Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2003, 17:16
Verwijderd
Eten jullie wel eens als avondmaaltijd brood? En zo ja hoe vaak in de week ongeveer? En brood met iets warms erbij, of gewoon brood?

Mij lijkt dat gek; wij eten nooit brood s avonds
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2003, 17:35
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Zelden maar als we dat dan doen is het of warme broodjes met beleg of gewoon een broodje met warm beleg (en of andere burger, visticks..) en dan een salade oid erbij.
Het is gewoon makkelijk te maken en ook nog eens snel klaar.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 17:49
Ogthala
Avatar van Ogthala
Ogthala is offline
Als m'n ouders een vergadering of wat hebben, ik te lui ben om te koken (wat dikwijls voorkomt) en we ook geen magnetronvoer in huis hebben ga ik over op brood .. gewoon, een stapel boterhammen met kaas e.d. en wat Cup-a-Soup. Als 't maar vult.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 17:52
Verwijderd
ja, 1x per week, bij 'm'n ouders
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 19:01
the tourist
the tourist is offline
Wij eten op vrijdag altijd een dikke groentesoep (lees: alle resten groente van de hele week in de soep) en stokbrood.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 19:34
Verwijderd
Soms gewoon een boterham of een tosti of een broodje gezond of een pita broodje met iets er in. En heel vroeger, toen ik nog vlees at, wel eens een broodje met een hamburger of met knapworstjes ofzo (maar das heel lang geleden, moet ik nu niet meer aandenken ). Hoe vaak ik 's avonds brood eet...? Is heel erg wisselend...soms 0x en soms een keer of 2/3 (vulling voor het pita-broodje moet op als ik het gemaakt heb, dus dan moet ik het vaak achter elkaar eten ).
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 20:02
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
toevallig gister gedaan, omdat mijn broer een brood had gemaakt. maar dat was dan ook echt een rond groot brood, maar heel lekker

Niks warms erbij verder
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 22:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ja, zo vaak (moeder haat koken en de rest kan het niet)
- soep met stokbrood
- brood met goulash
- broodje gezond
- broodje shoarma
- broodje hamburger
- tosti
- brood met warme prut van tomaat en ui
- sausijzebroodje
- gewoon brood

en als we iets eten wat we écht niet lusten blijft er geen andere optie over dan gewoon brood eten. (wat ik overigens lekkerder vind als bijna al het 'normale' avondeten)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 10:32
$tarlight
Avatar van $tarlight
$tarlight is offline
vroeger aten we altijd 's avonds brood.... maar dan wel 's middags warm. Dat vindt ik trouwens een stuk lekkerder dan 's avonds warm eten maarja.....

Nu eigenlijk nooit...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 10:37
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
We eten soms brood met een hamburger
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 12:06
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Soms, als ik geen zin heb om warm te eten.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 13:01
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Hmm, ik hou de laatste tijd niet zo van brood (ik ben cracker verslaafd
Vroeger moest m'n moeder soms 's avonds werken en dan kookte ze 's middags al warm.
Ik hou er niet van want m'n rimte is niet zo, dus ik eet het liefst iets warms 's avonds
__________________
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 13:06
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 09-05-2003 @ 14:01:
Hmm, ik hou de laatste tijd niet zo van brood (ik ben cracker verslaafd
Vroeger moest m'n moeder soms 's avonds werken en dan kookte ze 's middags al warm.
Ik hou er niet van want m'n rimte is niet zo, dus ik eet het liefst iets warms 's avonds
Ja dan s middags warm eten is nog wat anders; maar echt 3 keer per dag brood eten
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 14:33
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 09-05-2003 @ 14:06:
Ja dan s middags warm eten is nog wat anders; maar echt 3 keer per dag brood eten
ohw ik dacht dat het erom ging dat je de warme en de broodmaaltijd verwisseld
__________________
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 15:00
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Bij ons is het heel normaal hoor ... bij het avondeten meestal maar iets lichts, zodat je niet met een overvolle maag gaat slapen, maar het is ook waar dat 90% mensen hier een warme lunch hebben en de lunch zeg maar het belangrijkste (of 'grootste') maaltijd van de dag is.

Het is dan brood met beleg, sla, kaas, tomaat ofzo, heel gewoontjes, waar je zin in heb. Maar ook niet altijd, we koken 's avonds ook heel vaak, dus hooguit 2x per week.
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 16:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik eet tegenwoordig eigenlijk nooit 's avonds brood. Toen ik nog op de basisschool zat en ik en mn broertje haast iedere avond moesten gaan sporten aten we vaak tussen de middag warm zodat je niet met zo'n volle maag hoeft te gaan sporten maar echt de hele dag zonder warme maaltijd doen we eigenlijk nooit. Als ik 's middags warm gegeten heb dan heb ik 's avonds ook altijd weer trek in warm eten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 17:27
PV
PV is offline
ja, op kamers eet k dat wel es, en thuis ongeveer elke zaterdag..

bijv. brood met soep, brood met kroket, brood met sate.. en een enkele keer gewoon brood met 'normaal' beleg, als ik echt geen zin heb om iets te koken.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 17:41
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 09-05-2003 @ 16:00:
Bij ons is het heel normaal hoor ... bij het avondeten meestal maar iets lichts, zodat je niet met een overvolle maag gaat slapen, maar het is ook waar dat 90% mensen hier een warme lunch hebben en de lunch zeg maar het belangrijkste (of 'grootste') maaltijd van de dag is.

Het is dan brood met beleg, sla, kaas, tomaat ofzo, heel gewoontjes, waar je zin in heb. Maar ook niet altijd, we koken 's avonds ook heel vaak, dus hooguit 2x per week.
Ik zou het ook graag zo doen, maar ja, 's middags zit ik vaak op school/stage/werk en mijn vriend soms ook en 's avonds zij we thuis. En brood neemt nu eenmaal wat makkelijker mee dan warm eten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-05-2003, 14:55
ellebelle1986
ellebelle1986 is offline
tis bij ons een gewoonte om op zaterdagavond brood te eten...Kvind het niet echt geweldig ofzo Maar zo deed/doet de rest van de familie dat ook. Vaak eten we wel dan iets van een kroket erbij/op ofzo, of een restje pasta van vrijdag
Oke...dit was wel weer een heel boeiend verhaal
x Ellen
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 15:18
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-05-2003 @ 18:41:
Ik zou het ook graag zo doen, maar ja, 's middags zit ik vaak op school/stage/werk en mijn vriend soms ook en 's avonds zij we thuis. En brood neemt nu eenmaal wat makkelijker mee dan warm eten.
Hm .... jammer voor jou ... bij ons heeft elke school en heel veel bedrijven een eigen keuken en 'eetkamer' en je kunt de warme lunch daar betalen en afhalen ... want die mensen nemen het natuurlijk ook niet zo mee

Maar ja, dat hangt natuurlijk aan de gewoonte, als het in Nederland eenmaal niet gebruikelijk is, heb je pech, want aan een warme lunch kun je bijna niet komen (ah ja, bij de Mc ofzo *kuch*).
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 16:30
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
We hebben dat een jaar of tien geleden wel eens gegeten, als mijn pa middagdienst had. Dan hadden we 's middags vroeg de warme maaltijd en 's avonds gewoon brood.

Nu eet ik het soms, als mijn ouders ik geen zin hebben om eten te koken.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 16:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-05-2003 @ 18:41:
Ik zou het ook graag zo doen, maar ja, 's middags zit ik vaak op school/stage/werk en mijn vriend soms ook en 's avonds zij we thuis. En brood neemt nu eenmaal wat makkelijker mee dan warm eten.
bij mij op m'n werk zijn d'r wel eens collega's die een bakje met pasta, een prakje van groenten en aardappelen of een bord pannenkoeken meenemen ofzo. die warmen het dan op in hun pauze en eten dus 's middags warm op hun werk.
d'r moet dan natuurlijk wel een magnetron aanwezig zijn, maar het kan op zich wel.

(en we hebben ook een cup-a-soup automaat )
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 22:03
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Als ik 's middags en 's avonds moet werken, eet ik 's avonds brood. Vind het niet zo fijn.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 22:07
Kamilla
Kamilla is offline
We eten wel is brood en soep, maar verder eten we bijna nooit brood als avondmaaltijd.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 22:29
Verwijderd
toevallig van de week, maar eigenlijk nooit. zie wat ga je klaar maken als je thuis mag koken?? topic.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2003, 07:28
checko
Avatar van checko
checko is offline
toch wel vaak 1 of 2x in de week...meestal sowieso op vrijdag, omdat ik van 5 tot 9 moet werken en om 4 uur nog geen trek heb in warm eten...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 17:16
Verwijderd
wij eigenlijk ook nooit.. tenzij me moeder geen boodschappen gehaald heeft ofzo.. maar dan eten we eigenlijk altijd iets van een pizza die we standaard in de diepvries hebben liggen
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 17:19
neobamboom
Avatar van neobamboom
neobamboom is offline
ja soms, in het weekend, als er geen zin is om "echt" eten te maken
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 19:37
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
nee, eigenlijk nooit, maar ja ik eet op school 's middags en dan dus brood.
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Werk, Geld & Recht Hoeveel besteed jij per maand?
Milll
93 12-08-2007 20:01
Eten & Drinken Wat heb jij vandaag allemaal gegeten en gedronken? #12
AlopiA
500 30-10-2006 21:16
Lichaam & Gezondheid brood + afvallen
voyager
70 24-10-2005 23:46
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic, deel 31!
Miracle
502 31-01-2005 15:14
Eten & Drinken Goedkope recepten
zeep007
9 07-11-2004 15:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.