Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2002, 13:11
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
ik mag m'n moeders bruidsjurk verbouen (en eventueel ook verven)*grote vreugde*

hij is alleen heel erg eenvoudig...en hij heeft van die truttige pofmouwtjes enzo...

ik dacht eraan om dan lange mouwen van kant te maken en die aan de huidige mouwen vast zetten maar dat vind ik ook weer zo standaard...
heeft er mssn nog iemand ideeen voor me?

ik mag er btw niet in knippen...

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2002, 13:30
Verwijderd

Modify hem hierin
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 15:48
2young2live
2young2live is offline
je kan wel gewoon de naadjes losmaken en zo die truttige mouwtjes erafhalen, kan je later gewoon weer vastnaaien dus..
maar verder, tja, ik heb geen ideen ofzo...ik zit nu ook met een lap stof terwijl ik geen idéé heb wat ik ermee moet doen
__________________
lopend met de fiets en heen weer terug
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 16:01
Verwijderd
Mijn moeder had haar trouwjurk verbouwd tot een netje voor in de wieg.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 16:32
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
Hihi, mocht ik ook eens doen, probeerde hem zwart te verven:
MISLUKT!!! Blijkbaar kan je die stof niet echt goed verven, het bovenste stukje was donkerpaars/bordeaux geworden, de onderrok zwart/donkergrijs en de bovenrok vaalgrijs met vlekken. Was echt wel superzonde, dus heb ik er een bordeaux overrok voor gemaakt met tule. Valt nu wel mee, maar is niet zo handig om thuis mee rond te hossen en de afwas te doen
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 16:32
Verwijderd
ehmmmm......


met kant kan je so wie so een heleboel doen.. kan je niet een coole hele hoogopstaande kraag eropzetten ofsow?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 18:10
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Wat koel dat je die mag verbouwen! Voor mijn moeder is haar trouwjurk haar heiligdom, het is een wonder dat ze die nog niet in een kluis heeft opgeborgen.

Een fel kleurtje is altijd leuk (ik heb een paar van die kant/satijnen onderjurkjes gekregen van moeders meisjesperiode en die dan geverfd in elk een fel kleur (eentje in fel paarsroze en eentje in fel diepblauw) en is echt koel, dus misschien dat dat ook bij een trouwjurk lukt...

Die mouwtjes zou ik er denk ik aanlaten, klinkt wel leuk (tenzij ze misschien té truttig zijn).
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 19:44
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
prototype schreef:

Modify hem hierin
koel

zonder schaar
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 19:46
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
eXo schreef:
Mijn moeder had haar trouwjurk verbouwd tot een netje voor in de wieg.
ik heb eigenlijk een al een klamboe...


was jij zaterdag niet in de koornbeurs?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 23:56
Verwijderd
Je mag hem wel verven, maar er niet in knippen?
Typisch.......
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 01:02
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
gentleman schreef:
Je mag hem wel verven, maar er niet in knippen?
Typisch.......
ja...dat vonnik ook al vreemd

ik denk dat ik hem wel geoon wit wil houden
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 18:29
yvonnaah
Avatar van yvonnaah
yvonnaah is offline
van die mouwen die wijd uitlopen vink wel kewl bij een lange jurk!! teminste neem aan dat ie lang is??? verder zouk hem zwart ofzo verven??
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 19:29
~blue christal~
Avatar van ~blue christal~
~blue christal~ is offline
Misschien kun je idd de mouwtjes loshalen bij de naden zoals al eerder gezegd.
Als je dat niet mag/wil kun je er gewoon een mouw aan vast naaien, die iets wijd uitloopt. Je kunt de mouw ook uit laten lopen in een punt. Of je maakt er een mouw aan van dichte stof, en naait daartussen in een soort van driehoeken, van een doorzichtige stof of kant, die dan een beetje 'uit kunnen waaien' om het zo maar te noemen. (ja, ik ben heel goed in duidelijk praten geloof ik)

Met de rok kun je ook hele leuke dingen doen zonder erin te knippen. Je kan er stroken tule aan naaien, of een andere stof erover heen, en die aan de voorkant open laten in een v-vorm, maar dan onderste boven (jaja duidelijk). Dus boven dicht bij elkaar en dan naar onder toe loopt het meer naar de zijkant.
Je kan ook in het midden een stuk stof naaien en die schuin naar onder richting je been laten lopen. En aan de achterkant hetzelfde.

De jurk kleuren kan ook een heel leuk effect hebben. Ik weet niet wat voorn stof de jurk is, misschien wel handig om dat even te vertellen. Als je er andere stof over heen naait (over de rok) is het denk ik ook wel leuk om dat in een andere kleur te doen.
__________________
Come as you are, as a friend, as a lover, as an old enemy
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 20:08
Verwijderd
Citaat:
"Beltaine" schreef:


koel

zonder schaar
Hehe, Final Fantasy X roeleert
Die gekke fangirls ook:
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 14:29
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Nja, alles wat ik zeg is:

Check goed wat voor materiaal het is voor je gaat verven.

Synthetisch materiaal kan je NIET verven.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?

Laatst gewijzigd op 20-08-2002 om 14:31.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 14:48
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
~blue christal~ schreef:
Misschien kun je idd de mouwtjes loshalen bij de naden zoals al eerder gezegd.
Als je dat niet mag/wil kun je er gewoon een mouw aan vast naaien, die iets wijd uitloopt. Je kunt de mouw ook uit laten lopen in een punt. Of je maakt er een mouw aan van dichte stof, en naait daartussen in een soort van driehoeken, van een doorzichtige stof of kant, die dan een beetje 'uit kunnen waaien' om het zo maar te noemen. (ja, ik ben heel goed in duidelijk praten geloof ik)

Met de rok kun je ook hele leuke dingen doen zonder erin te knippen. Je kan er stroken tule aan naaien, of een andere stof erover heen, en die aan de voorkant open laten in een v-vorm, maar dan onderste boven (jaja duidelijk). Dus boven dicht bij elkaar en dan naar onder toe loopt het meer naar de zijkant.
Je kan ook in het midden een stuk stof naaien en die schuin naar onder richting je been laten lopen. En aan de achterkant hetzelfde.

De jurk kleuren kan ook een heel leuk effect hebben. Ik weet niet wat voorn stof de jurk is, misschien wel handig om dat even te vertellen. Als je er andere stof over heen naait (over de rok) is het denk ik ook wel leuk om dat in een andere kleur te doen.
zeg maar dat hij van die gladde onderrok stof is gemaakt en daaroverheen is dat gazige kant gedrappeert, tis wel allemaal kunststof.

de rok vinnik wel mooi...tging me meer om de bovenkant...

de mouwyjes zijn gewoon doorzichtig gaas zonder kant ofzo dus het lijkt me idd wel leuk om wijduitlopende mouwen te maken.

Citaat:
Je kan ook in het midden een stuk stof naaien en die schuin naar onder richting je been laten lopen. En aan de achterkant hetzelfde.
dit snap ik niet helemaal...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 14:55
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
prototype schreef:


Hehe, Final Fantasy X roeleert
Die gekke fangirls ook:
die losse mouwen van de 2de van recht zijn wel leuk...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 15:12
Verwijderd
Citaat:
"Beltaine" schreef:


die losse mouwen van de 2de van recht zijn wel leuk...
Zoek maar op plaatjes van Yuna van Final Fantasy X
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-08-2002, 15:28
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
thnx
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 18:18
~blue christal~
Avatar van ~blue christal~
~blue christal~ is offline
Citaat:
"Beltaine" schreef:


zeg maar dat hij van die gladde onderrok stof is gemaakt en daaroverheen is dat gazige kant gedrappeert, tis wel allemaal kunststof.

de rok vinnik wel mooi...tging me meer om de bovenkant...

de mouwyjes zijn gewoon doorzichtig gaas zonder kant ofzo dus het lijkt me idd wel leuk om wijduitlopende mouwen te maken.



dit snap ik niet helemaal...
Euhm, hoe leg ik dit nou duidelijk uit. *gaat poging wagen*
Je moet je ff voorstellen dat je staat, en iemand aan de bovenkant van de rok, onder je buik (in het midden dus) een stuk stof vast naait. Dat stuk stof is gewoon recht. De persoon die dat stuk stof vastmaakt, blijft voor je staan. Als jij je dan een slag draait, zodat je met de zijkant van je benen naar diegene staat, is het stuk stof 'gekrult' (hiermee bedoel ik zo ong. dat het van boven onder je buik, met een 'bocht' naar de zijkant van je benen onder loopt). kweenie of het zo duidelijk is
__________________
Come as you are, as a friend, as a lover, as an old enemy
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 18:26
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
~blue christal~ schreef:


Euhm, hoe leg ik dit nou duidelijk uit. *gaat poging wagen*
Je moet je ff voorstellen dat je staat, en iemand aan de bovenkant van de rok, onder je buik (in het midden dus) een stuk stof vast naait. Dat stuk stof is gewoon recht. De persoon die dat stuk stof vastmaakt, blijft voor je staan. Als jij je dan een slag draait, zodat je met de zijkant van je benen naar diegene staat, is het stuk stof 'gekrult' (hiermee bedoel ik zo ong. dat het van boven onder je buik, met een 'bocht' naar de zijkant van je benen onder loopt). kweenie of het zo duidelijk is
...ehm...heb je dat zelf verzonnen of is het uit een bepaalde stijl of een film of een tijdperiode (middeleeuwen ofzo)?

kan ik mssn ergens een foto vinden ofzo?...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.