Hij knalde tegen haar op en voor ze het wist lag ze op de grond. Een grote groep verzamelde zich om haar heen en Kaia keek haar spottend aan. Opeens was er een grote hand die haar omhoog trok maar haar meteen weer op de grond liet vallen. Haar tas werd van haar schouders af gerukt, de inhoud kletterde op de natte straat. Kaia pakte haar vast bij haar kraag en begon zachtjes tegen haar te praten.
‘Och arme, waarom lig je hier zo op de grond weg te rotten? Kan je dan helemaal niets goed doen? Ben je dan zo’n vetzak? Stil maar schatje, ik help je wel, ik raap je boeken wel voor je op.’
Met een groot gebaar werden haar boeken één voor één in het kanaal geslingerd.
‘Nee!’ gilde Rachel ‘Niet doen!’ Een harde knal in haar gezicht beëindigde haar geschreeuw.
‘Zei je iets, liefje?’ vroeg Lara zoetjes.
De trappen in haar maag leken niet op te houden en achter zich hoorde ze hoe haar fiets de vernielenis in geholpen werd. Eindelijk werd het stil om haar heen en ze probeerde op te staan. Meteen kreeg ze een harde trap in haar gezicht.
‘Zo gemakkelijk kom je niet van mij af Rachel! Ik heb beloofd je kapot te maken en ik haat het om beloftes niet na te komen.’ schreeuwde Kaia in haar oor.
Naast zich hoorde ze een schaar wild tekeer gaan, plukken haar vielen op de grond. Wild rukte ze zich los van de schaar maar klapte daardoor met haar gezicht op de grond. De mensen om haar heen verdwenen en Rachel bleef stil in het smalle weggetje liggen. Maar ze was niet alleen, heel haar lichaam huilde met haar mee, zelfs te hemel leek niet te stoppen met huilen. Bloed plakte aan haar lichaam en kleren en het wiel van haar fiets draaide zachtjes rond.

Het eerste uur was begonnen en Inez vroeg zich af waar Rachel was. Ze stuurde een briefje naar Sacha en Isabel om te vragen of zij iets wisten. Maar toen ze het teruggekeerde briefje openmaakte, bleek dat zij ook van niets wisten. De enige die iets kon weten was Kaia, bedacht Inez zich. Maar aan haar durfde ze niets te vragen. Kaia keek zo gemeen uit haar ogen dat zelfs de lerares haar niet aan durfde te kijken. Plotseling kreeg ze een harde prop tegen haar hoofd geschoten en voor ze hem opende, wist ze dat Kaia wel degelijk iets van Rachel af wist. In het briefje zat een zwarte pluk stijl haar.
‘Rachel wacht buiten op je, kom in de pauze naar het schoolhek toe en wij zullen je de weg wijzen. Kom je niet, dan wil in het volgende briefje wel eens meer zitten dan een pluk haar.’
Koude rillingen gleden over haar rug heen terwijl ze het las. ‘Ze hebben Rachel! Ze hebben Rachel!’
Galmde het door haar gedachten. Tijdens de lokaalwisseling rende ze haar Isabel en Sacha toe. Ze liet hen de pluk haar zien en het bijhorende briefje.
In het volgende lesuur gingen de drie meiden bij elkaar zitten. Dit mocht niet gebeuren, maar wat konden ze ertegen doen? Ze besloten dat Inez gewoon naar het hek toe zou gaan, maar dat Sacha en Isabel hen zouden volgen. Zodat als er echt iets was met Rachel, ze konden ingrijpen.
De volgende twee uren kropen voorbij, Inez kon alleen maar aan haar vriendin denken. Sacha en Isabel wisselden regelmatig een blik met elkaar. Maar wat Sacha en Inez niet wisten, was dat Isabel ook regelmatig een blik wisselde met Kaia.
De pauze brak eindelijk aan en Inez zag hoe Kaia en haar vriendinnen naar buiten liepen. Op wankelende benen liep ze naar buiten. Sacha en Isabel verstopten zich een stuk achter haar, maar zorgden dat ze alles in de gaten konden houden.
‘Verstandig dat je bent gekomen Inez.’ grijnsde Kaia.
‘Ja ja, vast wel, maar breng me nu naar Rachel!’ zei Inez ongeduldig.
‘Niet zo ongeduldig moppie! We gaan heus wel hoor.’ Snauwde Lara naar haar. Voor Inez het wist, hadden twee grote handen haar vast. Ze kon onmogelijk ontsnappen uit hun greep en werd ruw vooruit geduwd. De groep begon te lopen met Kaia voorop. In de broekzakken van de mensen voor haar zag Inez vaag de omtrek van een mes zitten. Een golf van misselijkheid kwam naar boven zetten en ze had moeite te blijven lopen. Haar bloed kookte van minachting. ‘Als ze Rachel ook maar íets hebben aangedaan!’ dacht ze boos. Ze zou Kaia terug pakken en samen met Sacha en Isabel stond ze sterk! Een stukje achter hen liepen twee gedaantes. De een met een vage omtrek van een mes in haar zak, de ander met donkerbruine krullen.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 13:50
Verwijderd
*Slik*, wat een vreselijk verhaal, maar mooi opgeschreven Nijn*.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 13:50
Redhair
Redhair is offline
Jezus, wat ontzettend ziek zijn ze. Mijn god, deze dingen gebeuren werkelijk en zullen altijd blijven gebeuren, wat is dat ziek. Dat je het kan opbrengen het zo mooi te vertellen vind ik ongelooflijk knap van je, Nijn*. Ontzettend mooi, maar bovenal ontzettend treurig.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 14:09
-Flip-
Avatar van -Flip-
-Flip- is offline
ontzettend mooi nijn...!!! petje af

ik moet wel telkens goed nadenken met die namen enzo.. het zijn er best veel.. gemakkelijk door elkaar te halen. maar goed, dat zal wel aan mij liggen.

ik ben benieuwd hoe het afloopt!!!
__________________
Niet zoals het toen was, maar zoals het nu is, is het altijd anders dan hiervoor....
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 14:29
-=TsA=- Silence
Avatar van -=TsA=- Silence
-=TsA=- Silence is offline
Ik kan van dat soort mensen zo kwaad worden, alleen omdat ik ook dat soort dingen heb mee gemaakt.
Echt om ziek van te worden, iemand met een groep in me kaar rossen nee das stoer ( Ik heb nog een litteken om mn boven arm zitten van een keer dat het mij over kwam )
Mooi de emotie in het verhaal geschreven, of is dat alleen zo omdat het bij mij zo herkenbaar is...
In ieder geval
__________________
~* I Am, I Die, I Will Be Again*~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Westerns gebasseerd op waargebeurde verhalen
HelloImABoy
6 01-03-2017 13:54
Psychologie Enge verhalen en het bovennatuurlijke
Tim OJ
4 12-03-2014 22:18
Films, TV & Radio [Waargebeurde verhalen] op RTL 4 elke woensdag.
Charly Brown
19 05-11-2004 17:37
Films, TV & Radio waargebeurde verhalen
zus en zo
2 02-07-2003 13:28
Verhalen & Gedichten Een Verhaal over een Autistisch Kind
PsychoBoy
2 08-12-2002 12:02
Seksualiteit Botergeil meisje zoekt jongens/meisjes voor opwindende geile mail+waargebeurd verhaal
Nahla
1 28-07-2002 17:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.