Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2009, 10:58
Sorry.x
Avatar van Sorry.x
Sorry.x is offline
heeeeee!

heerlijk die vakantie.
maar niet helemaal.
sinds 4 dagen heb ik stekende pijn in mn knie.
(vooral aan de buitenkant van mn linkerknie)
dit heb ik als ik bijvoorbeeld:
opsta vanuit mn stoel,
op mn hurken zit en vervolgens ga staan, (het rare hier is, dat het pas pijn doet als ik sta)
de trap op- of afloop.

ik heb dit wel vaker..
maar de ene keer erger dan de andere.

herkennen jullie je in mijn verhaal?
laat dan alsjeblieft een reactie achter!

liefs,

iris.

Laatst gewijzigd op 31-12-2009 om 17:17. Reden: extra detail
Met citaat reageren
Oud 31-12-2009, 21:59
Verwijderd
Zelf heb ik al jaren last van beide knieën, heb operaties en alles gehad wat niet geholpen heeft. Inmiddels ben ik best radeloos.. Slaap heel erg slecht, zit in rolstoel en school is momenteel ook lastig.

Ben je nog in de groei? Misschien kan het daardoor komen.
Zelf had ik aan het begin ook stekende pijn in mijn knie, vooral bij traplopen en op mn hurken zitten. De pijn kwam bij mij dan als ik bezig was met opstaan. Ze zeiden toen dat het 'retro patellaire chondropathie' was. Wat inhoud dat je kraakbeen korrelig is. Paar weken terug ben ik opnieuw geopereerd, en daar is uitgesloten dat dit niet het geval is. Ik weet wel dat je dan last hebt van stekende pijnen. (Ik ken mensen die dat wel hebben, via forums enzo)
Als de pijn aan blijft houden zal ik even naar de huisarts gaan, die kan het het beste zeggen natuurlijk.

Succes met alles!
Met citaat reageren
Oud 01-01-2010, 18:50
Sorry.x
Avatar van Sorry.x
Sorry.x is offline
Citaat:
Zelf heb ik al jaren last van beide knieën, heb operaties en alles gehad wat niet geholpen heeft. Inmiddels ben ik best radeloos.. Slaap heel erg slecht, zit in rolstoel en school is momenteel ook lastig.

Ben je nog in de groei? Misschien kan het daardoor komen.
Zelf had ik aan het begin ook stekende pijn in mijn knie, vooral bij traplopen en op mn hurken zitten. De pijn kwam bij mij dan als ik bezig was met opstaan. Ze zeiden toen dat het 'retro patellaire chondropathie' was. Wat inhoud dat je kraakbeen korrelig is. Paar weken terug ben ik opnieuw geopereerd, en daar is uitgesloten dat dit niet het geval is. Ik weet wel dat je dan last hebt van stekende pijnen. (Ik ken mensen die dat wel hebben, via forums enzo)
Als de pijn aan blijft houden zal ik even naar de huisarts gaan, die kan het het beste zeggen natuurlijk.

Succes met alles!
Tja, ik ben nog wel een beetje in de groei, ja.
14 jaarr oud, inmiddels 1.83 m lang.
Dus nog maar een beetje.
Maar bedankt voor je tip,
en ik zal zeker langsgaan bij een dokter als de pijn te lang aanhoudt!
Met citaat reageren
Oud 01-01-2010, 18:57
Verwijderd
Ben je in een korte tijd veel gegroeid? Want daar kan het natuurlijk ook door komen.
Bij mij was door het groeien mijn spieren korter geworden. Door rek oefeningen zou je de spieren weer kunnen rekken.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2010, 21:18
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Zit er een litteken op de plek waar je pijn hebt?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2010, 11:00
Sorry.x
Avatar van Sorry.x
Sorry.x is offline
Citaat:
Zit er een litteken op de plek waar je pijn hebt?
Nou, niet precies. Maar net boven mn knie zit een litteken, die ik 2 weken geleden ben opgelopen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2010, 00:38
klaartje22
klaartje22 is offline
hej

ik heb juist hetzelfde.
pijn als je te lang gezeten hebt en dan terug stapt.
Bij het traplopen en bij het hurken of plooien en ontplooien van de knie.
ook heb ik er last van bij het sporten. ik weet niet of dit bij jou ook is.

Ik ben ermee naar een orthopedist geweest en ze hebben een ct scan laten maken (niet prettig door de vloeistof die in je knie word gespoten maar het moet nu eenmaal).
mijn knieschijf draait teveel naar buiten als ik mijn knie plooi vandaar die pijn.
ik neem nu extra vitamines voor extra kraakbeen maar dat helpt niet echt.
ik ben nu 15 en ze vinden me nog te jong voor een operatie dus moet ik er voorlopig mee leren leven.
ik heb het wel opgelopen bij een ski incident 2 jaar geleden en toen ging het over tot ik in de paasvakantie opnieuw ging skien. heb jij ook zo iets voor gehad?

veel beterschap nog met je knie
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 19:30
lllauratjuh
lllauratjuh is offline
hoihoi,
ik heb hier ook al een tijdje last van
eerst zeiden ze tegen me dat het kwam van het vele paardrijden toen zei ik dat ik dat onzin vond dit doe ik al jaren en waarom zou alleen ik hier last van hebben en niet een vriendin waarmee ik bijna altijd rijd
toen hij terug ging zoeken in het systeem zei de arts dat ik in november 2009 en scooter ongeluk had gehad dat klopt en toen was ik ook volop me knie gevallen
toen ik kreeg ik een paar onderzoeken bij de huisarts wat overigens niet erg fijn was toch verwees hij me door voor een mri scan en dan naar de orthopeet
op de mri was niks te zien ...??? toen de afspraaak bij de orthopeet hij gaf me een hand en zei u mag weer gaan u mag een foto maken en dan weer terug komen
dus ik weer eeen foto laten maken al met al 1 uur wachten tot ik weer bij de orthopeet kon
jajajaj op de foto is ook niks te zien nou dan ga ik er even naar kijken je mag even gaan liggen nou dat was maar goed ook dat ik lag hij ging er niet erg zachtjes mee om en dan nog vragen of het zeer doet ik lag zowat tegen het plafond aan van de pijn hij draait zich om en komt terug met een spuit dus ik vroeg wat is dat en waarom ..
hij zegt dit kan wel even zeer doen zo maar dit is een ontstekingsremmer dus waarop ik zei ik ben niet zon held met spuiten en kreeg als antwoord ja niemand komt toch voor de lol een spuit halen en hij steekt hem er zo in
dat deed zooooon zeer
ja je mag je weer aankleden zo voelt het al beter waarop ik zei nou dat werkt niet meteen
je mag over 3 maanden weer terug komen en tot dan in iedergeval fysiotherapie
dat heb ik nou 1 x in de week en dan masseert hij me knie en dan met stroom apparaat er op wat ook geen lol is maar tot nu toe vermindert het elke keer iets maar is nog steeds niet weg
en door die spuit heb ik alleen maar meer pijn gekregen grrrr artsen denken soms dat ze alles weten
hoop dat ik er snel vanaf ben

groetjes laura
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten een kort Fragement
tmR-
17 04-03-2005 14:40
Verhalen & Gedichten [ verhaal ]
-Melody-
290 15-08-2004 14:54
Verhalen & Gedichten Wilt u dit even keuren
lestat080
14 29-03-2004 21:30
Verhalen & Gedichten Geef je mening over deze tekst
lestat080
31 29-03-2004 16:23
Lichaam & Gezondheid pijn bij ademhalen
lief mutsje
12 26-05-2003 18:06
ARTistiek Hier het begin van het vervolgverhaal van Anneee!!!!
CodeName Egg
18 07-08-2001 15:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.