Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2012, 10:00
MLF
MLF is offline
Vroeger was ik gefascineerd door Escher. Illusies met figuren die aanvankelijk leken te kloppen en als je langer keek toch niet konden kloppen, omdat de gebruikte vormen fysiek niet mogelijk leken te zijn. Dat vond ik fascinerend.

Inmiddels blijken deze Escher figuren toch weer wel mogelijk te zijn. Met behulp van 3D printing kunnen ze deze figuren reconstrueren in 3D modellen. (Bron: http://info3dprinter.blogspot.nl/201...illusions.html).

Juist nu de figuren van Escher juist geen illusie meer zijn, zijn ze extra bewonderenswaardig. Voor de beroemde natuurkundige Hawking valt zelfs het heelal te beschrijven als een soort Escher illusie (Bron: http://www.visionair.nl/wetenschap/u...r-pentekening/).

Inmiddels vind ik deze illusies nog interessanter dan vroeger, maar misschien ben ik de enige...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2012, 10:29
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Inmiddels blijken deze Escher figuren toch weer wel mogelijk te zijn. Met behulp van 3D printing kunnen ze deze figuren reconstrueren in 3D modellen.
Ben toch benieuwd hoe ze dat opgelost hebben met stromend water...

Met citaat reageren
Oud 26-10-2012, 16:22
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Hmm, ik vind het een beetje jammer. Het komt volgens mij in de verste verte niet in de buurt van Eschers werk, kloppende onmogelijke illusies. Door het 3d te maken klopt het van geen kant meer, het ziet er vanuit 1 hoek alleen een beetje uit als een werk van Escher.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2012, 21:45
Verwijderd
Inderdaad fascinerend. Maar @Volk, het komt er gewoon op neer dat ze dus wel mogelijk zijn Juist omdat ze vanuit één hoek zijn getekend, lijkt het onmogelijk. Das dus zo mooi aan Escher's werk.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 20:34
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Hmm, ik vind het een beetje jammer. Het komt volgens mij in de verste verte niet in de buurt van Eschers werk, kloppende onmogelijke illusies. Door het 3d te maken klopt het van geen kant meer, het ziet er vanuit 1 hoek alleen een beetje uit als een werk van Escher.
Dat is ook wat er niet klopt aan de bewering, het is namelijk precies zoals je zegt, vanuit 1 hoek lijkt het een beetje op het werk van escher.

echter eschers figuren zijn alleen 2 dimensionaal mogelijk. (uitgaande van een max van 4 dimensies uiteraard)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 28-10-2012, 13:35
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Inderdaad fascinerend. Maar @Volk, het komt er gewoon op neer dat ze dus wel mogelijk zijn Juist omdat ze vanuit één hoek zijn getekend, lijkt het onmogelijk. Das dus zo mooi aan Escher's werk.
Nee, ze zijn dus niet mogelijk, het lijkt er alleen op.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2012, 13:39
weetniks
weetniks is offline
Citaat:
Nee, ze zijn dus niet mogelijk, het lijkt er alleen op.
Of, nog mooier, ze zijn wel mogelijk, maar niet op de manier dat jij ze ziet
Met citaat reageren
Oud 28-10-2012, 17:23
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Of, nog mooier, ze zijn wel mogelijk, maar niet op de manier dat jij ze ziet
Niet op de escher-manier bedoel je
Met citaat reageren
Oud 18-02-2013, 20:30
MLF
MLF is offline
Een ander werk van Escher mbt het betegelen van een hyperbolische vlak van ideale driehoeken (de grootste eindige driehoeken) is nu ook gemaakt in een 3D variant:
http://info3dprinter.blogspot.nl/2013/02/regular-triangulation-of-h.html

Ook best interessant.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.