Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2014, 16:50
Qwerty123321
Qwerty123321 is offline
Hallo,

Ik heb 4 jaar lang Gymnasium gedaan. In m'n 4e jaar ben ik echter blijven zitten met 9 (waarvan in totaal 2 voor biologie en scheikunde, die vakken heb ik vanaf volgend jaar niet meer) minpunten. Ik ga van school af en vind dit erg vervelend. Ik weet niet waarvoor ik zal kiezen, voor VWO of voor HAVO. Van m'n mentor heb ik HAVO 4 als advies gekregen, maar ik dacht zelf meer aan VWO 4.

Ik vind het Gymnasium best moeilijk en ben alleen in m'n 1e jaar zonder minpunten overgegaan, in m'n 2e en 3e jaar dus wél met minpunten (volgens mij met 3 minpunten in beide jaren).

Ik hoor van veel mensen dat het VWO niet veel makkelijker is dan het Gymnasium, maar wel heb ik een vriend gehad in de 1e klas op het Gymnasium die bleef zitten met een paar minpunten, waardoor hij van school af moest. Hij ging naar VWO en was in de 2e en 3e klas zonder minpunten overgegaan. Ik denk zelf dat als hij het kan, dat ik 't dan ook kan, omdat hij in de 1e klas op het Gymnasium bleef zitten terwijl ik toen met 6 achten, 2 zevens en 5 zessen op m'n eindrapport over ging. Hierdoor denk ik dat het VWO een stuk makkelijker is dan het Gymnasium, en niet zo'n 'beetje makkelijker' of 'helemaal niet makkelijker' als hoe de meeste mensen denken. Maar misschien heb ik helemaal ongelijk en deed m'n vriend gewoon meer z'n best in de 2e en 3e op VWO vergeleken op het Gymnasium, dat kan natuurlijk ook.

Ik zou graag tips willen van mensen die zowel het Gymnasium als het VWO of anders HAVO hebben gedaan. Wat is het verschil tussen die niveaus en wat zou het beste voor mij zijn?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2014, 16:53
Verwijderd
Kunnen wij natuurlijk niet beantwoorden want we kennen je verder totaal niet. Als je aangeeft dat je gym "best moeilijk" vindt, dan snap ik waar het HAVO-advies vandaan komt. Hoeveel minpunten had je voor Grieks en Latijn?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2014, 16:56
Qwerty123321
Qwerty123321 is offline
Citaat:
Kunnen wij natuurlijk niet beantwoorden want we kennen je verder totaal niet. Als je aangeeft dat je gym "best moeilijk" vindt, dan snap ik waar het HAVO-advies vandaan komt. Hoeveel minpunten had je voor Grieks en Latijn?
In de 4e klas had ik alleen Grieks, Latijn liet ik vallen. Voor Grieks stond ik 1 minpunt. Als we Grieks, scheikunde en biologie niet meetellen omdat ik die vakken vanaf volgend jaar niet meer volg, sta ik dus 6 minpunten.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2014, 21:45
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
VWO en Gymnasium zijn hetzelfde, het enige verschil is dat je op het gymnasium ook grieks en latijn hebt. Als je over meer struikelt dan alleen de klassieke talen, dan snap ik best dat je beter naar de havo kunt gaan. Ik heb gymnasium gedaan (al had ik uiteindelijk geen gymnasiumdiploma omdat ik grieks heb laten vallen) maar vanaf klas 4 zat ik gewoon in een VWO klas, en hadden we dan alleen latijn met ons kleine groepje.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 18-07-2014, 10:36
Dingeman
Dingeman is offline
VWO = gymnasium en atheneum. Ook het VWO is gymnasium.
Je zult bedoelen dat je of naar havo-4, of naar atheneum-4 moet.
Ik ken je niet, maar op basis van je verhaal zou ik havo-4 adviseren.
Het atheneum is niet veel makkelijker dan het gymnasium. Het enige verschil is dat je op het gymnasium Grieks en Latijn hebt, en op het atheneum niet. Verder is het dus gewoon hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2014, 11:18
Verwijderd
Dat is niet helemaal waar, althans in mijn tijd was dat niet helemaal waar. Ik had minder uren in sommige vakken om ruimte te maken voor Grieks en Latijn. Dus van gym terug naar atheneum betekent dat je voor andere vakken wat meer tijd hebt. Zowel in aantal lesuren als qua tijd besteden aan huiswerk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Overgang naar VWO
Stallmp
5 19-04-2015 21:03
Algemene schoolzaken Ik kan geen gymnasium doen
Hoogscoren
35 03-02-2015 10:45
Algemene schoolzaken bestaat havo/vwo
ja-duh
19 16-11-2011 17:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Minister Plasterk wil keuze middelbare school uitstellen
Kitten
78 03-01-2009 01:59
Algemene schoolzaken 5 vwo > havo?
Razormuse
11 24-05-2007 15:03
Algemene schoolzaken Combiklas Havo/Vwo op Vwo niveau?
lohe
39 04-02-2007 18:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12.