Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2003, 14:49
Roffachick
Roffachick is offline
Ik heb een reis naar turkije geboekt en ik vertrek volgende week.

1 iemand van 16 en 1 iemand van 17.
Met turkse maatschapij onar air.

Nu zegt een vriend dat ik niet mag vliegen. Maar er perse een volwassenen meej moet.
En dat hij dat heb meegemaakt en bij transavia bij het inchecken het vertelden.

anderen zeggen dat het wel kan???

Weet iemand het antwoord ???? PLEASEplease
__________________
Kimmmie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2003, 14:54
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
tuurlijk mag dat
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 15:05
Studentje
Studentje is offline
Bij het boeken van een reis moet er geloof ik toch wel een handtekening door je ouders gezet worden. Maar als jij gewoon je tickets hebt, kun jij gewoon vliegen.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 15:10
Southraider
Southraider is offline
sommige maatschappijen kunnen er moeilijk over doen, maar moet je bij het reisbureau navragen
__________________
Bits and pieces from your star, rain upon me as they fall melt into my skin and I feel warm.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 15:21
Verwijderd
Volgens mij mag je inderdaad pas vanaf je 18e zonder 'ouderlijk toezicht' vliegen. Als je jonger bent, word je volgens mij helemaal begeleid door iemand, maar dit moet je wel van tevoren opgeven. Heb ik tenminste van een vriendin van me gehoord die alleen ging vliegen toen ze 16 was. Maar ik zou het ff navragen, misschien wel zo handig
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 16:07
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
volgens mij mag dat wel.
mijn vriend is ook als minderjarige een keer alleen naar Spanje gevlogen (met een vliegtuig dan he )
maar ik heb ook wel eens gehoord dat je als "kind" een soort kaart om je nek krijgt en dat er een steward(ess) is die op je let en met je meeloopt enzo...
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 16:15
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Nee, dat mag niet zomaar. Regel dit van te voren goed!

Hoewel, toen ik 17 was kon ik ook gewoon in m'n eentje naar Zweden (met de KLM, business class). Hoewel dat natuurlijk weer anders is, o.a. omdat Zweden een EU-land is.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 17:04
Verwijderd
Toen ik net 16 was, ben ik ook alleen naar Spanje gevlogen.

Wat betreft het vliegen is er volgens mij dus niks aan de hand. In reisbrochures e.d. staat ook altijd dat je 16 jaar of ouder moet zijn, of iemand van 16 jaar of ouder hebt die met je mee vliegt. Volgens mij geldt dit ook gewoon voor Turkije, ook al is het geen EU-lid.

Hoe het zit wat betreft het verblijf (hotel, appartement o.i.d.) dat weet ik niet. Het lijkt mij dat je daar als 16 en 17 jarigen ook geen problemen mee krijgt.

Maar waar heb je je reis geboekt? Als je bij een reisburo zelf hebt geboekt, dan lijkt het mij dat ze het wel even gezegd zouden hebben als het niet mag.

Anyway, als ik jou was zou ik het gewoon nog even goed navragen bij de betreffende reisorganisatie/reisburo. Je kan het beter zeker weten dan dat je op Schiphol of in Turkije in de problemen komt.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 17:04
Verwijderd
Citaat:
bloempjuh schreef op 09-10-2003 @ 16:22:
Zou ik maar even niet zo zeker zeggen. Zelfs bij veel bungalowparken eisen ze al minimaal 1 iemand die ouder is dan 18.

Sommige vliegmaatschappijen eisen ook dat je allebei minimaal 14 bent, je kan het beter even navragen daar waar je het geboekt hebt, voor je voor verrassingen komt te staan.
Dit lijkt me de meest zuivere benadering. Ik denk dat het wel aan beperkingen onderhevig gemaakt kan worden, in principe kan natuurlijk alles bedongen worden in zo'n reisovereenkomst, en ik kan me ook goed voorstellen dat reisorganisaties niet met minderjarigen opgescheept willen zitten die in de problemen raken of geen geld (meer) hebben.

Even navragen dus. Als je alles al hebt geboekt en alle formaliteiten zijn al geregeld, dan zou ik niet al te bang zijn. In het geval dat je toch bij het inchecken geweigerd wordt, even proceduretje bij de kantonrechter beginnen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 18:24
Verwijderd
is vaak wel zo, ik heb t een paar jaar geleden toen ik net 17 was geworden, 2 weken na mijn verjaardag zeg maar, ik was 16 toen ik t boekte, ik kon gewoon gaan zonder dat mijn ouders een handtekening hadden gezet
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 22:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ligt aan de maatschappij, bij KLM ben ik vorige jaar (was 16) ook zonder ouders gevlogen dus vraag het na bij de maatschappij. Het was wel door de organisatie geboekt maar dat zal wel niet uitmaken he

grtz
ivo
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 07:03
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
meisje dat ik ken is in haar eentje op haar 12e gaan vliegen en een jongen bij mijn moeder (=juf) in de klas was door zijn familie op het vliegtuig terug naar aruba gezet toen hij 6 was. laatste is niet zo'n goed voorbeeld maar hij was geloof ik wel alleen, dus zelfs op je 6e kan het.
__________________
sheela-na-gig, you exhibitionist
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 08:10
Verwijderd
Citaat:
Southraider schreef op 09-10-2003 @ 16:10:
sommige maatschappijen kunnen er moeilijk over doen, maar moet je bij het reisbureau navragen
Ligt idd aan de maatschappij, bij de KLM mag het wel, bij SAS niet bv.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 08:10
Verwijderd
Citaat:
[D0RIEN] schreef op 10-10-2003 @ 08:03:
maar hij was geloof ik wel alleen, dus zelfs op je 6e kan het.
Maar niet bij alle maatschappijen dus. Bij de KLM kan veel, maar bij veel andere maatschappijen niet.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 09:36
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-10-2003 @ 09:10:
Ligt idd aan de maatschappij, bij de KLM mag het wel, bij SAS niet bv.
Met SAS kon ik op 17-jarige leeftijd prima naar Zweden in m'n eentje. Ik weet niet hoe het inmiddels is veranderd natuurlijk.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 10-10-2003 @ 10:36:
Met SAS kon ik op 17-jarige leeftijd prima naar Zweden in m'n eentje. Ik weet niet hoe het inmiddels is veranderd natuurlijk.
Mijn zusje mocht het afgelopen zomervakantie niet en die is ook 17. Met de KLM mocht ze wel mee. Toen ik 15 was, ben ik ook in m'n eentje met de KLM gevlogen, was geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 12:51
stouver
stouver is offline
ik heb zelf nu 2 keer 'alleen' gevlogen (met een vriendin dan, maar die is even oud als ik)
de eerste keer toen ik 14 was en dit jaar weer (toen ik 15 was dus). de eesrte keer met easyjet en de 2e keer met basiq air. mijn vader moest het boeken, want dat kon ik zelf niet doen, maar verder was het geen probleem

ook heb ik toen ik 11 was bij de klm onder begeleiding gevlogen, dat gaat tot 11 jaar dan sta je vanaf de douane totdat je weer bent geland en je ouders/vrienden ofzo je staan op te wachten na het halen van je koffers onder begeleiding van een of meerdere stewardessen.
Het gaat daarbij zelfs zo ver dat mijn vader mij niet mee kreeg zonder dat hij zijn paspoort bij zich had (wat hij gelukkig wel had, al lag het in de auto en moest hij dat gaan halen )

verder denk ik dat het per maatschappij verschillend is maar dat over het algemeen de regel hebben dat je vanaf 14 jaar alleen mag vliegen
__________________
'Try to find a new way of life'
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 02:24
the_republican
the_republican is offline
het mag gewoon. Vorig jaar, toen ik 16 jaar was ben ik alleen naar amerika gevlogen...

het is geen probleem hoor...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-10-2003, 06:24
Verwijderd
Citaat:
stouver schreef op 10-10-2003 @ 13:51:
ook heb ik toen ik 11 was bij de klm onder begeleiding gevlogen, dat gaat tot 11 jaar dan sta je vanaf de douane totdat je weer bent geland en je ouders/vrienden ofzo je staan op te wachten na het halen van je koffers onder begeleiding van een of meerdere stewardessen.
Dat kan ook nog als je ouder bent.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 06:25
Verwijderd
Toch vreemd dat mijn zusje het niet mocht.
Zou ze er zo onbetrouwbaar uit hebben gezien?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 06:47
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-10-2003 @ 07:25:
Toch vreemd dat mijn zusje het niet mocht.
Zou ze er zo onbetrouwbaar uit hebben gezien?
ze kennen haar familie waarschijnlijk he
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 08:00
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Dat mag best. Ik was 14 toen ben ik alleen naar Spanje gegaan. Mijn ouders hebben me hier op het vliegveld gebracht enzo, en bij het inchecken is geregeld dat ik met een stuwardes meeliep naar het vliegtuig toe.... Nou, ik moest om half 8 bij de balie zijn, daarvoor nog met mijn ouders wat gedronken enzo.. Daar liep ik mee met de stuwardess en om 8.10 ofzo gingen we vliegen.. Was goed geregeld... Op de terugweg vanuit Spanje was de moeder van een vriendin van mij erbij met inchecken en daar was het niet zo geregeld. Daar mocht zij meelopen naar het vliegtuig.. En in nederland loop je dan weer achter de stoet aan naar je ouders

Nee, maar het is geen probleem en die begeleiding is dacht ik ook t/m 16 (niet zeker), en als je er om vraagt (nouja, bij mij werd er direct gevraagd of ik dat goed vond)..

Nouja, het mag dus gewoon..
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 14:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
volgens mij moet je onder toezicht van een volwassene vliegen. dit kan onder toezicht van je ouders, maar ook iemand van t vliegmaatschappij. of je ouders moeten toestemming geven ofzo. naja, het is wel zo dat sommige er moeilijk over doen. maar wat de regels nou precies waren weet ik niet meer.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 14:31
Marengo
Avatar van Marengo
Marengo is offline
jij mag totally alleen vliegen. van af 12 jaar mag dat al. jonger kan je dr een stewardess bij vragen
__________________
I don't know...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 14:41
Brutus
Avatar van Brutus
Brutus is offline
oh bij onUr air maken ze er geen probleem van
in de zomer ben ik ook met een paar vriendjes en vriendinnetjes geweest naar TR
__________________
Appelmoes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.