Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2009, 19:25
Chineez
Chineez is offline
Goed, dus ik volg een BOL opleiding op het mbo. Daar moet ik in 2 jaar tijd 80 dagen stage lopen (2x in de week). Nu heb ik vorig jaar al stage gelopen bij een bedrijf. Dus dat zou betekenen dat ik dan op de helft zit. Ik zit nu in het 2e jaar en loop sinds september stage bij een ander bedrijf. Voordat ik daar had gesolliciteerd had mijn mentor zomaar een datum geprikt tot mijn stage zou eindigen. En dat was tot half juni! Toen ik dat hoorde vond ik het al zo gek.

Vandaag had ik op mijn stage een tussentijdsbeoordelings gesprek. Ik kon gelijk mijn ondertekende praktijk overeenkomst geven aan hem.

Maar na het gesprek in de pauze had ik uitgerekend dat ik vorig jaar 44 stage dagen had gelopen. Dus als ik er nu nog 36 dagen erbij plak zou ik in Januari klaar zijn. Dat scheelt mij ruim 5 maanden.

Ik weet dati k wel ERGGG laat ben met het initatief nemen maar het was me pas vorige week opgevallen toen ik hoorde van andere klasgenoten dat die al bijna klaar zijn met hun stage.

Nu is de vraag; Wat kan ik nu doen?
Ik kan het morgen op school wel tegen mijn mentor zeggen. Maar het contract is al ondertekend. Mag hij dan ook niet akkoord met me zijn? Want hij is wel iemand die je zo naait.

Ik heb het ook met meteen met mijn stage begeleider er over gehad. En wat hem betreft hoef ik niet langer dan januari.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2009, 08:15
Verwijderd
Ik zou het sowieso tegen je mentor zeggen. Goede kans dat hij er gewoon niet bij stil heeft gestaan dat je al 44 dagen had gehad. Niet de mentor ergens de schuld van geven, maar gewoon uitleggen:
- dat er een misverstand is geweest, en dat er bij het plannen van je stage geen rekening mee is gehouden dat je nog maar 36 dagen hoefde, en dat je nu graag met hem wil bespreken hoe je dat op kan lossen
- en dat het voorstel van je stagebegeleider en jou was (noem die stagebegeleider erbij! die heeft invloed) dat je gewoon tot en met ... januari stage loopt, omdat je dan je 80 dagen vol hebt.

Als je mentor moeilijk gaat doen, rustig zeggen dat je het niet met hem eens bent en uitleggen dat je het idee had dat het gebruikelijk is bij jouw opleiding dat je niet meer dan die 80 dagen hoeft te doen, en dat dat ook zo is bij al je klasgenoten. Is er ergens statuut met een ovedrzicht van waar je aan voldaan moet hebben om je opleiding te halen? Zoek het dan ook daarin op, zodat je het hem kunt aanwijzen.
Als hij dan nog moeilijk gaat doen, vertellen dat je er nog op terug komt en je stagebegeleider om tips vragen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Stage curacao
kusj
9 25-06-2007 15:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.