Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2002, 20:20
Vinzz
Avatar van Vinzz
Vinzz is offline
hall0w Ik ga na de vakantie beginnen met een (mbo) ICT opleiding (niveau 4) in Ede en ben benieuwd hoe het er eigenlijk aan toe gaat op zo'n school. Omdat ik geslaagd ben voor de havo begin ik in de 2e klas... Nu zou ik graag een paar dingen te weten willen komen:

Hoe lang zijn de lestijden (veel of weinig vrij??)
Bestaat het begrip Huiswerk er??
Wat leer je zoal?
Wat zijn mogelijke vraagstukken tijdens een "les"?
Krijg je (zoals ik ergens heb gehoord) een eigen hardeschijf? (en wat doe je daar dan zoal mee)


Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen..alvast bedankt in iedergeval!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2002, 21:30
rianne_tje
rianne_tje is offline
He! Mijn broer doet ICT lyceum in Leiden, en van wat ik zie krijg je best veel middelbare school vakken (nederlands,engels) en voor de rest eerst een hele brede basis op het gebied van computers (programmeertaal, computerbouw, maar ook over wat een schroevendraaier is enzo ) Volgens mij is het best een zware opleiding, maar er zit wel veel praktijk in.... Hoop dat je er wat aan hebt Succes iig.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 20:38
IEMOW-KOR
Avatar van IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Ik heb MBO ICT in Helmond gedaan. Was 4 jarige opleiding.
Kreeg 3 talen(nl,en,du) veel logistiek en bedrijfskunde,netwerkbeheer enzo.
Praktijk dus hardware en software heb ik alleen bij stage gehad. Je hebt ongeveer 28 uur tot 30 uur per week les. En elke dag rond 1,5 uur huiswerk
__________________
Into The Eyes Of The Jackyl I Say Kaa-Boooom
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 09:47
Vinzz
Avatar van Vinzz
Vinzz is offline
hm vreemd had je daar ook gewoon les uren enzo...? want zo werken ze daar niet (meer)....
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Alkahol!K schreef:
hall0w Ik ga na de vakantie beginnen met een (mbo) ICT opleiding (niveau 4) in Ede en ben benieuwd hoe het er eigenlijk aan toe gaat op zo'n school. Omdat ik geslaagd ben voor de havo begin ik in de 2e klas... Nu zou ik graag een paar dingen te weten willen komen:

Hoe lang zijn de lestijden (veel of weinig vrij??)
Bestaat het begrip Huiswerk er??
Wat leer je zoal?
Wat zijn mogelijke vraagstukken tijdens een "les"?
Krijg je (zoals ik ergens heb gehoord) een eigen hardeschijf? (en wat doe je daar dan zoal mee)


Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen..alvast bedankt in iedergeval!
Ik ben net klaar met mijn IT opleiding in Zwolle. Ja, IT, niet ICT

'Wij' zijn één van de laatste van de 'oude garde'; vanaf dit jaar gaat het ICT lyceum van start.
Wat ik heb opgevangen over deze nieuwe opleiding:

Afhankelijk van he niveau waarop je de opleiding doet, krijg je steeds minder praktijk.
Niveau 1 is veel praktijk.
Niveau 2 is minder, etc. Niveau 4 is bijna geen praktijk.

Aangezien je Niveau 4 doet en in het tweede jaar instroomt (ik weet niet of je al logica hebt gehad op de havo) kan dat jaar extreem moeilijk uitpakken voor je. Het is veel theorie. Heel veel theorie.

Ik had maar 2 uur practicum programmeren (PPRG) in de week en 2 uur PNAT (practicum natuurkunde). Natuurkunde kon ook pas practicum zijn in het derde jaar, dat kan ik mij niet meer herinneren
Ik weet niet of je bekende bent met OO-programeren, maar in de nieuwe opleiding krijg je in het eerste jaar gelijk al Delphi (visueel object georienteerd). (wat ik heel jammer vindt).

Gemiddeld had ik dacht ik zo'n 26-28 lesuur per week, waaronder:
ne, en, du, wi, nat, bk, (p)prg, datacommunicatie, bat, itil, SDM/SDW...

Voor huiswerk: Ach, ligt eraan hoe snel je bent met leren . Ik zat zo'n half uurtje per dag erachter. (...) En dat begrip kennen ze daar zeker wel

Wat je leert? Euhm... (ne, en, du niet, wi en na niet meegerekend ): Programmeren, besturingstechniek, logica, datacommunicatie en netwerk/computerbeheer.

Vraagstukken? huh? Die ken ik niet We kregen wel 'cases', met vakken als ITIL en SDM/SDW (een postduivenregistratiesysteem)

In het laatste jaar kregen we een eigen harde schijf. Die moesten we gebruiken voor:
-linux
-novell-server
-winnt 4.0 client
Het vak systeembeheer dus

Deed je een project op school, mocht je dat op je eigen harde schijf doen. Verder mochten we er niks mee. Dat ding bleef op school liggen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 08:29
Vinzz
Avatar van Vinzz
Vinzz is offline
hm okee bedankt voor al die info ... nog meer mensen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.