Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2012, 22:04
donkokkelink
donkokkelink is offline
Ik heb een vraag ik zit nu op de havo 4 en ik zie het niet meer zo zitten overdoen is geen optie.
Dus zou het slim kunnen zijn om iets anders te doen dit was mijn toekomstige plan hoe vinden jullie het?
Middenkaderopleiding Bouwkunde 4 jaar-->Bouwkunde hbo 1e jaar propedeuse naar universiteit 1e jaar bouwkunde(3jaar) zouu dit slim kunnen zijn?
graag je mening en eventuele ervaring zou fijn zijn:$
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2012, 22:21
Verwijderd
Nee, dat zou niet slim zijn. Met de huidige plannen van het kabinet zou het ontzettend duur worden. Bovendien is het, als je naar de universiteit wil, sowieso beter om naar het vwo te gaan imo.

Ook is het zo dat bouwkunde een numerus fixus heeft (in ieder geval in Delft). Met een HBO Propedeuse kom je sowieso in de laagste groep wat betreft loting, en dat betekent dat je relatief gezien weinig kans hebt om toegelaten te worden. Je moet ook vwo-deelcertificaten hebben gehaald voor een aantal vakken. Oftewel, een stuk meer werk met weinig zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 22:58
donkokkelink
donkokkelink is offline
Maar wat zou ik dan moeten doen?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 23:01
donkokkelink
donkokkelink is offline
ik zal vertelen dat ik de capaciteiten heb, ik heb een iq van 139 en zeer hoog wiskundig inzicht etc. maar het is gewoon ik sta nu op de havo allemaal 5+ 6- en 2 zevens en 1 acht, het is gewoon wiskunde ligt mij niet ik haal alleen onvoldoendes misschien komt dit ook door te weinig doen ook bij ckv loop ik flink achter ik weet gewoon ff niet meer hoe ik de touwtjes aan elkaar moet knopen...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 23:55
Verwijderd
Citaat:
ik zal vertelen dat ik de capaciteiten heb, ik heb een iq van 139 en zeer hoog wiskundig inzicht etc. maar het is gewoon ik sta nu op de havo allemaal 5+ 6- en 2 zevens en 1 acht, het is gewoon wiskunde ligt mij niet ik haal alleen onvoldoendes misschien komt dit ook door te weinig doen ook bij ckv loop ik flink achter ik weet gewoon ff niet meer hoe ik de touwtjes aan elkaar moet knopen...
Wat een bullshit, met een IQ van 139 haal je voor bijna elk vak hele hoge cijfers zonder ook maar iets uit te vreten. En dat op VWO. Misschien dat je een aspect minder goed kan, maar daarom mag je ook een 4 en een 5 staan. Als je zo'n hoog IQ zou hebben zat je nu op VWO met torenhoge cijfers.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 08:04
Verwijderd
Wat je zou moeten doen is even doorbijten en gewoon je havo afmaken en vwo gaan doen. Al dan niet versneld.

Je beweert een heel hoog iq te hebben met hoog wiskundig inzicht, maar daarna zeg je dat wiskunde je niet ligt. Dat spreekt elkaar toch enigzins tegen. Verder, als je zo'n hoog iq hebt dan zou je juist nu kunnen aantonen dat dat zo is en je eens gaan inzetten voor school door hoge cijfers te gaan halen. Gebrek aan motivatie kan heel goed voor lage cijfers zorgen, maar waarom zou je die motivatie ineens wel vinden als je naar het mbo gaat? Geloof me, als je echt zo'n hoog iq hebt als je zelf denkt dan gaat het mbo nog moeilijk worden omdat je het allemaal te makkelijk vind voer je geen flikker meer uit en is het uiteindelijk toch nog lastig.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 19:11
Verwijderd
Alles wat je binnenhebt aan diploma's scheelt zóveel achteraf. Ga gewoon door met school, je bent niet de enige die het niet zo leuk vindt.. Ook op MBO moet je gewoon goed leren en je best doen en aanwezig zijn etc. Hoe verder je komt, hoe meer vrijheid je krijgt. Doorbijten, diploma's binnenhalen en het wordt beter.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 20:55
Vermin
Vermin is offline
Dude, volgens mij doe je echt iets fout. Als je zoveel talent hebt vraag ik me af hoeveel je aan je school zit. En als dat het niet is heb je misschien moeite te concentreren, dat zou ook kunnen. Ik heb op de VWO 11 eindexamens gedaan en gehaald (en ja, normaal kan je maar 10) en van mij zeiden ze ooit dat ik van geluk mocht spreken met vmbo-tl. En zo was er een goede vriend van mij die ook VWO haalde terwijl die op zijn cito hooguit vmbo advies had. Als wij het al kunnen, moet jij het ook kunnen.

Ik ben voor aanpakken, niet luiwamessen, en keiharde bloed, zweet en tranen. En als dat het niet doet, dan meer bloed. En als het dan nog niet lukt, dan misschien een psycholoog of een dokter. Zo veel mogelijk in één keer is de manier. Hoe je dat voor elkaar krijgt moet jij zelf uitzoeken. Als jij naar de universiteit wil moet je nu al keihard knokken, en als 100% niet genoeg is, moet je maar meer geven.

Ik kan best geloven dat je het kan, maar je moet ballen laten zien.

Zelfs Einstein en Mozart moesten hun vak leren voordat ze er goed in waren. Geboren met kennis is niemand (en zelfs muziek bestaat uit een gigantische hoeveelheid uit kennis). Aangeboren wat-dan-ook alleen krijgt je maar zover.

Laatst gewijzigd op 15-04-2012 om 21:05.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 21:02
Verwijderd
Mbo is afschuwelijk als je veel slimmer bent dan gemiddeld. Just saying.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Zelfs Einstein en Mozart moesten hun vak leren voordat ze er goed in waren.
Handige voorbeelden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.