Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Bekijk resultaten poll: Hoe denk je over vaccinaties?
Vaccinaties zijn schadelijk en/of worden aan het publiek gegeven om geld te verdienen 2 8.00%
Anti-vaccinatie is onzin, vaccinaties werken en redden levens 21 84.00%
Weet ik niet/geen mening 2 8.00%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2012, 22:50
vrager1244
vrager1244 is offline
Hoi, kunnen jullie ajb op de poll stemmen. Bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2012, 09:17
Verwijderd
Vaccinaties worden meestal gegeven omdat bewezen is dat het levens kan redden, en soms omdat we met z'n allen bang voor iets zijn geworden zoals met de mexicaanse griep.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 13:10
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Als ik kijk naar de Polio uitbraak in staphorst en rodehond uitbraak in de bible belt lijkt het me dat die vaccinaties wel degelijk nut hebben. De rest van Nederland die wel gevaccineerd is heeft namelijk nergens last van, geen misvormingen, zieken of doden.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 13:51
Verwijderd
Nutteloze poll.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 14:30
Verwijderd
Als je niet kiest voor de tweede optie ligt dat eigenlijk aan gebrek aan informatie.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 15:04
vrager1244
vrager1244 is offline
Citaat:
Nutteloze poll.
Hoe had die er dan uit moeten zien volgens jou?

Ik heb wat zitten lezen over de vaccinatie controverse, dus besloot ik om eens te kijken hoe de meningen in Nl zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 17:11
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Anders, namelijk: meestal is het wel nuttig, maar zoals bijvoorbeeld in het geval van de Mexicaanse griep is het geldverspilling.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2012, 02:43
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Als je niet kiest voor de tweede optie ligt dat eigenlijk aan gebrek aan informatie.
Dit.

Ouders die zeggen dat vaccinaties kinderen autisme of andere rare dingen geven zijn echt stupide.
Ouders die zeggen dat het toch niet meer hoeft en hun kinderen liever niet inspuiten met "rommel" waar ze misschien een beetje warm van worden ook.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 03-02-2013, 01:51
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik denk niet dat biblebelters en mensen die hun kinderen niet laten vaccineren omdat ze de lulkoek geloven dat er rattengif en gemalen foetussen in worden verwerkt er erg blij van zouden worden als bijna alle ouders hun malle standpunt zouden volgen.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 03-02-2013, 08:05
Verwijderd
Ik ben tegen vaccineren uit evolutionair oogpunt. Op deze manier overleven de zwakkeren en komen we als soort nooit verder.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2013, 18:45
Verwijderd
Ik ben vanuit evolutionair oogpunt tweezijdig, driehoekig, vierkant en dodecahedraal tegen Ertur.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 08:24
Verwijderd
Mijn post was, ik beken, uiteraard schertsend bedoeld, ik wilde een beetje discussie op gang brengen. Want als we op basis van de droge feiten oordelen is hier weinig discussie over mogelijk en alles al gezegd.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 13:23
Verwijderd
Dan nog is het een rare opmerking. Misschien valt immuniteit voor bepaalde ziekten samen met een slecht functionerende motoriek. Is het dan nog steeds een evolutionair voordeel?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 13:28
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Beide uitspraken zijn juist en ik heb geen mening.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 13:33
Verwijderd
Vaccinaties zijn goed als ze echt nodig zijn, maar beter niet als ze eigenlijk niet strikt nodig zijn. Ik heb ooit ergens gelezen denk ik dat er tijdens de eerste wereldoorlog zoveel stierven aan de spaanse griep juist omdat hun immuunsysteem zo verzwakt was omdat ze te veel vaccinaties hadden gekregen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 13:35
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Vaccinaties zijn goed als ze echt nodig zijn, maar beter niet als ze eigenlijk niet strikt nodig zijn. Ik heb ooit ergens gelezen denk ik dat er tijdens de eerste wereldoorlog zoveel stierven aan de spaanse griep juist omdat hun immuunsysteem zo verzwakt was omdat ze te veel vaccinaties hadden gekregen.
Dat klinkt mij erg vreemd in de oren. Hier moet je echt even een wetenschappelijk artikel van geven, want volgens mij is de algemene opvatting dat jaren oorlog nogal een negatief effect hadden gehad op de populatie jonge mannen in Europa.

Daarnaast horen vaccinaties geen langdurige negatieve effecten te hebbe. Een beetje ziek worden als het lichaam niet goed reageert is tot daar aan toe, maar langere tijd verzwakken doet het lichaam niet, tenzij je er 100 vaccinaties in 1 keer in stopt.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Dan nog is het een rare opmerking. Misschien valt immuniteit voor bepaalde ziekten samen met een slecht functionerende motoriek. Is het dan nog steeds een evolutionair voordeel?
Zo ver had ik helemaal niet nagedacht joh
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Vaccinaties zijn goed als ze echt nodig zijn, maar beter niet als ze eigenlijk niet strikt nodig zijn. Ik heb ooit ergens gelezen denk ik dat er tijdens de eerste wereldoorlog zoveel stierven aan de spaanse griep juist omdat hun immuunsysteem zo verzwakt was omdat ze te veel vaccinaties hadden gekregen.
Er is vrij veel onderzoek naar gedaan en de oorzaak van de hevige verspreiding en fatale gevolgen is toch echt gewoon de toegenomen mobiliteit en de wereldoorlog. Lees bijvoorbeeld http://www.wereldoorlog1418.nl/spaan.../index.html#03 met verwijzing naar meerdere onderzoeken.

Kort gezegd: de halve wereld was in oorlog en dus verzwakt, bovendien werden miljoenen van die verzwakte mensen op elkaar gepakt van hot naar her gesleept om zo elkaar en de plaatselijke bevolking te infecteren.

Grappig weetje: de Spaanse griep is helemaal niet in Spanje ontstaan, maar de landen in oorlog wilden uit propaganda-oogpunt geen negatief nieuws van deze omvang brengen. Toen de griep via Frankrijk Spanje binnenkwam en tot een epidemie uitgroeide (wat het toen al in een aantal oorlogslanden - inclusief delen van de VS! - was), deed de Spaanse pers daar gewoon verslag van. Toen er ook in het neutrale Zwitserland massaal griepgevallen ontstonden, werd het daar de Spaanse ziekte genoemd, en het neutrale Nederland ging hier ook aan meedoen. Voor men het wist, stond de ziekte bekend als Spaanse griep. Zou de ziekte toevallig eerst Nederland bereikt hebben, had het wellicht de Nederlandse griep geheten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.