Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2006, 14:39
bon bon block
bon bon block is offline
Teuntje!

Vandaag is het zondag. Zo’n verschrikkelijke zondag. Zo’n “ik-ben-chagrijnig-dus-laat-me-met-rust” zondag. Teuntje is dan ook niet van plan iets zinnigs te gaan doen.

Het feest van gisteravond was geen zak aan, dus had ze maar besloten aan te pappen met meneer Beaujolais Primeur. Helaas klonk, na vier glazen, het Franse accent van monsieur Primeur niet meer zo sexy. Tijd dus om naar huis te gaan.

En nu, rechtop zittend in bed, voelde haar hoofd zwaar aan. Toch besloot ze op te staan ( tja het is één uur in de middag, je moet toch wat ). Al schuifelend loopt ze richting koelkast, waarna ze zich stort op een restje uiensoep.

Als ze de soep op heeft, staat ze op. Haar verstand zegt haar dat ze naar de badkamer moet gaan. Je stinkt, zeggen de hersens. Gelukkig heeft ze van haar moeder geleerd, dat ze naar haar gevoel moet luisteren. Haar hart. En dus besluit ze vandaag lekker niks te doen. Geen douche, geen schone kleding, geen borstel door haar haar, geen tanden poetsen, niks!

Om haar sombere stemming te versterken, zet ze de televisie aan. De film “Babe” is erop. Haar humeur wordt er niet beter van. Ik stink en ik kijk naar een pratend varken...

Dan gaat de bel. Ze sloft naar de deur in haar versleten joggingbroek en veelte grote gebreide trui. Een cadeautje, had oma gezegd.
Met de ranzige make-up resten nog aan haar gezicht klevend ( ze was gisteren iets uitgeschoten met de foundation ), draait ze de sleutel om in het slot.

Stilte.
Kan iemand me helpen? Iemand? Teuntje kijkt recht in het verschrikte gezicht van Jeffrey. Beiden zeggen niks.

Jeffrey, die leuke jongen waar ze afgelopen vrijdag een date mee had. Die ongelofelijke knappe, leuke Jeffrey stond nu voor haar neus.
Zij, naar uien ruikend en met gaten in haar sokken, wilde dat ze niet had open gedaan.

Te laat.
Hij draait zich om en weet niet hoe snel hij de straat uit moet lopen. Vaag hoort ze vanuit de woonkamer de tune van een reclame. How deep is your dip, dip, dip....

Het is vandaag zondag. Zo’n verschrikkelijke zondag.


Het is een simpel geschreven klein stukje. Het heeft als enige doel: vermaken. Ik heb meerdere van dit soort stukjes, omdat ik een "Teuntje" serie maak. Puur voor de lol. Toch wil ik graag commentaar, zodat ik de volgende stukjes kan aanpassen en beter kan maken!
__________________
het streven naar perfectie leidt tot motivatie, ongeacht positief of negatief
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2006, 15:22
Verwijderd
Wel leuk om te lezen, daar blijft het bij.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 15:51
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
Wat je zegt. Inderdaad simpel geschreven,
niet heel bijzonder maar wel grappig om 1 keer te lezen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 17:17
bon bon block
bon bon block is offline
Ja dat gevoel had ik zelf ook,
maar ik weet niet hoe ik het minder "simpel" kan maken.
Uiteraard moet het niet te diepgaand worden, want ik wil het graag luchtig houden.
Maar ik vind het zelf ook jammer dat het zo simpeltjes is geworden, any suggestions?
__________________
het streven naar perfectie leidt tot motivatie, ongeacht positief of negatief
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 19:35
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Als een leuk-om-te-lezen bedoeld stukje, denk ik dat je geslaagd bent. Het is daarentegen totaal niet verrassend, over zo'n situatie is misschien al wel honderdduizend keer geschreven. Misschien kun je proberen een "interessanter" stukje te schrijven, iets met een origineler einde. Dan wordt het waarschijnlijk wel beter, ja. En leuker ook, omdat je dan niet denkt: "Hé, heb ik zoiets niet al minstens drie keer gelezen?" - wat ik dus wel denk, ja.

Verder kun je vermoedelijk ook wel iets doen aan je fouten, waardoor je het niveau ook een beetje op kunt krikken. Na een haakje hoort geen komma, een gedeelte is geschreven in de tegenwoordige tijd en het andere gedeelte in de verleden tijd, enzovoorts. Als je daarnaar kijkt, denk ik dat het sowieso al iets leesbaarder wordt.

Als laatste punt: je stukjes tussen haakjes lijken grappig/ironisch bedoeld te zijn, maar zijn dat absoluut niet. Laat ze dan weg of zo, dit irriteert me nogal.

Oh, trouwens, de herhaling van je beginzin vind ik leuk, vooral omdat ik het er de helft van de tijd mee eens ben.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 09:47
bon bon block
bon bon block is offline
Oke thnx voor de tips!
Het is inderdaad een situatie waarover vaak is geschreven.
Ik zal de tips onthouden en het volgende stukje wordt beter! Dat beloof ik je!
__________________
het streven naar perfectie leidt tot motivatie, ongeacht positief of negatief
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 14:32
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
ja met dat commentaar van Roosje kan je wel wat. Succes met schrijven en ik ben benieuwd naar je volgende stuk(ken)
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 18:50
bon bon block
bon bon block is offline
thnx! en wie weet plaats ik nog wel een keer een nieuw stuk hier
__________________
het streven naar perfectie leidt tot motivatie, ongeacht positief of negatief
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 18:53
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
vooral doen
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 18:55
bon bon block
bon bon block is offline
__________________
het streven naar perfectie leidt tot motivatie, ongeacht positief of negatief
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek [Centraal Fototopic 4]
Verwijderd
500 30-07-2006 22:55
Lifestyle Het Grote Winkeltopic
Jules
187 23-07-2006 15:49
Lifestyle Populairste Lifestyler verkiezing, 1e ronde, poule G en -H..
Teun
66 06-11-2005 23:02
ARTistiek [ Centraal Fototopic ] #2
Verwijderd
500 16-08-2005 06:32
Software & Hardware [mysql] phpmyadmin pakt dump niet
pietje63
3 01-07-2002 09:10
Software & Hardware sql/phpmyadmin
pietje63
3 01-02-2002 16:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.