Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2004, 19:52
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Nou goed, hier toch nog een klein stukje verhaal ;

Inez vertrok de volgende dag en met een bezorgd gezicht keek ze achterom door de autoruit. Ze had Sacha al gezegd op Rachel te passen, maar toch was ze niet echt gerust. Ze was zo mager geworden in een korte tijd en ze zag er altijd moe uit. Zeker met de wonden nog op haar gezicht van de laatste pesterij, zag ze er uit alsof ze ieder moment kon instorten. Maar wat Inez niet wist, was wat er de eerstvolgende maandag zou gebeuren.

Sacha haalde Rachel op en samen fietsen ze naar school toe. Er stond een stevige wind en het was ijzig koud, waardoor ze zo snel mogelijk naar school probeerden te komen. Rachel keek glazig uit haar ogen, overal voelde ze handen op haar lijf en adem in haar nek. En de stem die steeds door haar hoofd heen maalde: ‘Sst Rachel! Stil maar, het is ons geheimpje weet je nog?’
Het gesprek dat Sacha probeerde aan te wakkeren, beangstigde haar. Ze was bang de verkeerde dingen te zeggen, ze was bang teveel te vertellen, bang dat iemand achter haar geheim zou komen, want dat mocht nooit gebeuren. Sacha zou haar uitschelden voor hoer en haar nooit meer aankijken, dat wist ze zeker.
‘Rachel? Ben je er nog bij?’ vroeg Sacha lachend.
‘Huh? Ja, uhm wat vroeg je precies?’ antwoordde ze. En zo ging het al een tijd lang, een echt gesprek was er niet meer te voeren met Rachel. Eenmaal aangekomen op school gooiden ze hun spullen in hun kluisjes en liepen naar het lokaal. Daar gebeurde iets wat ze beiden nog nooit hadden meegemaakt. Er werd niet gegroet met een of andere lullige opmerking, of een vlaag aan propjes. Sterker nog; Kaia was niet in de klas en Isabel, Lara en de andere pesters waren er evenmin. Rachel en Sacha keken elkaar verbaasd aan, maar gingen met een glimlach zitten. Was het nu werkelijk zo ver dat er een hartig woordje gesproken werd met de pesters? Halverwege de les kwam de coördinator binnen stappen. Hij knikte naar de leraar en begon te praten.
‘Aangezien we de laatste tijd erg veel last hebben gehad van pesterijen, hebben we helaas vervelende maatregelen moeten nemen. Er zullen een aantal kinderen van school worden gestuurd…’
De rest hoorde Rachel niet eens meer. Ze werden van school gestuurd! Eindelijk was het zover, de mensen die haar altijd het leven zuur gemaakt hadden, kregen nu een koekje van eigen deeg. Sacha keek haar blij aan en omhelsde haar vriendin. Hoe blij ze beiden ook waren over het feit dat Kaia en haar groep van school werden gestuurd, dit was slechts een laagje om hun angst te bedekken. Want toen Sacha haar vriendin omhelsde voelde ze duidelijk de botten van haar vriendin zitten, ze was bang dat er echt iets zou gebeuren met haar. En Rachel was bang dat Sacha tijdens hun omhelzing haar vetrollen had gevoeld. Ze was bang dat nu ook Sacha haar zou afstoten.

Had Rachel toen maar naar zichzelf kunnen kijken door de ogen van ieder ander. Misschien had ze dan gezien dat het echt niet nodig was om verder af te vallen. Dat een ziekte iemands leven zo kan verpesten en kan vernietigen, is bijna niet te geloven.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2004, 20:41
Verwijderd
Volgens mij gaat dit niet goed aflopen. Mooi geschreven dat wel.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 20:42
Hamkaastostie
Avatar van Hamkaastostie
Hamkaastostie is offline
is dit het einde of vertel je nog verder?
__________________
Het is niet af maar er komt geen vervolg.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 20:45
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Er komt nog wel meer, maar ik weet nog niet of het in verhaalvorm komt, of gewoon informatief om te vertellen hoe het is afgelopen.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 23:59
Sprinkle
Avatar van Sprinkle
Sprinkle is offline
Ik heb het net allemaal gelezen en ik vind het wel mooi geschreven. Kan me voorstellen dat het moeilijk voor je is om het allemaal hier te 'vertellen.
Ik dacht eigelijk dat dít het einde was, ben wel benieuwd naar wat er nog komt
__________________
Listen to the waves as they all crash down.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 00:22
Adagio
Avatar van Adagio
Adagio is offline
wow
erg mooi dat je dit zo hebt opgeschreven en dat je dat ook kan , succes met alles sorry maar ben er nog ff van onder de indruk van
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 06:09
Verwijderd
Citaat:
Robjuh schreef op 17-08-2004 @ 01:22 :
wow
erg mooi dat je dit zo hebt opgeschreven en dat je dat ook kan , succes met alles sorry maar ben er nog ff van onder de indruk van
Idem
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 11:13
Redhair
Redhair is offline
Nijn*, ik vind je echt ontzettend sterk. Maar doe alleen waar je zelf achterstaat. Liefs redhair
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 11:49
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Echt een heel mooi verhaal...ben er een beetje stil van. Ik kan haast niet geloven dat dit echt gebeurd is; maar ergens weet ik dat het geen gezever is, en echt gebeurd. Ga zo door en succes!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 16:01
deduif
deduif is offline
Sodemieters, dit is echt verschrikkelijk... zulke pesters heb ik op school ook gehad, maar die groeiden er overheen na de brugklas. Echt ziekelijk dat dat soort mensen vrij rond mogen lopen.

Heel mooi geschreven; ik werd er helemaal stil van
__________________
Ik heb een beetje een opgeblazen gevoel, maarrr dat maakt niet uit... 'k heb trek in een koekje!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 21:34
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
Oooh meis wat afschuwelijk allemaal.. wat vreselijk voor je en voor je vriendinnen! *knuft* Ik vind het zo knap van je dat ik je dit zo ongelovelijk mooi kan verwoorden... Ik hoop dat je het een beetje kan verwerken!
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 21:42
kitkat
Avatar van kitkat
kitkat is offline
doe maar wat je zelf 't beste vind
ikw8 gerust af
__________________
*peet=tjick*pizza=jum*phoebs=liev=)*TrenzZ*GOD*outdated*nothing*bartje*psycho*hem*rob*wolter* Cormamin Lindua ele lle.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 23:16
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Mooi geschreven en het leest lekker weg. Ik vind het heel knap hoe je je dit op kan schrijven. Doe dit alleen als je het nog zelf wilt en laat je niet onderdruk zetten door mensen die om een vervolg schreeuwen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 16:39
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik heb niet geled op schrijftstijl of iets dergelijks. Ik heb het in een keer gelezen zonder te stoppen.

Ik moest huilen...
Meedelijden, meedelijden, meedelijden. Dat dit kan bestaan!
Die Kaia mag van mijn part, naja dat ga ik maar niet zeggen.

Succes en je bent echt ongelovelijk sterk dat je dit kan opschrijven!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 21:57
Verwijderd
erg mooi verhaal en nog zo bizarre omdat het waargebeurd is.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 18:31
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Het spijt mij, maar ik wil en kan het verhaal niet meer afmaken in verhaalvorm. En trouwens, hoe het vorige stukje eindigde vond ik eigenlijk wel een goed einde. Om jullie nog even te laten weten hoe het is afgelopen met iedereen komen hier een aantal stukjes;

'Kaia': 'Kaia' werd van school af gestuurd, haar ouders waren razend. Zo snel mogelijk ging ze op zoek naar een andere school. Daar heeft ze het een halfjaar uitgezongen. Maar Kaia was een erg arrogant en asociaal meisje, ze werd nu zelf gepest. Ze vervloekte zichzelf dagelijks, ze voelde wat ze 'Rachel' had aangedaan. Een betere wraak had 'Rachel' niet kunnen uitkiezen. 'Kaia' raakte aan de drugs, spijbelde veel en werd uiteindelijk ook daar van school getrapt. Ze is weggelopen thuis, niemand weet waar ze nu is.

Bron; 'Lara' en andere klasgenoten van 'Kaia'

'Lara' : Ook 'Lara' werd van school gestuurd, haar ouders waren woedend. Ze ging naar dezelfde school als 'Kaia', maar ging zelden of nooit meer met haar om. 'Lara' werd zelf niet gepest, maar pestte ook niet meer. Ze werd een erg stil meisje, en richtte zich op haar schoolwerk. Ze is erg veranderd, en uitgegroeid tot een leuke meid. Maar ik zal haar nooit kunnen vergeven wat ze heeft gedaan. Ze heeft erg veel berouw over haar daden. 'Lara' gaat aankomend jaar naar de derde klas en hoopt later een studie Engels te kunnen gaan doen.

Bron; 'Lara' zelf

'Isabel' : 'Isabel' werd vanzelfsprekend van school gestuurd, het kon haar ouders niet veel schelen. Ze ging op een andere school een lager niveau doen. Ze heeft nooit meer contact gehad met 'Kaia', 'Lara' of de andere pesters. Ze heeft spijt van haar daden, maar deed het om ergens bij te horen. 'Isabel' is een erg luidruchtige meid geworden, wordt vaak niet geaccepteerd door klasgenoten, en daarom soms gepest.
Een maand nadat ze van school was getrapt, overleed haar broer tijdens een auto-ongeluk. 'Isabel' heeft erg veel verdriet gehad, maar ze slaat zich er redelijk doorheen met hulp van een psychologe. Ze gaat komend jaar naar de derde klas en wil later naar de kunstacademie, en hoopt op een succesvolle carrière.

Bron; 'Isabel' zelf en haar ouders

'Inez' : 'Inez' ging van school af en kreeg veel vrienden op haar nieuwe school. Ze belde nog vaak met mij en 'Rachel'. Ze maakte zich erg zorgen om haar vriendin. Tot op de dag van vandaag vervloekt ze de pesters in gedachten. 'Inez' is nooit meer gepest, in tegendeel, ze werd een van de populairste kinderen uit haar klas. Ze is een leuke meid geworden, erg lief en begripvol. 'Inez' heeft veel meegemaakt in haar leven, toch slaat ze zich er fantastisch doorheen. Haar ouders zijn gescheiden en momenteel woont ze samen met haar zus bij haar moeder. Haar broer studeert sinds een jaar in een andere stad. 'Inez' gaat aankomend jaar naar de derde klas, ze hoopt later archeologe te worden.

Bron; 'Inez' zelf, haar moeder en haar huidige vriend

* * * * * * *

'Rachel' zelf : Ze was erg blij te horen dat de pesters van school gestuurd werden, toch is het nooit echt beter gegaan met haar. Ze is na een maand zelf ook van school vertrokken, ze wilde deze periode afronden, en een nieuwe start maken op een andere school. 'Rachel' is weer gepest, dit keer wel minder, het gebeurde vaak achter haar rug om.

Een tijd geleden zat ik in de bus naar school, het regende dat het goot dus was het in de bus erg druk. Er waren ook een aantal leerlingen van 'Rachel's' nieuwe school. We naderden een halte en meteen steeg er een luid geroep op.
'Oeeh! Daar is ze! Kijk dan, kijk daahaan!! Oeeh!!'
Een luid gejuig ontstond en op spottende toon werd haar naam geroepen. De bus stopte en 'Rachel' stapte in. Alle ogen richtten zich op haar en bekeken haar met vuile blikken, 'Rachel' kromp ineen. Dat moment zal ik nooit meer vergeten, en als ik niet in een overvolle bus had gezeten, was ik in huilen uitgebarsten. Het gepest zette zich blijkbaar gewoon weer voort. Dit was overigens de laatste keer dat ik 'Rachel' heb gezien.

'Rachel' was en bleef een stil meisje, wat dat betreft veranderde ze niet zo. Wel veranderde er iets anders aan haar; haar gewicht. Ze bleef zichzelf voorhouden dat er best nog wat af kon. Na vele opnamen in het ziekenhuis is 'Rachel' een paar maanden terug overleden aan een vreselijke ziekte die anorexia nervosa heet. Ze heeft brieven achtergelaten aan haar moeder, haar broertje en zusje, aan 'Inez' en aan mij. Ik kreeg samen met 'Inez' toestemming haar dagboek te lezen en een aantal andere zaken af te handelen. Samen met 'Inez' heb ik huilend op de kamer van 'Rachel' gezeten, de verhalen in haar dagboek waren werkelijk verschrikkelijk, maar helaas, wel de waarheid.

'Rachel' zal nooit naar de derde klas gaan, ze zal nooit een carrière als beroemde schrijfster kunnen opzetten, een droom die vervlogen is. Haar ouders zijn gescheiden, haar broertje en zusje wonen bij haar moeder. Haar broertje is geboren tijdens haar eerste opname. Haar vader is nooit berecht wegens incest. 'Hielke' is nooit berecht wegens verkrachting.

Bron; haar moeder, 'Inez' en haar arts van het ziekenhuis

Ik hoop dat 'Rachel' rust heeft gevonden, en ergens denk ik ook wel dat dat zo is. Met dit verhaal wil ik laten zien hoe pesterijen iemand kunnen kapot maken. En ik hoop dat ik het zo een beetje kan goedmaken bij 'Rachel', omdat ik er een tijd ook niet altijd voor haar ben geweest. Ik hoop dat mensen eerst nadenken voor ze een leidersfiguur meehelpen iemand de grond in te drukken. Je weet niet waartoe pesterijen toe kunnen leiden, je weet niet in hoeverre je iemands leven kapot kunt maken..

'Sacha'.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*

Laatst gewijzigd op 20-08-2004 om 22:05.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 20-08-2004 @ 19:31 :
Het spijt mij, maar ik wil en kan het verhaal niet meer afmaken in verhaalvorm. En trouwens, hoe het vorige stukje eindigde vond ik eigenlijk wel een goed einde. Om jullie nog even te laten weten hoe het is afgelopen met iedereen komen hier een aantal stukjes;
Goed dat je dat aangeeft dat je niet verder wilt en kunt schrijven. Maar voor ons wel 'fijn' dat je nog ff laat weten hoe het af is gelopen (al had ik al wel enig idee )... Om het zacht uit te drukken wel een kut situatie... Hopelijk kun je het zelf ook ooit verwerken.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 18:57
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Het klinkt hard, maar ik denk toch dat het goed is zoals het af is gelopen. Daarmee doel ik niet op de manier waarop ze is gestorven of wat dan ook. Ik denk alleen dat ze nu rust heeft en dat hoop ik ook heel erg voor haar.
Ik zou niet eens verder willen leven als me zoiets gebeurd was.

Heel veel sterkte verder en ik zal vanaf nu nog harder tegen pesten optreden!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 19:08
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Shit he... Echt zo verschrikkelijk... Jemmig... dat dit zo echt gebeurd, zo erg... Ook hoe het is afgelopen, echt te erg voor woorden.



Wel heel erg mooi geschreven, complimenten daarvoor! Heel goed gedaan, het heeft me diep geraakt...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 19:32
Impulse
Ik ben er stil van,
ik vind dit ZO erg, je hebt alles mooi weten te verwoorden, heel erg knap, hoelang geleden is dit gebeurd?
Ik snap niet dat de vader en hielke niet zijn berecht, kan dat niet via het dagboek van Rachel?

meisje, ik vindhet verdomde knap hoe je alles hebt opgeschreven, misschien kan je het zo zelf ook beter verwerken voor zover je dat nog niet gedaan hebt.
Heel veel sterkte, en ik weet zeker dat iedereen er van leert,

heel veel sterkte!!
X!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 21:04
Verwijderd
Ziek verhaal, met een brok in mijn keel zitten lezen.

@ Nijn*: Ik zie jou wel eens fietsen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 21:12
Dromer_de_kers
Dromer_de_kers is offline
wat vreselijk!
Ook hoe het is afgelopen! Heel goed geschreven. En ik hoop dat ze nu rust heeft gevonden
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 22:35
-Flip-
Avatar van -Flip-
-Flip- is offline
Meis.. Fijn dat je ons vertelt hoe het is afgelopen... het maakt niet uit dat het niet in verhaal vorm is.. jammer, want je kunt ontzettend mooi schrijven... maar als dit fijner en gemakkelijker voelt is het zeker goed dat je het zo afgemaakt hebt....
echt te shit voor woorden wat er hier gebeurd is... verder heb ik er geen woorden voor...

Meis.. je bent sterk... onthoud dat...

Liefs joor.
__________________
Niet zoals het toen was, maar zoals het nu is, is het altijd anders dan hiervoor....
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 23:42
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Je kan echt ontzettend mooi schrijven!
Het geeft niet dat je het niet in verhaalvorm af kan maken. Ik vind het al heel goed van je dat je het wilt proberen!
Het is een goeie manier van verwerken, iets wat ik helaas niet in me heb. Zo hoop ik ook dat je steun kunt vinden bij reacties van forumleden, want ik ben absoluut niet de enige die met je meeleeft.

Zoals Joor al zegt, je bent sterk... heel sterk!

Liefs,
Ruud
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 11:42
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Citaat:
Met dit verhaal wil ik laten zien hoe pesterijen iemand kunnen kapot maken. En ik hoop dat ik het zo een beetje kan goedmaken bij 'Rachel', omdat ik er een tijd ook niet altijd voor haar ben geweest. Ik hoop dat mensen eerst nadenken voor ze een leidersfiguur meehelpen iemand de grond in te drukken.
Ik denk dat dat je zeker gelukt is.
Succes!

Kristoph
__________________
Romantici rouleren de wereld
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 13:28
Verwijderd
Mmm, de wereld is te ziek voor woorden. Nijn*, tis een fantastisch mooi verhaal, dit benadrukt ook dat de realiteit vaak vreemder is dan wat verzonnen is. Dit is te ziek om te verzinnen.

Maargoed, gelukkig ben ik zo'n geval bij mij op school nog niet tegengekomen, maar de leraren hier zijn er nogal fel op. Mijn vorige klas zou het op zich ook niet hebben toegelaten omdat er gewoon geen grote groepen zijn, zeg maar.

Moge de pesters een pijnlijke dood vinden op Millroy's barbeque...

Grim
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 15:26
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
ik heb tussendoor neit op het verhaal gereageerd maar het nu in een keer gelezen. ik vind het ontzettend mooi geschreven, en ik vind het zoo rot dat dit gebeurd is. heb de tranen in me ogen hier.

ben bluij dat je het verhaal hebt afgeschreven, en heeel knap dat je het kon!!

heel veel succes meis!

dikke kus, ilse
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 16:44
Redhair
Redhair is offline
Ik ben stil. Tranen rollen over mijn wangen. Ik vind jou fantastisch. Echt, mijn complimenten. Je hebt een goede schrijfstijl en ik vind je ontzettend dapper. Heel veel sterkte. Liefs Redhaie
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 18:20
Hamkaastostie
Avatar van Hamkaastostie
Hamkaastostie is offline
...........................( stilte )
__________________
Het is niet af maar er komt geen vervolg.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 20:25
Sparkles
Avatar van Sparkles
Sparkles is offline
Wauw, heb alles in 1 keer gelezen, treurig maar mooie manier van schrijven..ben erg benieuwd hoe het afloopt...
__________________
what use is it to you what's on my mind
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 20:45
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Sparkles schreef op 22-08-2004 @ 21:25 :
Wauw, heb alles in 1 keer gelezen, treurig maar mooie manier van schrijven..ben erg benieuwd hoe het afloopt...
Uhm, misschien moet je het nog maar eens lezen, want het is al afgelopen
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 20:47
*~SaBoTaGe~*
Avatar van *~SaBoTaGe~*
*~SaBoTaGe~* is offline
Whaha, die let lekker op

Ga je het denk je nog een keer uitwerken, het laatste stuk, of niet?
Want anders blijf ik hopen
Maar het is nog steeds mooi geschreven..
Ook zOoOOoOO veel veranderd, maarjaa..
-xxx-jes!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 20:49
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ik denk het niet, maar misschien nog over een lange tijd..Maar dan post ik het sowieso niet meer hier denk ik..
Hoe bedoel je er is zoveel veranderd?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 21:14
Roxjuh
Avatar van Roxjuh
Roxjuh is offline
OMFG

(sorriej ik kan geen fatsoenlijk woord uitbrengen.. ik heb nooit last van huilbuien, maar deze kwam spontaan opzetten )

Wedden dat ik vanacht niet kan slapen dat worden nachtmerries..

Sterkte nog meis !!
__________________
Ik ben apart.. Maar dat wist je vast wel :)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 22:42
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Jezus... Dit is echt verschrikkelijk!

Het verbaasde me echt enorm toen het duidelijk werd dat de pesters nog maar 2e klassers zijn! Soms kan ik niet geloven dat kinderen zo wreed tegen elkaar zijn... Ze zeggen wel dat kinderen de toekomst zijn, nou berg je dus maar!

Ik vind je echt een ontzettend sterke meid, en zoals je zelf al eens zei: het komt allemaal weer goed! (voor jou dan, want helaas is het voor 'Rachel' te laat...)

Succes en een dikke voor je schrijven!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 22:44
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ow en trouwens:

ik zou als ik jou was het laatste deel niet meer veranderen! Het 'verhaaleinde' is echt ontzettend sterk, en het heeft ook wel iets om aan het eind gewoon alleen te vertellen wat er van iedereen geworden is!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 08:02
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
Ooh wat afgrijselijk.... wat afgrijselijk... Ik zit hier helemaal te trillen... echt waar.. Veel sterkte (f) (k) *hug*
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 08:25
Verwijderd
Citaat:
Chick Rock schreef op 22-08-2004 @ 23:42 :
Ze zeggen wel dat kinderen de toekomst zijn, nou berg je dus maar!
Dat soort mensen liepen er 50 jaar geleden ook rond.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 09:54
Verwijderd
Citaat:
-=TsA=- Silence schreef op 08-08-2004 @ 21:46 :
*zwijgt met tranen in zijn ogen... *
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 12:23
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Sjees...het is zo erg, maar het gebeurd maar al te vaak weer.
Ik hoop voor 'Rachel' dat ze inderdaad haar rust heeft gevonden. Dat ze nu op een veilig plekje is, waar ze nooit gepest wordt en waar ze lekker zichzelf durft te zijn.

Voor jou wens ik je veel sterkte met het verwerken. De rillingen lopen nog steeds over mijn rug
*hugz*
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 13:08
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Ik ben er stil van, heb er dus ook maar weinig woorden voor...

Echt heel erg dat dit gebeurd is en ik wens jou en de andere veel sterkte...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 19:56
Sparkles
Avatar van Sparkles
Sparkles is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 22-08-2004 @ 21:45 :
Uhm, misschien moet je het nog maar eens lezen, want het is al afgelopen
haha ja sorry, heb na het lezen van pagina 2 een reactie geplaatst en ben vergeten pagina 3 te lezen. Ik vind het knap dat je dit hebt opgeschreven.
__________________
what use is it to you what's on my mind
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 22:30
Channella
Avatar van Channella
Channella is offline
Jeuzus, wat een verschrikkelijk verhaal.... ben dr helemaal stil van..
Heel mooi geschreven, dat wel toppie meis!
__________________
Black Coffee and Soft Skin
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 23:03
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Ik heb dit verhaal zoals velen ook in 1 keer door uitgelezen.... heb ook bijna gehuild, terwijl dat voor jongens natuurlijk totaal niet stoer is (weer zoiets dat misschien wel bedacht is door 'leiderspersonen' ..). Het verhaal doet me erg denken aan het boek 'Spijt' net zoals eerder bij Kristoph. Het is misschien idd nog wel beter dan dat....
1 ding blijf ik me afvragen: op wat voor soort scholen gebeuren dit soort dingen allemaal?! Het moet bij jou tog minstens vwo zijn geweest, gezien het feit dat je zo goed schrijft terwijl je nog maar net de 2de klas hebt afgerond; daar schrik ik eigenlijk nog wel meer van. Ik kan totaal niet tegen (dit soort) onrecht, als ik erbij was geweest zou ik er cker weten gelijk op los getimmerd hebben... maar dan wel aan de goede kant van deze twee partijen . Nja, klinkt ook weer grof, iig dikke voor alles!
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 14:21
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
We zaten in een havo/vwo klas.. En ach, je kunt zeggen dat het erg is dat dit op het vwo kan gebeuren, als het op de mavo oid gebeurt, is het natuurlijk nog steeds erg..

Nijn*
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 17:31
Nictel
Nictel is offline
Ik ben gewoon misselijk van het verhaal zo vreselijk ben er stil van en kan gewoon niet begrijpen dat dit soort dingen gebeuren.

'Rachel' Mag je rust en vrede hebben gevonden, iets wat je triest genoeg niet hier kon vinden.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 18:00
Nyawa
Wat verschrikkelijk...

En ik vind het ontzettend dapper van je dat je dat allemaal zo van je afschrijft en het hier op het forum zet.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 18:23
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Changshan schreef op 25-08-2004 @ 00:03 :
Het verhaal doet me erg denken aan het boek 'Spijt' net zoals eerder bij Kristoph. Het is misschien idd nog wel beter dan dat....
Het is beter dan dat!

Citaat:
1 ding blijf ik me afvragen: op wat voor soort scholen gebeuren dit soort dingen allemaal?! Het moet bij jou tog minstens vwo zijn geweest, gezien het feit dat je zo goed schrijft terwijl je nog maar net de 2de klas hebt afgerond; daar schrik ik eigenlijk nog wel meer van.
Nou wij hebben ook 1 of andere bitch op school zitten die zich zelf echt geweldig vind. Ze pest 'gelukkig' niet echt een specifiek iemand. Ze maakt hoogstends vaker een vernietigende opmerking die je de grond in kan boren voor een paar weken. Het doet haar dan ook echt niets als je zegt dat iemand zich een week kut kan voelen door haar gedrag... En dat zit nu in 4vwo terwijl ze in de vijfde hoort te zitten.

Triest.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 16:24
Verwijderd
Jemig, ik moet toch wel even slikken en wat tranen wegvegen hoor. Dat mensen zo vreselijk gemeen tegen elkaar kunnen zijn kan ik niet begrijpen.
Nijn, ik vind dat je het prachtig hebt opgeschreven. Heel veel sterkte natuurlijk hiermee want het is verschrikkelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 01:00
Verwijderd
Om echt heel eerlijk te zijn.. Nu is het niet bijster slecht geschreven. Maar ook niet fantastisch.

Het thema.. Ja, er zijn veel boeken over pesten geschreven. Het feit dat dit van een medeforummer komt en dat het waargebeurd is fascineerd en doet het verhaal sterker overkomen op de plaatselijke lezers, denk ik. Maar feitelijk is het thema enigszins afgezaagd en zijn er veel andere, betere boeken en verhalen over geschreven.

Kortom, ik mis de originaliteit een beetje. Zal wel aan mij liggen. Ik moet zelfs zeggen dat ik niet eens echt ontdaan was. Er gebeuren ergere dingen in de wereld. Stukken ergere.

Dus tja. Voor jouw leeftijd erg goed geschreven, dat wel. Ook wel erg voor je dat je het hebt meegemaakt. Maar een literair hoogstandje is het niet, naar mijn mening. Sorry.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Westerns gebasseerd op waargebeurde verhalen
HelloImABoy
6 01-03-2017 12:54
Psychologie Enge verhalen en het bovennatuurlijke
Tim OJ
4 12-03-2014 21:18
Films, TV & Radio [Waargebeurde verhalen] op RTL 4 elke woensdag.
Charly Brown
19 05-11-2004 16:37
Films, TV & Radio waargebeurde verhalen
zus en zo
2 02-07-2003 12:28
Verhalen & Gedichten Een Verhaal over een Autistisch Kind
PsychoBoy
2 08-12-2002 11:02
Seksualiteit Botergeil meisje zoekt jongens/meisjes voor opwindende geile mail+waargebeurd verhaal
Nahla
1 28-07-2002 16:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.