Oud 02-03-2002, 16:48
*Lotte*
*Lotte* is offline
"Jij bent ook niet slim", "Ik doe wel VWO hoor!"

Wat houdt het begrip 'intelligentie' in?
Houdt het in dat je goed bent in wiskunde en natuurkunde? Of kun je goed met mensen omgaan?
Ik denk dat we de definitie en vooral het begrip zelf niet al te nauw moeten nemen.
Er zijn Gymnasium leerlingen die negens voor wiskunde halen maar gevoelens totaal niet kunnen inschatten en zo zijn er mensen met een Mbo opleiding diejuist geweldig zijn met andere mensen. Dat is toch zeker ook intelligentie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2002, 17:16
Mysticus
Avatar van Mysticus
Mysticus is offline
Ja het word gerekend als 2 soorten.
je hebt IQ dat is je leervermogen en EQ dat is het vermogen tot al die dingen die jij noemde met gevoel en zo.
Je kan in het een heel hoog scoren en in het andere totaal niet.
Dat is vaak zo, maar het hoeft niet
__________________
Laten we redelijk zijn, waarom moet het recht altijd winnen? dat is onrechtvaardig laat het onrecht ook eens winnen! dat is rechtvaardig dat is recht!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 20:56
Verwijderd
probleemoplossend vermogen

says it all
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 20:56
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
diz een hele moeilijke lotte...
ik wil zelf kunstmatige intelligentie gaan studeren maar die mensen zijn er ook verdeeld over wat het nou eigenlijk is dat zegt wel wat. er zijn hier trouwens wel meer topics over... maar ik denk dat het gaat om of je problemen kan oplossen. Veel intelligente mensen zijn niet gemotiveerd voor school en komen dus ophet VBO. sommige mensen hebben alleen een goed geheugen, en de intelligentie van een goudvis. Die komen op het VWO .

...Denk ik...
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 20:57
Facet
Facet is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
diz een hele moeilijke lotte...
ik wil zelf kunstmatige intelligentie gaan studeren maar die mensen zijn er ook verdeeld over wat het nou eigenlijk is dat zegt wel wat. er zijn hier trouwens wel meer topics over... maar ik denk dat het gaat om of je problemen kan oplossen. Veel intelligente mensen zijn niet gemotiveerd voor school en komen dus ophet VBO. sommige mensen hebben alleen een goed geheugen, en de intelligentie van een goudvis. Die komen op het VWO .

...Denk ik...

Dat laaste slaat nergens op.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 20:59
Facet
Facet is offline
en als het wel zou kloppen.. hoort een goed geheugen dan niet bij intelligentie??
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 21:00
minimouse
minimouse is offline
inteligentie is denk ik het kunnen combineren van gegevens. daarom zegt je niveau op school niet zoveel en worden 'b'paketten moeilijker gevonden, omdat je daarvoor meer moet combineren en minder gewoon uit je kop moet stampen. stampen heeft nx met inteligentie te maken
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 21:03
Facet
Facet is offline
Citaat:
minimouse schreef:
inteligentie is denk ik het kunnen combineren van gegevens. daarom zegt je niveau op school niet zoveel en worden 'b'paketten moeilijker gevonden, omdat je daarvoor meer moet combineren en minder gewoon uit je kop moet stampen. stampen heeft nx met inteligentie te maken
Als je de motivatie kunt vinden om dingen in je hooft te stampen, omdat je iets wil berijken. Dan is dat toch een vorm van intelligentie
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 21:04
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
waar klopt niks van josje? ik ben het wel met minimouse eens , 't is ongeveer wat ik zei.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 21:10
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
*Josje* schreef:
Als je de motivatie kunt vinden om dingen in je hooft te stampen, omdat je iets wil berijken. Dan is dat toch een vorm van intelligentie
NEEEEEEEEE josje dat kan nietdat kan nietdat kan niet..

domme mensen kunnen wel motivatieproblemen hebben maar anders. ik *denk* dat ze daar ook makkelijker over heen te helpen zijn. veel intelligente mensen krijgen motivatieproblemen. kijk naar je broertje. Koeien kauwen ook de hele dag op gras. Waarom zouden ze? denken zij nooit over na omdat ze er te dom voor zijn, niet omdat ze zo slim zijn , zich te motiveren voor het oneindig graseten.

__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 21:14
minimouse
minimouse is offline
misschien is motievatie wel een vorm van inteligentie, maar dat zou ik eerder sociale inteligentie noemen (eQ) dat doe je om een goede toekomst te hebben en om in de omgeving terecht te komen waar je je goed voelt. er zijn zat mensen op de mavo die havo of vwo kunnen maar die daar geen zin in hebben. zijn die dan dom (die bezitten niet de inteligentie van de motievatie) dat denk ik niet, het heeft voor hun gewoon niet zoveel waarde om van alles uit je kop te leren
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 22:04
Mysticus
Avatar van Mysticus
Mysticus is offline
Ik denk dat je intelligentie zoieso niet op schoolcijfers moet afrekenen. Want dan krijg je het hele motivatie probleem.
Je intelligentie is denk ik wat je kan, niet wat je doet. Dan heb ik het over IQ he?
EQ is weer een heel andere zaak.
En een goed geheugen?
volgens mij kan je dat niet echt tot intelliegentie rekenen.
En mensen die dat hebben zal je het van merken als er dingen moeten worden gedaan die je moet snappen in plaats van weten.
__________________
Laten we redelijk zijn, waarom moet het recht altijd winnen? dat is onrechtvaardig laat het onrecht ook eens winnen! dat is rechtvaardig dat is recht!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 22:11
jenny13
jenny13 is offline
wat je weet
je omgang
je IQ
je EQ
je kennis
__________________
When I saw ya, I knew, U R mine!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 13:42
Uhmpra
Uhmpra is offline
Citaat:
minimouse schreef:
misschien is motievatie wel een vorm van inteligentie, maar dat zou ik eerder sociale inteligentie noemen (eQ) dat doe je om een goede toekomst te hebben en om in de omgeving terecht te komen waar je je goed voelt. er zijn zat mensen op de mavo die havo of vwo kunnen maar die daar geen zin in hebben. zijn die dan dom (die bezitten niet de inteligentie van de motievatie) dat denk ik niet, het heeft voor hun gewoon niet zoveel waarde om van alles uit je kop te leren
der zijn ook een heleboel mensen die geen motivatie hebben, geen reet doen en toch VWO halen, wat ik ermee wil zeggen is dat je niet perse gemotiveerd hoeft te zijn om VWO ofzo te doen (en het lijkt wel alsof jullie dat steeds denken)
verder denk ik ook je intelligentie niet met schoolcijfers of diploma's moet afrekenen (zoals M als zei)
__________________
Let maar niet op mij, ik wacht en vul slechts mijn tijd... || bleh
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 14:38
*Lotte*
*Lotte* is offline
Wat is hier een beetje mis, is wat jullie nou onder de verschillende soorten intelligentie verstaan. Hier wordt alleen gesproken over de zogenaamde EQ en IQ, sociale intelligentie en 'denkvaardigheid'om het zo maar te noemen. Er zijn toch nog veel en veel meer soorten intelligentie? Denk eens aan allerlei soorten talenten waarover iemand kan beschikken, allerlei vermogens. Wat mij betreft kunnen die ook als intelligentie worden gerekend.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 14:41
Marnin
Marnin is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
. Veel intelligente mensen zijn niet gemotiveerd voor school en komen dus ophet VBO. sommige mensen hebben alleen een goed geheugen, en de intelligentie van een goudvis. Die komen op het VWO .

...Denk ik...

wat een onzin!
veel weetjes leren gebeurt juist veel minder op het vwo dan op lagere schooltypes. bij het vwo gaat het meer om inzicht en minder om de feiten en praktische dingen bij vmbo
zoals houtbewerking ofzoiets

maar ik ben het met je eens dat veel intelligente mensen te weinig aan opleiding halen omdat ze niet gemotiveerd zijn of niet passen in het schoolsysteem . dat is echt doodzonde voor dit land.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 10:17
Gods zoon
Gods zoon is offline
Hey,

Ik ben van mening dat het vwo een winig intelligentie verijst.
Ik heb ooit ivbo gedaan , mavo en havo. Ben nu bezig met mijn 2de jaar HTS.
Nu weet ik niet of ik inteligent ben of niet spellen kan ik iig niet. Maar wat ik wel gemerkt heb is dat de mensen waar bij ik in de klas zat gemiddels nooit slimmer of dommer werden. Meestal zijn er een 2 of 3 in een jaar die echt intilegent zijn en die hebben het soms nog moeilijk ook. In elke klas zit wel iemand die niks doet en 10 en haald. Maar over het algemeen maakt het niet veel uit. Ook kan ik vertellen dat ik op mijn mavo meer echte kennis verworven heb en op de havo alleen meer heb geleert. Dit is zijn alleen maar mijn waarnemingen maar miscien wel interesand om eens over na te denken.
__________________
Jezus was slechts een filosoof.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 11:10
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
*Lotte* schreef:
Wat is hier een beetje mis, is wat jullie nou onder de verschillende soorten intelligentie verstaan. Hier wordt alleen gesproken over de zogenaamde EQ en IQ, sociale intelligentie en 'denkvaardigheid'om het zo maar te noemen. Er zijn toch nog veel en veel meer soorten intelligentie? Denk eens aan allerlei soorten talenten waarover iemand kan beschikken, allerlei vermogens. Wat mij betreft kunnen die ook als intelligentie worden gerekend.
ik denk dat echte intelligentie op elk terrein toepasbaar is.

__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-03-2002, 09:27
truman
truman is offline
tot simpelheid benaderen is ook wel slim
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 11:30
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
moet intelligentie bijdragen tot de kans van overleven?

zo nee, hoe heeft het dan kunnen evolueren?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 16:32
agnosticus
agnosticus is offline
intelligentie=het vermogen om verbanden te leggen.

en dat komt in verschilende vormen.
taalvaardigheid,rekenvaardigheid,muzikale intelligentie, emotionele intelligentie etc.
en die kunnen ook weer onderverdeeld worden in subsoorten.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 21:22
Rhinus
Rhinus is offline
Intelligentie=

Problemen snappen (je moet dus een taal kunnen).

Het probleem oplossen door verbanden te leggen in je hoofd (logisch nadenken en verbanden kunnen leggen).

Je oplossing weer naar de buitenwereld kunnen vertellen (nog een keer taal).

Deze 3 samen is intelligentie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Wat is nou het verschil tussen VMBO-jongeren en HAVO/VWO-jongeren?
TokyoPoliceClub
89 12-01-2014 23:20
Psychologie eerste kind intilligenter
infrasoft
81 17-07-2007 16:17
Psychologie Wat is intelligentie?
Blood Fire Rage
41 04-07-2006 20:28
Levensbeschouwing & Filosofie Rassen zijn helemaal niet gelijk.
Isa
247 28-12-2003 15:06
Psychologie Slim of intelligent????
superIllie
30 03-10-2003 19:21
Levensbeschouwing & Filosofie Definitie van AI, wat is AI, waar denk je aan bij AI... enz
John Sickbock
50 18-05-2002 23:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.