Oud 10-06-2006, 20:10
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Ik wil me aanwennen om alleen te eten wat nodig is. Dus gewoon genoeg fruit en groenten en verder iets met wat koolhydraten. Toch vind ik dit zeer moeilijk. Ik heb me al toegezet tot vegetarisch eten, maar om ook nog eens de dag door te komen met een lege maag terwijl ik toch genoeg voedingsmiddelen binnen heb vind ik zeer moeilijk. Ik wil altijd mn buikje gevuld hebben, en als dat niet het geval is dan zie ik anderen wel eten en dan kan ik het ook niet laten. Ik weet dat het discipline is, maar hoe kan ik het mezelf makkelijker maken?

En nee pleaz geen reacties als het is niet gezond om weinig te eten en je moet alles van de schijf van 5 eten, want ik weet voor mezelf goed wat ik nodig heb voor een dag en dat is veel en veel minder dan wat ik nu eet, daar gaat het even om.
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2006, 22:20
Damiet
Avatar van Damiet
Damiet is offline
Een idee is om wat je eet uit te smeren over een dag dus niet alleen maar ontbijt lunch en avondeten maar op die momenten iets minder eten en dat wat je minder eet als tussendoortjes nemen. Met fruit kan dit erg goed maar met groenten ook in de vorm van rauwkost. Heb je toch een hongergevoel: water drinken. Vaak krijg je minder snel een hongergevoel als je iets warms drinkt zoals thee en koffie.
__________________
blabla
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 17:18
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
als je mager beleg neemt, kun je bij wijze van spreke 10-15 boterhammen per dag eten... dan hoef je echt geen honger te lijden.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 19:14
joehoe19
Avatar van joehoe19
joehoe19 is offline
Citaat:
Damiet schreef op 10-06-2006 @ 23:20 :
Een idee is om wat je eet uit te smeren over een dag dus niet alleen maar ontbijt lunch en avondeten maar op die momenten iets minder eten en dat wat je minder eet als tussendoortjes nemen.
hmmzz ik d8 altijd dat je juist geen tussendoortjes moest eten??? maar goed ik ben hier geen expert
verder heb ik nog een tip want bij mij altijd wel hielp (naja tip.... je kon niet anders):
Maak 's morgens je eten klaar, wat je vervolgens meeneemt naar je school/ werk. Probeer hier de hele dag mee te doen. Natuurluk neem je dan uiteraard wel genoeg eten mee. Maak je eten klaar nadat je hebt ontbeten, niet ervoor. Anders krijg je namelijk een boodschappen-doen-als-je-honger-hebt-effect. Neem GEEN los geld mee. Wel een pinpas natuurluk voor de noodgevallen maar gebruik deze dan niet om eten te kopen. Zorg er wel voor dat je een 'gezonde' maaltijd klaarmaakt. Dus bruin brood ipv wit brood en kaas/tomaat op je brood ipv hagelslag om even een voorbeeld te geven. En natuurluk een beetje fruit. Appeltje, banaantje altijd lekker. En idd Water is heel belangrijk.. daar 'spoelt' je lichaam lekker van door.. Je kan ook wel wat melk meenemen. Of karnemelk nog gezonder. Heb je gelijk ook weer wat zuivel binnen....

Dus jah wat kan ik nog meer zeggen. Bij mij hielp het altijd haha... ik zou zeggen probeer het eens uit

XxX
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 19:34
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
joehoe19 schreef op 11-06-2006 @ 20:14 :
hmmzz ik d8 altijd dat je juist geen tussendoortjes moest eten??? maar goed ik ben hier geen expert
Tussendoortjes zijn juist goed
Maar je kunt ipv een stuk taart (bij wijze van spreken) beter een appel ofzo nemen, of eventueel een glas water... wil soms ook helpen tegen de honger
Voor het eten een glas water nemen is sowieso een goed idee, je hebt dan een stuk minder honger en eet dan automatisch minder zonder dat je jezelf echt in moet houden.
Maargoed, spreid je maaltijden zoveel mogelijk over de gehele dag, dus per keer wat minder eten, maar wel vaker eten
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 19:36
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
joehoe19 schreef op 11-06-2006 @ 20:14 :
Zorg er wel voor dat je een 'gezonde' maaltijd klaarmaakt. Dus bruin brood ipv wit brood en kaas/tomaat op je brood ipv hagelslag om even een voorbeeld te geven.
Zoveel gezonder is bruinbrood niet, dat is een fabeltje
Het vult wel beter
En kaas is meestal ook vrij vet (plus dat daar de zogenaamde 'verkeerde' vetten in zitten).
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 02:03
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
MTpower schreef op 11-06-2006 @ 20:36 :
Zoveel gezonder is bruinbrood niet, dat is een fabeltje
Het vult wel beter
En kaas is meestal ook vrij vet (plus dat daar de zogenaamde 'verkeerde' vetten in zitten).
bruin brood heeft meer complexe koolhydraten dan wit brood.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 10:14
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Ja, het heeft meer vezels en vanalles. Maar dat heb je niet zoveel nodig als we denken. Als je gaat sporten of iets actiefs doet is het goed. Als je een hele dag op school zit word je er alleen maar moe van en kan je beter licht eten. een beetje hongergevoel houd je ook alert. We eten teveel graan en koolhydraat houdende producten dan nodig is in nederland. Water is gezond, maar niet uit de kraan. Ze zeggen dat het te vertrouwen is, maar het is zelfs te onzuiver voor de koeling in je auto. Gewoon wat bronwater kopen dus
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 11:36
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Je lichaam kan meer aan dan de koeling van een auto.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 11:42
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
maxman schreef op 12-06-2006 @ 11:14 :
Water is gezond, maar niet uit de kraan. Ze zeggen dat het te vertrouwen is, maar het is zelfs te onzuiver voor de koeling in je auto. Gewoon wat bronwater kopen dus
Wat een onzin. Neem bijvoorbeeld Sourcy. Dat is gebotteld kraanwater uit Utrecht. Dat is dus slechter dan kraanwater, aangezien waterkwaliteit door transport en stilstaan achteruit gaat. Voor Spa geldt wel dat het zuiverder is, maar ook dat is gebotteld en kan dus vaak de waterkwaliteit van kraanwater niet evenaren. De zuiveringstechnieken zijn overigens ook hetzelfde als die van "normaal" kraanwater, alleen de bron verschilt in veel gevallen nog iets. Daarom zijn er landen waar je beter gebotteld water kunt dringen. Maar als je dus rond Spa woont, is het kraanwater over het algemeen zuiverder dan Spa in de supermarkt.

Daarnaast is het bottelen van water ook nog eens slecht voor het milieu.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 08:26
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Het allerbeste water blijft natuurlijk altijd water wat je zuivert met omgekeerde osmose. Dat is wel echt schoon. Voor zover ik weet word kraanwater in ieder geval niet goed genoeg gezuiverd.
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 08:44
teenager
teenager is offline
Citaat:
Gothic schreef op 11-06-2006 @ 18:18 :
als je mager beleg neemt, kun je bij wijze van spreke 10-15 boterhammen per dag eten... dan hoef je echt geen honger te lijden.
ja maar dat is dus niet het minimum/ alles wat nodig is. veel te veel!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 09:02
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
teenager schreef op 13-06-2006 @ 09:44 :
ja maar dat is dus niet het minimum/ alles wat nodig is. veel te veel!
Echt niet.

Een man heeft 2500 kcal nodig op een dag, 1 boterham is 75, zeg 50 voor het beleg (dat is wel redelijk ruim, vleeswaar heeft meestal minder kcal). Afhankelijk van of je op elke boterham beleg doet of 1 keer beleg op 2 boterhammen kom je met 15 boterhammen ongeveer tussen de 1500 en 1900 kcal uit, avondeten erbij (tussen de 500 en 600 kcal gemiddeld) en dan zit je dus niet eens of net wel (afhankelijk van je hoeveelheid beleg dus) aan de 2500 kcal.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 09:27
teenager
teenager is offline
hangt er vanaf hoe je 'nodig' en 'minimum' definieert. je kunt met veel minder jarenlang overleven. wie van ons begrijpt hem dan verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 09:34
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Natuurlijk kan dat, maar onder 'alleen wat nodig is' versta ik 'alleen wat nodig is om op een gezonde manier te leven' en voorlopig wordt nog steeds aangenomen dat dat voor een man van gemiddelde lengte en lichaamsbouw op zo'n 2500 kcal per dag uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 11:03
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
maxman schreef op 12-06-2006 @ 11:14 :
Water is gezond, maar niet uit de kraan. Ze zeggen dat het te vertrouwen is, maar het is zelfs te onzuiver voor de koeling in je auto. Gewoon wat bronwater kopen dus
haha, dat is dus echt onzin

Het verschil tussen bronwater en kraanwater?

Voornamelijk de prijs. Kraanwater is 400 tot 1000 x goedkoper dan flessenwater. In Nederland worden aan het kraanwater hogere eisen gesteld dan aan het bronwater en mineraalwater. Dit geldt in het bijzonder voor de toegestande hoeveelheden zware metalen. Kraanwater wordt voordat het uit de kraan komt geheel gezuiverd en bron- en mineraalwater worden zonder verdere behandeling in de fles gedaan.


en omgekeerde osmose is helemaal niet goed, dit haalt een groot deel van de mineralen uit het water, die noodzakelijk zijn voor ons lichaam..
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 13:25
Ndimension
Ndimension is offline
Dat van die 2500 kcal geldt overigens voor mannen van 40 kg die de hele dag op bed liggen. Een beetje man moet toch al gauw rekenen op 3000 - 3500 kcal.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 13:37
Verwijderd
Citaat:
koelieboelie schreef op 13-06-2006 @ 12:03 :
haha, dat is dus echt onzin

Het verschil tussen bronwater en kraanwater?

Voornamelijk de prijs. Kraanwater is 400 tot 1000 x goedkoper dan flessenwater. In Nederland worden aan het kraanwater hogere eisen gesteld dan aan het bronwater en mineraalwater. Dit geldt in het bijzonder voor de toegestande hoeveelheden zware metalen. Kraanwater wordt voordat het uit de kraan komt geheel gezuiverd en bron- en mineraalwater worden zonder verdere behandeling in de fles gedaan.


en omgekeerde osmose is helemaal niet goed, dit haalt een groot deel van de mineralen uit het water, die noodzakelijk zijn voor ons lichaam..
Ik geloof dat het Nederlandse kraanwater het zuiverste is van Europa.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-06-2006, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Ndimension schreef op 13-06-2006 @ 14:25 :
Dat van die 2500 kcal geldt overigens voor mannen van 40 kg die de hele dag op bed liggen. Een beetje man moet toch al gauw rekenen op 3000 - 3500 kcal.
Van wat ik weet is het juist zo dat een gemiddelde man met een gemiddelde levenstijl (dus beetje sporten, gewoon leven) zo'n 2500 kcal nodig heeft.
Voor een vrouw geldt 2000 kcal.

3000 kcal is echt veel
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 14:57
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-06-2006 @ 14:39 :
Van wat ik weet is het juist zo dat een gemiddelde man met een gemiddelde levenstijl (dus beetje sporten, gewoon leven) zo'n 2500 kcal nodig heeft.
Voor een vrouw geldt 2000 kcal.

3000 kcal is echt veel
Ik heb ook 2500 gehoord hoor! Als je gewoon normaal leeft...
3000 tot 3500 is echt wel heel veel!! Weet je wat je dan allemaal meot eten?!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 15:14
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 13-06-2006 @ 15:57 :
Ik heb ook 2500 gehoord hoor! Als je gewoon normaal leeft...
3000 tot 3500 is echt wel heel veel!! Weet je wat je dan allemaal meot eten?!
Ik hoorde een tijdje geleden dat een langlaufer zo'n 8000kcal op een dag moet eten als er een wedstrijd aan zit te komen

Maar mij werd verteld dat ik er wel 3000 op een dag mocht hebben, iets minder ok, maar ik moest er niet teveel onder gaan zitten
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 15:45
Verwijderd
Citaat:
maxman schreef op 12-06-2006 @ 11:14 :
Ja, het heeft meer vezels en vanalles. Maar dat heb je niet zoveel nodig als we denken. Als je gaat sporten of iets actiefs doet is het goed. Als je een hele dag op school zit word je er alleen maar moe van en kan je beter licht eten. een beetje hongergevoel houd je ook alert. We eten teveel graan en koolhydraat houdende producten dan nodig is in nederland. Water is gezond, maar niet uit de kraan. Ze zeggen dat het te vertrouwen is, maar het is zelfs te onzuiver voor de koeling in je auto. Gewoon wat bronwater kopen dus
Lal, water uit de kraan is het beste wat je kan krijgen, beter dan al dat bronwatermeuk. Water uit flesjes e.d. is zelfs "ongezonder" / "gevaarlijker" dan kraanwater. Kraanwater moet aan zo ontzettend veel regels en eisen voldoen, die voor de meeste gefleste wateren lang zo streng niet gelden, dat het echt goed is.

Citaat:
koelieboelie schreef op 13-06-2006 @ 12:03 :
haha, dat is dus echt onzin

Het verschil tussen bronwater en kraanwater?

Voornamelijk de prijs. Kraanwater is 400 tot 1000 x goedkoper dan flessenwater. In Nederland worden aan het kraanwater hogere eisen gesteld dan aan het bronwater en mineraalwater. Dit geldt in het bijzonder voor de toegestande hoeveelheden zware metalen. Kraanwater wordt voordat het uit de kraan komt geheel gezuiverd en bron- en mineraalwater worden zonder verdere behandeling in de fles gedaan.


en omgekeerde osmose is helemaal niet goed, dit haalt een groot deel van de mineralen uit het water, die noodzakelijk zijn voor ons lichaam..
<3

Laatst gewijzigd op 13-06-2006 om 15:48.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 17:03
Verwijderd
Die 2500 is bedoeld voor een man van 40 jaar en 80 kg die een kantoorbaan heeft, elke avond even met de hond uit gaat en verder vooral tv kijkt. De gemiddelde Nederlandse man, dus. Als je sport mag je al gauw meer dan dat.

Maar, ts, je wil wél dat we je zeggen hoe je het jezelf makkelijker kan maken om alleen de nodige dingen te eten, maar je wil níet accepteren wat de nodige dingen zijn, als ik het goed begrijp? Dat is wel lastig.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 11:56
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
Lafjuh schreef op 13-06-2006 @ 16:45 :
Lal, water uit de kraan is het beste wat je kan krijgen, beter dan al dat bronwatermeuk. Water uit flesjes e.d. is zelfs "ongezonder" / "gevaarlijker" dan kraanwater. Kraanwater moet aan zo ontzettend veel regels en eisen voldoen, die voor de meeste gefleste wateren lang zo streng niet gelden, dat het echt goed is.

<3
Waar heb je dat vandaan dan? Media kan veel verkeerde informatie geven..

Ik weet van meerdere informatiebronnen dat ons water op ongeveer 65 verschillende stoffen word getest, maar water komt o.a. uit rivieren waar veel rotzooi in terecht komt. Een gemiddeld farmaceutisch bedrijf werkt bij de productie van medicijnen met wel 4000 verschillende grondstoffen die erg giftig zijn. De waterzuivering werkt alleen met middelen die tot hun beschikking zijn gesteld en het is dus echt niet zo zuiver als ze zeggen. Maargoed ik zou zeggen genoeg over het water, anders word het te off-topic. Ga voor je eigen keuze's echt duidelijk bewijs over welk drinkwater het beste en gezondste is zullen we toch niet op deze manier vinden. Ik ga denk ik gewoon afwisselen met de soorten water..
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 12:12
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 13-06-2006 @ 14:25 :
Dat van die 2500 kcal geldt overigens voor mannen van 40 kg die de hele dag op bed liggen. Een beetje man moet toch al gauw rekenen op 3000 - 3500 kcal.
Sick.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2006, 12:32
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 13-06-2006 @ 16:14 :
Ik hoorde een tijdje geleden dat een langlaufer zo'n 8000kcal op een dag moet eten als er een wedstrijd aan zit te komen
Als jij net zo buffelt als Di Centa en 50 kilometer op heuvelachtig terrein in 2 uur aflegt, mag je gerust aan de 8000 kcal.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 15:27
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 13-06-2006 @ 12:03 :
haha, dat is dus echt onzin

Het verschil tussen bronwater en kraanwater?

Voornamelijk de prijs. Kraanwater is 400 tot 1000 x goedkoper dan flessenwater. In Nederland worden aan het kraanwater hogere eisen gesteld dan aan het bronwater en mineraalwater. Dit geldt in het bijzonder voor de toegestande hoeveelheden zware metalen. Kraanwater wordt voordat het uit de kraan komt geheel gezuiverd en bron- en mineraalwater worden zonder verdere behandeling in de fles gedaan.
nou, ik word anders hartstikke ziek als ik meer dan 1 glas kraanwater op een dag drink, waar ook in Nederland. Van spa water heb ik helemaal geen last, dus ik denk wel dat het gezonder is, ik weet iig zeker dat het gezonder is voor mij... dan betaal ik liever wat meer, dan dat ik heel de dag met bruikpijn loop.


ontopic: hoe kom jij er dan achter wat jij nodig hebt op een dag? of kijk je naar het gemiddelde? De een heeft namelijk meer nodig dan de ander lijkt me.
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:03
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
dark princess schreef op 19-06-2006 @ 16:27 :
nou, ik word anders hartstikke ziek als ik meer dan 1 glas kraanwater op een dag drink, waar ook in Nederland. Van spa water heb ik helemaal geen last, dus ik denk wel dat het gezonder is, ik weet iig zeker dat het gezonder is voor mij... dan betaal ik liever wat meer, dan dat ik heel de dag met bruikpijn loop.
Het kan zo zijn dat je allergisch bent voor een bepaalde stof die in het kraanwater zit dat jij drinkt. Spa is op dezelfde manier gezuiverd als Nederlands kraanwater, alleen komt het uit een hele andere bron. Sourcy zou jij dus bijvoorbeeld ook niet kunnen drinken?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:04
mar87
mar87 is offline
ons kraanwater is niet geheel gezond

Er zitten nog ontzettend veel stoffen in die op de lange termijn schadelijke gevolgen kunnen hebben.
stoffen uit mest- en bestrijdingsmiddelen
resten van medicijnen
en er zijn een groot aantal verouderde waterleidingen, en doordat ze oud zijn komen er weer stoffen van die waterleidingen in het water terecht wanneer het naar huizen, bedrijven ed. getransporteerd wordt.

Een poosje geleden hebben ze bij ons het water getest met een apparaatje...
Het water zag er uit als slootwater. Helemaal bruin met allemaal dingetjes die d'r in dreven.
Het was echter niet overal zo smerig als bij ons....een plaatsje verder op had wel redelijk helder water. Dus dat verschilt wel weer per streek.

maargoed...toen hebben we zo'n apparaat aangeschaft wat het water filtert...omgekeerde osmose of iets dergelijks.

maar het is nog steeds zo dat het merendeel van de mensen niet wil geloven dat het zo is....dus ja....

Spa scheen trouwens nog het meest zuiver te zijn.

Thuis drink ik altijd het gezuiverde water, het wordt ook bij het koken, koffie zetten ed. gebruikt maar als ik ergens anders ben drink ik 't gewone water gewoon, daar ga ik niet over zeuren.
't enige wat je merkt is dat de smaak iets anders is.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:18
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
maxman schreef op 10-06-2006 @ 12:10 :
Ik wil me aanwennen om alleen te eten wat nodig is. Dus gewoon genoeg fruit en groenten en verder iets met wat koolhydraten. Toch vind ik dit zeer moeilijk. Ik heb me al toegezet tot vegetarisch eten, maar om ook nog eens de dag door te komen met een lege maag terwijl ik toch genoeg voedingsmiddelen binnen heb vind ik zeer moeilijk. Ik wil altijd mn buikje gevuld hebben, en als dat niet het geval is dan zie ik anderen wel eten en dan kan ik het ook niet laten. Ik weet dat het discipline is, maar hoe kan ik het mezelf makkelijker maken?
Door je te realiseren dat dat 'hongergevoel' slechts je maag is die krimpt omdat je doorgaans teveel vreet. Door je te realiseren dat al die anderen teveel en ongezond vreten hetgeen lichaam en geest aantast. Een gezonde lichaam en geest hebben minder nodig omdat deze effectiever te werk gaan met de (gezonde) voeding die het krijgen. Water cq. vocht is veel belangrijker dan eten. In landen waar hongersnood heerst, is de vraag naar schoon drinkwater veel belangrijker. Wanneer je water drinkt, heb je minder honger.

Waar je verder mee kunt beginnen is op bepaalde tijden bepaalde dingen eten. In de ochtend behoor je geen honger te hebben als dat wel zo is dan is je cyclus van slag. Drink dus alleen, of eet fruit aangezien dat makkelijk verteert. Samen met water heb je en energie (omdat je niets hoeft te metaboliseren en van de fructose) en je hebt een paar uur geen honger tot aan de lunch.

Er bestaat veel verschil in de kwaliteit van gedestileerd kraanwater, bronwater en mineraalwater. Structuur, allerlei chemische toevoegingen die tijdens het destilatieproces worden toegevoegd, rebottled kraanwater verkocht als mineraalwater (is iets anders dan bronwater). Zoek ook 'ns op "zeta potential", "elixer of the ageless" en "flanagan". Verder doet Japan research naar water ionisatie. Het kraanwater van Nederland vergelijken met een ander land is dom. Het kraanwater is namelijk niet overal in Nederland hetzelfde. Zo zijn er ook andere locale factoren die de kwaliteit van het water kunnen beinvloeden. Reverse osmosis (RO) is inderdaad een aardig begin, heeft structuur (SOEFs), maar enkel dat verwijdert niet al het schadelijke uit water. Die "mineralen" die aan gedestileerd kraanwater worden toegevoegt zijn anorganisch. Daar heeft je lichaam niets aan, is slechts een extra balast.

Zo had ik in Nederland geen goed kraanwater. Verwarmd water was troebel, wit. Wat het beste bronwater in Nederland is weet ik niet. In de VS zou ik Trinity aanraden.

De reactie van dark princess is interessant omdat zij lichamelijke problemen heeft en een speciaal dieet volgt (of volgde? hoe gaat het nu?).

Er bestaat ook veel verschil wat betreft groente, fruit, enz. Is het vers, is het biologisch, wordt het verwarmd, hoe oud is het. Jij hebt het, muv water, met name over kwantitieit. Ik raad je aan meer aandacht te schenken aan kwaliteit en je daar in te verdiepen.

2500 kcal of whatever nodig om 'te overleven' is pure bullshit en met name voor mensen die leven volgens principes van kwantiteit en vol zitten. Een gezond leven gaat verder dan een getalletje kcal. TS gaf aan niet geinteresseerd te zijn in de schijf van 5 en andere pseudo-wetenschap van de jaren 70...

Citaat:
En nee pleaz geen reacties als het is niet gezond om weinig te eten en je moet alles van de schijf van 5 eten, want ik weet voor mezelf goed wat ik nodig heb voor een dag en dat is veel en veel minder dan wat ik nu eet, daar gaat het even om.
Kwaliteit, niet kwantiteit. Ik wil evt wat dieper er op in gaan, en wat boekentips geven, als je geinteresseerd bent in kwaliteit. Aan de andere kant moet je jezelf niet opfokken omdat een verandering niet lukt. Pas je geleidelijk aan. Evolution, not revolution.
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:54
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Vanima erg bedankt voor je reactie. Heb er veel aan. En je zegt dat ik het heb over kwantiteit, maar ik ben al erg veel bezig aan de kwaliteit. Het is meer van meer naar minder en van ongezond naar gezond. Als je minder eet maar goed eet heb je daar meer aan als andersom.

Dat krimpen van de maag dacht ik ookal. Je eet veel en als je maag leeg is wil je er weer wat in hebben zitten omdat je het altijd gewent bent. Ik vind dit erg slecht en vergelijk het met een verslaving. Daarom wil ik er ook zo graag vanaf. Eten moet je doen voor je voedingsstoffen, niet voor het hongergevoel. Wat lekkers mag wel af en toe en dan ook niet te ongezond. Ik ben al overgestapt op nootjes met rozijnen ipv snoep of koekjes. Nog lekkerder ook eigenlijk!

Ik bouw de nieuwe manier van eten voor mij langzaam aan op en ik zit er nou al aan te denken om voedingsadviseur te worden of dergelijks want het is echt zo dat je bent wat je eet. Wat boeken zou trouwens wel handig zijn ja.. En groentes/fruit, hoe weet ik of ze kwaliteit hebben? Ik zie het soms wel als iets genetisch ge()#*@U$ is, maar toch merk je dat niet altijd..
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 18:37
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
maxman schreef op 19-06-2006 @ 08:54 :
Vanima erg bedankt voor je reactie. Heb er veel aan. En je zegt dat ik het heb over kwantiteit, maar ik ben al erg veel bezig aan de kwaliteit. Het is meer van meer naar minder en van ongezond naar gezond. Als je minder eet maar goed eet heb je daar meer aan als andersom.
Je gaat de goede kant op. Blijf lezen en leren. Daar ben je nooit te oud voor.

Citaat:
Dat krimpen van de maag dacht ik ookal. Je eet veel en als je maag leeg is wil je er weer wat in hebben zitten omdat je het altijd gewent bent. Ik vind dit erg slecht en vergelijk het met een verslaving. Daarom wil ik er ook zo graag vanaf. Eten moet je doen voor je voedingsstoffen, niet voor het hongergevoel. Wat lekkers mag wel af en toe en dan ook niet te ongezond. Ik ben al overgestapt op nootjes met rozijnen ipv snoep of koekjes. Nog lekkerder ook eigenlijk!
Yup, een gelegaliseerde verslaving gesponsord door overheid en bedrijfsleven vol met propaganda om makke schapen massaal ongezond en veel te laten eten. Daar verdien je nog dubbel aan ook, als de artsen ongezonde mensen moeten behandelen. Voorkomen is beter dan genezen. Daarnaast heeft voeding naast voedingsstoffen ook invloed op je geestelijke gesteldheid omdat er bepaalde stoffen in je hersennen aangemaakt of beinvloed worden. Dat is in de volksmond een eigenschap van drugs.

Op zich goed dat je noten en rozijnen als tussendoortje eet als vervanger van koek of snoep. Echter, het doet mij denken aan studentenhaver. In Nederland heb ik nog nooit verse noten in studentenhaver gegeten en ook de rozijnen waren van een bedroevend niveau. Als kind had ik echter niets om mee te vergelijken.

Om te vergelijken. Wat betreft rozijnen, probeer eens de grote, donkere rozijnen (biowinkel). Wat betreft noten, ongebrande, verse noten zijn gezonder (en lekkerder!) dan gebrande, oude noten (+organic). In Duitsland hebben de supermarkten een rijk assortiment van ongebrande noten. AH heeft een beperkt assortiment, maar verkoopt wel wat. Andere supermarkten hebben 't vaak niet. Misschien worden ze ook vers en ongebrand op de markt verkocht, in Californie worden ze door zeer goedkoop in bulk verkocht, rechtstreeks door de boeren. Misschien zijn er ook soorten noten die je nog nooit hebt geprobeerd.

Citaat:
Ik bouw de nieuwe manier van eten voor mij langzaam aan op en ik zit er nou al aan te denken om voedingsadviseur te worden of dergelijks want het is echt zo dat je bent wat je eet. Wat boeken zou trouwens wel handig zijn ja.. En groentes/fruit, hoe weet ik of ze kwaliteit hebben? Ik zie het soms wel als iets genetisch ge()#*@U$ is, maar toch merk je dat niet altijd..
Fruit volgens mijn bevindingen in NL wat smaak betreft: biowinkel > groenteboer > markt / supermarkt;
NL wat prijs betreft: markt > supermarkt > groenteboer > biowinkel; NL wat gezondheid betreft: biowinkel > groenteboer / markt / supermarkt (vanwege organisch / anorganisch).

Kanttekening: groenteboer in de buurt had altijd heerlijk fruit, vol van smaak. Om de een of andere reden voelde ik mij daar beter bij dan die van de supermarkt of markt. Er zijn ook wel wat onderlinge verschillen natuurlijk. Aldi is goedkoop; AH duur. De ene groenteboer heeft lekkere sinaasappels; de andere niet. Dus hangt af van waar je woont, kwestie van uittesten.

Een aantal aspecten die kwaliteit van het fruit kunnen beinvloeden:

- GMO / non-GMO (genetisch !&^%$^&). Dit is jezelf als proefkonijn gebruiken.
- Organisch / anorganisch (bespoten). Organisch bevat geen bestrijdingsmiddelen en bevat indien niet gewassen en als geheel met schil opgegeten B12. Met name belangrijk voor vegans.
- Vers / gehydrateerd half-vers / bevroren / verwerkt / rottend of tegen rottend aan. Zowel aankoop als consumptie. Ook moment van consumptie is hierbij belangrijk. Gedehydrateerd fruit heeft grotendeels hetzelfde voordeel als vers fruit.
- Manier / moment waarop je het eet. Combineer je het met andere voeding, eet je het na het avondmaal (gaat dan rotten, gasvorming), of eet je het op een lege maag, en eet je daarna 30-60 min niets. Blender je het, was je het. Waar / hoe bewaar je het. Overigens kun je dmv fruit te blenderen 'oneindig' lang elke ochtend een heerlijk "ontbijt" klaarmaken. Steeds anders combineren.

Mijn vriendin heeft ook een studie daar in gevolgd. Daarna is ze een eigen bedrijf begonnen. Vrienden van haar ook. Het jammere is dat er veel industriele belangen bestaan, en dat een arts er belang bij heeft klanten te houden. Oppassen geblazen dus, kritisch en eerlijk blijven. En je zult heel veel moeten (blijven) doen aan research.

Voor boekentips geldt hetzelfde als wat ik hier postte http://forum.scholieren.com/showthre...9#post21849889
met de kanttekening dat ik denk dat die boeken jou nog meer zullen aanspreken dan de persoon waar ik op reageerde. In al die boeken komt bijvoorbeeld een hoofdstuk over water in voor met referenties naar onderzoeken. Maar ook hoofdstukken over fruit, noten en groente komen er in voor.
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 11:10
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Ik was vandaag bij een kennis en die had een watertap. Dit leek me een goede oplossing, niet keer op keer flessen water halen, en ook niet veel moeten betalen voor een zuiveringsapparaat. Het water had echt een zuivere smaak en ik ben hier dus naar op zoek. Welke zijn goed en waar haal ik zo'n ding?
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie droom / 2e leven / heb hulp nodig
JoeyFischer
41 21-01-2013 14:25
Algemene schoolzaken Praktische Opdracht M&O Vragenlijst
lipio0
18 06-01-2009 18:20
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Eten & Drinken Vegetariers, waarom niet de overtstap naar veganist?
coffee_mug
135 15-11-2003 17:30
Psychologie Emotie-eten
Steleto
10 12-03-2003 18:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.