Oud 20-10-2012, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Niet als je in een leven na de dood gelooft. Overigens komt zo'n geloof in een leven na de dood voort uit angst voor de dood.
Dat weet ik niet, of dat causaal sluitend is. Misschien is het ook wel meer in overeenstemming met iets anders.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2012, 21:07
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Maar was dat het dan?
Voor zo'n beetje alles wat je om je heen ziet op dees' aarde is het na de dood afgelopen; de spin, de vlieg, de rat, de bever, de kat, hond, paard, olifant, waarom zou het voor de mens anders zijn?Omdat we het grootste brein hebben en over deze domme dingen kunnen nadenken?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2012, 21:23
Verwijderd
De ellende is dat we dit weliswaar kunnen beredeneren, maar niet kunnen bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 22:01
Verwijderd
Ik heb een tijd lang in reďncarnatie geloofd (na de periode van christelijke opvoeding en het standaard hemel/hel verhaal). Maar het idee erachter begon me meer en meer dwars te zitten, het klopte niet. Maar dan weer, het idee dat zoiets complex als de geest ophoudt met bestaan, is zo moeilijk te bevatten...

Intussen heb ik een hartstilstand van 35 minuten gehad en weken in coma gelegen. Ik heb niets ervaren, geen tunnels met licht, geen koren, geen hemelpoort, geen glijbaan naar de hel, geen vrienden of familie die me op stonden te wachten, niets. Er was geen gevoel, geen herinnering, geen gedachte, ik had net zo goed niet kunnen bestaan. Het eerste en enige dat ik me kan herinneren uit die periode, zijn de momenten dat ze me een beetje bijbrachten om te kijken hoe ik zou reageren en die herinneringen bestaan uit een combinatie van hallucinaties en werkelijke gebeurtenissen.
Dan zou je natuurlijk kunnen beweren, jamaar, dat komt alleen als je echt helemaal dood bent (dus die 35 minuten was ik nog half in leven dan?), maar dat verklaart niet waarom andere mensen dan hun tunnel met licht nog kunnen navertellen. Idem voor 'je tijd was nog niet gekomen'.
Leven na de dood? Nee. Het stopt. En hoe vreemd ik het idee ook vind dat ik dan niet meer zou kunnen denken, het is wel zo. En het is moeilijk om voor te stellen, zelfs nu ik het meegemaakt heb, kan ik het nog niet echt bevatten. Maar dat is geen reden om mezelf dan maar wijs te maken dat er iets is na de dood.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2012, 08:22
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Maar dan weer, het idee dat zoiets complex als de geest ophoudt met bestaan, is zo moeilijk te bevatten..
Ik vind van niet. De "geest" ook maar een benaming van je lopende gedachten, historie en persoonlijkheid (nog zo'n woord). Zet je een computer uit en alle data is weg; niet hetgeen op de harde schijf staat maar daar komt het probleem; als de voeding (hart, longen) ermee ophoudt is de harde schijf (brein) niet meer uit te lezen. Daarnaast is ons brein is organisch en rot weg.

En de verhalen van "de tunnel met licht"; allemaal wishful thinking. Het brein kan rare dingen doen, ik ervaar ze elke nacht. Soms lijkt het een gebeurtenis van uren/dagen maar droom ik ze in een fractie van een seconde. Ik kan me zomaar voorstellen dat je tijdens een levensbedreigende situatie droomt over het einde van je leven en je droom daar dus op inspeelt.

Maar, ik ben blij dat je er nog bent.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2012, 11:23
Verwijderd
@Mutant: Eigenlijk was er dus wel leven na de dood. Klinisch was je dood en nu doe je het weer
Met citaat reageren
Oud 24-10-2012, 13:12
Verwijderd
Hehe, op die manier wel ^^, maar ik zou er toch niet op rekenen dat je dat tot in de eeuwigheid kunt herhalen

@hookee, ik snap compleet wat je bedoelt, maar het is zo moeilijk voor te stellen, zelfs als je het ervaren hebt. Al je hele leven denk je, en hoewel je je prima de gekste dingen kunt inbeelden, kun je niet doen alsof je niet bestaat, want op dat moment ben je nog steeds aan het denken. Het is iets waar je je niet op voor kunt bereiden, geen rekening mee kunt houden. Het is zo raar, het is alsof ik altijd heb bestaan en altijd zal bestaan, maar dat is niet zo. Ergens stopt dit.
Maar ik kan het ook niet goed uitleggen, het is gewoon een gevoel, het voelt niet logisch terwijl het dat juist wel is .
Met citaat reageren
Oud 26-10-2012, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Het zijn verschillende dimensies. Het klinkt heel stom maar goed. Dit is mijn "sensei's" theorie die een nogal.. Bijzondere ziel heeft.

- De eerste dimensie weet waarschijnlijk niemand iets vanaf. De frequentie is zo laag dat het bijna onmogelijk is.
- De tweede dimensie zal alleen maar verwarring veroorzaken dus zal ik niets over zeggen.
- De derde dimensie is waar ons fysieke bestaan is. Dat is dus waar onze lichamen leven en wat wij dus interpreteren als realiteit.
- De vierde dimensie is de schaduwrijk. Hier bevinden onze zielen zich. Dit is zeg maar de tussenstap van de wereld zelf en het hiernamaals. Onze zielen zijn verbonden met onze lichamen met een levenskoord. Zodra onze lichamen sterven, verbreekt deze koord zich en kunnen we doorgaan naar het hiernamaals of achter blijven om te waken over geliefde in de tijd van de rouw.
- De vijfde dimense is "The path of light" / "Het pad van het licht". Zodra ons lichaam sterft, en onze ziel vrede heeft en alles achter zich kan laten wat er is gebeurt. Gaat de ziel naar "de lichttunnel". Waar vele mensen met bijna doodervaringen al veel over verteld hebben.
- De zesde dimensie is hoe de meeste mensen zeggen "De hemel". Hier zal de ziel rust nemen en zichzelf weer opladen voor eventueel een reďncarnatie. Dit kan soms wel honderd jaar duren. Nadat de ziel is opgeladen. Of dit nu 10 jaar of 100 jaar is reďncarneert het, of keert het terug als een "gids".
- De zevende dimensie is de dimensie van de hogere aartsengelen.

Dus het kan vrij goed dat je grootvader probeert te communiceren. Dit is helemaal niet eng of freaky. Maar het kan ook zijn dat je grootvader terug is gekomen als een "gids". Zoek op "Spirit guide" op google.

Natuurlijk zullen mensen mij weer belachelijk maken hierover. Dit kan iedereen vrijwel doen. Iedereen heeft zijn of haar eigen mening. Bedenk je wel 1 ding: "Waarom dit dan niet?"
Ik zie hier wel enig logica in. Maar ook zonder logica is dit best wel een voor de hand liggende reden. Of zoals velen zeggen; Dat houden we ons voor. Alleen een páár vraagjes: Er komen steeds meer mensen op aarde. Worden er dan steeds meer 'nieuwe' zielen aangemaakt? Of komen die van een andere planeet? Waar ze juist aan het uitsterven zijn. En waar baseer je dit op? Op de 7 Chakra's?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Leven na de dood
**
74 16-03-2009 09:27
Verhalen & Gedichten [verhaal] Een leven na de dood
duivelaartje
9 22-01-2006 12:52
Levensbeschouwing & Filosofie Bewijs voor leven na de dood
Wielrenner_R
2 17-05-2004 14:32
Verhalen & Gedichten Verhaal: Leven na de dood
Verwijderd
8 13-03-2004 14:52
Levensbeschouwing & Filosofie Leven na de dood ??
Barink
36 07-02-2004 17:38
Levensbeschouwing & Filosofie leven na de dood????
666ANGELTJE666
22 14-11-2002 13:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.