Oud 14-01-2011, 10:15
Verwijderd
Deed je het goed of juist helemaal niet. En wat vond je ervan om naar school te gaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2011, 10:18
Jefar
Avatar van Jefar
Jefar is offline
Ik zit nog op school....
Maarja, het gaat niet goed want ik doe te weinig aan vakken die ik niet leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 10:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
6jes mentaliteit want ik haalde alles toch wel . Ik vond maar 2 vakken 'leuk', Engels en Natuurkunde. De rest interesseerde me niet zo. School was 5 minuten fietsen en ik kon gewoon naar huis tijdens tussenuren, en verder vond ik het volgens mij altijd wel gezellig.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 10:52
Verwijderd
Ik vond het op de basisschool heel leuk en ik ging graag naar school, in de brugklas precies hetzelfde, maar vervolgens werd ik een puber en kickte de 6jes-mentaliteit in en vond ik school maar stom Ik vond het overigens wel altijd leuk om dingen te leren, maar gewoon niet die dingen die ze op school gaven, dus ik hield me in tussenuren bezig met Esperanto en andere taalgerelateerde zaken Engels en Nederlands vond ik overigens wel altijd leuk, maar dat werd ook erg saai omdat er weinig progressie zat in de lessen. Telkens weer die suffe d/t/dt-uitleg, telkens weer simpele tekstjes lezen bij Engels, meh!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 10:52
ladygagafan1
Avatar van ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Citaat:
1 mentaliteit want ik haalde alles toch wel . Ik vond maar 2 vakken 'leuk', Engels en Gym. De rest interesseerde me niet zo erg veel. School was 15 minuten fietsen heen en een uur terug en ik kon niet naar huis tijdens tussenuren, en verder vond ik het volgens mij altijd wel gezellig.
Dit...
__________________
☻/
/▌ Love is like a brick. You can build a house, or you can sink a dead body. -Lady GaGa
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 10:56
Verwijderd
15 minuten fietsen heen en 1 uur terug?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 12:18
Verwijderd
druk, kletskont, soms behoorlijk irritant en totaal geen prestatiedrang, wat zo z'n gevolgen had ;x
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 12:24
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Op de basisschool was ik heel erg ongeconcentreerd, zat veel naar buiten te kijken. Ik had mijn rekenhuiswerk nooit af aan het einde van de week en dan moest ik nablijven. Ik was wel erg goed in taal. Dingen uit m'n hoofd leren kon ik niet en ik haalde veel onvoldoendes voor aardrijkskunde. De meester van groep 8 gaf me als advies om havo/vwo te gaan proberen, maar dat hij eigenlijk ernstige twijfels had over of ik de havo wel aan zou kunnen.

Op de middelbare school (javo/vwo) ging het heel goed (ik ben nog terug geweest naar die meester om hem mijn raport te laten zien 'ik kan het echt wel, lekker puh'). Ik deed profiel natuur/gezondheid, was goed in wiskunde (B1), niet zo goed in natuurkunde. Ik ben blijven zitten in de 5e, omdat ik gewoon niks deed. Vond ik helemaal niet erg, want had het heel erg naar mijn zin op school (vooral in de hogere klassen) en wilde nog helemaal niet studeren (enggg).
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 13:07
flower1989
flower1989 is offline
basisschool vond ik geweldig, baalde echt dat ik naar de middelbare school moest.
En te snel ( heb 1klas overgeslagen).
Was altijd de eerste op school en ging als laatste weer weg ( ik woonde tegenover de school)

De middelbare school was eigenlijk precies hetzelfde. vond het heerlijk..
Eigenlijk heb ik altijd al een hekel gehad aan vakanties en weekenden, omdat ik liever naar school ging
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 13:52
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Groep 1 tot en met 4 was spelen. Toen verhuisden we naar een land waar prestatie heel belangrijk was. Daar haalde ik alleen tienen (behalve voor gym) en mocht ik naar het vwo. Toen kwamen we terug naar nederland en moest ik naar mavo/havo omdat ze dachten dat ik misschien geen nederlands kon, en dat met een 10 voor Nederlands!. Ik kwam er toen achter dat in Nederland een 5.5 al voldoende is en dat je op de havo niet hoeft te denken. Met zevens en grote afwezigheid de havo gehaald. Ik was altijd wel lief, behalve de laatste 4 jaar van het middelbare. Niet dat ik toen stout werd hoor, maar ik zat niet zo lekker in mijn vel en ging niet naar de lessen. Ik heb het altijd wel goed gedaan. Nu helaas ook. En ik heb school altijd wel gezellig gevonden.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 14:00
Verwijderd
Op de basisschool was ik een slim kindje. In groep 1 en 2 was ik heel verlegen en in groep drie was ik dat kind met dat raar accent. In groep 4 werd ik in één klap populair omdat ik de hoofdrol kreeg in de schoolmusical. Toen werd ik bijdehand en de clown van de klas. Op de middelbare school deed ik nogal hautain/arrogant met vrienden en vriendinnetjes. Eigenlijk wel triest maar ik werd er wel cool door Op school had ik altijd goede cijfers behalve voor wiskunde. En ik ben zes keer geschorst ofzo omdat ik niet tegen gezag kon en het leuk vond om docenten volledig te laten flippen <3
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 14:24
Verwijderd
School was een kwelling. Groep 1 en 2 was natuurlijk spelen, dat vond ik niet zo erg. Maar toen ik in groep 3 kwam kreeg ik echt de pest aan school. Ik hing in het begin van groep 3 jankend aan het been van mijn moeder en smeekte dat ik weer naar huis mocht, terwijl ik daarvoor nooit problemen had om m'n moeder te verlaten op school.
Ik kon me toen al heel slecht concentreren en daarbij interesseerde veel dingen mij ook geen ene moer. School was voor mij één brok frustratie, omdat ik namelijk niet achterlijk ben maar dat schoolse systeem niet voor mij werkt.
Ook kon ik de autoriteit van een leraar niet verdragen en ging ze vaak provoceren.
In de brugklas was ik nog redelijk braaf, ik raffelde wel m'n huiswerk enzo af maar ik deed het wel. Daarna ging het bergafwaarts en ging ik eigenlijk alleen naar school omdat dat een verplichting was en ik mijn sociale contacten kon bijhouden. Ik bleef in de 2e zitten.
Ik was degene in de klas die brieven naar de leraar/mentor etc. schreef namens de klas er iets niet goed was of we het ergens niet mee eens waren. Ik kwam ook voor klasgenoten op als ik het idee had dat ze slecht werden behandeld. Ik was een echte aandachtshoer toen :')

Nog even een toevoeging : door mijn ouders ben ik ook totaal niet gestimuleerd. Eerder gedemotiveerd. Dat hielp toen ook wel mee met hoe ik op school was.

Uiteindelijk heb ik nog nooit iets bereikt op school. Heb geen enkel diploma. Dat vind ik wel jammer want het levert echt een pauper cv + dito baantjes op. Terwijl ik niet echt dom ben, ik kan gewoon niet leren en mijn motivatie is 0.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 15:17
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ohja, basisschool. Ik zat eerst op een erg kortzichtige bekrompen christelijke basisschool waar je voor de les moest bidden enzo . Ik vond het een grote ellende en deed ook niet mee . in groep 4 ging ik naar een openbare basisschool en daar was het altijd leuk en gezellig (elk jaar op schoolkamp ftw); en het niveau was ook nog eens een stuk hoger vergeleken met die christenhandel dus dat was dikke prima.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 15:29
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Basisschool 1: kan ik me niet veel van herinneren, heb daar alleen de peuterklas gedaan en groep 1.
Basisschool 2: heb ik alleen groep 2 en 3 gedaan, werd er vanaf gehaald omdat mijn moeder vond dat er niet genoeg geknutseld werd of zoiets. Ik kan me er weinig van herinneren, alleen dat juffrouw Linda veel te veel lippenstift op had.
Basisschool 3: Was een leuke school, op een paar naarlingen na. Ben van die school afgegaan omdat ik in groep 5 een juf had op donderdag en dat was de allergrootste heks ooit, en die zou ik in groep 7 weer krijgen.
Basisschool 4: De leukste basisschool, een vriendin van me zat daar ook (en die was ook gevlucht voor die juf) en onze klas was heel hecht en er werd niet gepest. Was echt super.
Middelbare school: Superschool, deed in de eerste natuurlijk mijn best, want havo/vwo advies. Toen zou ik in de tweede naar HAVO gaan, maar werd zonder overleg even besloten dat ik naar het VWO moest. Maar daar was ik het niet mee eens, dus ik was toen al niet meer zo gemotiveerd om mijn best te doen. Het was sowieso te veel, qua huiswerk en leerstof en ik kon dat niet aan.
Daarna ging ik voorwaardelijk naar 3HAVO (voorwaardelijk omdat ik het zo crappy had gedaan dat ik eigenlijk had moeten blijven zitten ) en toen ontdekte ik de magische werking van wiet en heb ik eigenlijk niks meer gedaan op school. Ik ging erheen omdat het moest, maar ik was altijd knetterstoned. Toen ben ik voorwaardelijk overgegaan naar 4MAVO (=VMBO theoretische leerweg) en had ik al helemaal geen zin meer om iets te doen wat niet blowen was. Ben wel geslaagd, maar ik had zo makkelijk mijn HAVO kunnen halen als ik iets meer moeite had gedaan

Maar inderdaad, onze ouders hebben ons nooit gemotiveerd onder het mom 'je doet het toch niet/je maakt het toch niet af/we kunnen je niet dwingen je huiswerk te doen' en daarom ben ik nu ook totaal niet gemotiveerd terug te gaan naar school.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 17:43
Verwijderd
Op de basisschool was ik een verlegen meisje, die moeite had met rekenen.
Op de middelbare school ging er een wereld voor mij open en ging het eigenlijk goed.
Ik heb met weinig moeite mijn havo gehaald. Oh en ik was vooral een eigenwijze puber, die zich absoluut niks aantrok van wat de leraren zeiden.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 15:26
ladygagafan1
Avatar van ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Citaat:
15 minuten fietsen heen en 1 uur terug?
berg op....
__________________
☻/
/▌ Love is like a brick. You can build a house, or you can sink a dead body. -Lady GaGa
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 15:27
ladygagafan1
Avatar van ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Citaat:
ohja, basisschool. Ik zat eerst op een erg kortzichtige bekrompen christelijke basisschool waar je voor de les moest bidden enzo . Ik vond het een grote ellende en deed ook niet mee . in groep 4 ging ik naar een openbare basisschool en daar was het altijd leuk en gezellig (elk jaar op schoolkamp ftw); en het niveau was ook nog eens een stuk hoger vergeleken met die christenhandel dus dat was dikke prima.
Waren daar ook kinderen met die enge ziekte?
__________________
☻/
/▌ Love is like a brick. You can build a house, or you can sink a dead body. -Lady GaGa
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 16:13
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Waren daar ook kinderen met die enge ziekte?
Je bedoelt gelovigen?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-01-2011, 16:15
ladygagafan1
Avatar van ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Citaat:
Je bedoelt gelovigen?
Nee, volgens een pastoor die gelukkig verbannen is was homo zijn een ziekte.
__________________
☻/
/▌ Love is like a brick. You can build a house, or you can sink a dead body. -Lady GaGa
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 16:17
Verwijderd
> wsz
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 16:30
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Basisschool: prima. In de kleuterklas bleef in de pauzes meestal weg van andere kinderen, ik vond het leuker om in mijn eentje met een stok op de grond te slaan. Later kreeg ik een paar vrienden, maar dat was vrij oppervlakkig. In groep acht had ik niets met het merendeel van mijn klasgenoten. Maar ik was wel een beetje een class clown, dus dat was wel oké.

Middelbare school 1: irritante, kleine school waar ik één vriend had en met de rest van de school vooral animositeit. Als ik ooit kinderen krijg gaan ze nooit naar zo'n kleine school.

Middelbare school 2: grote school, dus ik kreeg een sociaal leven. Ik was een behoorlijke teacher's pet, en doordat ik overal hoge cijfers voor haalde sloegen leraren doorgaans een oogje toe als ik niet kwam opdagen bij een les. Ik spijbelde sowieso iedere week een paar uur. Ik herinner me vooral middagen op het Museum Plein en in het Vondelpark met goedkope genotsmiddelen. Goede tijd.

Middelbare school 3: een school in Hoorn, omdat je daar 5 en 6 VWO in één jaar kon doen. Dat betekende dus dat de klas grotendeels bestond uit een specifiek soort mensen, namelijk mensen die gemakkelijk VWO kunnen maar gezelligheid meestal belangrijker vinden dus een of meerdere malen zijn blijven zitten. Nu ik er zo over nadenk was dat natuurlijk de reden dat het een heel leuke klas was. Daarin fungeerde ik prima.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 15-01-2011 om 16:39.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 16:34
Verwijderd
Op mijn eerste basisschool was ik heel doorsnee, gewoon een van de meisjes die in de poppenhoek een beetje aan het klooien waren. Op mijn tweede basisschool kon ik mijn draai niet vinden, dus toen mocht ik naar de volgende klas. Daar had ik wel wat vriendinnetjes, maar een voor een lieten ze me vallen en deden gemeen en aan het einde van groep zes werd ik gepest en was ik iedereen kwijt. Ik was heel stil, las veel boeken, in de pauzes stond ik in een hoekje of deed soms mee met tikkertje of zo. Toen heb ik op een hele slechte basisschool gezeten, met geen boeken voor geschiedenis of aardrijkskunde, geen muziek, geen les, niets. We waren dagenlang hutten aan het bouwen en iedereen vond me aardig, maar ik heb daar weinig gedaan. Toen ging ik naar een andere school en daar vond ik goede vrienden die ik tot het einde van groep acht heb gehad. Nu nog steeds spreek ik hen soms, maar het is niet meer zoals het was.
Op de middelbare school kreeg ik een grote mond, leraren vinden me heel aardig en ik heb veel vrienden in de klas. Ik spijbel soms, maar niet structureel, en haal goede punten.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 17:11
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
6jes mentaliteit want ik haalde alles toch wel . Ik vond maar 2 vakken 'leuk', Engels en Natuurkunde. De rest interesseerde me niet zo. School was 5 minuten fietsen en ik kon gewoon naar huis tijdens tussenuren, en verder vond ik het volgens mij altijd wel gezellig.
Dit in principe, basisschool vond ik wel oké. Wij hadden ook wel leuke leraren daar.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 17:13
Verwijderd
kleuterklas:
Herinner me dat ik eens wou gaan tekenen en in mijn hoofd zag ik een hand getekend met allemaal details maar dat zou teveel moeite kosten, zonde. Was erg veel in mijn eigen wereldje en snapte weinig van de andere kinderen en hun "vadertje,moedertje" gebeuren. Solo time!

Basisschool:
Solo time continues! Maar door mijn blijkbaar vage aanwezigheid en bezigheden werd ik het doel van de pesterijen. Tenentrappers en mijn naam vervuilen. Kon hier weinig mee en was sowieso al een gevoelig kind.
Veel observeren hoe andere mensen in bepaalde situaties handelen, was erg nieuwschierig naar dingen zoals de natuur, insecten en het gedrag van de mens, de lessen interreseerden me niks.
Het pesten stopte in groep 7, toen ik een keer pissig werd op een kind uit de klas en hem met woorden de grond wist te vegen, dat vonden de pestkopjes wel grappig en van de een op de andere dag ging ik met hun om?
Ook veel teken-requests aannemen, zo vonden de kinders me toch wel handig.

Op naar speciaal onderwijs! VSO in Enschede
Waar was ik terecht gekomen? De domste kinderen in mijn klas en met een busje naar school. vmbo was me aangeraden, was immers meer in mijn hoofd bezig dan in de boeken. Een druk kind die absoluut niet zijn emoties onder de knie had, druk, opvallend, de grapjas, vervelend maar zekers niet dom. Wat ik toen wel dacht.
Later, in de 3e en 4e een kalme jongen die zo nu en dan met verzonnen verhalen de dag vulde en een teachers pet.
Hier begon het schilderen en 3D werken nadat een nieuwe juf me zag tekenen en mij de wereld opende van kunst.
Was populair, maarja het was dan ook een school met 120 kinderen.

niveau 1 opleiding, half jaar
Wou naar een kunst en media opleiding maar werd niet aangenomen nadat ik zei dat ik wel eens bij de psychiater rondliep en van tijd tot tijd erg down was. Dus ik besloot maar een jaar voor mezelf te nemen, hier zette mijn tante een stokje voor. Last minute opleiding wat kon: Niveau 1 opleiding, 1 jaar durende.
Gewoon aanwezig, praten, boeken lezen en nouja prima totdat ik anti depressie pilletjes kreeg, toen was het feest met losgeslagen emoties die totaal een eigen wil hadden gekregen. Kwam niet meer opdagen.

Toch naar de kunst en media opleiding!
Ervan overtuigt dat ik goed in mijn vel zat kwam ik op de Maere. Het ging prima, goede cijfers, altijd aanwezig, een beeetje van de klessebes maar serieus met de opdrachten. Half jaar later kwam ik natuurlijk weer in een down fase, ging helemaal niet meer naar school.

Niks!
Ah, eindelijk alle tijd om mezelf op een rijtje te krijgen. Wat wil ik? Wie ben ik? Nou verdomme daar heb ik nu tijd voor! Niks doen, maanden lang niks doen en alleen zijn met mijn gedachtengang. Operatie erbij en opgegeven voor de vooropleiding op de AKI, meteen verliefd geworden op de lessen.

AKI
Hoe ik nu ben, een sociale jongen met sommige dagen waarop ik een beetje druk kan zijn en graag flauwekul uitkraam maar bloedserieus als het op de opdrachten neerkomt. Serieuser in mijn hoofd dan dat ik doe blijken, zeer leergierig en kan met iedereen van de klas, op 1 persoon na, goed overweg. Help iedereen die erom vraagt.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 17:44
Verwijderd
Ik heb school altijd leuk gevonden en deed goed mijn best, haalde goede cijfers en kreeg nooit straf/kwam nooit te laat. Ik vond het heel gezellig en praatte dan ook vrij veel, maar wist wel wanneer ik mijn mond moest houden en was nooit echt vervelend denk ik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2011, 17:49
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Kleuterschool: ik was eigenlijk net als alle andere kleuters, niet zo bijzonder. Wel kon ik al snel lezen en mijn eigen naam schrijven, wat andere kinderen uit mijn klas niet konden. Trots als een pauw. Ik weet nog dat ik net naar school ging en dat je juffrouw het uitgilde van plezier omdat ik gelijk de schaar en de potloden goed vasthield.

Basisschool: qua lessen ging het prima, op sociaal vlak niet. Ik werd in groep drie al een buitenbeentje en dat ben ik altijd gebleven. Was een goede leerling, werkte altijd hard en haalde vaak een van de hoogste cijfers. In groep 5 overleed er een klasgenootje van me aan leukemie, wat natuurlijk flink kut was, maar gek genoeg functioneerde ik nog prima. Hoe dat kwam, geen idee. In groep 6 was ik vaak afwezig omdat mijn vader in een kliniek zat, maar ook daar had mijn kennis niet onder te leiden. In groep 7 besloot een onaardig meisje me te gaan pesten, omdat ik zo'n beetje het enige buitenbeentje was dat er bestond in de klas. Na veel gedonder met meesters en juffen stopte het. Een paar dagen. En het ging door tot we van school gingen. Voor de Citotest haalde ik 143 punten, waarbij ik een havo-vwoadvies kreeg.

Middelbare school: de eerste klas was fabuleus, was opeens geen buitenbeentje meer. In de tweede klas werd ik weer een buitenbeentje, want altow. Deze klas ging uitermate kut omdat bleek dat ik de havo niet aan kon en mijn mentor vond dat ik moest blijven zitten. Sowieso was mijn mentor een vreselijke vent, hij kwam nooit zijn afspraken na en gaf mij ervan de schuld. Gevolg: hij heeft vreselijk op zijn donder gekregen en ik ging naar het vmbo. De derde klas was een verademing, eindelijk kreeg ik toffe vrienden en ik haalde weer goede cijfers, vaak de hoogste van de klas. De vierde klas was ook tof, ondanks examenstress en alles. Geslaagd met ruime voldoendes. Leraren vonden me altijd aardig, omdat ik ijverig en leergierig was. Ik vroeg hen de oren van het hoofd, vaak tot dankbaarheid van de klas, omdat door mijn vragen de leraar geen les meer gaf.

Gevolg: een opleiding Paraveterinair op MBO niveau 4. Het jaar begon uitermate kut met stomme klasgenoten die me uitjouwden en verachtten. Keihard genegeerd, en ik kan nu met iedereen goed overweg. Tof stel vrienden gemaakt, weliswaar uit andere klassen maar dat deert niet. Nog steeds leergierig en ijverig, iets té volgens sommige docenten, die soms na het inleveren van een verslag: 'tja, je kunt ook overdrijven' mompelen. Ik ben de enige leerling uit mijn klas die maar 2 minuten een coachingsgesprek had, vanwege het feit dat ik geen schoolgerelateerde problemen had. De opleiding bevalt me prima en ik leer met het grootste gemak. Dikke duim .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 21:06
Verwijderd
en waarom reageert de TS zelf niet eigenlijk? Vroeger werd die regel veel strenger gehandhaafd!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 23:53
Verwijderd
Basisschool:

Ik heb vroeg gepiekt. Ik kon lezen voordat ik naar groep 3 ging, waardoor ik me nog weleens verveelde in de klas. In rekenen was ik slecht (wat altijd zo is gebleven)
Ik was met woordjes lezen het beste van de klas. Maar ik was in groep 4 en 5 wel vrij vervelend en druk, waardoor ik nogal vaak naar de gang moest.
Doordat ik heel veel las, en nogal vroegwijs was, was was ik verder dan mijn klasgenootjes en wist ik vrij veel van de wereld en van topografie en aardrijkskunde e.d.
Tot groep 8 behoorde ik tot de slimsten van de klas, zonder er veel voor te hoeven doen. Ik had 547 voor de citotoets. Daar waren de leraren heel verbaasd over, en daar was ík toen weer boos over, omdat ze blijkbaar minder van me hadden verwacht. (En omdat mijn beste vriendin 549 had )

Middelbare school:

De eerste en de tweede van havo/vwo gingen me makkelijk en zonder al te veel te leren af. Dit was ik dan ook niet echt gewend van de basisschool.
Dat ging helaas mis vanaf de derde, omdat je toen wel iets moest leren om goede cijfers te halen. Helaas had ik veel moeite met huiswerk maken, door alle afleiding van tv/internet/muziek maken. Ik ging altijd over. In de vierde ben ik bijna blijven zitten op wiskunde, maar gelukkig ben ik gematst met mijn Praktische Opdracht.
In de 4e en 5e deed ik zo min mogelijk, maar ben ik wel vrij makkelijk geslaagd. Alleen Nederlands en Engels was ik echt goed in, en deed ik mijn best voor. De rest waren 7tjes.

Ik heb een hekel aan leren, en omdat ik in mijn jeugd vrij weinig heb moeten doen is het misgegaan toen ik ging studeren. Moeite met langetermijn-denken, met alle afleidingen en met dingen die ik niet leuk vond.
Daardoor word/ben ik nu een pauper, terwijl ik niet dom ben.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 00:01
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Ik heb een hekel aan leren, en omdat ik in mijn jeugd vrij weinig heb moeten doen is het misgegaan toen ik ging studeren. Moeite met langetermijn-denken, met alle afleidingen en met dingen die ik niet leuk vond.
Daardoor word/ben ik nu een pauper, terwijl ik niet dom ben.
Same here.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 02:51
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Basisschool 1:
Montessori-school in Roffa. Ik had 't er naar m'n zin, kon met iedereen wel goed opschieten en vond het leuk om al m'n opdrachtjes te doen. M'n ouders hadden me al vrij vroeg leren lezen en schrijven en ik was zo'n nerdje die aan m'n vader ging vragen om rekensommen, want dat vond ik leuk, dus school was geen probleem. Ik had al m'n opdrachtjes supersnel af en dan ging ik lezen ofzo (Ik herinner me nog een kinderbijbel met een klein wurmpje dat veranderde in een walvis oid, dat vond ik maar raar).
Anyway, het ging daar allemaal goed en ik was best vrolijk en spontaan enzo. Het mooiste moment was toen ik met de bus naar zwemles ging en alle kiddo's van de lagere klas mij (ja echt alleen MIJ) gedag gingen zwaaien. EGOBOOST!

Basisschool 2:
+/- 8 jaar oud, verhuisd naar een klein rotdorp. Geen montessorischool, dus ik moest ineens netjes stilzitten en precies doen wat de juf zei. Dat vond ik maar niks. (Ze begonnen bijvoorbeeld al met elke les 'vinger-strek oefeningen' voor het schrijven. Ik moest heel hard lachen, maar het bleek serieus te zijn.)
Ik was nog steeds een dork, dus al dat huiswerk was echt easypeasy, maar ik begon wel steeds later en later met huiswerk maken, totdat ik regelmatig de avond van tevoren nog wat in elkaar flanste. (Dat is nooit meer goedgekomen. )
Het grootste verschil met Roffa waren nog wel de andere kinderen. Ik mocht ze niet. Ze vonden mij maar een rare fatty en een pauper, want ik had geen superhippe kleren en geen duur speelgoed. En ik vond Gabber maar teringherrie, dus ik was al gauw een outcast.
Hier ging het dus fout. Ik zag er eigenlijk ook echt niet uit, maar toch. Geen zin meer in school en mensen en toen kwam...

Middelbare school:
Vooral in de brugklas was ik een uberdork. Ik was verlegen en durfde niet zo veel, bang dat mensen me stom zouden vinden.
Ik droeg lelijke legerbroeken, veels te wijde T-shirts en klompschoenen. Tot m'n ouders er een keer genoeg van hadden en een wat strakker T-shirt voor me kochten. Er ging een wereld voor me open. Dat was ook rond de tijd dat m'n veels te lange en veels te dode haar er eindelijk eens afging...

Als ik er nu op terugkijk was ik toen best hip. Al m'n kleren kwamen van de Funkie House, Chill Out, Rodolfo's of H&M. Ik was best alternatief met m'n uberwijdebroeken en strakke surfprint-shirtjes. (De meesten heb ik zelfs nog! Ik kan niks weggooien eh...)
M'n haar was roze, blauw, paars, rood, zwart, of whatever, dus ik viel behoorlijk op. Maar GELUKKIG ben ik in de 3e blijven zitten en zat ik ineens niet meer in een klas met pretentieuze sukk0ls, maar in een klas met hele toffe vriendelijke mensen (waar ik nu nog steeds bevriend mee ben!).

Leren deed ik nog maar weinig. Ik luisterde vooral heel veel muziek (ook in de les) en kwam elke pauze wel terug met een tasje van de FRS. Dus dat deed ik de hele tijd:
Rondhangen met m'n vrienden, drank halen in tussenuren, muziek luisteren, agenda's volplakken met plaatjes en tussen de lessen vooral heel veel klooien.
Maar ik was nooit echt vervelend ofzo. Ik zat gewoon in de les en ik had nooit huiswerk gemaakt en ik gaf nooit het juist antwoord, maar ik verstoorde de boel ook nooit. Ik zat er gewoon een beetje te zitten.
Voor de gezelligheid.

Maar gezelligheid bracht mij geen goede cijfers, dus in de 5e ben ik ermee gekapt en toen ging ik werken.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.

Laatst gewijzigd op 16-01-2011 om 03:11.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 04:29
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Basisschool: ging me makkelijk af. We hadden in de eerste klassen weektaken, een planning met persoonlijke opdrachtjes (sommetjes, begrijpend lezen, e.d.). Ergens halverwege groep 3 kreeg men klassikaal die weektaken, maar omdat ik zo slim leek kreeg ik samen met een andere nerd al iets eerder een weektaak. Wat voelde ik me toen cool en elite!
De rest van de basisschool was gewoon, niet heel bijzonder.

Middelbare school:
- Brugklas (2 jaar) was een absolute kutklas, stond bekend als de lastigste klas van de hele lichting. Veel toekomstige VBO'ers en MAVO'ers (nu gecombineerd tot VMBO). Ik en nog één iemand mochten de VWO-richting op, kun je nagaan.
- 3 HAVO/VWO: Combiklas, leukere leerlingen, voelde me er beter thuis. Qua leren nog steeds niet zo heel moeilijk. Hier werd aan het eind van het jaar ook weer het kaf van het koren gescheiden. Ik was het koren Ik haalde geen extreem hoge cijfers, maar voldoende om VWO te doen.
- 4/5/6 VWO: Nog leukere klas. Aardige mensen (op een paar na). Qua leren ging het de verkeerde kant op. We waren de eerste lichting van de Tweede Fase dus hadden een relatief zware studielast voor mijn gevoel. Ik had notabene profiel N&T, omdat ik dat lekker breed vond. Ik vond het pittig, omdat ik exacte vakken extreem saai vond. Cijfers gingen omlaag (Nederlands en Engels uitgezonderd), en ik begon toetsen te verwaarlozen. Schoolexamencijfers lagen rond de 6, dus ik had minstens 4 à 5 nodig voor mijn eindexamenvakken. Natuurkunde nog nét gehaald, wiskunde en scheikunde niet. Ik moest het jaar overdoen.
- 6VWO revisited: Nieuw jaar, nieuwe kansen. Mocht zelf kiezen wat ik opnieuw wilde doen van de toetsen. Was een relaxed jaar, veel vrijstelling voor wat ik al gedaan had. Had weinig binding met mijn nieuwe klas, maar nog enkele oud-klasgenoten die ook waren blijven zitten waar ik mee omging. Enkele toetscijfers omhoog gehaald. Uiteindelijk met mijn eindexamen voor Wiskunde nog een 1,8(!) gescoord, maar een 3,6 gemiddeld. Scheikunde en Natuurkunde een 6je. Dus ik was geslaagd!

HBO-studie: Begon fanatiek aan mijn nieuwe studie. Leuke medestudenten, had het er wel naar mijn zin. Maar de stof werd me al gauw te technisch. Ik wilde meer grafisch doen maar het werd teveel programmeren en webdesign en databases enzo, dus ik verloor al snel interesse. Op het nippertje mijn propedeuse gehaald, maar door een extra lange minor toch een jaar studievertraging opgelopen. Toch diploma gehaald en nu dus freelance aan het tekenen. Af en toe nog wel spijt dat ik geen kunstacademie oid heb gedaan.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 07:26
Verwijderd
En dan nu een les "ancient history".

kleuterschool (ie. 'onderbouw' basisschool)
Ik was erg verlegen en in mezelf. Verder ging lezen/schrijven me relatief goed af, rekenen wat minder. Snel afgeleid *eigen wereldje*

Groep 3+
Taal ging me erg makkelijk af, ik weet nog dat ik echt een gigantische schijthekel had aan het fenomeen "de letterdoos", ie. je krijgt allemaal kleine fiches met letters erop, de bedoeling is om woorden te maken. Het probleem was dat de woorden verschrikkelijk makkelijk waren EN DAT AL DIE KLOTELETTERS DOOR ELKAAR LAGEN.
/stress /trauma

Daarna groepslezen waarin ik me vaak ergerde aan het tempo van mijn groep. Rekenen ging minder, en ik ging het zelf ook geloven dat ik daar gewoon minder goed in was. Toen kregen we engels en dat was easy.
Opzich lag ik goed in de klas, ondanks dat ik wat 'apart' was was dat niet echt een probleem, mijn klasgenoten (de meesten althans) kenden me immers al 7-8 jaar, dat schept wat tolerantie.

Middelbare school: Wegens concentratieproblemen en 'zwak op het vlak van rekenen' richting MAVO, veel getreiter, toen ik een keer uitgehaald, toen werd het negeren, dat vond ik prima. Ik was heel erg in mezelf, had weinig vrienden en alle vakken op wiskunde na met een voldoende afgerond. (Nederlands, Engels, Wis, Nat, Ges, Bio en Ak)

MBO (orientatiejaar uniformberoepen): Vrij kut, op een paar hele toffe mensen na zat ik toen echt bij een stelletje mongolen in de klas. Spul was te easy.

Fastforward:
Havo, volwassen onderwijs: De mensen leren kennen die ik nu tot mijn beste vrienden reken, goede tijd, ging me enorm makkelijk af, ook wiskunde toen ik me eenmaal door die 'self-fulfilling prophecy' heen had getrapt, Duits was tricky omdat ik feitelijk van nul begon, maar ook dat was in twee jaar van een 2,5 naar een 6,4 gegaan.

HBO:
Toffe mensen ontmoet maar ik kan gewoon totaal niet met de manier van studeren (teveel chaos, te weinig cohesie in vakkenpakket, teveel die combinatie van 'doen' en 'leren', en groepswerk *shudder*), wat des te frustrerender is omdat ik boven het gewenste denkniveau zit, maarja... Competentiegericht leren *headshot*

Ach, ik heb een havo diploma en een MBO diploma, dus ietwat pauperig tov. wat ik zou kunnen, maar werk vinden lukt wel, en wie weet waar ik in rol. Afgezien van de goot, uiteraard :')
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 13:08
Verwijderd
Jullie zijn wel allemaal nerdjes en autistjes hoor <3 xoxo van white trash
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 13:16
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Basissschool was een leuke tijd. Vaste vriendinnegroepje. Met de vakken had ik niet echt moeite. Ik kwam goed mee. En in de pauzes/buiten school altijd vrij veel spelen met vriendinnen. Best jammer, dat ik ze tegenwoordig niet meer spreek. Uit de citoscore hebben ze me toch maar laten gaan voor de havo, wat redelijk goed is uitgepakt.

Middelbare school: daar ben ik de eerste drie jaar best redelijk door heen gevlogen. Al was mijn inzet af en toe bagger. Vaak was een rapport bagger. Dan kreeg ik op mijn kop en waren de onvoldoendes weer weg. Ik heb de eerste twee jaar havo op een vmbo school gedaan. Na een test die iedere leerling moest doen (waar vwo uit kwam..hm), heb ik het afgemaakt op een grotere locatie. Mijn laatste jaar ben ik aardig wat uurtjes niet op school geweest. Middelbare school heb ik 't ook redelijk naar mijn zin gehad, met af en toe een iets minder leuke periode.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 16:42
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
De kleuterklas vond ik vrij leuk en daar had ik wel veel sociale contacten. Gek genoeg veranderde dat vanaf groep 3. Toen ben ik een paar jaar een buitenbeentje geweest en veel gepest. Ook moest je toen resultaten gaan halen en dat vond ik in de eerste instantie eng. Maar toch pakte ik het vrij goed op en werd al snel een van de beste van de klas. Ik was vrij ambitieus, ik wilde mijn werk gewoon goed doen. Ik in groep 5 t/m 8 een heel leuke klas en daar kon ik het met iedereen wel vinden. De hoge cijfers bleven, maar de cito-toets score viel gek genoeg wat lager uit. Dat was het begin van een turbulent schooltraject, omdat bepaalde scholen in de omgeving deze score zwaar lieten meewegen en de twijfel over of het nou vwo of havo moet worden nooit echt weggenomen is.

In de brugklas heb ik het niet leuk gehad. Ik paste niet zo goed in de klas op de een of andere manier. Er kwam opnieuw twijfel of ik nou op de havo of het vwo thuis hoorde. Maar ik wilde nog steeds het beste eruit halen wat erin zat, en ik had er veel voor over. Presteren is belangrijk, werd ons immers wijs gemaakt. Dus kreeg ik de kans om me te bewijzen op het vwo. In de tweede klas ging het op sociaal vlak iets beter, maar in de derde klas bleef ik opnieuw bijna zitten. Toen heb ik een uitgebreide test gekregen om opnieuw te bepalen of ik nou op de havo of op het vwo thuis hoorde. Er kwam toen een duidelijk vwo resultaat. Ook heb ik een aantal tekorten weggewerkt, want ik wilde er geen twijfel over laten bestaan. Zitten blijven leek me een ramp! Zonde van de tijd! In de bovenbouw besteedde ik altijd veel tijd aan leren en huiswerk. Sociale contacten had ik wel, maar veel waren het er niet en veel goede vrienden kende ik ook niet via school. In de vijfde klas bleef ik opnieuw bijna zitten (een paar tekorten, maar niet overdreven veel, vandaar ook die twijfel!), maar ik deed er gewoon weer een schepje bovenop, want ik was nog steeds behoorlijk ambitieus. Opnieuw overgegaan, zonder al te veel discussie, ik heb op het laatste moment een hoop tekorten weggewerkt. Hier haalde ik ook veel voldoening uit. In de zesde zakte ik opnieuw bijna, maar met steunlessen heb ik alsnog het vwo gehaald zonder een enkel tekort op mijn diploma. Hier was ik vrij trots op, aangezien ik jarenlang onvoldoendes haalde voor Duits en Frans en er stond toch een voldoende op mijn eindlijst!

De twijfel of ik nou HBO'er of WO'er was is ook op de universiteit blijven bestaan en betekende direct dat het niet kwam aanwaaien voor mij. Ik ben de uitdaging toch aangegaan met een relatief pittige beta-studie en haalde mijn propedeuse in 1 jaar met relatief weinig inzet. Ik had duidelijk een voorsprong op mijn medestudenten omdat ik er echt wat voor deed en mijn medestudenten dit nog niet zo gewend waren en de stof bij hen duidelijk minder goed bleef hangen. Maar de voorsprong bleef niet. Op een gegeven moment kwam er een moment dat ik tentamens niet meer haalde. Uiteindelijk besloot ik vlak voordat ik mijn bachelortitel haalde dat ik er genoeg van had en niet langer op dit tempo wilde groeien. Alleen bachelor gedaan en sindsdien beschouw ik mezelf meer als HBO'er. Screw de bedrijfstop. Screw het grote geld! Ik had het eindelijk geleerd: een HBO'er is ook iets waard.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 17:20
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Dat jullie je je basisschool zo goed kunnen herinneren. Ik weet er echt heel weinig van. Behalve dat ik er eigenlijk geen moeite voor hoefde te doen, en dat het in groep 8 zo gezellig was dat ik me moeilijk kan voorstellen dat we veel gedaan hebben.

Middelbare school: Onderbouw begon wel leuk, maar ik haalde hoge cijfers dus was een stuud. Ik heb mezelf nooit zo beschouwd, vooral omdat ik net zoveel deed als de rest maar dus gewoon beter scoorde. Wel had ik nogal het gevoel dat ik bepaalde dingen beter niet kon zeggen om niet als apart over te komen. Mijn woordenschat was nogal wat groter dan die van de rest van de klas, en een woord gebruiken dat zij niet kenden betekende meteen dat je een stuud was. Over mijn grootste hobby muziek kon ik moeilijk praten met mensen die allemaal generieke muziek luisterden.. In de onderbouw had ik niet super veel vrienden, maar ik was ook niet eenzaam of zo.
De vierde klas was vervolgens iets beter, ik maakte meer vrienden maar ik zat in een klas met veel jongens die eigenlijk alleen maar zaten te gooien met spullen en elkaar te duwen en te schreeuwen en zo. Niet dat ik dat nooit doe, maar de hele dag is wel irritant.
De vijfde is bijna een opluchting vergeleken met eerdere jaren. Ik kan alles zeggen wat ik wil, ik kan het met iedereen heel goed vinden, ik doe nog steeds niet veel aan school maar haal nog steeds de hoogste cijfers. En er blijken opeens meer mensen mijn muzieksmaak te hebben. Spijbelen doe ik niet aan, ik ben op zich in staat het te doen maar ik heb er nooit zo'n behoefte aan.

In studeren heb ik heel veel zin. Maar waarschijnlijk romantiseer ik het enorm.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-01-2011, 17:39
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
In Nederland ben ik in groep 4 voor het eerst op een "Nederlandse" basisschool terecht gekomen. Daarvoor een paar basisscholen voor buitenlanders. En daarvoor woonde ik nog in Tsjetsjenië. Daar heb ik in groep 1 en een beetje groep 2 gezeten. Maar die groep 1 en 2 waren vergelijkbaar met groep 3 en groep 4 in Nederland. Daar was ik de slimste van de klas en mocht ik de rest van de klas rekensommen gaan uitleggen als de leraar het te druk had.

In Nederland:

Basisschool 1 (groep 4 en 5): Ik was voor het eerst tussen Nederlandse kinderen. Ik kon nog niet zo goed Nederlands, dus veel sociaal contact had ik niet. Ik begreep wel alles en zo dus de leraren lieten me verder met rust.

Basisschool 2 (groep 6, 7 en 8): Een superduper klein basisschooltje (ergen in de jaren zeventig hadden ze de meeste kinderen ooit op de school, ongeveer 72 kinderen). Mijn Nederlands was goed, dus ik kon met iedereen praten en zo. Vrienden maken was geen probleem, en de lesstof nog minder een probleem. Ik had dan ook alles op tijd af en had tijd over. Daardoor ben ik wel steeds vaker in de klas lopen rotzooien, anderen van hun werk houden en zo. Eén dag per week hadden we een andere juf en ik vond het leuk om alles wat zei zij persoonlijk op te vatten en er tegenin te gaan. De 'gewone' meester had op een gegeven moment ook genoeg van mij, maar hij kon niets doen omdat ik de beste leerling van zijn klas was. :') Ik ben volgens mij de beste leerling die die basisschool heeft 'afgeleverd'.

Middelbare school: Ging/gaat ongeveer hetzelfde als op de basisschool.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 17:44
Verwijderd
Mijn basisschooltijd was trouwens soms best moeilijk, omdat mijn school bevolkt werd door racistische families die hun kinderen verboden met allochtone kinderen om te gaan. Met islamitische kinderen spreken was al helemaal not done, dus toen uitlekte dat mijn familie in het buitenland woonde en ook nog eens moslim was, kreeg ik nog meer naar mijn hoofd dan ik al kreeg omdat ik goed op school was. Wat was het fijn toen op de middelbare school bijna iedereen moslims gewoon als medeburgers zag <3
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 17:50
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Mijn basisschooltijd was trouwens soms best moeilijk, omdat mijn school bevolkt werd door racistische families die hun kinderen verboden met allochtone kinderen om te gaan. Met islamitische kinderen spreken was al helemaal not done, dus toen uitlekte dat mijn familie in het buitenland woonde en ook nog eens moslim was, kreeg ik nog meer naar mijn hoofd dan ik al kreeg omdat ik goed op school was. Wat was het fijn toen op de middelbare school bijna iedereen moslims gewoon als medeburgers zag <3
Daar had ik gelukkig minder last van! Mijn ouders gingen sowieso niet zo veel met school om. Nou ja, mijn vader niet. Mijn moeder kwam wel altijd met een hoofddoek opdagen. Maar ze konden racictische gevoelens hebben wat ze wilden, maar als ze die gingen uiten dan viel het zo snel op met maar 40 leerlingen op de hele school. :')

Wat me wel een keertje opviel, en waar ik nog steeds boos om kan worden is toen we op het schoolplein zo'n lieveheersbeestje-tegel (van tegen zinloos geweld of zo) gingen plaatsen. Er zou een journalist met een camera-man komen en twee kinderen mochten de tegel op de grond leggen. Toen zat ik in groep 8. De directrice kwam onze klas binnen en zei "De twee oudste leerlingen mogen de tegel neerleggen". Ik was blij, want ik was de oudste van de klas. Toen ze dat doorhad zei ze snel "Ik bedoel, de twee leerlingen die het langs op deze school zitten mogen de tegel neerleggen". Ik was ontzettend boos, maar ik heb het uiteindelijk maar gelaten voor wat het was.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 20:40
Philosophy
Avatar van Philosophy
Philosophy is offline
Basisschool
Vanaf de eerste dag zat ik er op mijn plaats: veel kinderen om me heen, lekker spelen, knutselen, zingen en verhaaltjes aanhoren. In groep 2 was ik al klaar voor groep 3 en ik vond het maar dom dat mijn klasgenootjes nog geen veters konden strikken :'). Ik kon al een paar simpele woordjes lezen en schrijven en daar beleefde ik veel plezier aan. Groep 3 werd ook heel erg leuk omdat we toen nog beter leerden lezen. Ik ging veel sneller dan mijn klasgenootjes en ergerde mij kapot aan sommige kinderen die heel langzaam lazen. In groep 4 leerden we rekenen en kregen we interessante taal. Maar ook dat had ik snel onder de knie waardoor ik maar plaatjes moest inkleuren om de tijd vol te krijgen. In de pauzes speelden we altijd met alles en iedereen, want we hebben echt tot de laatste dag van groep 8 een ontzettend close klas gehad.
In groep 5 was ik het strontzat dat ik telkens moest knutselen omdat ik mijn werk te snel af had en wilde ik niet meer naar school. Toen is mijn moeder naar school gegaan om ervoor te zorgen dat ik extra werk zou krijgen en daarmee kreeg ik mijn plezier in school weer terug. Alles was interessant en vakanties vond ik veel te lang duren. Zelfs geschiedenis vond ik toen nog enig.
Dat stopte ik groep 6 wel en er zijn toen dingen gebeurd waardoor ik een beetje ben ingestort. In overleg met de directie heb ik veel werk thuis gedaan, maar ik bleef wel heel veel met iedereen afspreken enzo. Dit was wel het jaar waarin we in de klas veel ruzies hadden: we stonden in de ochtendpauze soms letterlijk met twee groepen tegenover elkaar te vechten :'). Maar uiteindelijk sloten we weer vrede en hebben we de leukste dingen beleefd. Het jaar daarop was alles weer goed en mocht ik, nadat ik klaar was met mijn eigen werk, mijn klasgenoten helpen die moeite hadden met rekenen. Dat vond ik super leuk en deed het met veel plezier. Dit jaar is ook echt voorbij gevlogen.
Tot slot groep 8, het jaar waarin mijn ouders gingen scheiden en het thuis niet allemaal verliep zoals de jaren daarvoor. Ik was bang dat ik de CITO zou verknallen (had uiteindelijk een score van 549 :')) en had 2 leraren + een LIO. Eén van die docenten was een walgelijke kutheks en ik vond het vreselijk om les te krijgen van haar. Afscheidskamp van groep 8 was echt héél erg leuk en de avond waarop we afscheid van elkaar moesten nemen was superklote, bijna de hele klas was in tranen.

Middelbare school
Samen met 10 andere klasgenoten zat ik in de eerste klas van havo/vwo. Ik vond het allemaal leuk en interessant, maar totaal niet moeilijk. Ik werd al vrij snel selectief wat betreft het huiswerk maken van bepaalde vakken en geschiedenis en aardrijkskunde vond ik echt vreselijk. De tweede klas was ook leuk: hele leuke klas, veel nieuwe vrienden gemaakt en gewoon geen gekut. Uiteindelijk kwam de beslissing wie naar havo of vwo ging en aangezien mijn gezondheid al niet je van het was, hebben we besloten dat ik naar de havo ging. Dit zorgde ervoor dat we in de 3e klas een compleet nieuwe klas kregen en daar moest ik wel eventjes aan wennen, maar ik vond het nog steeds heel erg leuk. In de 4e klas moesten we een profiel kiezen (ik heb economie & maatschappij gedaan) en ik kwam in een vreselijke rotklas terecht. Het was echt een klas met allemaal restjes en niemand vond elkaar aardig of deed een poging tot aardig doen. Uiteindelijk kreeg ik een klik met twee meisjes waarvan één nog steeds een goede vriendin is. Maar rond december werd ik ziek en kon ik niet meer naar school. Ik lag drie maanden in het ziekenhuis en kon ergens in april/mei pas weer naar school, dus ik was bang dat ik moest blijven zitten. Na keihard werken was ik weer bij en mocht ik zonder onvoldoendes over naar de 5e klas.
Het laatste jaar was weer heel erg leuk. Met veel vakken zat ik bij vrienden wat het allemaal een stuk aangenamer maakte. Dit jaar werd ik wederom ziek en ben ik weer drie maanden afwezig geweest. Hierdoor had ik eigenlijk mijn examens al afgeschreven, want ik had erg veel belangrijke dingen gemist. Toch heb ik met mijn laatste beetje moed mijn best gedaan om het in ieder geval te proberen en met resultaat: ik ben met 1 onvoldoende geslaagd.

Hogeschool
Eén jaartje gevolgd in een aparte klas. Soms waren we close en op andere moment was er niemand meer levend geweest als blikken konden doden. Ik was er in ieder geval niet zo op mijn gemak en ging veel meer met mensen uit andere klassen (van dezelfde opleiding) om. Ik deed veel mee aan werken op open dagen enzo waardoor ik heel veel nieuwe mensen heb leren kennen. Uiteindelijk gestopt met die opleiding. Nu heb ik geen klas meer en mis ik het sociale deel van studeren heel erg.
__________________
Ik maak je dood met een blije mus.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 21:26
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Mijn basisschooltijd was trouwens soms best moeilijk, omdat mijn school bevolkt werd door racistische families die hun kinderen verboden met allochtone kinderen om te gaan. Met islamitische kinderen spreken was al helemaal not done, dus toen uitlekte dat mijn familie in het buitenland woonde en ook nog eens moslim was, kreeg ik nog meer naar mijn hoofd dan ik al kreeg omdat ik goed op school was. Wat was het fijn toen op de middelbare school bijna iedereen moslims gewoon als medeburgers zag <3
Dit lijkt me best bizar. Helemaal omdat ik op mijn eerste basisschool zwaar in de minderheid was als Nederlander. Er waren slechts 3 Nederlandse kinderen in een school met 1500 leerlingen en iedereen ging normaal met elkaar om. Elke week werd er een ander land besproken en met kerst gingen we met z'n allen eten en nam elk kind een gerecht uit zijn/haar land mee.

Maar woonde je soms in een klein dorp?
Toen ik verhuisde kwam ik namelijk ook in een dorp terecht en iedereen was daar wel gemener, vond ik. Ik weet nog wel dat we voor het eerst asielzoekers in de klas kregen. jeeminee, 2 zwarte meisjes! Dat waren ze daar niet gewend hoor!
Bekrompen boerenpummels.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 22:39
Verwijderd
Ik werkte over het algemeen keihard, de eerste drie jaar om naar het vwo te kunnen, in de vierde om op het vwo te kunnen blijven, en in de 5e en 6e had ik het licht gezien ofzo, en maakte ik vooral lol. Ik ging nog steeds wel voor de hoge cijfers, maar hoefde niet meer op m'n tenen te lopen.
Verder was ik een kletskous, maar wel een lievelingetje van de leraren, waardoor ik, toen ik inmiddels niet meer zo braaf was als in het begin, een lief imago had opgebouwd en alles kon maken

Oh ja, en op de basisschool was ik een vrolijk, hardwerkend, maar chaotisch en druk kind. Je kon door het lokaal heen overal plekken zien waar ik geweest was, want ik liet overal m'n troep liggen. Verder ging het wel prima met mij op de basisschool.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 23:18
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik vind het jammer dat ik geen CITO-toets heb gehad, daar deed onze school niet aan
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Maar woonde je soms in een klein dorp?
Toen ik verhuisde kwam ik namelijk ook in een dorp terecht en iedereen was daar wel gemener, vond ik. Ik weet nog wel dat we voor het eerst asielzoekers in de klas kregen. jeeminee, 2 zwarte meisjes! Dat waren ze daar niet gewend hoor!
Bekrompen boerenpummels.
Jemig, dat zal ook wel weer per dorp verschillen hoor... bij ons waren er vroegah ook weinig asielzoekers/allochtonen en ik herinner me nog dat we op een gegeven moment de eerste donkere kinderen op school kregen, twee jongens wiens familie uit Nigeria was gevlucht. Iedereen vond het alleen maar reuzeinteressant dat ze van zo ver weg kwamen en de oudste schoot in een keer door naar de populariteit... (de jongste misschien ook wel, dat weet ik niet - zat niet bij ons in de klas ofzo).
Rotjoch, trouwens, hij heeft ervoor gezorgd dat ik een littekentje in m'n gezicht heb

Verder opvallend dat zoveel mensen zeggen "ik ben niet dom, alleen ongemotiveerd". Dat lijkt me toch zeker ook een vorm van onverstandigheid zo niet domheid..?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 23:47
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Nou ja.. de aanleg is er wel, maar de verstandigheid ontbreekt ja .
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 00:06
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Verder opvallend dat zoveel mensen zeggen "ik ben niet dom, alleen ongemotiveerd". Dat lijkt me toch zeker ook een vorm van onverstandigheid zo niet domheid..?
Ik was ook totaal niet gemotiveerd om te leren wat er van me verwacht werd. Ik las vroeger heel veel, vroeg m'n vader om huiswerk en las 'voor de lol' wetenschappelijke boeken over dinosaurussen, maar toen ik op de middelbare school ineens gedwongen werd om allerlei crap te leren die me geen hol kon boeien, deed ik dat ook niet.
De zin in het lezen en het leren is me ontnomen door leraren die ook totaal ongemotiveerd waren.
Als ik vroeg waarom we een bepaald iets moesten leren (als in: waar kan ik het later voor gebruiken) kreeg ik steevast als antwoord: "Nou eh... Dat moet gewoon, dus doe het nou maar!"
Mijn antwoord daarop: Dikke vinger, ik moet niks.

Ik noem dat niet dom, dat noem ik verveeld.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 00:18
Picidae
Picidae is offline
Gaaf topic leuk die verhalen !

Om te beginnen; ik kwam als 'nieuweling' op een dorpsschool terecht, en we woonden ook nog eens vrij ver van de school vandaan.
Mijn basisschool vond ik niet leuk, ik werd wat gepest en paste gewoonweg slecht bij de groep. De families van die kindertjes woonden altijd al in hetzelfde dorp, en het was best moeilijk daar een beetje tussen te komen. Maar uiteindelijk kom je dan altijd wel uit op een paar mensen waar je nog wel een beetje mee kan opschieten, echt veel deed ik dat niet, in het begin speelde ik vooral veel in de zandbak, zelfs als het vroor; als je de harde laag er af bikt is het prima te doen . Daarna leer je lezen, dat had ik vlug onder de knie en ontplooide me echt tot een boekenwurm, ik heb echt tallloze kinderboeken gelezen toen, de dingen die je er leerde vond ik toen niet moeilijk.
Dan krijg je uiteraard de cito toets, ik had 447(?) geloof ik
De conclusie was de leraren vonden me slordig maar wel slim. Waarschijnlijk havo, maar misschien VWO. De rest van de mensen van de klas, buiten nog een paar meisjes gingen toen naar het vmbo (yes).

En toen nieuwe school, nieuwe kansen.
Daar had ik vrij snel een goede vriend, waar ik veel kattekwaad mee uithaalde. En nog 3 bijbehorende vrienden waarmee we als groepje de eerste 2 jaren school met elkaar optrokken.

We hadden een twee jarige brugklas, en ik was de enige die naar het vwo ging. En toen was ik hen vlug als vrienden kwijt. Qua cijfers ging het aan het begin wel goed, in de tweede klas merkte ik dat een 6 ook genoeg was en er dus meer tijd was voor andere dingen.

De 3de klas was echt een rotjaar, ik had totaal geen vrienden, godzijdank had ik nog iemand om naast te zitten, hij was daar zelf waarschijnlijk ook wel blij mee, maar hij was echt te verschillend om echt een vriend te zijn (Als ik er nu aan terugdenk was hij veel volwassener dan ik). Echt mijn best deed ik niet voor school, ik was vooral met computers, electronica en lego aan het klooien.Aan het einde van de 3de moet je een profiel kiezen en dat was een makkelijke keuze; N&T natuurlijk.

Deze vierde klas was echt één van de leukste klassen waar ik in heb gezeten denk ik, lekker veel mensen om lekker over vliegtuigen en computers te praten . Zo herinner ik het me tenminste, ik schijn me daar niet helemaal naar te hebben gedragen. M'n mentor typeerde me als een einzelganger. Mijn ouders waren na die uitspraak nog heel erg kwaad geworden over mijn sociale contacten, dus dat herinner ik me ook nog, hoe het echt zat weet ik dus niet.
We kregen we thuis ongelimiteerd internet, ik ontdekte de wereld van het online gamen leerde beter programmeren, speelde de hele les met een grafische rekenmachine, en ik bleef dus keihard zitten, oeps .

Het jaar erna kwam ik in een voor goede resultaten veel vruchtbaardere klas terecht, 3 jongens en de rest meisjes. Die klas was verdeeld in allemaal groepjes meisjes, en dus die twee jongens. Ik zat toen wel veel alleen en achterom, en haalde toch weer zonder huiswerk te doen mijn jaar.
De vijfde klas was voor zover ik me kan herinneren (soms) iets harder werken, 1 van die twee jongens deed hetzelfde profiel als ik en ik trok steeds meer met hem op, we zaten elke les naast elkaar, dat was wel gezellig. Maar ook toen was ik wel weer erg lui en kreeg het voor elkaar om "voorwaardelijk" over te gaan, ik moest dus een school - herexamen Duits doen, ik faalde die toets ondanks hulp van de docent toen eigenlijk hard. Hoe de puntentelling op die toets tot stand is gekomen kan geen zuivere koffie zijn geweest.

Het zesde jaar is een jaar van afsluiting, het is de bedoeling dat je daar je leesdossiers even netjes maakt en er dan een mondeling over gaat houden. Ik had het voor elkaar gekregen om; geen enkel boek voor duits te lezen, en 2 boeken voor Nederlands. Oftwel; er klopte geen snars van (veel te weinig), ik had de voorgaande jaren de controles hierop kennelijk efficiënt omzeild. Mijn eerste mondeling was toen voor Duits, en ik heb toen een mondeling gedaan over 4(?) boeken die ik dus eigenlijk helemaal nooit aangeraakt heb, en dat werd beloond met een 8. Nederlands gaf een groter probleem, die leraar vroeg naar mijn verslagen, en die had ik toen niet op tijd gefabriceerd. De docent was toen erg kwaad op ons (een andere jongen flikte hetzelfde). En kwam later met een grote glimlach op ons afgelopen om te vertellen dat ons dit een herkansing ging kosten, en dat we 1 dag hadden om de resterende verslagen te bouwen. Daar was ik toen heel blij mee, een lage prijs voor het niet van het lezen van literatuur en het maken van saaie verslagen. Zesje voor dat mondeling, deze docent had natuurlijk wel door dat ik weinig uitgevoerd had.

In de zesde klas had je natuurlijk ook nog het pws, en dat was super gaaf, zelf een onderwerp kiezen is het beste wat de compunerd kan overkomen. De docent die me begeleide vond het allemaal maar erg moeilijk, en op het verslag wilde hij mij een 7~8 geven afhankelijk van de presentatie. Die presentatie was toen zo goed dat ik een negen in ontvangst kon nemen.

De examens ten slotte brachten natuurlijk stress, iedereen verteld constant hoeveel ze wel niet aan het leren zijn en ondertussen probeer je zelf onder het gamen vooral de berg boeken om en rond je bureau te negeren. Maar uiteindelijk gaf me dat wel een ziekelijke stress waardoor ik tijdens die weken examens amper kon slapen, en een op cafeïne gebaseerde levensstijl had, s'nachts en s'ochtends leerde ik voor de examens, de rest van de dag werd er gegamed en gechat.

Wonder boven wonder haalde ik al mijn examens hoger dan mijn schoolexamens en was dat uiteraard na het nogmaals bedanken van de docent Duits het einde van de middelbare school.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Ik was ook totaal niet gemotiveerd om te leren wat er van me verwacht werd. Ik las vroeger heel veel, vroeg m'n vader om huiswerk en las 'voor de lol' wetenschappelijke boeken over dinosaurussen, maar toen ik op de middelbare school ineens gedwongen werd om allerlei crap te leren die me geen hol kon boeien, deed ik dat ook niet.
De zin in het lezen en het leren is me ontnomen door leraren die ook totaal ongemotiveerd waren.
Als ik vroeg waarom we een bepaald iets moesten leren (als in: waar kan ik het later voor gebruiken) kreeg ik steevast als antwoord: "Nou eh... Dat moet gewoon, dus doe het nou maar!"
Mijn antwoord daarop: Dikke vinger, ik moet niks.

Ik noem dat niet dom, dat noem ik verveeld.
Ik vind het ook dom om verveeld te doen als je er je eigen ruiten mee ingooit. Tenzij je helemaal blij wordt van baantjes waar je geen studie voor nodig hebt, maar ik zag hier dus mensen zeggen dat ze dan wel pauperwerk moesten doen.

Ik was overigens zelf ook ongemotiveerd in de bovenbouw van de middelbare school, hoor. Ik deed wat nodig was, maar voor de meeste vakken niks meer dan dat. Eindigde dus met allemaal zevens, in plaats van de negens waarmee ik begon. Ik vind het achteraf vooral zonde, of nou ja niet zonde, maar tegenwoordig vind ik alles wél weer interessant, jammer dat ik toen zo puberaal dwars was dat ik nu weinig meer weet van natuurkunde en zoveel vergeten ben van de Franse woordjes. Mja, dat was mijn enige echt puberale actie geloof ik - ik schopte geen ruzie met mijn ouders en ik werd geen emo, maar ik vond school gewoon niet boeiend meer.

Ik was altijd wel een sociale leerling, maar wel een beetje raar. Had altijd wel echte vriendinnen dus ik heb me nooit buitengesloten gevoeld ofzo. Werd wel eens gepest, maar heb ook wel eens gepest. Ik was intelligent en goedgebekt, wat naast bedreigend voor sommige klasgenoten en docenten ook gewoon irritant kon zijn Kon betweterig zijn, maar had ook vaak gelijk. Ging op de basisschool een beetje m'n eigen gang maar was wel enorm streberig; samen met een ander meisje wilden we altijd de beste van de klas zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 22:46
Verwijderd
ik had een mooi verhaal getypt, maar mijn ctrl-c faalde.
iets over 98% genegeerd worden, tot het 1'e jaar MBO. origineel autistme, adhd en een naar 'gezin'
het is ook totaal niet léúk om te lezen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 22:51
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Basisgroep 1 (eigenlijk alleen de kleuterklas):
Kan er weinig van herinneren.

Basisgroep 2:
Ik was duidelijk een einzelgänger en om één of andere reden vonden veel leraren en leerlingen me daarom ook raar. Ik werd niet gepest, maar wel vaak genegeerd. Overigens had ik wel wat vriendinnen en werd ook wel uitgenodigd op verjaardagen, maar verder leefde ik erg in mijn eigen wereld. Verder was dol op tekenen en rekenen en in groep 8 nam ik zelfs mij extra rekenboek mee naar huis om extra sommetjes te maken. Taal en begrijpend lezen was echter een ramp bij mij. Achteraf bleek dat ik dyslexie had, maar dat kende die school blijkbaar niet. Hierdoor heb ik een minderwaardigheidscomplex gekregen, omdat ik toch wel regelmatig te horen kreeg hoe dom ik was. In groep 8 kreeg ik toen mavo-advies ook bij de citoscore kwam dat uit. Mijn ouders waren er overigens niet mee eens en vonden dat ik ook naar de havo kon, maar door mijn minderwaardigheidscomplex heb ik alsnog voor de mavo gekozen.

middelbare school:
Ik begon heel ijverig met leren en haalde ook wel goede cijfers. Vooral wiskunde en tekenen waren echt mijn ding. Alleen op een gegeven moment was het niet meer motiverend en ik wist dat ik door mijn problemen met taal nooit naar de havo zou kunnen. Niet dat ik alleen nog maar onvoldoendes haalde, maar ik had gewoon geen zin meer om te leren. Met klasgenoten ging het wel redelijk. In het begin eventjes gepest, maar een aantal klasgenoten stonden achter mij en samen zijn we toen ook naar de rector gegaan. De plager in kwestie heeft toen haar excuus aangeboden en sinds dien ook normaal tegen mij gedaan. In de tweede ging het iets beter en ging ook steeds meer om met leerlingen uit de havo en vwo. Om één of andere reden voelde ik me bij hen altijd beter dan in mijn eigen klas. Ook kon ik met en aantal jongens wel opschieten, vanwege mij interesses in games. Met lessen krijg het het nadeel dat we het vak Duits erbij kregen. Nu was ik in Duits niet eens zo slacht, maar mij Nederlands ging er wel op achteruit. Steeds vaker ging ik in Nederlandse toetsen Duitse woorden gebruiken en de docenten zeiden er ook helemaal niks van. Er werd alleen leuk een rode streep doorheen getrokken. In het derde jaar kreeg ik echt een kutklas en ik was ook blij toen ik naar de vierde kon. Ook omdat ik toen alleen nog maar de vakken had waar ik goed in was. Vooral wiskunde, natuurkunde en scheikunde waren toch wel mijn vakken en had op mijn eindlijst voor de vakken ook een 8 gehaald. Tekenen ging wel goed, maar mijn examen kunstgeschiedenis had ik best wel verkloot. Verder ging ik de vierde steeds meer om met de alto's van de school en heb toen voor het eerst geblowd.

mbo (2 jaar grafisch vormgeven en 3 jaar multimedia vormgeven):
Van de eerste twee jaar weet ik bijna niks, maar daarna ging ik een nieuwe opleiding volgen en had ook gelijk een leuke klas. Wel veel jongens, maar dat vond ik niet zo erg. Ben zelfs nog verkozen tot het leukste meisje van de klas. zach er op dat moment ook wel vrij alternatief uit, maar niet op een lelijke manier. Heb verschillende kapsels gehad en droeg ook vak opvallende kleren. Ook kreeg ik na lange tijd weer echte vrienden. Helaas ben ik in die periode depressief geworden. Eigenlijk zat het wel een tijd erin, maar toen had mijn moeder me meegenomen naar de huisarts. Kreeg AD en moest elke week naar een psycholoog. Helaas was dat tijdens mijn stage, maar mijn begeleider had er wel begrip voor. Ookal was ik depressief, als ik zo terug kijk was het voor mij wel mijn beste periode. Heb veel lol gehad met de klas en een leuke reis gemaakt naar Madrid.

hbo (autonome beeldende kunst):
Ik weet eigenlijk niet wat ik moet neerzetten. Leuke klasgenoten gehad en ben ook op vooruit gegaan qua creativiteit, maar verder is er niet veel bij bijgebleven.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Verhalen & Gedichten Vroeger woont in een hoofd.
Verwijderd
10 21-09-2005 17:17
Verhalen & Gedichten Verloren
I C U
6 05-06-2005 18:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Lifestyle Vroeger
Verwijderd
67 12-06-2003 23:25
Algemene schoolzaken Binnekort hebben we een beoordelingsnamiddag op school
Frida
3 10-05-2002 03:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.