Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2002, 17:24
~Frederique~
Avatar van ~Frederique~
~Frederique~ is offline
haihai,

Ik heb van een vriendin gehoord dat er "pilletjes" bestaan om je menstruatie uit te stellen voor een beplaade periode. Ga namelijk volgende week op vakantie en dat is het echt niet handig om elke x naar de wc te moeten
Weet iemand of je ze op recept bij de huisarts moet halen of anders, en hoe lang duurt 't voordat die pilletjes werken?

alvast bedankt,
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 18:00
Verwijderd
naast de pil nog nooit van een andere pil ertegen gehoord..
maar dat kan dus ja
ehm... en van deze pil heb je neem ik aan wel gehoord???
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 18:01
koelkastje
Avatar van koelkastje
koelkastje is offline
Je kunt een recept bij de huisarts halen, de "pilletjes" die ik had genomen moest je 3 keer per dag slikken en je moet er mee starten vlak voordat je ongesteld moet worden, je kan het dan (geloof ik) max. 1 a 2 weken uitstellen, wanneer je stopt met die "pilletjes" slikken wordt je na 1 a 2 dagen weer ongesteld. Ze werken direct

EIgenlijk is het handiger om de die "pilletjes" te slikken de keer voor de menstruatie die je wilt uitstellen, omdat je dan nl. niet in die week pilletjes hoeft te slikken, maar ja als je volgende week al op vakantie gaat is dat niet van toepassing.
__________________
(miep miep, zoef zoef en de koelkast is weer weg, miep miep)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 18:32
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
koelkastje schreef:
EIgenlijk is het handiger om de die "pilletjes" te slikken de keer voor de menstruatie die je wilt uitstellen, omdat je dan nl. niet in die week pilletjes hoeft te slikken, maar ja als je volgende week al op vakantie gaat is dat niet van toepassing.
lijkt me niet (heeft m'n huisarts ook afgeraden), omdat je menstruatie erna misschien wel heel raar is, om de reden dat het rotzooi is dat je slikt.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 19:34
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik ken alleen de pil als uitsteller. Maar ben als man ook geen kenner.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 19:58
Esthertje
Esthertje is offline
Ja dat klopt, die pilletjes bestaan inderdaad.
Maar ik kan je 1 ding vertellen als het niet echt nodig is dat je ze gebruikt doe het dan niet. Ik heb het 2 jaar geleden ook gedaan toen ik op vakantie ging. Op zich is het wel fijn, maar de tijd erna is het echt klote. Het duurde bij mij zo'n 7 maanden voordat mijn menstruatie eindelijk weer een keer constant was...
Echt niet fijn dus. Dus ik zou zeggen als je het echt wil kun je het doen, is altijd handig maar de tijd erna is niet fijn...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:18
koelkastje
Avatar van koelkastje
koelkastje is offline
Citaat:
ekki schreef:
lijkt me niet (heeft m'n huisarts ook afgeraden), omdat je menstruatie erna misschien wel heel raar is, om de reden dat het rotzooi is dat je slikt.
Mijn huisarts zei dat juist (niet dat ik het toen gedaan had, maar toch)

Citaat:
Esthertje schreef:
Het duurde bij mij zo'n 7 maanden voordat mijn menstruatie eindelijk weer een keer constant was...
7 maanden bij mij was het vrijwel gelijk weer constant. 7 maanden is inderdaad wel erg irri. Maar ja het verscheelt ook per persoon.
__________________
(miep miep, zoef zoef en de koelkast is weer weg, miep miep)

Laatst gewijzigd op 08-04-2002 om 20:21.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:23
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ja 't kan ik ben er vorige week zelf omgeweest... Je moet er wel voor naar je huisarts. Vlak voordat je je menstruatie verwacht moet je ze innemen en je mag ze niet langer dan 10 dagen slikken. Elke dag moet je 3 pilletjes slikken. Als je ze langer dan 10 slikt heb je kans dat je menstruatie alsnog komt maar met kleine hoeveelheden bloed.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 22:16
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Je hebt van die pilletjes: Primolut N
Die moet je 3 dagen slikken voordat je ongesteld zou worden en dan kan je het 10 dagen (geloof ik) op schuiven. Ik heb het wel eens gebruikt en op zich beviel het goed, maar toen ik daarna weer ongesteld werd, toen had ik enorme buikpijn gekregen.
Het was er verder niet onregelmatig ofzo van geworden.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 20:39
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Zoals marlies al zei: "Primolut N" (Ik heb het doosje bewaard voor als ik het nog een keer wilde uitstellen). Het werkte bij mij wel goed, alleen je vergeet die pilletjes nogal snel. Nu heb ik gewoon de pil ervoor als ik het wil uitstellen, maar ik vond het erg handig. Verder geen klachten gehad oid. En je kan het max. 10 dagen uitstellen idd.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #22
Pluis
501 22-11-2012 14:49
Lichaam & Gezondheid Menstruatie uitgesteld
Mimuna
9 20-08-2012 21:09
Lichaam & Gezondheid menstruatie uitstellen?
Yummie
9 10-09-2007 18:14
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic # 12!!
Daantje_0705
500 23-09-2005 19:32
Lichaam & Gezondheid regels uitstellen?
sofiah
16 09-11-2004 11:39
Lichaam & Gezondheid tijdelijk-niet-ongesteld-pil
Rosiehessie
10 11-07-2003 18:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.