Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2016, 16:02
Roflsaurus
Roflsaurus is offline
Hallo allemaal,

Afgelopen jaar heb ik in 5vwo aardrijkskunde gekozen in plaats van een moderne taal, omdat mensen met een natuur profiel dit mogen op onze school. Afgelopen week stonden de nieuwe roosters al online, en tot mijn verbazing heb ik nu geen aardrijkskunde meer. Dit zou op zich geen probleem zijn, aangezien aardrijkskunde nergens een eis is voor een opleiding, maar toch kwam ik op twee vragen die de school niet kan beantwoorden omdat het vakantie is:

1. Is er een aantal uren dat ik moet maken op het vwo? Ik mis nu één volledig vak, wat dus betekend dat ik veel minder uren maak dan de rest van de leerlingen in mijn klas.
2. Ik heb mijn profielwerkstuk met het vak aardrijkskunde. Is het overal verplicht om een profielwerkstuk met een vak dat je hebt te doen, of kan ik gewoon mijn profielwerkstuk doen met het vak aardrijkskunde terwijl ik geen aardrijkskunde heb? (Verschilt dit per school of is dit een regel voor het profielwerkstuk)

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden, aangezien ik nu best bang ben dat ik op het laatste moment moet veranderen van onderwerp en vak met het profielwerkstuk.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2016, 16:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Neem contact op met je school!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 16:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan je het vak misschien met zelfstudie en privebijles van de docent volgen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 16:23
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ik neem aan dat dit een foutje van de roostermaker is en dat aardrijkskunde later alsnog aan je rooster zal worden toegevoegd. Een andere mogelijkheid is dat aardrijkskunde praktisch gezien niet meer voor jou was in te roosteren en dat je aardrijkskunde (deels) "op eigen kracht"/zonder lessen zult moeten doen. Alleen je school kan dit natuurlijk met zekerheid zeggen. Kun je niet iemand een e-mail sturen? Lang niet iedereen is op vakantie.

Om nog even in te gaan op je vragen:
1. Er is geen minimum aantal uren om een diploma te kunnen krijgen, wel een minimum aantal vakken (met nog wat aanvullende eisen). Als aardrijkskunde je tweede moderne vreemde taal vervangt kun je geen diploma krijgen zonder examen te doen in aardrijkskunde.
2. Het profielwerkstuk moet betrekking hebben op (minimaal) 1 vak waarin je eindexamen doet.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 16:41
Roflsaurus
Roflsaurus is offline
Citaat:
Neem contact op met je school!
Ik heb op dit moment mijn decaan (met hem heb ik alle zaken voor het vervangen van Frans voor Aardrijkskunde gedaan), de roostermakers, mijn jaarcoördinator en afdelingsleider gemaild, maar ik kreeg van allen een automatisch bericht terug dat zij pas de 22ste (wanneer school weer begint) kunnen/zullen reageren.

Citaat:
Kan je het vak misschien met zelfstudie en privebijles van de docent volgen?
Ik hoop dat, als het geen foutje is in het maken van de roosters, ik dit mag doen. Ik ben in mijn ogen goed genoeg voor het vak, en ik heb in 5vwo ook alles met zelfstudie moeten doen omdat het toen ook al niet volledig in mijn rooster pastte.

Citaat:
Ik neem aan dat dit een foutje van de roostermaker is en dat aardrijkskunde later alsnog aan je rooster zal worden toegevoegd. Een andere mogelijkheid is dat aardrijkskunde praktisch gezien niet meer voor jou was in te roosteren en dat je aardrijkskunde (deels) "op eigen kracht"/zonder lessen zult moeten doen. Alleen je school kan dit natuurlijk met zekerheid zeggen. Kun je niet iemand een e-mail sturen? Lang niet iedereen is op vakantie.

Om nog even in te gaan op je vragen:
1. Er is geen minimum aantal uren om een diploma te kunnen krijgen, wel een minimum aantal vakken (met nog wat aanvullende eisen). Als aardrijkskunde je tweede moderne vreemde taal vervangt kun je geen diploma krijgen zonder examen te doen in aardrijkskunde.
2. Het profielwerkstuk moet betrekking hebben op (minimaal) 1 vak waarin je eindexamen doet.
Ik heb al aan klasgenoten die aardrijkskunde hebben gevraagd op welke uren zij aardrijkskunde hadden, aangezien het bij hun wel in het rooster stond. Zij gaven mij uren waarop ik al andere vakken heb staan (Nederlands, Biologie en NLT). Ik denk dat het vak inderdaad niet in te roosteren was, ik ben namelijk één van de enigen met dit vreemde pakket (er zijn wel mensen die ook NG hebben met NLT en Ak, maar dan ook een taal erbij). Ik heb al een aantal mensen een mail gestuurd, maar ik denk dat de meesten hun mail pas zullen bekijken wanneer het tegen het einde van de vakantie aan zit.


Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal ook vragen aan mijn jaarcoördinator of misschien een overplaatsing van klas een idee is.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 16:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien reageert je mentor wel of weet je nog niet wie dat is volgend jaar?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 17:25
Roflsaurus
Roflsaurus is offline
Citaat:
Misschien reageert je mentor wel of weet je nog niet wie dat is volgend jaar?
Goed idee! Ga het gelijk doen!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2016, 13:55
Daantjee_
Daantjee_ is offline
Is waarschijnlijk inderdaad een foutje van de roostermaker. Mijn zus had ook eens per ongeluk Duits niet op haar rooster, maar zij heeft er niks aan gedaan
Niemand heeft er ooit iets van gezegd, dus ik denk wel dat je zelf actie moet ondernemen. Waarom zou je dat vak helemaal zelfstandig doen als je recht hebt op de lessen? Gewoon even vragen op school dus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Profielwerkstuk!
Imn
13 15-04-2012 20:27
Algemene schoolzaken Luzac College
Jolla
44 14-06-2004 23:55
Psychologie Chronische of langdurige ziektebeelden en school/ziekte-verzuim
Dreamerfly
14 17-04-2004 09:58
Liefde & Relatie dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie
Lady_L
55 29-10-2003 19:08
Algemene schoolzaken De maatschappijprofielen zijn veel simpeler, iedereen kan dat en het stelt niks voor.
alpha
92 29-01-2003 20:18
Algemene schoolzaken Geheel Nieuw Onderwijs Systeem
Steve Le Irwkin
23 28-06-2002 17:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.