Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2005, 13:21
Ivo
Ivo is offline
op 3 maart van dit jaar ben ik naar de vodafone-winkel gegaan voor een nieuw telefoon abonnement, aangezien mijn huidige abonnement (ook vodafone) in juni afloopt (3 maanden opzegtermijn).
Hier heb ik mij door de verkoper laten adviseren wat ik het beste kon doen als ik ook een nieuwe telefoon wou.
De verkoper vertelde mij dat ik dan een nieuw abonnement met een nieuw telefoonnummer moest nemen, omdat de ik dan een gratis telefoon kon uitkiezen. Bij verlengen van het bestaande abonnement was dat niet het geval (vond ik vreemd, maar het zal wel...).

Tijdens het verkoopgesprek heb ik meerdere keren benadrukt dat ik niet van plan was om dubbele abonnementskosten te betalen, gewoon omdat ik daar het geld niet voor heb. Dit was volgens de verkoper toen geen probleem. Mijn nieuwe abonnemet zou ingaan zodra de oude afgelopen was (op 14 juni) en hij zou m'n oude abonnement meteen opzeggen.
Ook vlak voordat ik m'n handtekening heb gezet, heb ik dit nog aan de verkoper gevraagd. Allemaal geen enkel probleem.
De datum op het contract was alleen maar de datum van ondertekenen, de ingangsdatum stond in de computer. Ik kreeg de nieuwe telefoon vast mee en moest volgens hem gewoon op 14 juni even van sim-kaart wisselen.

Van de week kreeg ik echter een factuur, waarop beide abonnementen stonden. Het nieuwe abonnement stond er op met als ingangsdatum 3 maart.
Hiermee ben ik terug gegaan naar de vodafone-winkel. Ik trof dezelfde verkoper. Deze ontkende zijn gedane beloftes van het niet hebben van dubbel abonnement. Hij heeft ook nog even met het landelijk kantoor gebeld, en kwam er toen achter dat mijn oude abonnement nog niet is opgezegd. Hier zit ik nu dankzij die geweldige verkoper dus ook nog een maand extra aan vast.

Door dit geintje moet ik in totaal ongeveer 120 euro aan dubbele abonnementskosten betalen (door meteen in laten gaan nieuwe abonnement en niet opzeggen oude abonnement), terwijl ik de nieuwe simkaart nog niet eens heb uitgepakt!
De verkoper wilde mij op geen enkele manier tegemoet komen en deed alsof ie zich helemaal niets kon herinneren (vreemd.. gezien mijn lengte val ik toch redelijk op. Zeker na het hele verhaal te hebben uitgelegd zou er wel wat moeten gaan dagen)

Thuis heb ik vervolgens de klantenservice gebeld. Bij hen heb ik ook m'n hele verhaal gedaan, en daar zei de medewerkster dat ik zij er niets aan kon doen en dat ik het met de verkoper moet oplossen.
Morgen ga ik nog een keer terug met 1 van m'n ouders. Misschien dat dat meer indruk maakt op de verkoper.

Wat kan ik nog meer doen, als de verkoper me morgen nog steeds niet tegemoet komt
Ik heb de algemen voorwaarden al nagelezen. Het intrekken van de automatische incasso is geen optie. Daarvoor rekent vodafone 25 euro boete als ik het wettelijk gezien wel moet betalen.

Laatst gewijzigd op 12-04-2005 om 16:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2005, 15:27
Verwijderd
Als de verkoper nadrukkelijk heeft gezegd dat het abbonement op een andere datum in gaat dan dat nu het geval is, dan sta jij volledig in je recht. Het is alleen lastig te bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 16:34
Verwijderd
Precies. Het klinkt lullig, maar je kunt behalve misschien naar de consumentenbond of naar een andere instantie stappen maar heel weinig ondernemen. Er staat niets op papier en je kunt dus niet bewijzen dat er is overeengekomen dat de abonnementen elkaar niet zouden overlappen, zoals Dukko al zegt.

In feite moet je dus gewoon bij alles wat je met een verkoper afspreekt vragen of hij het op schrift wil stellen. Dat is natuurlijk ongelooflijk omslachtig, maar blijkbaar werkt er bij telecomwinkels dus nog dit soort tuig, dat gewoon aan de klant gedane beloftes keihard ontkent. Jammer.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 16:41
Ivo
Ivo is offline
Hele harde schop omhoog.

We zijn nu twee maanden verder. Op mijn klachtbrief heb ik nooit een reactie gehad. Terwijl in de AV van Vodafone staat dat je binnen 30 dagen een schriftelijke reactie krijgt. De afgelopen weken heb ik dus een paar keer gebelt, gisteren kreeg ik eindelijk de goede persoon aan de lijn. Het voorstel was om de eerste 2 maanden abo-kosten van m'n nieuwe abonnement te kredieteren.
Ik blij, heeft alle moeite toch nog wat opgeleverd.
Krijg ik net de schriftelijke bevestiging binnen van dat telefoongesprek binnen (waar ik heel nadrukkelijk om moest vragen!!!), staat daarin het verkeerde bedrag.
Namelijk dat ze 2 maanden van m'n oude abo gaan kredieteren, en dat is 12 euro minder. Terwijl wel m'n nieuwe telefoonnummer erbij staat.

Ik ben het hier niet mee eens en voel me nu bovendien ook niet meer serieus genomen door Vodafone.
Kan ik op grond van het niet naleven van de eigen AV mijn contracten ontbinden (zonder afkoopsom te moeten betalen)?
Ik wil ze namelijk een laatste voorstel doen: Volledige dubbele Abo-kosten terug, of geen klant meer en dus de automatische incasso stopzetten.

Ik wil alleen wel zeker weten of ik in mijn recht sta wat betreft dat stopzetten, want ik heb geen zin in gezeur met deurwaarders die een afkoopsom van een paar honderd euro komen halen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 16:49
Verwijderd
Als je dat serieus wilt weten zou je de algemene voorwaarden er eens op moeten naslaan en kijken op welke gronden de klant het recht heeft de overeenkomst te ontbinden.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 18:16
Ivo
Ivo is offline
AV artikel 4.4: Partijen kunnen een Overeenkomst te allen tijde ontbinden met behoud van recht op schadevergoeding, indien de andere partij in de nakoming van een of meer van de overeengekomen verplichtingen tekort schiet en in verzuim verkeert.

Ik neem aan dat ik het hier op kan gooien.
Want in artikel 19.2 staat:

Vodafone zal de klacht binnen dertig dagen door middel van een schriftelijke reactie inhoudelijk beantwoorden. Indien deze termijn niet gehaald wordt, zal Vodafone aan de klager kenbaar maken binnen welke termijn de klacht alsnog inhoudelijk zal worden beantwoord.

Mijn klacht is op 15 april in ontvangst genomen (aangetekend, dus daarvan heb ik bewijs). De eerste reactie die ik heb gehad was gister telefonisch (op mijn initiatief) en de 2e dus vandaag, per post. 1 maand te laat dus.

Ik neem dus aan dat ik in mijn recht sta
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 20:06
Verwijderd
Nee, want dat is niet de hoofdverbintenis. Het is niet netjes, maar no way dat dat grond oplevert om de overeenkomst te ontbonden. Bovendien zou je ze dan altijd eerst nog in gebreke moeten stellen, wederom per aangetekende brief, maar ik denk dat het handig is om ze gewoon eerst nogmaals even te bestoken en te verzoeken ze alsnog dat bedrag over te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.