Oud 06-09-2008, 14:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dit is het topic waar nieuwsberichten terecht kunnen zonder discussiewaarde.

Hier vallen dus zowel berichten onder als:
"Vrouw vrijt met een slang" en
"Thaise jongen heeft spijkers in anus"

of:
"Zwaar ongeluk op de A1" en
"Driedubbele moord in Gouda"

De forumbazen hopen met deze nieuwe regeling dat het discussie-gehalte weer wat omhoog gaat op N&A en ze niet steeds met pijn in het hart topics weer on-topic moeten gaan helpen die wel erg serieus zijn, maar waar weinig of niks over te zeggen valt behalve: "goh, wat erg" enzo.

Pagina 10 vorige tiswah topic
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Oud 08-09-2008, 19:13
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Studenten stelen vliegtuigje uit Madurodam
Leden van het Amsterdams Studenten Corps hebben maandagochtend een vliegtuigje gestolen uit Madurodam. Dit deden zij in het kader van hun ontgroening.

Copyright 2008, Novum
(Novum) - Leden van het Amsterdamsch Studenten Corps hebben maandagochtend een vliegtuigje gestolen uit Madurodam. Dit deden zij in het kader van een ontgroeningsopdracht. Madurodam heeft aangifte gedaan van de diefstal, bevestigt de politie.

De studenten hebben het vliegtuig dezelfde ochtend aangeboden aan Ruud de Wild, presentator van Q-Music. De studenten hadden opdracht gekregen 'een mooi cadeau' te schenken aan de presentator. De Wild liet in de uitzending weten niet gecharmeerd te zijn van de actie. Ook een woordvoerder van het studentencorps distantieert zich van de actie en laat weten 'geschokt' te zijn. Het corps gaat er alles aan doen om de schade bij Madurodam zo snel mogelijk te vergoeden, zegt de woordvoerder.

Volgens een woordvoerder van de politie is er tijdens de actie schade ontstaan aan de omheining van Madurodam. Ook het tweeënhalve meter lange vliegtuig liep schade op. De mensen die bij de actie betrokken waren, worden volgens de politie vervolgd voor diefstal. Er is nog niemand aangehouden.

Het attractiepark kan nog niet precies zeggen voor welk bedrag er schade is aangericht. Als een vliegtuig opnieuw gebouwd moet worden, kost dat rond de veertienduizend euro, aldus een woordvoerder. Medewerkers van Madurodam halen het toestel maandagmiddag zelf op bij de radiostudio in Hilversum.
-----

Mooi zo, stelletje mongolen
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 08-09-2008, 19:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ach, symptoombestrijding, een paar pionnen opofferen. Je zult echt niet het verantwoordelijke bestuur voltallig zien aftreden om dergelijke opdrachten geven.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 08-09-2008, 19:20
Verwijderd
Tja, het corps. Tuig waar de gemiddelde Verdonk-stemmer nog wat van kan leren.
Oud 08-09-2008, 19:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Tja, het corps. Tuig waar de gemiddelde Verdonk-stemmer nog wat van kan leren.
Hangt er van af waar je komt. Ze hebben een zeer treffend genaamd slettendispuut, maar ook plekken waar mensen je niet moeten hebben als je niet een beetje belezen bent.

Dat jij ze allemaal over één kam scheert vanwege gemiddelde politieke opvatting zegt meer over jou dan over het corps. Verantwoordelijke dispuut in dit geval was trouwens het me, behalve dat het onderbuik is, onbekende Vesta.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 08-09-2008 om 19:31.
Oud 08-09-2008, 20:43
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Studenten stelen vliegtuigje uit Madurodam
toch al beter dan de dierentuin buiten sluitingstijd bezoeken.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 08-09-2008, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Hangt er van af waar je komt. Ze hebben een zeer treffend genaamd slettendispuut, maar ook plekken waar mensen je niet moeten hebben als je niet een beetje belezen bent.

Dat jij ze allemaal over één kam scheert vanwege gemiddelde politieke opvatting zegt meer over jou dan over het corps. Verantwoordelijke dispuut in dit geval was trouwens het me, behalve dat het onderbuik is, onbekende Vesta.
Ach, tussen Verdonk-stemmers zitten vast ook wel mensen die deugen.
Oud 08-09-2008, 21:02
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Dat jij ze allemaal over één kam scheert vanwege gemiddelde politieke opvatting zegt meer over jou dan over het corps.
maar dat ze de behoefte voelen om bij een corps te horen zegt natuurlijk alles over hun.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 10-09-2008, 00:57
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Onbekenden slachten schaap van kinderboerderij
Uitgegeven: 9 september 2008 20:26
Laatst gewijzigd: 9 september 2008 20:27

AMSTERDAM - Onbekenden hebben in de nacht van maandag op dinsdag een schaap van een kinderboerderij in Amsterdam geslacht.
Novum

's Ochtends lagen de vacht, de kop en de ingewanden van het beest in een sloot in de buurt. Een ander schaap is verdwenen.

Een politiewoordvoerder bevestigde dinsdag een bericht op de lokale tv-zender AT5. Het gaat om kinderboerderij De Strohalm in het stadsdeel Geuzenveld-Slotermeer. De daders zijn vooralsnog spoorloos.
(c) ANP
wilde gok hoor; maar vast autochtone-nederlanders...
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 10-09-2008, 07:58
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
wilde gok hoor; maar vast autochtone-nederlanders...
Schapie schapie.

Ter voorbereiding op het Suikerfeest vast een nieuwe rol kebab voor thuis, maar geen geld om een schaap te kopen op de veemarkt. Dan maar zo. Want waar is het vlees gebleven?
Oud 10-09-2008, 09:39
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
dat arme andere schaap. Marianne Thieme, doe er wat aan.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 10-09-2008, 17:30
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Satanistische kannibalen eten Russische tieners
Uitgegeven: 10 september 2008 15:30

MOSKOU - Acht Russische satanisten worden ervan verdacht dat zij vier tieners ritueel hebben vermoord en opgegeten. Dat meldde de Russische krant Komsomolskaja Pravda woensdag.
ANP

De duivelaanbidders lokten de slachtoffers onlangs naar een buitenhuis in de buurt van de stad Jaroslavl, in het westen van Rusland, aldus de krant. Daar werden ze ieder 666 keer gestoken, een verwijzing naar het getal van de duivel.

Hun vlees werd vervolgens gebakken op een kampvuur en opgegeten. De slachtoffers, drie jongens en een meisje, waren 16 en 17 jaar oude gothic-jongeren.

Bron
____________________________________________________________

Ik moest lachen toen ik dit las. Goths romantiseren de dood toch altijd?
Oud 10-09-2008, 17:55
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Eh, 666x gestoken, yeah right.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 10-09-2008, 18:03
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
'Kleine problemen' bij opstarten deeltjesversneller
Uitgegeven: 10 september 2008 09:51
Laatst gewijzigd: 10 september 2008 15:01

GENEVE - Bij het opstarten van een gigantische deeltjesversneller in het Zwitserse Genève zijn "kleine elektrische problemen" ontstaan.

ANP
Deeltjesversneller opgestart
Dat maakte de projectleider van de Large Hadron Collider (LHC) bekend. Volgens hem veroorzaken de problemen geen hinder voor het testen van de versneller.

De LHC is een 27 kilometer lange ring die ongeveer honderd meter onder de grond ligt, op de grens van Frankrijk en Zwitserland. De bouw begon aan het begin van de jaren tachtig en heeft meer dan 6 miljard euro gekost.

Oerknal

Wetenschappers hopen met de experimenten inzicht krijgen in het heelal een fractie na de oerknal, 14 miljard jaar geleden.

De onderzoekers schoten een straal protonen de 27 kilometer lange ronde buis in. Even later verscheen de straal op het computerscherm, een teken dat de versneller goed werkt.

Het beeld werd dan ook onder luid applaus van de onderzoekers bekeken. Ook slaagden de wetenschappers erin de protonen weer tot stilstand te brengen.

Botsen

De onderzoekers testen de buis de komende dagen. Binnenkort moeten in de versneller protonen, een van de bouwstenen van atomen, met de snelheid van het licht op elkaar botsen.

Daarbij komen allerlei elementen vrij die ook vrijkwamen toen het heelal ontstond.

Ondergang

Critici stellen dat het gevaarlijk is dit soort experimenten uit te voeren, omdat zwarte gaten zouden kunnen ontstaan. Die zouden kunnen leiden tot de ondergang van de wereld.
Human sized black holes zou wel een leuke doorbraak betekenen

Citaat:
Satanistische kannibalen eten Russische tieners
:')
gelukkig is de pravda een geweldige bron.

Citaat:
Eh, 666x gestoken, yeah right.
aardige fitnesstraining, ik zou 3 mensen 6 keer steken
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 10-09-2008 om 18:08.
Oud 10-09-2008, 18:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Satanistische kannibalen eten Russische tieners
En in ander nieuws: snackbareigenaar stopt plakjes chimpansee tussen broodjes.


Nu.nl is er ook al achter gekomen dat ze met nonsens te maken hadden, de bron geeft nu:

Er is een fout opgetreden

De pagina die u op onze site zocht kan helaas niet gevonden worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-09-2008, 18:48
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Als je hem opzoekt via de hoofdpagina vind je hem wel gewoon. Ik weet het niet, er zal echt wel wat van waar zijn, maar zouden ze echt álle messteken geteld hebben? Typische verzinsels om een nieuwsbericht wat smeuïger te maken.
Oud 10-09-2008, 18:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Plus de reputatie van het Russische openbaar ministerie... Ik zie nog steeds plakjes aap tussen broodjes, en niet de naast duizenden loze claims erover eerste bewezen satanische moord.

Maar goed, een dergelijk bericht zal het weer goed doen in gristelijke kringen. Dat het of nooit gebeurd is of ergens anders aan lag zoals destijds in Italië zullen die zich niet aan storen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-09-2008, 19:00
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Het is propaganda om gothic jongeren te bekeren tot gristen


de zwarte gaten krijgen een staartje aldus nu.nl

Meisje pleegt zelfmoord uit angst voor zwart gat
Uitgegeven: 10 september 2008 18:18
Laatst gewijzigd: 10 september 2008 18:19

NEW DELHI - Een 16-jarig meisje uit India heeft woensdag zelfmoord gepleegd uit angst dat een oerknalexperiment in de grootste deeltjesversneller ter wereld de aarde zou vernietigen. Dat heeft haar vader laten weten.

lees meer
Spoiler
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 10-09-2008 om 21:24.
Ads door Google
Oud 11-09-2008, 14:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Giesberts krijgt motie om de oren

UTRECHT - D66, Leefbaar Utrecht en de VVD in de Utrechtse gemeenteraad eisen het aftreden van wethouder Robbert Giesberts, na de blunder in de architectenkeuze voor de nieuw te bouwen Bibliotheek++. Tijdens het raadsdebat over de kwestie dienen ze vanmiddag een motie van wantrouwen in. Utrecht maakte een rekenfout in de puntentelling voor de visies die door architectenbureaus werden ingediend.

Daardoor kwam Rapp+Rapp als winnaar uit de bus. Na herstel van de rekenfout bleek dat VMX Architecten de opdracht krijgt voor het ontwerp van een nieuw biebgebouw op het Smakkelaarsveld. Rapp+Rapp stapt naar de rechter.

De fout is gemaakt door het gemeentelijke bureau aanbestedingen, dat onder verantwoordelijkheid valt van GroenLinks-wethouder Giesberts.

Als hij zijn functie niet zelf ter beschikking stelt, dienen de drie partijen vandaag een motie van wantrouwen in, zo kondigen zij aan. Volgens de partijen heeft de rekenfout tot gevolg dat de bibliotheek op het Smakkelaarsveld vertraging oploopt, duurder uitpakt en de gemeente Utrecht bovendien ‘de risee is geworden van Nederland’.

Giesberts overleefde eerdere moties van wantrouwen. Die betroffen onder meer de informatievoorziening rond het trapongeluk tijdens de Botenparade in 2005 en het lekkende riool aan de Vismarkt.

http://www.ad.nl/utrecht/stad/260298...m_de_oren.html

Misschien komen we nu eindelijk van hem af.. De man achter het treiteren van huurbazen van studentenpanden, om het aantal studentenkamers terug te brengen. En het kamerverbod in veel wijken.

...en al die Utrechtse studenten maar dom GL stemmen terwijl de kamernood waar ze allen onder lijden door GL veroorzaakt is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-09-2008, 15:01
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
...en al die Utrechtse studenten maar dom GL stemmen terwijl de kamernood waar ze allen onder lijden door GL veroorzaakt is.
daar stemmen ze op omdat die voor kraken zijn.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 11-09-2008, 15:21
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Meisje pleegt zelfmoord uit angst voor zwart gat
Verstandig, want van een zwart gat zou je wel eens dood kunnen gaan..
"Ik doe geen examen, want ik ben bang om te zakken.."
Ik vermoed dat er andere dingen speelden, zo dom kan iemand niet zijn.. toch?
Oud 11-09-2008, 15:54
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Verstandig, want van een zwart gat zou je wel eens dood kunnen gaan..
"Ik doe geen examen, want ik ben bang om te zakken.."
Ik vermoed dat er andere dingen speelden, zo dom kan iemand niet zijn.. toch?
Juist, ik denk dat er redelijk veel aap op het broodje zat.
Oud 11-09-2008, 16:05
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Verstandig, want van een zwart gat zou je wel eens dood kunnen gaan..
"Ik doe geen examen, want ik ben bang om te zakken.."
Ik vermoed dat er andere dingen speelden, zo dom kan iemand niet zijn.. toch?
*verhaal over religieuze kringen en het einde der tijden ophangt*

Het lijkt me inderdaad sterk en volgens mij is het alleen maar om wat meer sensatie aan een anders erg theoretisch experiment te koppelen.
Op zijn hoogst zullen de ouders er wat mee te maken hebben die zo iets proberen te verdoezelen.

Het zou desondanks wel enorm leuk zijn als het zou gebeuren, die zwarte gaten dan, niet het einde der tijden.

Interessanter overigens:

Citaat:
Anode splitst water in de zon
Chemici van de Princeton Universiteit hebben het ‘watersplijtsteentje’ uit het fotosynthesecentrum in planten synthetisch nagebouwd en ingepast in de anode van een cel.

door: Henk Klomp
woensdag 3 september 2008

lees meer
Spoiler

Bron Technisch weekblad.
En voor de geothermiek fans:

Citaat:
Google wil stroom uit diepe rotslagen
Zoekmachine Google gaat tien miljoen dollar investeren in de ontwikkeling van aardwarmte. Het gaat om een relatief nieuwe techniek, waarbij een installatie warmte uit diep gelegen rotslagen haalt voor de productie van stoom.

door: Rijkert Knoppers
zaterdag 6 september 2008

lees meer
Spoiler

bron Technisch weekblad
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 11-09-2008, 19:14
Verwijderd
Er stond geloof ik gisteren eenzelfde bericht op tweakers over Google die datacentra in zee wil bouwen en daarvoor met zout/zoet-waterwisselaars de elektriciteit wil gaan opwekken
Oud 12-09-2008, 09:15
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Er stond geloof ik gisteren eenzelfde bericht op tweakers over Google die datacentra in zee wil bouwen en daarvoor met zout/zoet-waterwisselaars de elektriciteit wil gaan opwekken
Slim bedrijf.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Advertentie
Oud 12-09-2008, 10:10
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Oudste Nederlander viert 111e verjaardag
Uitgegeven: 12 september 2008 09:21
Laatst gewijzigd: 12 september 2008 09:40

MIDDELBURG - De oudste inwoner van Nederland is vrijdag 111 jaar geworden. Grietje Jansen-Anker uit Middelburg viert haar verjaardag met familieleden en verzorgers.

Dat meldde een woordvoerster van zorgcentrum Roggeveen, waar ze verblijft. Voor hoog bezoek en publiciteit heeft de Zeeuwse opnieuw bedankt.

De hoogbejaarde is geestelijk nog perfect in orde. Lichamelijk vergen de jaren wel hun tol. De bewoonster ligt hele dagen op bed en heeft veel rust nodig.

Grietje Anker werd op 12 september 1897 geboren in Vlissingen en woonde tijdens een deel van haar huwelijk in 's-Gravenzande.

Bron

Geestelijk nog goed zijn op die leeftijd, als ik zo oud word teken ik ervoor.
Oud 12-09-2008, 20:43
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
"De maximale leeftijd van de mens is op een gegeven moment door de Lieve Heer begroot op 120 jaren."
Oud 12-09-2008, 21:23
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
"De maximale leeftijd van de mens is op een gegeven moment door de Lieve Heer begroot op 120 jaren."
Tóch werd Jeanne Calment ruim 122 jaar oud. En daarnaast zijn er nog een tiental gevallen bekend van mensen die claimen ouder dan dat te zijn, ook al is dat niet 100% bewezen.

Ik denk dat de gemiddelde leeftijd alleen nog maar zal toenemen. Over honderd jaar zal de gemiddelde leeftijd tussen de 90 en de 100 jaar liggen. De oudste mensen worden dan rond de 150 jaar. It could be you.
Oud 12-09-2008, 21:42
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
"Zo is het landgebruik per opgesteld vermogen aanzienlijk geringer dan van bijvoorbeeld een kerncentrale"
Gut, 1 op 0,75 aanzienlijk? Als je er 30 naast elkaar bouwt wel ja.
Oud 12-09-2008, 22:01
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik denk dat de gemiddelde leeftijd alleen nog maar zal toenemen. Over honderd jaar zal de gemiddelde leeftijd tussen de 90 en de 100 jaar liggen. De oudste mensen worden dan rond de 150 jaar. It could be you.
over 100 jaar zijn er zo veel mensen dat we elkaar de koppen inslaan voordat we kunnen lopen
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 12-09-2008, 22:16
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
over 100 jaar zijn er zo veel mensen dat we elkaar de koppen inslaan voordat we kunnen lopen
Vind ik een erg interessant onderwerp. Ik heb ooit gelezen dat over een jaar of vijftig de wereldpopulatie ongeveer negen miljard bedraagt. De bevolking zal steeds sneller en exponentieel toenemen totdat er, en dan citeer ik Wikipedia, "de mens meer dan 1 m² per persoon zal hebben tegen het eind van de 33e eeuw".

Vervolgens zegt Wikipedia het volgende:
Citaat:
De VN verwacht echter dat de wereldbevolking rond 2200 zal ophouden te groeien, als deze iets hoger dan 10 miljard is.
Hier wordt verder geen toelichting gegeven. Hoe wil de VN deze bevolkingsgroei stoppen? Willen ze beperkingen stellen aan geboorten? Willen ze mensen met méér dan één kind straffen? Genocide wellicht?

Een wereldbevolking van 10 miljard valt nog wel te overzien. Momenteel zitten we op 6,7 miljard, precies tweederde daarvan. Als ik zie wat een grote stukken van Noord -en Zuid-Amerika, Rusland en Australië nog uitgestorven zijn valt die ruimte makkelijk op te vullen.

Wat betreft de bron voor bovengenoemde informatie: Wiki.
Oud 12-09-2008, 22:33
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Hier wordt verder geen toelichting gegeven. Hoe wil de VN deze bevolkingsgroei stoppen? Willen ze beperkingen stellen aan geboorten? Willen ze mensen met méér dan één kind straffen? Genocide wellicht?
Ik denk dat een populatiebioloog zich daar moe aan gemaakt heeft, uiteindelijk is er altijd wel een beperkende factor, ruimte (= ook omstandigheden als hitte/kou) of in ons geval is het waarschijnlijk voedsel(gebrek). Dat zie je bij alle dieren en uiteindelijk is dat toch wat we zijn.

Citaat:
Een wereldbevolking van 10 miljard valt nog wel te overzien. Momenteel zitten we op 6,7 miljard, precies tweederde daarvan. Als ik zie wat een grote stukken van Noord -en Zuid-Amerika, Rusland en Australië nog uitgestorven zijn valt die ruimte makkelijk op te vullen.
Uiteindelijk krijgen we het toch hard op ons dak, ik ben er niet heel goed in, maar hoe meer bomen je bijvoorbeeld kapt (of kanalen graaft of rivieren omlegt), hoe meer erosie en als in een systeem eenmaal dingen beginnen te schuiven gaat het mis (voor ons dan), meer orkanen, tsunamis etc. (ik overdrijf misschien wel, maar uiteindelijk is het het verhaal van de vlinder die een orkaan veroorzaakt).


Over subsidies gesproken:
Resultaten stuntclub: drie doden en miljoenen subsidie
We komen nog even terug op die bizarre subsidiezaak in Utrecht, waarbij een stel rappende stuntrijders samen met hun voormalige projectleider en subsidievanger Didier Chabi videoclips opnamen.
Spoiler
__________________
Welcome to your mom's house!

Laatst gewijzigd op 13-09-2008 om 00:37.
Oud 13-09-2008, 00:59
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Gut, 1 op 0,75 aanzienlijk? Als je er 30 naast elkaar bouwt wel ja.
/care gezien de ontwikkelingsmogelijkheden en de noodzaak van beide.
maar enfin aanzienlijk is misschien een overstatement.

Citaat:
Hier wordt verder geen toelichting gegeven. Hoe wil de VN deze bevolkingsgroei stoppen? Willen ze beperkingen stellen aan geboorten? Willen ze mensen met méér dan één kind straffen? Genocide wellicht?
ik denk dat ze schatten dat we elkaar dan net zo snel uitmoorden als dat we geboren worden o.i.d.

ik zie vooralsnog geen afremming.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 13-09-2008, 08:07
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
ik denk dat ze schatten dat we elkaar dan net zo snel uitmoorden als dat we geboren worden o.i.d.
Ik vermoed dat mensen vanzelf gaan inzien dat er geen mogelijkheden meer zijn; minder eten, minder werk, minder woonruimte, niemand wil na MTV meer leraar worden etc. etc. dus mensen "nemen" minder kinderen.
Voor degenen die minder gebruik maken van hun hersencellen komt dat besef later; de wereldbevolking wordt dus dommer en dommer en vervolgens wat arPos zei..
Oud 13-09-2008, 10:38
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
minder eten,
we kunnen...

natuurlijk...


mensjes eten
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 13-09-2008, 14:19
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
we kunnen...

natuurlijk...


mensjes eten
Het schijnt naar kip te smaken...
Ads door Google
Oud 13-09-2008, 15:21
Verwijderd
Kip smaakt dan ook naar alles
Oud 13-09-2008, 16:05
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Ligt eraan hoe het bereid is. Volgens dhr. Meiwes is mens behoorlijk mals dus wanneer je het pittig kruid met een kaassausje erbij heb je echt een delicatesse. Maar zoals bij ieder vlees is het vlees het best als het van een jong dier afkomstig is. Daarom pleit ik er ook voor om kinderen uit Calcutta op te eten. Dat is het dichtstbevolkte gebied ter wereld met honderdduizenden dartelende kleine delicatessen. JAMMIE!
Oud 13-09-2008, 16:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Een wereldbevolking van 10 miljard valt nog wel te overzien. Momenteel zitten we op 6,7 miljard, precies tweederde daarvan. Als ik zie wat een grote stukken van Noord -en Zuid-Amerika, Rusland en Australië nog uitgestorven zijn valt die ruimte makkelijk op te vullen.
Zo simpel is het ook weer niet. De ecologische draagkracht van Australië staat met de huidige dunne bevolkingsdichtheid al zwaar onder druk. Hoewel het uiteraard wel waar is dat in de derde wereld veel meer mensen zouden kunnen bestaan met de huidige hulpbronnen wanneer die beheerd zouden worden zoals we dat hier in Europa doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-09-2008, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Zo simpel is het ook weer niet. De ecologische draagkracht van Australië staat met de huidige dunne bevolkingsdichtheid al zwaar onder druk. Hoewel het uiteraard wel waar is dat in de derde wereld veel meer mensen zouden kunnen bestaan met de huidige hulpbronnen wanneer die beheerd zouden worden zoals we dat hier in Europa doen.
Zolang Australië nog steeds ongelofelijk veel voedsel exporteert en nauwelijks importeert zal dat wel meevallen.
Oud 14-09-2008, 13:51
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ligt eraan hoe het bereid is. Volgens dhr. Meiwes is mens behoorlijk mals dus wanneer je het pittig kruid met een kaassausje erbij heb je echt een delicatesse. Maar zoals bij ieder vlees is het vlees het best als het van een jong dier afkomstig is. Daarom pleit ik er ook voor om kinderen uit Calcutta op te eten. Dat is het dichtstbevolkte gebied ter wereld met honderdduizenden dartelende kleine delicatessen. JAMMIE!
Het water loopt me in de mond
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 14-09-2008, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Vind ik een erg interessant onderwerp. Ik heb ooit gelezen dat over een jaar of vijftig de wereldpopulatie ongeveer negen miljard bedraagt. De bevolking zal steeds sneller en exponentieel toenemen totdat er, en dan citeer ik Wikipedia, "de mens meer dan 1 m² per persoon zal hebben tegen het eind van de 33e eeuw".

Vervolgens zegt Wikipedia het volgende:


Hier wordt verder geen toelichting gegeven. Hoe wil de VN deze bevolkingsgroei stoppen? Willen ze beperkingen stellen aan geboorten? Willen ze mensen met méér dan één kind straffen? Genocide wellicht?

Een wereldbevolking van 10 miljard valt nog wel te overzien. Momenteel zitten we op 6,7 miljard, precies tweederde daarvan. Als ik zie wat een grote stukken van Noord -en Zuid-Amerika, Rusland en Australië nog uitgestorven zijn valt die ruimte makkelijk op te vullen.

Wat betreft de bron voor bovengenoemde informatie: Wiki.
Er zijn nu een hoop rijke landen met een stabiele populatie, waarom zou het niet voor de hele wereldbevolking kunnen?
Oud 14-09-2008, 16:22
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Er zijn nu een hoop rijke landen met een stabiele populatie, waarom zou het niet voor de hele wereldbevolking kunnen?
Hoeveel procent van de wereldbevolking leeft voor minder dan een dollar per dag? Hoeveel voedseltekorten zijn er in die landen? En hoe lang duurt het volgens jou nog voordat die problemen de wereld uit zijn en die volkeren dezelfde rijkdommen genieten (en behouden) als wij? Ik denk dat het onmogelijk is.
Oud 14-09-2008, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Hoeveel procent van de wereldbevolking leeft voor minder dan een dollar per dag? Hoeveel voedseltekorten zijn er in die landen? En hoe lang duurt het volgens jou nog voordat die problemen de wereld uit zijn en die volkeren dezelfde rijkdommen genieten (en behouden) als wij? Ik denk dat het onmogelijk is.
Nou, als je kijkt naar Azie bijvoorbeeld, zie je dat ze zich daar sneller ontwikkeld hebben dan wij in het Westen. Dat is ook niet zo vreemd, want ze hebben toegang tot technologie die "wij" nog niet hadden. Ik zie niet in waarom men in Afrika ook niet zo'n inhaalslag zou kunnen maken, dus ik verwacht dat de wereldbevolking, grote natuurrampen en wereldoorlogen daar gelaten, over zo'n 50-100 jaar stabiliseert rond de 10 miljard.
Oud 15-09-2008, 13:40
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
EU denkt over marinevloot voor kust Somalië
Uitgegeven: 15 september 2008 12:59
Laatst gewijzigd: 15 september 2008 12:59

BRUSSEL - De Europese Unie overweegt een maritieme missie te sturen om voor de kust van Somalië piraterij tegen te gaan. Een aantal lidstaten wil al onder eigen vlag schepen sturen.
ANP

In Brussel komt een eenheid die de Europese inzet gaat coördineren.

Dat hebben de EU-ministers van Buitenlandse Zaken maandag afgesproken tijdens overleg in Brussel.

In de Golf van Aden worden door Somalische criminele bendes voortdurend schepen gekaapt, sinds juli al zeker tien met in totaal meer dan 130 mensen aan boord. De piraten eisen vervolgens losgeld.
Goed nieuws
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 15-09-2008, 13:42
Verwijderd
En dan ook kkhard knallen als het gebeurt eah!
Oud 15-09-2008, 18:29
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Goed nieuws
Wat een geldverspilling !
Beter lijkt me op elk schip ongezien een meutje zwaarbewapende mariniers te laten meevaren. Laat ze maar komen ! Een paar onverwachte tegenslagen en ze durven niet meer. Scheelt de inzet van een heel schip.
Oud 15-09-2008, 18:34
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Nou, als je kijkt naar Azie bijvoorbeeld, zie je dat ze zich daar sneller ontwikkeld hebben dan wij in het Westen. Dat is ook niet zo vreemd, want ze hebben toegang tot technologie die "wij" nog niet hadden. Ik zie niet in waarom men in Afrika ook niet zo'n inhaalslag zou kunnen maken, dus ik verwacht dat de wereldbevolking, grote natuurrampen en wereldoorlogen daar gelaten, over zo'n 50-100 jaar stabiliseert rond de 10 miljard.
Afrikanen zijn lui, minder intelligent en het klimaat is er niet zo gunstig als bij ons.
Oud 15-09-2008, 18:35
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Kost weer een hoop geld en je hebt schijnveiligheid denk ik. Die 100 mm aan boord zullen ze toch niet mogen gebruiken en dat is de enige taal die dat tuig spreekt. Ik hoop dat Balkenende en kornuiten hier niet Michiel de Ruyter gestoord van gaan worden.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 15-09-2008, 18:44
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Goed nieuws
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 11:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 18:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 13:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 27-11-2005 00:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 01:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 15:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.