Oud 06-09-2007, 00:00
Verwijderd
ben je tevreden met je gebit? heb je je verstandskiezen al? wat voor tandenborstel en tandpasta gebruik je? ga je vaak naar de tandarts? heb je een beugel (gehad)? geloof je in de tandenfee? heb je rare afwijkingen? laat je je tanden bleken of heb je kronen of 28 gaatjes?


ik zelf heb rare kleine tandjes, bijna als melktandjes, met stomme vlekken erop. kadootje van mijn moeders kant van de familie. geen gaatjes, sterk glazuur, maar die vlekken!! ik vind het ook zo irritant dat mijn tanden geel lijken, doordat die vlekjes zo perfect wit zijn...
dus nu heb ik maar pearl drops hollywood smile in huis gehaald, en ik heb het idee dat het echt werkt. dat mijn tanden echt witter worden! maar misschien is dat maar psychisch
ik heb ook eigenlijk een beetje een tandentrauma. van mijn 13e tot mijn 18e had ik een beugel, en ik heb mezelf in die tijd heel goed aangeleerd om te lachen zonder mijn tanden te laten zien. studeren en een beugel, dat vond ik zo beschamend.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 03:51
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Had altijd slechte tanden, tandrot zit ook in de familie.
dus heb nu mooi kunstgebitje
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 04:33
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik poets tweemaal daags mijn tanden met sensodine of elmex tandpasta voor gevoelige tanden. Dit borstelen doe ik handmatig met een tandenborstel. (Soms haat ik tandenpoetsen en dan doe ik het veel te snel )
Flossen doe ik amper. Als ik bij de tandarts vandaan kom, en deze heeft weer zitten hameren op het nut van flossen, houd ik het weer een week of 2 vol. Per jaar flos ik dus 1 maand 1 keer daags mijn tanden
Ik heb zeer vaak gaatjes Er wordt ook regelmatig een laagje in de groeven van mij tanden gelegd: de groeven zijn te diep en daardoor moeilijk te poetsen (sealen). En iedere keer krijg ik poetsles met een mee-kijk-spiegel-in-mijn-hand van de tandartsassistente En dan schaam ik mij dood met een spiegel in de vorm van een kies met wortels in mijn hand

Toen ik tussen 12e en 15e een beugel had, was mijn gebit één en al gat. De beugel ging eruit en in eens keer werden onder de ringen die om mijn kiezen bevestigd waren, 4 of 5 gaatjes ontdekt

Hoewel ik een beugel en een beugel voor 's nachts heb gehad (en heb gedragen), is mijn onder gebit weer heel lelijk gaan staan.. Mijn moeder vindt dat ik opnieuw een beugel moet nemen
Gelukkig zie je mijn ondertanden amper, ik ben een boven-gebit-mens.. En deze rij tanden staan goed.

Enne, tandbleekpakketjes die je bij de drogist of apotheek kunt kopen, zijn niet werkzaam. Dat bleek uit een consumententest. Ze mogen door wettelijke bepalingen maar een geringe hoeveelheid bleekspul (paroxide? ) gebruiken. Deze hoeveelheid is zo weinig dat het niet effectief is gebleken.

Verderrrrrrrr........ Had ik 4 verstandskiezen. 1 ervan heeft de tandarts eruit getrokken omdat er een gaatje in zat.. Hij was poreus of zo..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 10:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Vroeger had ik zo'n grote spleet tussen mijn voortanden. De tandarts vroeg me of ik een beugel daarvoor wilde, maar dat wilde ik niet. Tegenwoordig is het uit zichzelf helemaal dichtgegroeid en m'n tanden staan netjes recht.
Wel heb ik vaak gaatjes, terwijl ik 2 a 3 keer per dag poets. Ik baal daar wel van, maar vrees dat het toch ook een beetje in de familie zit. Ik ging vroeger altijd 2x per jaar naar de tandarts. Tegenwoordig is het eerder 1x per 9 maanden oid. We stellen het altijd een beetje uit. De laatste keer was een maandje terug en toen had ik een gaatje in m'n verstandskies. De tandarts wil hem meteen trekken samen met een andere verstandskies (ze zijn alle 4 door bij mij en passen in principe goed in m'n gebit). Ik moest bellen voor een afspraak, maar dat heb ik nog steeds niet gedaan. Ik durf niet
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 11:12
Verwijderd
Mijn tanden staan heel recht, ik heb nooit een beugel gehad.
Mijn kiezen hebben hele diepe groeven, dus ik krijg op zich wel makkelijk gaatjes, maar zelf vind ik vier (of waren het er vijf?) wel heel netjes; niet belachelijk veel ofzo, gewoon normaal. Ik heb wel een vulling in een snijtand boven, heel raar wanneer ze daar boren.
Mijn zenuwen liggen vrij diep, dus ik heb eigenlijk nooit tand- of kiespijn, ook bij het vullen van diepe gaatjes heb ik nooit een verdoving nodig; ik voel het wel, maar echt pijn doet het niet. De tandarts stond daar echt van te kijken toen hij die snijtand aan het boren en vullen was; hij ging er dwars door heen, en het deed gewoon geen pijn.
Ik heb m'n verstandskiezen nog niet, maar volgens mij komt er eentje door, want ik voel iets. Volgens mijn vorige tandarts zaten ze heel recht in m'n kaak en hoefden ze niet getrokken te worden als ze al door kwamen, omdat ik ook genoeg ruimte heb... Ben benieuwd wat mijn huidige tandarts daarvan vindt.

Ik poets m'n tanden 2 keer per dag, meestal elektrisch. Als ik zin heb, flos ik ook. (Drie keer per week ongeveer.) Ik gebruik allerlei soorten tandpasta, maar nu heb ik Pearl Drops Hollywood Smile, omdat ik m'n tanden iets te gelig vind.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 12:32
Encrypted
Encrypted is offline
Ik ben redelijk tevreden met mijn tanden. Ik heb een beugel gehad en heb nu nog steeds een nachtbeugel die ik langzaam aan minder aan het dragen ben. Mijn tanden staan daardoor aardig recht en de overbeet die ik had is aanzienlijk verminderd. Ik poets mijn tanden minstens 2x per dag maar als ik de mogelijkheid heb doe ik het tussen de middag na de lunch nog eens. S'avonds na het poetsen gebruik ik soms ook Listerine, als ik dit vaker doe wordt mijn tandvlees veel te gevoelig. Ik heb nog nooit gaatjes gehad en mijn verstandskiezen zijn alle 4 verwijderd. In de toekomst zou ik heel misschien wel een keer willen bleken maar dat weet ik nog niet zeker.
__________________
Liever een leeuw voor een dag, dan een gazelle voor honderd jaar.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 12:39
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Mijn tanden staan duidelijk scheef, maar ik heb nooit een beugel durven dragen omdat ik dacht dat de tandarts dan zou zeggen dat mijn wijsheidstanden er eerst uitgetrokken zouden moeten worden. Daar ben ik echt bang voor. Dus liever scheve tanden. Ik heb ook enkel 2 wijsheidstanden aan de bovenkant (dat is uiteraard waar ik het minste plaats heb en mijn tanden het scheefst staan) en geen aan de onderkant. Mijn 2 voortanden zijn wat groter dan de rest en volgens mij is dat o.a. de reden dat ik te weinig plaats heb.

Ze zien ook wat geel, maar ik heb gelukkig geen vlekken ofzo.

En ik heb heel weinig gaatjes vergeleken met de rest van mijn familie. Mijn ouders hebben beide meer vullingen en valse tanden in hun mond dan echte tanden, maar ik heb tot nu toe maar 2 kleine gaatjes gehad (met wit spul opgevuld, dus niet zichtbaar) en 1 grotere (met grijs opgevuld). Het is weer al enkele jaren geleden dat ik nog een gaatje gehad heb. Volgens mijn moeder is het dankzij die Zyma Fluor-pilletjes die ik tot mijn 12de elke avond heb geslikt.

Voor de rest knars ik elke nacht met mijn tanden waardoor mijn tanden al heel versleten zijn voor mijn leeftijd volgens de tandarts. Sinds een jaar draag ik nu wel bijna elke nacht zo'n bitje.

Vroeger vond ik mijn tanden zo lelijk (omdat ze wat geel en scheef staan) dat ik probeerde om nooit mijn tanden te laten zien wanneer ik glimlachte. Maar dat zag er meestal heel raar uit op foto's. Dus nu heb ik een manier gevonden om toch mijn tanden te laten zien, maar op zo'n manier dat je niet echt merkt dat ze scheef staan of dat mijn voortanden groter zijn dan de rest.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 13:45
yuck fou
Avatar van yuck fou
yuck fou is offline
Ik ben wel tevreden over mijn gebid. Geen gaatjes, wel een jaartje een beugel gehad maar toen zat ik nog op de basisschool. Ze zijn ook gewoon wit. Ik heb er nooit problemen mee, of ik mijn tanden nou een dagje niet poets of wel. Het enige waar ik van baal zijn mijn verstandskiezen. Er komen er nu drie tegelijk door en dat doet fucking pijn.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 14:26
Verwijderd
Ik heb nog nooit gaatjes gehad, wel is mijn ene voortand nep; toen ik negen was ben ik erop gevallen en ging ie dood. Op mn achttiende was ie dusdanig verkleurd dat ik er wat aan heb laten doen. Maar ik merk er niks van, vergeet meestal dat het niet echt is.
Ik heb een dubbele blokbeugel (gehad), vond het vreselijk maar hoefde het niet zo vaak in. Maar mijn tanden staan nu weer een beetje scheef...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 15:17
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Toevallig ben ik vanochtend nog naar de kaakchirurg geweest om de 3e (van de 4) verstandskiezen eruit te laten snijden. Eigenlijk zou ze er vandaag 2 uitsnijden maar de laatste zat nog veel te hoog dus daar moet ik nog een keer voor terugkomen. Helaas ging het deze keer ook weer niet helemaal perfect want ik was maar half verdoofd waarna ze een verdoving in mijn zenuw ging zetten.

Maar goed, ik ben wel tevreden met mijn gebit. Vind het vréselijk dat ik één kies mis dankzij een enorme kaakholteontsteking die er alleen maar uitkon als ze mijn tand zouden trekken, maar verder heb ik een recht en wit gebit.
Poets met een of andere sonische tandenborstel en mijn tandpasta verschilt per dag (hebben elmex, sensodyne en aquafresh staan). Ik heb wel snel last van tandsteen maar door 2x per jaar naar de tandarts gaan is het nooit erger geworden dan dat. De tandarts is dan ook altijd héél snel klaar met mij waar ik dan wel weer blij van word.
En ik heb een jaar of 3 een beugel gehad (blok-, plaatjes- en buitenboordbeugel) en nu al een jaar of 6 een splint, die op alle voortanden is gelijmd, waardoor mijn tanden nog steeds keurig recht staan.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 15:28
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik heb een aardig goed gebit. Heb in het verleden een beugel gehad, maar twee tanden staan nog niet 100% recht, wat ik wel leuk vind (beetje speels). M'n verstandskiezen moeten er alleen nog uit, maar ik durf geen afspraak te maken bij de kaakchirurg.

'Vroeger' toen ik nog een melkgebit had heb ik twee kiezen laten trekken omdat ze rot waren. Dat was een erg nare ervaring. Vaak naar de tandarts ga ik dus niet, maar ik poets wel erg goed.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 15:30
Verwijderd
Oef, het doorkomen van die verstandskies doet pijn Ik voel het als ik lach en slik en gaap, auw!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 16:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik poets altijd twee keer per dag m'n tanden met sensodyne of gewone tandpasta (wissel het af omdat ik het te duur vind om altijd sensodyne te gebruiken en zo werkt het ook nog ). Ik spoel zo af en toe met fluorspoeling en soms flos ik ook. Ik gebruik een zachte tandenborstel met zo'n verlengd stukje op het eind want anders kan ik niet overal bij. 's Ochtends poets ik vaak elektrisch. Ik gebruik medicijnen die m'n tanden aantasten en ik ben panisch voor de tandarts dus ik zorg dat ik wel goed poets en verder ook goed voor m'n tanden zorg.

Ik zorg dat ik ondanks m'n angst wel zo'n twee keer per jaar naar de tandarts gaan. Meestal is het zo eens in de 9/10 maanden ofzo maar wel een keer per jaar iig (moet ook van m'n verzekering geloof ik). Ik heb een keer een heel minigaatje gehad en verder zijn m'n achterste kiezen opgevuld omdat ze te diep waren om te kunnen poetsen. M'n bovenste verstandskiezen zijn helemaal door en hoefden er niet uit. M'n onderste twee zijn nu bezig met doorkomen.

Mijn tanden staan niet heel recht (m'n onderste voortanden staan over elkaar heen) en ik heb een overbeet maar ik hoefde van de tandarts geen beugel. M'n tanden zijn niet echt wit maar ik heb wel sterk glazuur en goed speeksel en daar ben ik wel blij mee, zeker ook door m'n medicijnen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 16:57
iBrainiac
Avatar van iBrainiac
iBrainiac is offline
Erg slechte tanden ik. Al mijn kiezen zijn al eens of meerdere keren opgevuld. Mijn wijshandstanden die er door aan't komen zijn moeten er ook uit, ondanks het feit dat er plaats is. Ze zijn gewoon al van slechte kwaliteit.

Heb 2j een beugel gehad. Daarvoor leek ik net een vampier.
__________________
Yes, I can be a jerk to people I haven't slept with. I am that good.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 17:52
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Hele goede, rechte en regelmatige tanden, niet te groot en niet te klein. Helemaal niets te klagen. Ik heb ook nog nooit gaatjes gehad en ook geen beugel of iets dergelijks. Ook zijn mijn verstandskiezen keurig op de goede plek doorgekomen en mochten ze blijven zitten omdat er voldoende ruimte was. Daar ben ik heel blij mee, zo'n fietsenrek als mijn vader en zijn noodkreten uit de tandartsstoel als hij erin ligt hebben me behoorlijk angst ingeboezemd
Poetsen doe ik 2-3 keer per dag en flossen als er flosdraad in de buurt is.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 18:05
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ik heb nog nooit een gaatje gehad

maar wel 3 keer mn voortanden afgebroken ik ben niet zo voorzichtig
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 18:53
Verwijderd
ik heb 3 gaatjes, waarvan 2 in dezelfde kies..

verder heb k een soort van gleufje in mn rechtervoortand omdat toen ik een was m'n melktand een oplawaai heeft gehad, afgebroken en vervolgens deruit getrokken is..
heb iets van 6 jaar met maar een voortand gelopen en nu weer met twee, alleen wel een met beschadiging..
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 19:14
Verwijderd
Ik poets twee keer per dag, meestal electrisch en met elmex. En ik flos ongeveer drie keer per week. Mijn tanden staan recht en zijn redelijk wit en ik heb geen gaatjes.

Ik had een hele tijd lang een halve voortand. Dat zat zo: ik was op mijn 8e gevallen op het schoolplein, toen brak hij af. Er werd een stuk aan geboetseerd, maar de volgende dag beet ik op een potlood en het aangeboetseerde stuk brak weer af. Er werd een nieuw stuk aangeboetseerd, maar de volgende dag probeerde ik met mijn tanden een stevige knoop los te trekken en het aangeboetseerde stuk brak weer af. Toen vonden mijn ouders: eigen schuld dikke bult en je loopt maar mooi met die halve voortand rond. Ik was er al helemaal aan gewend maar mijn tandarts vond het zo zonde van mijn gebit, dus heb ik me vorig jaar laten overtuigen om opnieuw een stukje eraan te laten zetten. Ik heb er een tijdje voorzichtig mee gedaan dus het heeft mooi kunnen uitharden. Nu ben ik blij dat ik dat gedaan heb, maar de nieuwe voortand is een fractie langer dan de andere dus ik hoop dat hij wel iets bijgevijld kan worden, want dit is erg lastig bij het knagen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 19:28
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik loop al 9 jaar met een beugel, ik heb al heel wat verschillende 'kunstwerken' in mijn mond gehad. Ik had een flinke overbeet en mijn bovenkaak was te smal. Daarom heb ik eerst een spin gehad. (expansiebeugel in mijn bovenkaak, moest ik elke dag aandraaien..)Met daaraan een mooie buitenboordbeugel boven op mijn hoofd (leuk als brugklasser..)
Daarna is er in mijn bovenkaak aan beide kanten een kies tussen uit getrokken (wat mij meteen aan een algeheel tandartsfobie heeft geholpen). Daarna een plaatjes beugel gehad. Overbeet is zogoed als weg
Nu nog draadjes en een nachtbeugel die ik nooit in heb want hij zit niet lekker en ik heb het gevoel dat ik stik met dat ding in..

Ik heb af en toe wel een gaatje maar niet heel vaak.
Ongeveer een half jaartje geleden zijn mijn eerste twee verstandkiezen eruitgehaald links. En 2 maanden terug rechts. Boven getrokken en onder gesneden. Links geen problemen gehad, rechts zeker 2 weken met een ontsteking gelopen....

Ik poets smorgens en savonds voor het slapen. Niet electrisch en met aquafresh. ook gebruik ik om de dag tandemstokers en spoel ik af en toe met mondwater.
Zo das best een heel verhaal
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 19:35
Verwijderd
mijn tanden zijn nu mooi wit en recht . heb ongeveer 9 maanden een beugel gehad, omdat ik een spleetje tussen mijn tanden had, en mijn kaken verkeerd stonden. ik vind zelf dat ik best korte tanden heb. ik heb geen vullingen. ik poets mijn tanden 2/3 keer per dag, ik voel me vies als ik naar school/werk/ergens anders heen ga zonder gepoetste tanden en ik poets automatisch voor het slapen. Soms ook nog voor het uitgaan of na het avondeten, als ik een vieze smaak in mijn mond heb ofzo. meestal met elmex of prodent ofzo.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 20:17
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik ben dol op fruit (vooral appels) en eet veel rauwe groenten (zoals worteltjes). M'n tandarts zei dat m'n tanden versneld af aan het slijten waren en dat m'n glazuur erg verdund was. Dat laatste kun je ook zien aan de gelige kleur.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 20:19
Verwijderd
Vroeger ben ik een tijd naar de othodontist gegaan. Ik had een hele erge onderbeet en toen werd mij verteld dat een beugel niet zou helpen. Ik moest als ik 18 was een operatie ondergaan waarbij ze mn kaak zouden breken en goed zetten.
Nu ben ik 18, staan mijn tanden best recht (altijd al zo geweest) en is de onderbeet uit zichzelf weg getrokken. Wel heb ik nog steeds een erg grote kaak/ kin waar ik me erg voor schaam, ook omdat ik er regelmatig mee ben gepest .
Toch wil ik geen operatie omdat het heel naar blijkt te zijn (vooral de herstel periode) en het waarschijnelijk helemaal niet zoveel helpt.

Mijn verstandskiezen zijn bijna allemaal door, daar heb ik gelukkig wel genoeg plek voor . Eigenlijk moeten ze getrokken worden en moet ik weer op controle maar ik durf geen afspraak te maken. Ik heb vaak gaatjes, ook al poets ik mijn tanden goed..

Edit: Ik poets mijn tanden met een normale tandenborstel en op dit moment Zendium tandenpasta. Heel af en toe gebruik ik mondspoeling en eigenlijk zou ik moeten flossen maar dat hou ik nooit lang vol.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 20:27
Verwijderd
Ik ben op zich wel tevreden over mijn gebit, alleen mijn ondertanden staan nog steeds een beetje scheef. Ik heb op mijn 13e een beugel gehad.
Ik poets altijd handmatig, meestal 2 keer per dag. Ik heb nog nooit een gaatje gehad, dus dat lijkt goed te gaan, al had ik pas wel een beetje tandvleesontsteking, met een klein stukje teruggetrokken tandvlees aan de onderkant. Wat ik raar vind, want ik verzorg mijn gebit volgens mij verder goed, en dat is iets wat je alleen krijgt als de ontsteking vergevorderd is.
Er zijn nu 2 verstandskiezen aan het doorkomen, waar ik niet blij mee ben, want de orthodontist heeft ooit gezegd dat ze wel getrokken moeten worden. Maar wie weet, hoeft het niet meer ofzo. *hoopt*
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 20:42
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik ben ooit 's één keer naar de orthodontist heen gegaan, die zei dat ik niet per sé een beugel hoefde als ik niet wilde. Mijn moeder vond een beugel erg duur en ik wou liever niet, dus mijn tanden staan een beetje scheef, maar ik vind dat wel leuk. Iedereen met die rechte, perfecte tanden... Wel heel mooi hoor, maar een keer wat anders is ook niet verkeerd.
Vroeger ging ik altijd trouw 2x per jaar naar de tandarts met het hele gezin tegelijk, tot mijn moeder op de middelbare school vond dat ik zelf mijn afspraken moest maken. De tandarts kon je toen alleen bellen tussen 9 en 12 s 'ochtends en dan was ik op school. Toen gevraagd of mijn moeder toch niet wilde bellen, maar dat wilde ze niet. Als resultaat zo'n 3 jaar niet naar de tandarts geweest. Daarna 2x wel, en daarna weer niet. Ik vond de tandarts nogal eng omdat hij toen ik jong was en een losse tand had, die er zomaar uit heeft geduwt terwijl hij had beloofd eraf te blijven en alleen maar te kijken.
Met de realitische blik van een zesjarige, dacht ik dat hij dat misschien bij andere tanden ook zou doen.
(let op: horrorverhaal volgt)
Vorig jaar dacht ik dat mijn verstandskies erdoor kwam, daar had ik een beetje last van. Met veel beven naar de tandarts gegaan, die zei dat het niet kwam van de verstandskies maar van een gewone kies, die getrokken moest worden. Dus hij verdoving ingespoten (dat viel me heel erg mee, maar je krijgt wel een hele vieze smaak ervan in je mond) en ik even gewacht in de wachtkamer.
Toen ging ie aan de gang, eerst trekken. Vreselijk veel pijn en de kies kapot getrokken. Nog meer verdoving ingespoten en nog meer trekken. Hmm, lukt niet. Stukje snijden en nog wat verdoving, want het werkt nog steeds niet. Ondertussen een half uur verder. Maar een stukje boren en nog wat verdoving. Ik voel mijn voorhoofd niet meer, maar mijn kaak des te meer. Ik blijf alles voelen. Mijn mondhoek scheurt in en de spieren in mijn wang worden opgerekt.
Na nog een half uur is bijna alles eruit. Nog maar één stukje. Nog meer snijden, oeps, per ongeluk in de tong:l.
Na nog een kwartier en ondertussen dus anderhalf uur verder, is het laatste stukje er ook uit. Ik rijd naar huis in de auto terwijl door alle verdoving het gevoel in mijn arm weggaat. Mijn mond voel ik nog steeds en ik ben niet te verstaan als ik mijn werk bel om te zeggen dat ik niet terug kom die middag.
Na een week is de blauwe plek op mijn wang een beetje weg. Na een maand (!) krijg ik mijn mond weer ver genoeg open om er een boterham door te kunnen doen. Het duurt weken voor mijn mondhoek is hersteld.
Dan krijg ik een rekening voor een 'gecompliceerde extraxie' ofzo.
Fijn hoor, zo'n tandarts. Nu durf ik echt niet meer....
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 09:23
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Hmm.. bij mij komt net een verstandskies door.. auw! Linksonder.. Voor zover ik kan zien is er ruimte zat gelukkig. Hij duwt niet tegen de andere kies aan. Het tandvlees is een beetje pijnlijk, en da's wel irritant. Nog veel irritanter is dat het puntje van m'n nieuwe kies langs m'n wang schraapt iedere keer als ik kauw of praat of slik of een gekke bek trek. Ik heb dus een soort van blaar in m'n mond nu, en die is wel erg pijnlijk.

Maar ik neem aan dat dit vanzelf wel weer over gaat? Nu naar een paar dagen is het in ieder geval al een stuk minder. Het is een beetje irritant, maar niet echt pijnlijk meer. Oh, tenzij ik het ff vergeet en uitgebreid gaap ofzo.. auw auw auw!

Zijn er hier mensen die een verstandkies preventief getrokken hebben? Ik denk dat zolang ie geen echte problemen veroorzaakt, ik 'm lekker laat zitten. Ik ben als de dood voor de tandarts, en dat helpt ook niet echt natuurlijk (ik ben al zeker 6 jaar ofzo niet meer geweest, waarschijnlijk langer). Arme ik...
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 10:22
Verwijderd
Mijn tanden staan kaarsrecht want ik mocht niet duimen van mijn ouders en ze pakten volgens mij ook vrij vroeg mijn speen af. Daar ben ik ze dankbaar voor, want daardoor is alle hel met beugels mij bespaard gebleven. Ik vind de tandarts gaaf want hij stemt GroenLinks en haat de VVD en als ik daar heen ga zit hij altijd te kankeren op rechts. Terwijl hij dus tandarts is en daarom vast heel rijk.
Verder heb ik nooit gaatjes en daarom was ik vroeger heel lui met tanden poetsen, maar nu heb ik het idee dat ze minder wit zijn want ik rook teveel en drink teveel koffie, dus nu ben ik heel enthousiast aan het poetsen en flossen en wat al niet. Oja, flossen vind ik ook leuk, want dat kan je doen achter je computer of als je tekenfilms aan het kijken bent.

Als ik bij de tandarts ben vraag ik nog steeds om een stuiterbal en dat vindt hij altijd heel grappig dus die krijg ik ook altijd. Een tijdje terug had ik daar de lelijkste stuiterbal OOIT uitgezocht, hij was een soort van oorsmeer-kleur en hij ziet er uit alsof iemand in een boterhamzakje heeft zitten kotsen en vervolgens dat zakje bij elkaar gefrommeld heeft in een bal. Ik ben daar heel trots op want het is heel wat om de eigenaar te zijn van de lelijkste stuiterbal ter wereld.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Mijn tanden staan kaarsrecht want ik mocht niet duimen van mijn ouders en ze pakten volgens mij ook vrij vroeg mijn speen af. Daar ben ik ze dankbaar voor, want daardoor is alle hel met beugels mij bespaard gebleven. Ik vind de tandarts gaaf want hij stemt GroenLinks en haat de VVD en als ik daar heen ga zit hij altijd te kankeren op rechts. Terwijl hij dus tandarts is en daarom vast heel rijk.
Niet alle duimers hoeven beugels he Ik heb tot m'n 6de ofzo geduimd, en m'n tanden staan prima recht (en dat stonden ze toen ook al); mijn duimen heeft er compleet geen invloed op gehad.
En tandartsen hoeven ook niet meteen bakken met geld te verdienen
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 10:51
Verwijderd
Vroegah hoefde ik niet per se een beugel, en als ik er wel een nam zou het een buitenboordgeval worden, dus daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Nu ben ik de trotse bezitter van een slotjesbeugel voor de komende jaren Voor said beugel zijn ook 2 kiezen getrokken, en verder heeft de kaakchirurg ook mijn verstandskiezen weggesneden, dat was niet zo leuk. Nu heb ik nog in 1 kaakhelft een verstandskies, met daarnaast een babyverstandskiesje
Uuuh ik heb vrij veel vullingen, ook in de voorkant van mijn snijtanden die heel snel verkleuren, dus als ik niet heel erg goed poets --> duo penotti-tanden.

Dus
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 11:17
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Op zich heb ik wel een goed gebit, nog nooit gaatjes en ook geen beugel gehad. Alleen mijn verstandskiezen willen niet echt opschieten. Een keer in de zoveel tijd probeert er weer eens een door te komen maar dat wil dan niet echt ofzo. Dat doet wel behoorlijk pijn en na twee weken hangt ie nog ergens half onder het tandvlees. De tandarts zegt ieder half jaar tijdens de controle weer: "we wachten wel af". Omdat ik nog nooit een vulling heb gehad oid denk ik wel dat ik het slecht ga trekken als er wel iets moet gebeuren zoals het trekken of wegsnijden van mijn verstandskiezen. Maar ik wacht wel af...
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 13:11
Lethe
Lethe is offline
Ik ga zometeen naar de tandarts. Ik heb al jaren een bruin vlekje op mijn voortand en dat gaat hij weghalen. Zal hij gaan boren, denken jullie?
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 13:38
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Mijn beugel gaat er als het goe dis uit vandaag, en mijn tanden staan nu erg mooi .
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 13:50
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Mijn tanden staan wel recht maar ik heb niet een super mooi gebit. Ze zijn niet sprankelend wit, maar ook niet geel. Ik heb wel een paar gaatjes maar het valt wel mee. Een verstandskies is getrokken, de rest heb ik nog. Ik heb nooit een beugel gehad. Denk dat ik een hele gewoon en normaal gebit heb.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 14:22
Little_lady
Little_lady is offline
Mijn eerste tandarts heb ik ongeveer vanaf de eerste keer naar de tandarts tot m'n 5e gehad. Daarna kreeg ik er door verhuizing een die me op m'n 6e al naar een orthodontist wilde hebben. M'n ouders vonden het alleen iets té vroeg, en er waren meer dingen waar ze het niet zo mee eens waren dus toen gingen we terug naar onze vorige tandarts. Deze heeft me uiteindelijk op m'n 7e (alsnog vroeg dus) naar de ortho gestuurd. Op m'n 8e kwam ik er voor het eerst, wachtlijst enzo.

De ortho wilde het toen eerst nog een jaartje aanzien, als ik 9 was moest ik maar weer eens terug komen. En wat was toen de conclusie? Ik mocht aan zo'n fantastisch prachtige buitenboordbeugel die over m'n hoofd heen ging, en met een gigantisch blok eraan. Trauma's, en ik wilde 'm dus nooit in. Uiteindelijk toch maar toegegeven, en met anderhalf jaar was ik er toen vanaf. Toen de volgende stap: brackets. Die brackets hebben er tot aan m'n 15e ingezeten, 4,5 jaar dus.

Over die brackets heen heb ik zelfs nog een jaar een plaatje gehad, en ben ik nog bij de kaakchirurg geweest omdat ik een in mijn gehemelte groeiende tand had die blootgelegd moest worden en daarna met een 1 of andere primitieve hendel-methode van m'n ortho netjes naast m'n andere tanden terecht moest komen. Maar het volgende probleem: er zat nog een melk-hoektand in de weg. En wat krijg je als je een melktand ga trekken op den duur? Juist, een 'volwassen' tand. Normaal gesproken tenminste, want bij mij bleek er dus geen wortel te zitten voor die volwassen tand. Probleem weg dus, hij kon eruit en de tand uit m'n gehemelte kon daartussen. *Grote kans trouwens dat dat de tand is geweest die onder die melk-hoektand vandaan had moeten komen, daar twijfelt de ortho alleen een beetje over vanwege de grootte en vorm van de tand uit m'n gehemelte.*

Aan de andere kant bleek ook zo'n hoektand te zitten zonder nieuwe tand eronder, en die kon er toch echt niet uit want dan zou er een 'gat' in m'n kaakbot vallen. Die hangt er dus nog steeds in, terwijl ie langzaam van 2 kanten afbrokkelt en geen vulling er knap in blijft zitten. Maar daar moet, nog voor ik 18 ben volgens m'n ortho, een implantaat voor in de plaats komen. Alleen ben ik dus nu verhuisd naar de andere kant van het land, en m'n nieuwe tandarts vind dat ik moet wachten tot ná m'n 18e want ik zou nog niet volgroeid zijn, wat ik volgens m'n ortho dus al wel ben... En ik vertrouw mijn ortho meer na een behandeling van ruim 9 jaar dan m'n nieuwe tandarts die me 1 keer 3 minuten gezien heeft. Sinds m'n brackets eruit zijn heb ik een draadje achter m'n ondertanden en een plaatje voor 's nachts, die ik trouw iedere nacht draag omdat ik anders bang ben dat die gigantische spleet van ooit weer terug gaat komen. Oh, en de overbijt van 1,5 cm.

Verder poets ik 2 keer per dag met Prodent en heb ik tot nu toe nog maar 1 gaatje gehad. Maar m'n 2 bovenste voortanden zien eruit als vierkantjes, van die rare brede en korte tanden zijn het... en het tandje naast die mislukte melktand is heeeel klein en boven die mislukte melktand is door het afbrokkelen een groot en raar stuk tandvlees heel duidelijk te zien. Dus nee, ik ben niet zo heel happy met mijn gebit Maar dat ik nog maar 1 gaatje heb vind ik toch wel fijn.
__________________
Lise *10-11-2010 <3
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 14:40
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb een heel goed gebit, 0 gaatjes, maar ik ben dan ook wel een overdreven goede poetser sowieso 2x per dag, vaak voordat ik ergens heen ga, poets ik ook nog een keer. Ik heb op m'n 17e een jaar boven een beugel gehad, noodgedwongen, omdat één melktand maar niet los ging zitten en toen zijn er foto's gemaakt en bleek dat de tand die eronder zat tegen wortels van andere voortanden aandrukte, dus die melktand moest er uitgetrokken worden en dan die volwassen tand naar de goede plek geleid. Daarvoor moest ik naar de kaakchirurg en toen is die volwassen tand mbv. een beugel naar de goede plek geleid.

Er zijn 3 verstandskiezen doorgekomen, waarvan er inmiddels 1 getrokken is door de kaakchirurg omdat die niet goed doorkwam en over 3 weken wordt de 2e getrokken bij de tandarts (en daar ben ik nu al heel bang voor, heb er ook al een nachtmerrie over gehad en dan lees ik dat verhaal hier van Drukknoopje ) Hij moet getrokken worden omdat er een stuk van is afgebroken. Normaal gesproken ben ik nooit bang voor de tandarts, want ik zit altijd maar 2 minuten in de stoel en dan is alles goed en kan ik weer gaan. Maar nu met die verstandskies, hij heeft de betreffende kies niet gezien, een mondhygiëniste bij wie ik terechtkwam terwijl ik dacht dat er een tandarts naar zou kijken heeft in overleg besloten dat mijn kies gewoon door de tandarts getrokken kan worden..ik hoop maar dat ze gelijk heeft...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 16:24
Lethe
Lethe is offline
Het moest geboord worden, maar het viel enorm mee. Nu kan ik eindelijk weer lachen zonder dat mensen vragen of ik een diamantje op mijn voortand heb.
Ik heb overigens een glazuurafwijking. Ik moet drie keer per dag twee minuten poetsen om te voorkomen dat ik gaatjes krijg. En áls ik een gaatje heb moet het meteen gevuld worden, anders is het binnen een week een heel groot gat. Toch vind ik dat m'n tanden er niet lelijk uitzien en ze staan redelijk recht.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 16:53
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
over twee weken gaan ze mn verstandskiezen weghalen. verder heb ik nooit gaatjes gehad en het staat er allemaal recht en wit bij dus ben wel tevreden

hebben de mensen bij wie de verstandskiezen eruit zijn gehaald daar nog veel last van gehad wat betreft pijn/opgezwollen wang etc?
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 22:52
Verwijderd
Ik ben zeer tevreden met mijn gebit Nooit gaatjes gehad, en nooit opmerkingen van mijn tandartsen bij de controles, terwijl ik heel slecht poets, 5x per maand ofzo (fluoride pillen ftw )

Omdat ik als baby een hele hoge koorst heb gehad, is er iets mis gegaan in de ontwikkeling van een van mijn kiezen, die langzaam afbrokkelt (en sinds mijn 12e al een paar keer gevuld is) . Dat staat in contrast met het rest van mijn gebit, dat zo'n model is waar ik rustig noten mee openmaak
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 08:03
Verwijderd
Citaat:
ben je tevreden met je gebit? heb je je verstandskiezen al? wat voor tandenborstel en tandpasta gebruik je? ga je vaak naar de tandarts? heb je een beugel (gehad)? geloof je in de tandenfee? heb je rare afwijkingen? laat je je tanden bleken of heb je kronen of 28 gaatjes?

Ik ben redelijk tevreden met mn gebit. Alleen wordt mijn gebit sel geel, waardoro ik dus allemaal dure whitening shit moet kopen. Maar daar worden mn tanden weer gevoelig van. Ik gebruik voor de whitening Beverly hills tandpasta en pearldrops. En als ik last krijg van gevoelige tanden gebruik ik een tijdje sensodine Gel. Ik ga 1 keer in t half jaar naar de tandarts. (toevallig vanmiddag weer).

Ik heb vroeger een plaatjesbeugel gehad, maar mn tanden staan niet meer beugelrecht. Wel netjes nog. Ik heb nog nooit gaatjes gehad., maar wel 2 verstandskiezen die er ook al lang en breed weer uit zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 08:23
Verwijderd
Ik ben nu wel tevreden met mijn gebit. Toen ik kleiner was, heeft een nichtje me een keer op mijn hoofd laten vallen en is daarna bovenop me gaan zitten. Daardoor had ik een heel smalle kaak en paste niet alle tanden erin. Ik moest dus een beugel waardoor je hele bovenkaak werd opgerekt, als t ware. Dat ding zat midden in mijn mond (heerlijk handig met eten) en mijn ouders moesten daar elke dag een soort pinnetje insteken en dan draaien, zodat mijn beugel breder zou worden, waarna dus ook mijn mond. Daar kreeg ik een gigantische spleet van tussen mijn voortanden, ik voelde me echt heel bleud. Gelukkig trok dat redelijk snel weer bij. Daarna nog twee jaar een plaatjesbeugel en toen was ik er vanaf.
Sindsdien heb ik redelijk grote tanden, maar wel best witte. Ik poets twee keer per dag net met wat we in huis hebben. Verstandskiezen heb ik nog niet, en ik hoop dat ze wegblijven ook. Gaatjes heb ik af en toe, niet dramatisch veel ofzo. Ik hoop niet dat ik het gebit van mijn moeder geërfd heb, want bij haar breekt er elk half jaar een stukje van een tand af, ze heeft al heul veel zenuwbhandelingen gehad, heel veel gedoe in ieder geval. Niet dat ik bang ben voor de tandarts, maar leuk is anders.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 08:36
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik ben niet zo gelukkig met m'n tanden. Ze hebben wel een goede grootte, niet te klein en niet te groot.
Ze mogen wel ietsje witter, maar ja, eigen schuld: ik rook.

Ik heb jarenlang een beugel gehad, daarna waren mn tanden mooi recht, maar vlak daarna kwamen mn 2 onderste verstandskiezen door en die hebben mn hele ondergebit scheef geduwd Ik laat ze dus waarschijnlijk volgend jaar verwijderen.

Verder ben ik op mn zeventiende gevallen met de fiets door gladheid: mn voortanden waren helemaal afgebroken. Nu heb ik dus van die 'opplakstukjes' erop omdat ik geen kronen durfde te laten zetten. Maar dat ben ik wel nog van plan.

Ik heb één klein gaatje in een kies, verder niks.

Ik poets 2 keer per dag 2 minuutjes, en probeer elk jaar naar de tandarts te gaan.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 16:05
Verwijderd
Ik ben verschillende keren op mijn voortanden gevallen en heb ze dus elke keer opnieuw moeten laten "boetseren", de laatste keer is dat erg lelijk geworden, zo is mn rechter voortand langer en breder dan de linker en overlapt hij de tand ernaast zodat deze naar achter is geschoven.
Verder zijn ze, ondanks goed poetsen, aan de (licht)gele kant. En begint boven-links-achter mn verstandskies door te komen wat een beetje pijn doet maar er is gelukkig wel genoeg ruimte voor. Ben verder wel heel blij met mn onderkaak, die is heel mooi recht gezet door mn beugel. ^^
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 16:06
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Ik ben nu wel tevreden met mijn gebit. Toen ik kleiner was, heeft een nichtje me een keer op mijn hoofd laten vallen en is daarna bovenop me gaan zitten. Daardoor had ik een heel smalle kaak en paste niet alle tanden erin. Ik moest dus een beugel waardoor je hele bovenkaak werd opgerekt, als t ware. Dat ding zat midden in mijn mond (heerlijk handig met eten) en mijn ouders moesten daar elke dag een soort pinnetje insteken en dan draaien, zodat mijn beugel breder zou worden, waarna dus ook mijn mond. Daar kreeg ik een gigantische spleet van tussen mijn voortanden, ik voelde me echt heel bleud. Gelukkig trok dat redelijk snel weer bij. Daarna nog twee jaar een plaatjesbeugel en toen was ik er vanaf.
Zo'n beugel om je bovenkaak op te rekken heb ik ook gehad, voor een halfjaar. Vreselijk vond ik het! Ik kon er niet eens fatsoenlijk mee eten
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Zo'n beugel om je bovenkaak op te rekken heb ik ook gehad, voor een halfjaar. Vreselijk vond ik het! Ik kon er niet eens fatsoenlijk mee eten
Ik vond het neit zo'n ramp, het enige wat ik echt verschrikkelijk vond is dat ik zo'n spleet tussen mijn tanden kreeg. Maar dat was bij mij na een maand ook al weer weggetrokken. Ik ken een meisje van 11 dat ook zo'n ding heeft, bij haar wil die spleet niet weg gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 12:27
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Mijn tanden zijn wit, zonder gaatjes en staan recht.. allemaal zonder beugels, fluoride pilletjes, etc. Ik heb geluk gehad
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 16:15
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ja ik heb wel mooie tanden, al mijn verstandskiezen zijn recht doorgekomen. Ik mis onder twee kiezen en boven een hoektand maar dat komt doordat die scheef onder mijn neus lag. Ennn ik heb een beugel gehad maar mijn tanden zijn een beetje gaan draaien sinds die er uit is maar dat is ganz leuk want nu heb ik niet zo'n standaardgebit meer. En ik heb nul gaatjes.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 16:17
Gaara
Avatar van Gaara
Gaara is offline
In 19,5 jaar nog geen gaatje gehad, heb verder een perfect gebit volgens tandarts/orthodontist.
__________________
The Deepest Circle Of Hell Is Reserved For Betrayers And Mutineers
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 17:38
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Mijn tanden op zich zijn okee Heb vooralsnog geen gaatjes e.d, terwijl ik niet altijd trouw 2 keer per dag poets
Ik heb wel een afwijking waardoor ik 3 'volwassen' kiezen niet had, en de melkkiezen bleven zitten, en ik heb nog een heel klein snijtandje. Op mn 13e weigerde ik een beugel, maar op mn 17e zeiden mn ouders dat ze het nu nog zouden betalen maar later niet meer. Dus ging ik toch maar. Daardoor zijn er 4 kiezen getrokken. Verder stond het ook een beetje verkeerd, mijn voortanden waren een beetje naar achter gedrukt. Ik vind dat het nu wel ongeveer recht staat, maar de ortho vind van niet. Mijn onderkaak is namelijk ook een beetje verschoven, alles 1 tand teveel naar rechts, en dat willen ze opschuiven, maar ik vind het niet zo nodig en het doet teringveel pijn.
Verstandskiezen komen nog niet door, maar ik heb er 2. Waarvan 1 dwars in mn kaak ligt en ik ben bang daarvoor.
Mn tanden zijn wel redelijk wit en hebben een mooie vorm. Ik ga elk half jaar naar de tandarts is de bedoeling, maar meestal iets minder door verzette afspraken en uiteraard geloof ik inde tandenfee Ik heb wel al mn melktanden nog in een potje
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 21:28
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik heb op zich een goed gebit, ben alleen bang voor de toekomst, omdat vooral mijn moeder niet zulke goede tanden heeft. Ik heb een beugel gehad, maar was geen trauma en ik weet dus ook niet meer precies waarneer ik hem kreeg en wanneer hij weer wegging. Daarvoor zijn wel mijn eerste 4 kiezen getrokken. Dat was echt een ramp. Ook vanwege het feit dat mijn tandarts een keer een redelijk loszittende hoektand (ik was aan het wisselen) er maar alvast uit trok (met wortel en al zonder verdoving!), ben ik niet dol op de tandarts.

Mijn verstandskiezen heb ik allemaal, op zich is er wel genoeg plek, maar ze zitten erg achterin en zijn moeilijk schoon te houden. Mijn tandarts dreigt met eruit halen als ik ze niet beter schoon ga houden (maar om nu elke keer dat je je tanden poetst met 2 tandborstels in de weer te gaan en flossen...). Ik wacht geduldig tot ik 25 ben, want volgens mijn tandarts worden ze er dan niet meer uit gehaald.

Vroeger ging ik elk half jaar voor controle, vorige keer hoefde ik nog maar 1 keer per jaar te komen, die controle is half januari. Bij elk pijntje dat ik nu voel ben ik echter bang voor een gaatje oid, dus ik ga gewoon vragen of het niet toch 2x per jaar kan.

Vroeger dacht ik altijd dat die xylitol kauwgompjes gaatjes genazen, dus bewaarde ik er altijd één voor de halfjaarlijkse controle, zodat ik nooit gaatjes zou hebben.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 01:55
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
Ik poets 2 keer per dag m'n tanden, met hema huismerk tandpasta. Heb wel een stevig gebit, in ieder geval nog nooit gaatjes gehad. M'n verstandskiezen onder zijn eruit gehaald.
Wat minder aan m'n gebit is de kleur, met tanden zijn nogal geel. Dat is gekomen door het vele medicijngebruik in de loop der jaren die ik slik in verband met mijn nierziekte.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 11:47
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik poets 2 keer per dag mn tanden met Prodent. Heb 2 jaar ofzo een beugel gehad en nu staat alles netjes recht. Heb best kleine tanden, vind het wel jammer dat ze niet helemaal mooi wit zijn majaa. 2 keer per jaar naar de tandarts om te horen dat alles er goed uit ziet, heb nog nooit gaatjes gehad en verstandskiezen heb ik (denk ik?) ook nog niet.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Tanden poetsen
Verwijderd
13 23-10-2014 20:43
Lichaam & Gezondheid Tanden bleken, mensen met ervaring?
Someboy
15 13-02-2010 12:55
Lichaam & Gezondheid Tanden witter maken, hoe
Some
21 10-06-2009 20:56
Lichaam & Gezondheid Gele tanden
Fosca
21 23-02-2007 12:29
Lichaam & Gezondheid gele tanden
freakzor1987
17 01-12-2004 10:49
Lichaam & Gezondheid het grote tanden-poets-topic
Sir Smoke-A-Lot
40 12-10-2002 19:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.