Oud 25-05-2005, 12:40
ziglietje
ziglietje is offline
hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met fietsen (hardfietsen met de koersfiets) nu heb ik echter opgemerkt, dat ik bijkom aan mijn poep....

Ik zat zo dan ook met de vraag.... welke spieren het méést ontwikkelt wordt... en waar je het snelste afvalt...

is het ook zo dat je afvalt aan uw buik?!

Alvast bedankt!!
Sportieve Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2005, 12:55
Verwijderd
Citaat:
ziglietje schreef op 25-05-2005 @ 13:40 :


nu heb ik echter opgemerkt, dat ik bijkom aan mijn poep....
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 14:11
ziglietje
ziglietje is offline
aah, gij moet daar mee lachen

mja, het is wel effectief zo... mannen krijgen een vastere strakke poep en bij vrouwen werkt dat averechts....
Of zit ik er volledig naast?!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 17:27
De Skaaf
Avatar van De Skaaf
De Skaaf is offline
Het zit zo:

Als je ergens een teveel aan vet hebt is het de bedoeling om die vetten kwijt te raken. Dit doe je door middel van duurtraining, dus wat dat betreft is het goed dat je gaat racefietsen..een duursport. Er is echter een "maar"....

Als je gaat bewegen heb je energie nodig, dat is logisch. Je hebt 4 verschillende bronnen van energie. Dat zijn de koolhydraten,de vetten, de eiwitten en de mineralen. Uit het vaatje dat "energie" heet wordt als eerste alle koolhydraten getapt. pas na een uur tot anderhalf uur ben je door je koolhydratenvoorraad heen. Pas daarna worden er vetten verbrand. Het is dus belangrijk om langer dan anderhalf te fietsen als je vetten wilt verbranden...

Er is ook nog een ander probleem. als je wilt dat je bij kont afslankt moet je niet gaan fietsen. Alle kracht wordt bij het racefietsen namelijk gehaald uit de kont en bovenbenen. Het gevolg is dat je daar weliswaar de vetten(en vooral eiwitten) verbruikt, maar tegelijk weer spieren kweekt op die plek. De omvang zal dus identiek blijven.
__________________
haha! AZ! lachertje hoor...

Laatst gewijzigd op 25-05-2005 om 17:49.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 19:02
ziglietje
ziglietje is offline
achzooo....

En wat gebeurt er dan als je extra koolhydraten inneemt op basis van poedertjes.... (om maar een voorbeeld/merk te noemen : performace...)

Begin je dan rapper aan het verbranden?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 16:35
De Skaaf
Avatar van De Skaaf
De Skaaf is offline
Hoe bedoel je? tijdens het fietsen? ipv andere koolhydraten?
__________________
haha! AZ! lachertje hoor...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 15:29
Fietsertje
Fietsertje is offline
Darbij is je hartslag ook van zeer groot belang.. als jij gaat fietsen zonder hartslagmeter weet je niet in welke trainingszone zit.. nu is de zone voor vetverbranding als ik het goed heb ongeveer 55% van je maximale hartslag.. aangezien jij een vrouw bent komt dat neer op 226-je leeftijd. Ben je bijvoorbeeld 18 hou je 208 over. 55% daarvan komt neer op ongeveer 110-120. Ga je van het begin af aan in die zone fietsen en dus trainen.. schakelt je lichaam zeer snel.. binnen 15-30 minuten over van koolhydratenverbranding naar vetverbanding omdat je een en dezelfde inspanning levert.

Fiets jij echter in een hogere zone, bijvoorbeeld conditietraining 70-80% van je maximale hartslag. Komt neer op ongeveer 155-165 verbrand je dus constant koolhydraten en dan komen die poedertjes van jou en mueslireepjes goed van pas. Doe je dat niet.. kom je vanzelf de man met de hamer wel eens tegen! het is niet zo dat die poedertjes je helpen sneller te verbranden, ze vullen alleen dat vaatje energie aan. Ook hier zit weer verschil in, je hebt snelwerkende en langzaamwerkende koolhydraten.. probeer onder het fietsen dus zo veel mogelijk langzaamwerkende in te nemen in de vorm van die poedertjes en misschien mueslireepjes en koekjes. Dextro energy zou ik niet doen omdat dat een snelwerkende is.

Over het bijkomen van spier. Dat gebeurt nu eenmaal als je veel fietst. Mijn benen zijn op 2 jaar tijd ook erg veel gegroeid. Ik was eerst nogal een spillebeen maar daar is nu niets meer van over.

Daarbij komt ook nog dat als jij genoeg fietst, die "poep" ook wel afslankt hoor. De mijne is er namelijk minder dik van geworden en een stukje gespierder. Het zal zich voornamelijk richten op je bovenbenen, hamstrings en kuiten, maar je kontje blijft niet onberoerd hoor!
__________________
Have fun, ride bikes!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 15:47
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Hahaha, ik snap nu pas wat ze bedoelt met poep
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 18:33
squat
squat is offline
Citaat:
De Skaaf schreef op 25-05-2005 @ 18:27 :
Het zit zo:

Als je ergens een teveel aan vet hebt is het de bedoeling om die vetten kwijt te raken. Dit doe je door middel van duurtraining, dus wat dat betreft is het goed dat je gaat racefietsen..een duursport. Er is echter een "maar"....

Als je gaat bewegen heb je energie nodig, dat is logisch. Je hebt 4 verschillende bronnen van energie. Dat zijn de koolhydraten,de vetten, de eiwitten en de mineralen. Uit het vaatje dat "energie" heet wordt als eerste alle koolhydraten getapt. pas na een uur tot anderhalf uur ben je door je koolhydratenvoorraad heen. Pas daarna worden er vetten verbrand. Het is dus belangrijk om langer dan anderhalf te fietsen als je vetten wilt verbranden...

Er is ook nog een ander probleem. als je wilt dat je bij kont afslankt moet je niet gaan fietsen. Alle kracht wordt bij het racefietsen namelijk gehaald uit de kont en bovenbenen. Het gevolg is dat je daar weliswaar de vetten(en vooral eiwitten) verbruikt, maar tegelijk weer spieren kweekt op die plek. De omvang zal dus identiek blijven.
Krachttraining is effectiever om vet te verbranden dan duursport. Simpelweg omdat het meer energie kost.

Mineralen zijn geen bron van energie.

Het maakt niet uit of je één uur of 2 uur fiets. Als je meer verbrand dan dat je binnekrijgt val je af.

De omvang zal niet altijd gelijk blijven, ligt er een beetje aan hoe dik dat je bent. Als je niet dik bent dan zal het inderdaad niet dunner worden, maar wel steviger. En dat is het enige wat belangrijk is. Onthoud wel dat plaatselijke vetverbranding onmogelijk is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.