Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2006, 21:36
elske_e
elske_e is offline
Hallo,
ik heb eigenlijk nooit eerder last van mijn maag gehad. Maar ik heb nu deze week twee keer gehad dat ik ongelofelijk maagpijn had. Vanochtend was het ergst. Ik kon alleen maar dubbelgebogen blijven liggen. Het is niet dat ik iets raars gegeten heb, en als het van de stress zou moeten zijn had ik het al veel eerder gehad denk ik. Ik heb eerder dit jaar veel aan mijn hoofd gehad, maar dat valt nu wel weer mee.

Het duurt ongeveer een uur en is dan helemaal weg. Ik heb nu wel nog een beetje een raar zeurend gevoel, maar niet echt pijn. De eerste keer dat ik het kreeg had ik net ontbeten, en vanochtend werd ik er wakker van, mijn maag was leeg, ik had nog niks gegeten. Ik weet dus echt niet waar het aan kan liggen, iemand een idee? En wat kan je het beste doen tegen die pijn?
Elske
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 02:37
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Heb zelf ook lange tijd maag klachten gehad (ruim 1 jaar ) Maar heb je deze klachten alleen maar bij bepaalde producten, of bij alles wat je eet?

En hoe is het met de eetlust, kun je ondanks de klachten toch eten, of lukt dat ook niet? Verder moet je ook eens naar de ontlasting kijken (diaree of donkere ontlasting)

Maar toch kun je beter naar je huisatrs gaan, als je klachten langer dan een week aanhouden, is meestal niks ernstigs, alleen vervelend!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 14:43
Verwijderd
Citaat:
elske_e schreef op 03-12-2006 @ 22:36 :
Hallo,
ik heb eigenlijk nooit eerder last van mijn maag gehad. Maar ik heb nu deze week twee keer gehad dat ik ongelofelijk maagpijn had. Vanochtend was het ergst. Ik kon alleen maar dubbelgebogen blijven liggen. Het is niet dat ik iets raars gegeten heb, en als het van de stress zou moeten zijn had ik het al veel eerder gehad denk ik. Ik heb eerder dit jaar veel aan mijn hoofd gehad, maar dat valt nu wel weer mee.

Het duurt ongeveer een uur en is dan helemaal weg. Ik heb nu wel nog een beetje een raar zeurend gevoel, maar niet echt pijn. De eerste keer dat ik het kreeg had ik net ontbeten, en vanochtend werd ik er wakker van, mijn maag was leeg, ik had nog niks gegeten. Ik weet dus echt niet waar het aan kan liggen, iemand een idee? En wat kan je het beste doen tegen die pijn?
Elske
Ik had dit een tijd geleden ook. Ik werd er 's nachts wakker van en het deed zoveel pijn dat ik dacht dat ik een blindedarm ontsteking had..
Toch nog even afgewacht en ongeveer een uur later was het opeens weg en viel ik gewoon weer in slaap.
Helaas heb je hier niet veel aan, want ik heb geen idee waardoor het komt.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 12:11
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Misschien is de beschermingslaag van je maagwand niet meer in orde.
Dan zit je tegen een maagzweer aan, en het ligt aan bepaalde dingen die je eet en/of drinkt. (bijv. te veel zuur of zout) Ik heb het zelf ook, maar als je het laat nakijken door je huisarts, kan die een kuurtje meegeven die die beschermlaag weer aanmaakt en dan ben je er zo vanaf
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 13:01
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
maagzweertje kan idd, stress is daar wel een risicofactor voor. Slik je toevallig vaak pijnstillers?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 13-12-2006 @ 14:01 :
maagzweertje kan idd, stress is daar wel een risicofactor voor. Slik je toevallig vaak pijnstillers?
Stress is daar helemaal geen risicofactor voor tenkinste, deze stress niet. Alleen acute lichamelijke stress, zoals een grote operatie, een auto-ongeluk of een zeer uitgebreide brandwond.

Toen je er wakker van werd, elske_e werd de pijn minder toen je ontbeet?
En weet je zeker dat het maagpijn was, of was het eigenlijk gewoon algemene buikpijn? Of buikpijn nu uit je maag of uit je darmen komt, is vaak moeilijk te voelen.

Misschien was het gewoon brandend maagzuur, daar zijn bij de drogist medicijnen voor te krijgen (rennie bv.), als je het nog eens hebt zou je dat kunnen proberen. Als dat dan niet helpt, weet je meteen al waar het níet aan ligt.
Als je het vaker hebt (ook als het wel brandend maagzuur is en je hebt dat vaak) kun je er eens mee naar de huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 16:22
elske_e
elske_e is offline
hey bedankt voor alle antwoorden. Ik heb er tot nu toe geen last meer van gehad, dus ik ga er maar vanuit dat het bij die twee keer blijft. Het was zeker weten mijn maag. Niet mijn hele buik.
Nadat ik de tweede keer wat gegeten had werd het minder. Maar de eerste keer begon het pas nadat ik gegeten had. En ja als ik het vaker heb dan ga ik inderdaad wel even een keer langs de huisarts. Bedankt in ieder geval.
Elske
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid diarree en maagpijn
JustSaying
7 16-04-2012 13:24
Lichaam & Gezondheid Diarree en darm- en maagpijn
hahaha
6 28-04-2009 14:13
Lichaam & Gezondheid Maagpijn
Little Dutchess
7 19-04-2006 22:40
Lichaam & Gezondheid Maagpijn.
Verwijderd
12 30-06-2003 11:30
Lichaam & Gezondheid misselijk,buikpijn,maagpijn
sweetgirl00
5 19-02-2003 12:49
Lichaam & Gezondheid extreme maagpijn - wat verlicht de pijn?
Sannetje
3 20-11-2002 16:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36.