Oud 24-02-2005, 15:13
Keesj
Keesj is offline
hoi...

Ik wil beginnen met sit-ups en opdrukken. Waarom? Omdat het goed voor je is, en er wat spiertjes gekweekt moeten worden .
Maar ik vroeg me af, hoe moet je dat 'plannen'. Er wordt vaak gezegd dat je een dag rust moet nemen na trainen, maar wat is het beste om snel/veel resultaat te boeken?

Bijv. optie 1:
Ma: sit-ups + opdrukken
Di: rust
Wo: sit-ups + opdrukken

of

Bijv. optie 2:
Ma: sit-ups
Di: opdrukken
Wo: sit-ups --- etc.

Het beste is ook per dag in setjes van bijv. 3 x 20 met (korte) pauzes?

of nog anders?
Adviezen? Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2005, 15:17
00RedBaron
Avatar van 00RedBaron
00RedBaron is offline
Je kan het rustig meerdere malen per dag doen. Het is beter om 2 keer per dag een setje te doen, dan in 1 keer een grote. Dus het is beter om s'morgens 2x 25 te doen, en s'avonds 4x 25 dan dat je binnen vijf minuten er tweehonderd wil doen.
__________________
I'm an offer you can't refuse
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 15:53
bench140
Avatar van bench140
bench140 is offline
Als je wat 'spiertjes' erbij wilt zal je toch echt naar de sportschool moeten, of zelf spullen in huis halen. En een wasbordje krijg je niet door situps.
trainse
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 16:19
Keesj
Keesj is offline
Citaat:
00RedBaron schreef op 24-02-2005 @ 16:17 :
Je kan het rustig meerdere malen per dag doen. Het is beter om 2 keer per dag een setje te doen, dan in 1 keer een grote. Dus het is beter om s'morgens 2x 25 te doen, en s'avonds 4x 25 dan dat je binnen vijf minuten er tweehonderd wil doen.
maar het ging er vooral om, of het beter is om de ene dag op te drukken en de andere dag sit-ups te doen, óf elke dag opdrukken én sit-ups.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 12:52
Keesj
Keesj is offline
Citaat:
Keesj schreef op 24-02-2005 @ 16:13 :
Bijv. optie 1:
Ma: sit-ups + opdrukken
Di: rust
Wo: sit-ups + opdrukken
Dus optie 1 is het beste? Of is het nog beter om elke dag sit-ups te doen én op te drukken?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 13:23
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Dat ligt er den ik aan hoe zwaar je het voor jezelf maakt. Als je je helemaal kapot traint is een rustperiode van een of meer dagen wel belangrijk, je spieren moeten de kans krijgen te herstellen.

Maar als je gewoon elke dag een paar setjes doet, dus niet zo heel inspannend, kun je gewoon elke dag trainen.

(maar ik heb er ook niet echt veel verstand van)
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 22:39
Keesj
Keesj is offline
nog mensen andere tips?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 22:46
Fatality
Fatality is offline
Je kunt het wel elke dag doen, dat kan altijd met je buikspieren en ook met je kuitspieren. Maar je kweekt er imho niet heelveel spieren mee of je moet ECHT fanatiek beziggaan. Daarnaast verbrand je het vet dat je buikspieren aan t zicht onttrekt er ook niet mee
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 23:17
faan
Avatar van faan
faan is offline
Citaat:
Je kunt het wel elke dag doen, dat kan altijd met je buikspieren en ook met je kuitspieren. Maar je kweekt er imho niet heelveel spieren mee of je moet ECHT fanatiek beziggaan. Daarnaast verbrand je het vet dat je buikspieren aan t zicht onttrekt er ook niet mee
Citaat:
Als je wat 'spiertjes' erbij wilt zal je toch echt naar de sportschool moeten, of zelf spullen in huis halen. En een wasbordje krijg je niet door situps.
UHm... het heeft nog steeds wel zin om het te doen of niet?
Anders ben ik vaak voor niks bezig...
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 10:04
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Ik hoorde ooit op MTV dat Usher zijn buikspieren onderhield door elke dag een paarduizend sit-ups te doen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 11:51
Gilbert
Avatar van Gilbert
Gilbert is offline
Citaat:
faen schreef op 26-02-2005 @ 00:17 :
UHm... het heeft nog steeds wel zin om het te doen of niet?
Anders ben ik vaak voor niks bezig...
idd.. het zal toch wel een beetje werken, want er zijn genoeg mensen die het doen
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 22:48
Verwijderd
Met opdrukken krijg je spieruithoudingsvermogen als je meer dan 20 herhalingen maakt.

Wil je massa en kracht, dan zou je het beste jezelf langzaam moeten laten zakken en om je snelheid niet te verliezen, snel weer uitstoten en dan tussen 8 en 15 herhalingen. Is het te makkelijk, dan laat je iemand een gewicht of wat zwaar is op je rug leggen voor tegen gewicht.

Je hebt er niks aan als je op een gegeven moment 1 setje van 100 keer kan.

Opdrukken is wel heel goed voor de stabilisatie van de onderliggende spieren . En je kan veel varieren van de stand van je voeten,handen,hoogteverschil, etc.

3 a 4 setjes van 8 tot 15 herhalingen om de dag is voldoende voor kracht/massa, meer dan 20 is spieruithoudingsvermogen..wat je zelf wilt bereiken is jouw keus.

Sit ups daarentegen kan je meer varieren. Maar om het zogenaamde wasbordje te creeren heb je niet genoeg aan sit ups. vetverbranding en op je voeding letten is net zo belangrijk..eigenlijk veel belangrijker.

Maar je kan eerst beginnen met 3x 25, voeten op de grond, vingertoppen bij je slaap, ellebogen staan naar buiten en je komt met je schouders van de grond en kijkt gecontroleerd naar 1 punt op het plafond of waar dan ook. Je kan genoeg varieren zoals je op deze site ziet:

http://www.myfit.ca/exercisedatabase...xercises&ID=29

druk op vorige voor meerdere oefeningen.

Suc6!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 00:05
Keesj
Keesj is offline
@ MegaManX: heel erg bedankt!

Maar wat moet ik precies verstaan onder spieruithoudingsvermogen?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 08:50
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
betere doorbloeding.. betere conditie, niet echt zichtbare toename.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 09:04
Verwijderd
Citaat:
Keesj schreef op 27-02-2005 @ 01:05 :
@ MegaManX: heel erg bedankt!

Maar wat moet ik precies verstaan onder spieruithoudingsvermogen?
Dat je een bepaalde beweging meerdere keren kan uitvoeren. Je spieren beginnen niet snel te verzuren.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 09:08
Sasjeliefff
Avatar van Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
optie 1 is het best. Je kunt het best je spiergroepen verdelen. dus eerst alleen bovenlichaam en daarna alleen onderlichaam, maar voor jouw geval dus alleen bovenlichaam. Die kun je ook weer verdelen in spiergroepen maar das alleen belangrijk als je aan topsport doet

Herhalingen naar mijn mening tot 20x, als je meer dan 30x makkelijk aankunt moet je je oefeningen zwaarder maken
__________________
Zo niet, dan toch!!!! | Truth is beautiful, without doubt. So are lies.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 15:11
Keesj
Keesj is offline
Als ik situps doe, op de manier van MegaManX, dan krijg ik last van m'n keel, daar komt dan 'druk' op te staan ofzo. Dit hoort toch niet?
Zeg maar de plekken naast je adamsappel.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 16:16
FDL
FDL is offline
Spiergroepen verdelen en genoeg rust geven. Rust is 1 vd belangrijkste factoren bij trainen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-03-2005, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Keesj schreef op 01-03-2005 @ 16:11 :
Als ik situps doe, op de manier van MegaManX, dan krijg ik last van m'n keel, daar komt dan 'druk' op te staan ofzo. Dit hoort toch niet?
Zeg maar de plekken naast je adamsappel.
Mensen hebben vaak de neiging om aan zijn/haar nek te trekken bij een normale sit-up. Het is de juiste houding om je vingertoppen bij de slaap te houden. Je moet je hoofd ook niet optillen, je tilt je schouders van de grond. Als er teveel druk op je nek komt te staan dan is een handdoek een optie. Even een rol van maken en achter je hoofd leggen en aan de uiteinden vasthouden met je handen. Anders een abroller. Vele sportscholen hebben dat apparaat en is een goed alternatief om je nek te ondersteunen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 07:41
Sasjeliefff
Avatar van Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
FDL schreef op 01-03-2005 @ 17:16 :
Spiergroepen verdelen en genoeg rust geven. Rust is 1 vd belangrijkste factoren bij trainen
je hebt maar 1 dag per week echt rust nodig....zelfs dan ga ik nog zwemmen

een goede oefening voor situps isssss: ga op de grond liggen met je voeten op de grond gezet.
kruis je armen achter je hoofd, zodat beide handen een schouder aanraken, til daarna je benen op.
Elke keer dat je je situp doet, kun je niet TREKKEN, want je hebt niets waarmee je je nek en hoofd omhoog kunt trekken, dus gebruik je sowieso je bovenbuik-spieren en om de oefening zwaarder te maken, 'duw' je als het ware je benen naar je borst toe in ongeveer een hoek van 90 graadjes, zodat je ook je onderbuik-spiertjes traint

ik hoop dat het duidelijk is zo, anders moet ik het effe filmen
__________________
Zo niet, dan toch!!!! | Truth is beautiful, without doubt. So are lies.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 10:31
wtver
Avatar van wtver
wtver is offline
wrm zou je niet gewoon doen zoveel je nodig lijkt Je hoeft echt geen planning te maken ofso .. of je doet et elke dag of een paar keer in de week ..
denk er niet te moeilijk over wahaha btje lijpe vraag Dont u think?
__________________
You Look Beautiful, As usualy..(A)
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 11:35
Sasjeliefff
Avatar van Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
sommige mensen beginnen meteen in de rondte te trainen en krijgen daardoor blessures, soms voel je niet meteen aan dat je na een bepaalde tijd te veel getraind hebt. En das niet goed voor je
__________________
Zo niet, dan toch!!!! | Truth is beautiful, without doubt. So are lies.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 15:24
Keesj
Keesj is offline
Citaat:
wtver schreef op 03-03-2005 @ 11:31 :
wrm zou je niet gewoon doen zoveel je nodig lijkt Je hoeft echt geen planning te maken ofso .. of je doet et elke dag of een paar keer in de week ..
denk er niet te moeilijk over wahaha btje lijpe vraag Dont u think?
en ik heb wel eens gehoord dat het beter is om het omstebeurt te doen. De ene dag buikspieren, andere dag armen. Vandaar.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 22:26
Marloeske
Avatar van Marloeske
Marloeske is offline
Nou heb ik een vraag:
Welke buikspieroefeningen zijn precies goed voor de onderbuikspieren?
Wanneer ik situps o.i.d. doe voel ik meestal alleen mn bovenbuikspieren...
__________________
nee
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 23:34
bench140
Avatar van bench140
bench140 is offline
sjonge jonge, constant vragen over de onderste buikspieren.
Val af dan zie je ze, je krijgt echt geen mooie buik van de zomer als je niet afvalt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2005, 10:32
Verwijderd
op je rug gaan liggen..handen naast je en jeh anden op de vloer drukken... benen opkrullen..duw jezelf nu zeg maar naar achteren zodat je knieen richting je gezicht gaan en je billen en onderrug van de grond komen..ga terug met je benen totdat de bovenbenen loodrecht met de grond zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 10:40
sinaasappeltje>
Avatar van sinaasappeltje>
sinaasappeltje> is offline
elke minuut dat je tijd hebt je helemaal dood sit uppen en opdrukken tot je er bij neervalt en de verzuring toeslaat
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 11:01
Marloeske
Avatar van Marloeske
Marloeske is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 05-03-2005 @ 11:32 :
op je rug gaan liggen..handen naast je en jeh anden op de vloer drukken... benen opkrullen..duw jezelf nu zeg maar naar achteren zodat je knieen richting je gezicht gaan en je billen en onderrug van de grond komen..ga terug met je benen totdat de bovenbenen loodrecht met de grond zijn.
Ja dat had ik al ooit eerder gehoord Maarrr..
als ik dat doe voel ik de spieren aan de achterkant van mijn bovenbenen, en dat is niet echt de bedoeling geloof ik
__________________
nee
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Marloeske schreef op 05-03-2005 @ 12:01 :
Ja dat had ik al ooit eerder gehoord Maarrr..
als ik dat doe voel ik de spieren aan de achterkant van mijn bovenbenen, en dat is niet echt de bedoeling geloof ik
de hamstrings? dan zal t wel stijfheid zijn

de beweging is aan de voorkant je zou t minst bij t punt voelen waar je boven been buigt.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 21:41
Marloeske
Avatar van Marloeske
Marloeske is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 05-03-2005 @ 21:47 :
de hamstrings? dan zal t wel stijfheid zijn

de beweging is aan de voorkant je zou t minst bij t punt voelen waar je boven been buigt.
Hmmz vaag, mn hamstrings idd..
ik til gewoon met mn bovenbenen ipv mn buik... maar wat doe ik dan verkeerd? ik doe toch echt wat MegaManX zegt..
__________________
nee
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 15:24
bench140
Avatar van bench140
bench140 is offline
Citaat:
Marloeske schreef op 06-03-2005 @ 22:41 :
Hmmz vaag, mn hamstrings idd..
ik til gewoon met mn bovenbenen ipv mn buik... maar wat doe ik dan verkeerd? ik doe toch echt wat MegaManX zegt..
Misschien is megamanx wel niet zo'n megaman als hij zegt en weet hij zelf ook niet alles. Nee.. ik lul maar wat ik ga hoooi
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 16:28
Verwijderd
Citaat:
bench140 schreef op 07-03-2005 @ 16:24 :
Misschien is megamanx wel niet zo'n megaman als hij zegt en weet hij zelf ook niet alles. Nee.. ik lul maar wat ik ga hoooi



Marloeske:

http://www.myfit.ca/exercisedatabase...e=pilates&ID=5

Het lijkt op deze oefening, alleen je hebt je onderbenen gebogen. Je voeten zijn bijna tegen je billen.

Voor andere oefeningen: http://www.myfit.ca/exercisedatabase...cle=abdominals
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 10:43
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
wtver schreef op 03-03-2005 @ 11:31 :
wrm zou je niet gewoon doen zoveel je nodig lijkt Je hoeft echt geen planning te maken ofso .. of je doet et elke dag of een paar keer in de week ..
denk er niet te moeilijk over wahaha btje lijpe vraag Dont u think?
Retard.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 13:50
bench140
Avatar van bench140
bench140 is offline
Voor oefeningen waar je echt breedte van krijgt raad ik je toch de T-row of de bent over rows aan:





Voor borst zou ik er dan nog dippen bij doen. En armen de basis oefeningen, dan ben jij deze zomer helemaal 't mannetje.

Laatst gewijzigd op 08-03-2005 om 15:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid spieren kweken
ryan appel
42 01-03-2022 17:59
Vrije tijd Opdrukken
Verwijderd
11 06-08-2010 20:59
Lichaam & Gezondheid Thuis trainen
DSaj
16 18-12-2005 15:22
Lichaam & Gezondheid conditie
vosje16
11 21-08-2005 18:18
Lichaam & Gezondheid Help eens !
BustedEngine
13 12-07-2004 10:22
Lichaam & Gezondheid Opdrukken
Martijngr
16 23-04-2004 11:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.