Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2002, 13:22
almere_girl
Avatar van almere_girl
almere_girl is offline
ik denk dat je gelijk hebt, maar niet helemaal. ik denk dat vrouwen geestelijk meer aankunnen dan mannen, dit komt denk ik omdat vrouwen zoiezo meer meemaken denk ik. en vrouwen kunnen lichamenlijk ook veel aan, een man zou nl geen baby kunnen baren. ik denk dat mannen aleen sterker zijn in lichaamskracht.
vrouwen zijn slimmer, voorzichtiger en denken niet met hun klokkenspel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2002, 15:24
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
almere_girl schreef:
ik denk dat vrouwen geestelijk meer aankunnen dan mannen, dit komt denk ik omdat vrouwen zoiezo meer meemaken denk ik.
leg uit svp
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 15:28
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Uit je opmerkingen van 9 april, 22.44 uur. Ik kom daar op voor de vrijheid van de vrouw en de gelijke behandeling van man en vrouw, en jij veegt het van de tafel als oppervlakkig en dom.
Nee he... had ik je toch nog overschat

Je moet een x echt lezen wat mensen nou bedoelen als ze iets tegen je zeggen. Het is natuurlijk heel eenvoudig om in alle posts, van mensen met wie je het niet eens bent, iets doms te lezen, maar dat is niet zo'n zinnige aanpak. Maar goed dit heb je vast al vaker gehoord dus ikw eet ook niet waarom ik het nog post
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:


zelfs mannen kunnen we in dit technologische tijdperk zwanger maken. kind moet wel met keizersnee geboren worden.
En er is 10% kans dat ze het overleven
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 18:33
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
almere_girl schreef:
vrouwen denken niet met hun klokkenspel
Hebben vrouwen een klokkenspel?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 16:49
Darkened Sky
Avatar van Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Hebben vrouwen een klokkenspel?
Een zware hun borsten (no harm meant ladies!)
__________________
iemand nog interesse? :p
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 09:30
The Wanderer
Avatar van The Wanderer
The Wanderer is offline
Citaat:
ekki schreef:
De man en vrouw zijn in mijn ogen gelijk. Beide vervullen ze een taak.

Je zegt bijv. dat vrouwen lichamelijk 'slechter' zijn, maar daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ik heb bijvoorbeeld al meerdere malen gehoord (sorry, geen bewijs, moet ik voor zoeken) dat minder mannen een bevalling aan zouden kunnen, omdat dat lichamelijk veel te zwaar is.
En zo is dat: ieder z'n taak.

>>Deze vergelijking slaat ook helemaal nergens op, omdat het mannelijk lichaam hier helemaal niet op gebouwd is. Vergelijk toch geen appels met peren!<<<

__________________
SpoonBoy:Do not try to bend the spoon. That's impossible. Instead, only try to realize the truth. Neo:What truth? SpoonBoy:A spoon is for eating only.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 09:37
The Wanderer
Avatar van The Wanderer
The Wanderer is offline
Citaat:
lady_x schreef:


Oké dat is wel goed gesproken maar niet alleen in sex kunnen vrouwen de overheersende hand spelen!
Het is tegenwoordig trouwens al zo ver gevorderd dat er mannen het huishouden doen en vrouwen gaan werken!
Overheersen met sex werkt al lang niet meer, aangezien het nu meer dan ooit eenvoudiger is om aan een andere partner te komen.
Over dat vergevorderde:
Ik noem dat nou niet echt vergevorderd. Meer een chaotische bende, een doodlopende evolutionaire zijtak. Ik vraag me altijd af wat voor figuren dat toch zijn. Deze taakverdeling brengt ook alleen maar verwarring bij kinderen, dit is niet goed.
__________________
SpoonBoy:Do not try to bend the spoon. That's impossible. Instead, only try to realize the truth. Neo:What truth? SpoonBoy:A spoon is for eating only.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 10:59
The Cartoonist
The Cartoonist is offline
Lichamelijk gezien zijn er duidelijke verschillen tussen mannen en vrouwen. Iedereen met een goed stel ogen kan dat zien. Toch zijn er genoeg vrouwen die sterker zijn dan vrouwen, lichamelijk gezien.

Geestelijk zijn er een heleboel verschillen. Ik ben het eens met de stelling dat vrouwen eerder ervoor uit komen dat ze geestelijk er even doorheen zitten. Mannen kroppen dat op en op een gegeven moment komt dat dan tot een uitbarsting. Je kan dus zeggen dat vrouwen daarin uiteindelijk sterker zijn dan mannen, omdat ze er eerlijker voor uitkomen.

Men heeft al een hele tijd geleden gestreden voor gelijke rechten voor iedereen. Omdat de wereld eerst een mannenwereld was, hebben een heleboel mannen het daar moeilijk mee. De vrouw mag nu de baas zijn. Ik vind dat we het emancipatierecht niet meer kunnen en mogen terugdraaien. Het is wettelijk vastgelegd. Eerst moesten de vrouwen zich aan de mannen aanpassen, het mag ook wel eens andersom gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 10:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Geen overheersing van de ene over de andere sexe, graag.

Mannen zijn cool, ze moeten niet overheerst worden door ons.
Want wij, vrouwen, willen dat dat ook niet met ons gebeurt!!!



Gatara
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 11:03
The Cartoonist
The Cartoonist is offline
Sorry, ik bedoel dat er genoeg vrouwen zijn die sterker zijn dan mannen, lichamelijk gezien. Klein foutje...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 12:15
The Wanderer
Avatar van The Wanderer
The Wanderer is offline
Citaat:
The Cartoonist schreef:
Sorry, ik bedoel dat er genoeg vrouwen zijn die sterker zijn dan mannen, lichamelijk gezien. Klein foutje...
lekkere maatschappij zou dat zijn, met die onderdrukkingen. Ik laat iig niet over me heen lopen. Ik heb niks te maken met die 'mannen' van de vorige eeuwen.
__________________
SpoonBoy:Do not try to bend the spoon. That's impossible. Instead, only try to realize the truth. Neo:What truth? SpoonBoy:A spoon is for eating only.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 12:34
Jerome
Jerome is offline
Citaat:
*fledermous* schreef:
Zijn mannen en vrouwen gelyk..in jullie ogen..

zonder al die wetzooi derachter....

Ikzelf geloof, ik ben een vrouw, dat mannen nu eenmaal altyd de overheersende hand zullen hebben......

Mannen zijn sterker kunnen geestelyk en lichamelyk meerdere dingen aan dan vrouwen.

vrouwen zijn geestelyk vaak moeilyker dan mannen..depressies en dergelyke komen vaker voor bij vrouwen..
ook lichamelyk haalt de vrouw nooit wat een man kan..verrichten...


dus volgens de wetten der natuur..zijn de vrouwen ondergeschikt..waarom zouden we daar per se iets aan moeten veranderen..door allerlei vrouwenbewegingen...nogal dom vind ik.....maar goed....

uwe meninge menschen..!!
Je hebt deels wel gelijkt denk ik.

Mannen kunnen beter rationeel denken dan vrouwen, dit komt doordat mannen een kleinere hersenstam hebben (da's een kleinere verbinding tussen de linker en de rechter hersenhelft). Vrouwen daarentegen zijn door een grotere hersenstam sociaal wat meer vaardig, kunnen zich op meerdere dingen tegelijk concentreren (maar minder goed dan een man zich op zijn ene ding kan concentreren), maar zijn ook meer emotioneel.

Mannen hebben verhoudingsgewijs ook grotere hersens dan vrouwen, ik weet niet meer hoeveel procent dat was...

Verder zijn mannen idd fysiek wel veel sterker dan vrouwen, maar aan de andere kant: ik vind vrouwen meestal wel knapper

Wel belangrijk om te zeggen is dat de vrouwen de hoeveelheid onderdrukking wel overdrijven hoor. Wat stemrecht betrefd: 150 jaar geleden mochten gewone mannen ook nog niet stemmen, en pas na WO2 mochten vrouwen niet meer werken nadat ze zwanger waren (daarvoor moest iedereen evenhard meewerken, zelfs kinderen!). ...om maar een tipje van de sluier op te lichten, maar dergelijke informatie geven de feminister er niet bij.
__________________
'de aarde is rond..., als een pannenkoek' -- Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 12:55
Jerome
Jerome is offline
Citaat:
Celesta schreef:

Zie bovenstaande reply van mij.
Jarenlang was het taboe dat vrouwen dat soort banen deden.Het komt nu pas dat vrouwen redelijk geaccepteerd worden.
Het is wel een feit dat verreweg de meeste mannen goed zijn in exacte vakken: natuurkunde, wiskunde, scheikunde etc.

Verreweg de meeste jongens en mannen worden ontzettend aangetrokken tot techniek etc. ze spelen met autotjes, treintjes, technisch lego, mecano, computers, bijna alle computervirussen zijn door mannen gemaakt (computervirussen zijn, en waren vooral vroeger geweldige staaltjes van techniek wat programmeerkunsten betrefd).

Het is onzin om te ontkennen dat verreweg de meeste vrouwen beter met kinderen kunnen omgaan dan mannen, ik voel weinig als ik een baby zie... ik vind het helemaal niet schattig ofzo. Pas na een tijdje (= een paar weken lang het kind regelmatig zien) begin ik affectie te voelen, nooit in eerste oog op slag.

Uiteraard zijn er uitzonderen, is niets mis mee... maar het is wel idioot om de natuur te ontkennen omdat het niet past binnen het image wat vrouwen zichzelf willen aanmeten.

Het is zeker niet minderwaardig om huisvrouw of moeder te zijn. Dergelijke bezigheden zijn fulltime banen en betalen zo goed als 100% v.h. loon van de kostwinner + vrijwel alle macht/zeggenschap in huis. Mijn moeder bijvoorbeeld heeft het thuis voor het zeggen, en ze vind het maar onzin dat iedereen zo negatief doet over haar werk.

P.S. het is ook beter voor het kind om (ook) door zijn/haar moeder te worden opgevoed, vooral in de eerste paar jaren. Veel mannen zijn wat aggressief (lees: altijd bezig in wedstrijdverband --> de beste zijn, de snelste zijn etc.), terwijl vrouwen ook onvoorwaardelijke liefde kunnen geven. Veel mensen hebben (vrijwel) nooit een 'ik houd van je' van hun vader te horen gekregen. <-- Dit is natuurlijk geen wet van meden en perzen, en er zijn altijd uitzonderingen... en opgevoed worden door een vader is altijd beter dan niet opgevoed worden, omdat beide ouders hele dagen werken

Citaat:
vrouwen zijn slimmer,
Sluw lijkt er meer op, maar aan de andere kant... mannen kunnen er ook wat van hoor, denk maar aan de: loverboys en de players--daar zijn de rollen omgekeerd
__________________
'de aarde is rond..., als een pannenkoek' -- Herman Finkers

Laatst gewijzigd op 23-04-2002 om 13:08.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Jerome schreef:
P.S. het is ook beter voor het kind om (ook) door zijn/haar moeder te worden opgevoed, vooral in de eerste paar jaren. Veel mannen zijn wat aggressief (lees: altijd bezig in wedstrijdverband --> de beste zijn, de snelste zijn etc.), terwijl vrouwen ook onvoorwaardelijke liefde kunnen geven. Veel mensen hebben (vrijwel) nooit een 'ik houd van je' van hun vader te horen gekregen. <-- Dit is natuurlijk geen wet van meden en perzen, en er zijn altijd uitzonderingen... en opgevoed worden door een vader is altijd beter dan niet opgevoed worden, omdat beide ouders hele dagen werken

Ik ga hier niet eens meer op in...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 20:34
John Sickbock
John Sickbock is offline
ik sluit me aan bij Jerome
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 22:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Jerome schreef:

Het is wel een feit dat verreweg de meeste mannen goed zijn in exacte vakken: natuurkunde, wiskunde, scheikunde etc.
Goh,.. hoe zou dat komen...?

Citaat:

Verreweg de meeste jongens en mannen worden ontzettend aangetrokken tot techniek etc. ze spelen met autotjes, treintjes, technisch lego, mecano, computers, bijna alle computervirussen zijn door mannen gemaakt (computervirussen zijn, en waren vooral vroeger geweldige staaltjes van techniek wat programmeerkunsten betrefd).
En dit? Ik betwijfel dat dit biologisch aangelegd is.

Citaat:

Het is onzin om te ontkennen dat verreweg de meeste vrouwen beter met kinderen kunnen omgaan dan mannen, ik voel weinig als ik een baby zie... ik vind het helemaal niet schattig ofzo. Pas na een tijdje (= een paar weken lang het kind regelmatig zien) begin ik affectie te voelen, nooit in eerste oog op slag.
De meeste babies zijn lelijk. Ze poepen en kotsen en schreeuwen. Nee, niks lolligs aan. Alleen dan als ze met van die grote ogen je verbaasd aankijken is het schattig


Gatara
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 10:34
Zarya
Avatar van Zarya
Zarya is offline
Ik zit liever in een vliegtuig met een vrouwelijke piloot. En daar heb ik 1 hele simpele reden voor. Een man wil piloot worden, hij doet de basic tests, hij haalt die, en hij is piloot. Een vrouw moet de tests doen, als ze die maar net haalt is ze er nog niet, dan moet ze net zo lang door trainen tot ze hoog boven gemiddeld haalt. Een vrouw moet zichzelf eerst bewijzen met als gevolg dat ze waarschijnlijk beter zal zijn als haar mannelijke collega.

En er word hier keer op keer geroepen dat een man lichamelijk sterker is als een vrouw. Dat is ook niet waar want mannen zijn sterker in alles wat met spierkracht te doen heeft, dat wel. Maar een vrouw kan lichamelijk veel meer aan dan mannen, want het is bewezen dat een vrouw een pijngrens heeft die 9 keer hoger is als die van een man.

Ook word gezegt dat een man geestelijk beter is als een vrouw, omdat vrouwen eerder depri zijn. Das is ook niet zo. Alleen vrouwen zijn eerder berijd om een probleem op te lossen. Vergelijk het met vechten.Mannen hebben een probleem, dan gaan ze vechten (eerder dan vrouwen iig). Vrouwen willen hun probleem de wereld uit helpen zonder dat iemand daar iets aan over houd. Dus wat doen vrouwen als ze depri zijn? ze gaan hulp zoeken. Wat doen mannen als ze depri zijn? ze houden het voor zichzelf en proberen er zelf uit te komen.

En wat die hoge posities betreft. Dan krijg je weer hetzelfde verhaal als de mannelijk / vrouwelijke piloot. Vrouwen moeten veel harder werken om bij de bovenste posities te komen. En dan worden ze vaak nog minder betaald dan de mannen met dezelfde positie ook! Nou dan ga je toch niet keihard werken voor die positie. Lijkt me.

Mannen en vrouwen zijn niet gelijk, maar ze zijn allebij nodig en hebben allebij iets wat de ander niet heeft. Dus moet iedereen met even veel respect behandeld worden.
__________________
Come to me, of cureless ills thou art the one physician.Pain lays not its touch upon a corpse.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 11:25
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ievy schreef:
Mannen en vrouwen zijn niet gelijk, maar ze zijn allebij nodig en hebben allebij iets wat de ander niet heeft. Dus moet iedereen met even veel respect behandeld worden.
Ze zijn niet gelijk, maar de meeste verschillen - en hier blijf ik toch bij - zijn cultureel bepaald en niet biologisch. Die enkele biologische verschillen - die jij hierboven genoemd hebt, zijn beiden inderdaad nodig.

Vaak zie ik weer eens zo'n Eurotop voorbij flitsen waarbij de heren op de foto gaan. Ik wacht nog steeds geduldig op een vrouw die er tussen zal staan, maar ik vrees dat dat nog heel lang duurt.

Mary Robinsson mocht haar taak bij de VN niet meer doen. Ze was een prachtpresident in Ierland, komt op voor de mensenrechten waarvoor de taak die ze had was. Maar blijkbaar paste ze niet in het VN plaatje door te zeggen dat het inhumaan was hoe de alqaida strijders en talibanners in cuba werden behandeld. Kofi Annan vond het ook niet prima, maar hij zit er nog steeds (tof trouwens, want ik mag kofi annan wel ).

Maar goed,... tijd voor een nieuwe emancipatiegolf, want het lijkt nog steeds nergens op
En met die nieuwe emancipatiegolf moet natuurlijk ook rekening gehouden met de man. Emancipatie gaat om gelijkbehandeling, niet om meerbehandeling van de vrouw omdat de man eeuwenlang meerbehandeld is geweest. Ik heb niets te doen met geschiedenis - dat is geweest - we leven in het heden en we strijden voor de toekomst. Who joins?

Gatara
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 14:46
Dikkie
Avatar van Dikkie
Dikkie is offline
ik ga mee met *fledermous*, het is inderdaad zo dat vrouwen veel sneller emotioneel worden enzo, wat ze geestelijk dus zwakker maakt.
Maar dit heeft ook een verklaring bij vrouwen is het emotionele gedeelte van de hersens meer ontwikkeld en bij mannen het rationele denk gedeelte ( sorrie kep echt geen idee hoe je dit noemt ), dit verklaart ook waarom meisjes vaak beter zijn in talen en jongens in exacte vakken. En ook waarom mannen beter zijn in autorijden
__________________
Iedereen wordt altijd boos op mij op dit forum, I love it !!! :P
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 15:12
Dikkie
Avatar van Dikkie
Dikkie is offline
Citaat:
Joostje schreef:
vrouwen erkennen alleen eerder als er geestelijk iets mis is. mannen houde het meer voor zich, zijn gesloten. ziedaar.
maar toch, soms zie ik vrouwen helemaal gek worden om dingen waarbij ik alleen mijn wenkbrauwen zou fronzen. Dus in mijn geval klopt deze theorie niet.
__________________
Iedereen wordt altijd boos op mij op dit forum, I love it !!! :P
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 15:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dikkie schreef:
ik ga mee met *fledermous*, het is inderdaad zo dat vrouwen veel sneller emotioneel worden enzo, wat ze geestelijk dus zwakker maakt.
Waarom is:
zich sneller emotioneel uiten = geestelijk zwakker?
(ik mis de logica hier)

Citaat:
Maar dit heeft ook een verklaring bij vrouwen is het emotionele gedeelte van de hersens meer ontwikkeld en bij mannen het rationele denk gedeelte ( sorrie kep echt geen idee hoe je dit noemt ), dit verklaart ook waarom meisjes vaak beter zijn in talen en jongens in exacte vakken. En ook waarom mannen beter zijn in autorijden
Sorry, hoor. Maar het niet goed kunnen auto rijden heeft niets te maken met het niet capabel zijn van rationeel denken. Vaak slagen mensen die teveel nadenken tijdens het autorijden pas na een paar keer.
Dat jongens eerder de motoriek onder controle hebben heeft meer te maken met oefening baart kunst: ze oefenen vaak al eerder voordat ze het rijbewijs hebben en blijven ook oefenen (waarom kunnen jongens eerder kunstjes met de bal en meisjes eerder kunstjes met een springtouw? Omdat jongens vaker met een bal spelen en meisjes vaker met een touw).

Daarnaast gebeuren de meeste ongelukken door jonge jongens die net hun rijbewijs hebben gehaald. Zoals een volwassen man een keer op de radio zei: mannen en sex is het zelfde als mannen en een rijbewijs. Hebben ze hun (v)rijbewijs gehaald, dan menen ze dat ze het ook meteen kunnen.

Gatara
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 15:41
Dikkie
Avatar van Dikkie
Dikkie is offline
Citaat:
lady_x schreef:
En ook: als mijn pa of broer ziek is dan gaan ze onmiddellijk klagen en zielig doen maar als mijn ma of mijn zus ziek is, dan tonen ze zich sterker dan tevoren.
dat heet handig gebruik maken van die situatie
__________________
Iedereen wordt altijd boos op mij op dit forum, I love it !!! :P
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 16:15
Dikkie
Avatar van Dikkie
Dikkie is offline
nou Gatara, je sneller emotioneel uiten hoeft geen zwakte te zijn, het kan zelfs een sterk punt zijn.

wat ik bedoel is je emoties niet onder controle kunnen houden, dat is wel een zwakte.


en over dat autorijden, er staat een dikke knipoog achter duzz...
__________________
Iedereen wordt altijd boos op mij op dit forum, I love it !!! :P
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 18:51
*Soull*
*Soull* is offline
Man en vrouw zijn in wezen anders. Ze zijn niet meer of minder aan elkaar, maar gewoon anders. Vrouwen praten ook in een andere taal dan mannen. Neem als voorbeeldje: Als een man zegt dat er niet is bedoelt hij dat hij er zelf wel uit komt en er geen zin in heeft om erover te praten. Vrouwen vatten dit vaak op als: Het gaat jou niks aan.

Mannen zijn lichamelijk sterker en vrouwen zijn geestelijk gecompliceerder. Er zit een groot verschil in de denkwijzes tussen mannen en vrouwen. Als je hiermee rekening kunt houden gaat je relatie ook een stuk beter.

Man en vrouw zijn dus niet gelijk, maar ook niet meer of minder
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 21:27
Tennisstar
Tennisstar is offline
Mannen en vrouwen zijn gelijk:

En wat fysieke kracht betreft, dat hangt van de persoon af, heeft nix met man of vrouw zijn te maken!
en geestelijk, precies hetzelfde.
En ik snap niet, dat vrouwen nog altijd minder betaald krijgen soms dan mannen?
Ik vind dat dus echt niet kunnen, niet meer in 2002.
En wat autorijden betreft dat hangt ook van de persoon af,
er zijn gewoon mensen die niet kunnen rijden en mensen die wel kunnen rijden zo simpel!
man en vrouw zijn in mijn ogen dus gelijk,
nix meer nix minder
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 23:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dikkie schreef:

wat ik bedoel is je emoties niet onder controle kunnen houden, dat is wel een zwakte.
maar nu weet ik nog steeds waarom dat als een zwakte wordt gezien door jou Leg uit!

Citaat:
en over dat autorijden, er staat een dikke knipoog achter duzz...
Jaja,.. weet maar al te goed hoe die knipoogjes opgevat moet worden

Gatara
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 23:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
*Soull* schreef:
Man en vrouw zijn in wezen anders. Ze zijn niet meer of minder aan elkaar, maar gewoon anders. Vrouwen praten ook in een andere taal dan mannen. Neem als voorbeeldje: Als een man zegt dat er niet is bedoelt hij dat hij er zelf wel uit komt en er geen zin in heeft om erover te praten. Vrouwen vatten dit vaak op als: Het gaat jou niks aan.
Ben ik dan nu werkelijk de uitzondering op de regel die de uitspraak van de man begrijpt en het niet per definitie betekent dat het mij niks aangaat?
IN de eerste instantie kun je inderdaad wel zo denken, maar als je er verder over na gaat denken, dan merk ik vaak bij mezelf dat ik ook vaak in zon situatie zit en er liever zelf uit probeer te komen. Dan juist is het vaak de man die denkt dat ik hem er buiten sluit..

Argh,..

misschien moet ik me maar ombouwen
Grin
word ik wel homo

Gatara
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 11:53
*Soull*
*Soull* is offline
Citaat:
Gatara schreef:


Ben ik dan nu werkelijk de uitzondering op de regel die de uitspraak van de man begrijpt en het niet per definitie betekent dat het mij niks aangaat?
IN de eerste instantie kun je inderdaad wel zo denken, maar als je er verder over na gaat denken, dan merk ik vaak bij mezelf dat ik ook vaak in zon situatie zit en er liever zelf uit probeer te komen. Dan juist is het vaak de man die denkt dat ik hem er buiten sluit..

Argh,..

misschien moet ik me maar ombouwen
Grin
word ik wel homo

Gatara

Ik zeg niet dat alle vrouwen zo zijn.... je maakt het jezelf makkelijker als je het wel begrijpt Erzijn ook zekervrouwen die mannen wel begrijpen en andersom, maarvaak is ertoch een verschil in communicatie.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Dikkie schreef:


maar toch, soms zie ik vrouwen helemaal gek worden om dingen waarbij ik alleen mijn wenkbrauwen zou fronzen. Dus in mijn geval klopt deze theorie niet.
Neej hoor. Dat is geen typisch vrouwen iets, want ik denk bij die meeste dingen dan ook van huh, waar maken ze zich druk om...

Dat is gewoon persoonlijk

Ik ga mee met Gatara! Meer vrouwen aan de macht! Maar ik wil het niet! (kijk, daar gaat het dus net mis, de meeste vrouwen willen niet aan de macht...)
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 14:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Ik ga mee met Gatara! Meer vrouwen aan de macht! Maar ik wil het niet! (kijk, daar gaat het dus net mis, de meeste vrouwen willen niet aan de macht...)
Ik zou wel een Kofi Annan willen zijn, maar geen president van de VS.
Ik zou wel een diplomaat willen zijn die probeert het conflict in Israel op te lossen, maar geen manager van een bank.

(ben wat kieskeurig)

Gatara
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:


Ik zou wel een Kofi Annan willen zijn, maar geen president van de VS.
Ik zou wel een diplomaat willen zijn die probeert het conflict in Israel op te lossen, maar geen manager van een bank.

(ben wat kieskeurig)

Gatara
Neuj, dan ben ik liever bankdirecteur Maar ik wil gewoon mijn eigen uitgeverij of zo later, groter hoeft niet...

Natuurlijk zijn we kieskeurig
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 18:05
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Morgan schreef:


Neuj, dan ben ik liever bankdirecteur Maar ik wil gewoon mijn eigen uitgeverij of zo later, groter hoeft niet...

Natuurlijk zijn we kieskeurig
Ik ken een uitgever... mocht je ooit tips willen hebben

Gatara
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:


Ik ken een uitgever... mocht je ooit tips willen hebben

Gatara
[nog verder offtopic]Natuurlijk! Vertel... euh... email of zo [/nog verder offtopic]
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 10:29
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Biologisch is de vrouw het sterke ras. Vrouwen worden ouder dan mannen, er zijn veel meer mannen die een hartaanval krijgen, ... . Bovendien zijn de meeste spontane miskramen jongens (waarschijnlijk miskraam door aandoening --> bepaalde erfelijke aandoeningen komen meer voor bij jongens).

In feite zijn vrouwen 100% vrouw (geslachtschromosomen XX) en zijn mannen voor 50% man en voor 50% vrouw (geslachtschromosomen XY).
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Cat schreef:
Biologisch is de vrouw het sterke ras.
Oh help

Ik denk dat vrouwen gemiddeld ouder worden vanwege de man z'n slechte gewoontes / levenswijze. Mannen hebben vaak meer stress met hun werk e.d. en spannen zich vaak ook lichamelijk harder in voor dingen.

Reken daarbij dat mannen vaak vetter eten omdat ze minder op uiterlijk letten, en het lijkt me niet meer dan logisch dat mannen eerder de pijp uit gaan

Er is trouwens maar 1 ras, en dat is de mens. De vrouw is op zichzelf staand geen uniek ras hoor
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 14:10
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Ik bedoelde dat de vrouw biologisch het sterke geslacht is.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Cat schreef:
Ik bedoelde dat de vrouw biologisch het sterke geslacht is.
*kan maar moeilijk wennen aan deze zin*

http://members.tripod.com/~oorakel/orakel1.html

Dit vinden de vrouwen zeker leuk om te lezen!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 14:42
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Citaat:
******** schreef:
*kan maar moeilijk wennen aan deze zin*

http://members.tripod.com/~oorakel/orakel1.html

Dit vinden de vrouwen zeker leuk om te lezen!
Inderdaad!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Cat schreef:
Inderdaad!
En ik ben maar een zielig man-mens .. nou ja
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 18:59
The Wanderer
Avatar van The Wanderer
The Wanderer is offline
Citaat:
Cat schreef:
Biologisch is de vrouw het sterke ras. Vrouwen worden ouder dan mannen, er zijn veel meer mannen die een hartaanval krijgen, ... . Bovendien zijn de meeste spontane miskramen jongens (waarschijnlijk miskraam door aandoening --> bepaalde erfelijke aandoeningen komen meer voor bij jongens).

>>Dat verhaal over sterker ras is onzin. Er is geen biologisch sterker ras. Het ligt allemaal aan de individuele mensen. De meeste miskramen worden veroorzaakt door zwangerschapsvergiftiging, niet door erfelijke aandoeningen, dus ik weet vrijwel zeker dat je dit gewoon verzonnen hebt. Dat laatste over 'bepaalde erfelijke aandoeningen die meer voor komen bij jongens' slaat al helemaal nergens op, want er zijn ook heel veel erfelijke aandoeningen die meer voorkomen bij vrouwen(kankersoorten(borst, baarmoeder), etc)
<<<<



In feite zijn vrouwen 100% vrouw (geslachtschromosomen XX) en zijn mannen voor 50% man en voor 50% vrouw

>>>nog slapper geouwehoer. Een X = noch vrouw, noch man.
Een vrouw is XX, een man is XY, niks 50/50
<<<<



(geslachtschromosomen XY).
__________________
SpoonBoy:Do not try to bend the spoon. That's impossible. Instead, only try to realize the truth. Neo:What truth? SpoonBoy:A spoon is for eating only.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 19:14
The Wanderer
Avatar van The Wanderer
The Wanderer is offline
Citaat:
******** schreef:
*kan maar moeilijk wennen aan deze zin*

http://members.tripod.com/~oorakel/orakel1.html

Dit vinden de vrouwen zeker leuk om te lezen!
...baarmoedernijd. Schitterend, waar hebben ze dat vandaan gehaald. Omgekeerde van penisnijd zeker. Er is nog altijd een man nodig om een kind te verwekken. En de link tussen materie en het niet hebben van een baarmoeder slaat echt als een tang op een varken.
__________________
SpoonBoy:Do not try to bend the spoon. That's impossible. Instead, only try to realize the truth. Neo:What truth? SpoonBoy:A spoon is for eating only.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 19:21
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Citaat:
The Wanderer schreef:
1 Ik zei dat de vrouw het sterke geslacht is.
2 Bepaalde erfelijke aandoeningen was een voorbeeld. Zwangerschapsvergiftiging is ook maar één van de vele voorbeelden.
In het algemeen is het zo dat een miskraam onstaat omdat er iets mis is met de vrucht.
(ik verzin dit echt niet)
3 Kanker is geen erfelijke aandoening, kanker is een aandoening waarin onder andere erfelijke factoren een rol spelen.
4 een X is niet noch vrouw, noch man. Het is zelfs zo dat er een aandoening bestaat waarbij deze persoon geslachtschromosomen X0 hebben ... Hoe ga je die noemen? En XXX? en XXY? en XYY?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 19:50
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Citaat:
The Wanderer schreef:
nog slapper geouwehoer. Een X = noch vrouw, noch man.
Een vrouw is XX, een man is XY, niks 50/50
Het X-chromosoom bevat genen onder andere voor het ontwikkelen van eierstokken en voor de productie van eicellen.
Om de eierstokken en eicellen te doen ontstaan is één X-chromosoom voldoende te zijn zolang er geen Y-chromosoom aanwezig is.
2 X-chromosomen zijn bij de vrouw noodzakelijk om de eierstokken en eicellen niet vroegtijdig te laten afsterven.

Van zodra er een Y-chromosoom aanwezig is ontstaan er teelballen in plaats van eierstokken en evolueerd de vrucht in mannelijke richting. Dit is te wijten aan een bepaalde code die gelegen is op het Y-chromosoom. Toch kan het gebeuren dat een XY-individu in een vrouwelijke richting evolueert. (ten gevolge van het ontbreken van deze code en de aanwezigheid van het vrouwelijke X-chromosoom)

Geslachtsbepaling in de gewone situatie:
Bij een X-chromosoom in afwezigheid van een Y-chromosoom is het geslacht steeds vrouwelijk ongeacht of er al dan niet een tweede X-chromosoom aanwezig is.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 19:53
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Citaat:
The Wanderer schreef:
Heb jij al ooit gehoord van een foetus met borstkanker?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 21:58
Verwijderd
Mijn aller-aller-aller-laatste spreekbeurt Nederlands ooit ging hierover.
Er moet even verschil gemaakt worden tussen gelijk en gelijkwaardig. Ze zijn absoluut gelijkwaardig, maar totaal NIET GELIJK. Dat zit hem gewoon in de hersenen. Vrouwen zijn over het algemeen socialer aangelegd, en mannen meer praktisch en efficient. Als een vrouw klaagt dat de man niet genoeg praat in een relatie heeft ze waarschijnlijk gelijk, MAAR: de man is daar gewoon niet toe in staat. De wisselwerking tussen de twee hersenhelften is bij de vrouw beter, waardoor ze haar gevoelens beter in taal kan omzetten. Meer van dit alles in het boek "Het Verschil Tussen Man En Vrouw".
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Wild Wizard schreef:
Mijn aller-aller-aller-laatste spreekbeurt Nederlands ooit ging hierover.
Er moet even verschil gemaakt worden tussen gelijk en gelijkwaardig. Ze zijn absoluut gelijkwaardig, maar totaal NIET GELIJK. Dat zit hem gewoon in de hersenen. Vrouwen zijn over het algemeen socialer aangelegd, en mannen meer praktisch en efficient. Als een vrouw klaagt dat de man niet genoeg praat in een relatie heeft ze waarschijnlijk gelijk, MAAR: de man is daar gewoon niet toe in staat. De wisselwerking tussen de twee hersenhelften is bij de vrouw beter, waardoor ze haar gevoelens beter in taal kan omzetten. Meer van dit alles in het boek "Het Verschil Tussen Man En Vrouw".
Nou, ik vind mannen en vrouwen eerder gelijk dan niet gelijk.

Ze hebben allebei armen, benen, een hoofd, ogen, oren, neus, haar, ze kunnen denken en praten...

Mensen zouden minder naar de verschillen moeten kijken...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 19:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Wild Wizard schreef:
Ze zijn absoluut gelijkwaardig, maar totaal NIET GELIJK. Dat zit hem gewoon in de hersenen. Vrouwen zijn over het algemeen socialer aangelegd, en mannen meer praktisch en efficient. Als een vrouw klaagt dat de man niet genoeg praat in een relatie heeft ze waarschijnlijk gelijk,
Weet je wat eng is? Wat als je je realiseert dat dit alles je opgedragen zou kunnen zijn door de maatschappij zodat verschillen blijven bestaan? Dan heb ik het niet over de hormoonhuishouding, maar de overige "verschillen""?

Eng he?

Voor een maatschappij (politiek) is het moeilijker om iedereen gelijke kansen te geven..., tja... maak dan maar verschil tussen de mensen. Het liefst zo geniepig mogelijk; zodat men niet in opstand komt.....

Gatara
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 12:08
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Mannen en vrouwen zijn niet gelijk.
Ze verschillen van elkaar zoals Yin en Yang maar net hierdoor vullen ze elkaar aan en brengen ze elkaar in evenwicht.
Wat is er verkeerd met anders zijn dan anderen?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 12:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Cat schreef:
Mannen en vrouwen zijn niet gelijk.
Ze verschillen van elkaar zoals Yin en Yang maar net hierdoor vullen ze elkaar aan en brengen ze elkaar in evenwicht.
Wat is er verkeerd met anders zijn dan anderen?
Ik denk dat nu wel duidelijk is, dat het buiten kwestie is dat er verschillen zijn tussen man en vrouw.
Het gaat zich meer om; in hoeverre zijn die verschillen aanwezig.
En daar denk ik dat die verschillen sterk overdreven worden; want er zijn meer verschillen - zoals ik al eerder zei - tussen mij en die tuthola om de hoek dan mij en mijn buurjongen.
Dat lijkt me dan niet sexe afhankelijk

En om op je vraag te beantwoorden wat er verkeerd is om anders te zijn dan anderen? Niets. Maar het is wel verkeerd om onderscheid te maken, waardoor 1 sexe, ras, etc.. benadeeld wordt. En dat gebeurt nog steeds.

Gatara
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit sex voor het huwelijk
Bongalientje
250 14-05-2007 18:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.