Oud 01-05-2003, 17:37
Alpha #1
Avatar van Alpha #1
Alpha #1 is offline
AAH!

Ik weet o zo goed dat ik moet leren maar ik kan het gewoon niet!
Het is nu al weer donderdag en heb deze vakantie haast nog geen ene flikker uit gevoerd.
Ik word niet goed van mezelf maar heb geen disipline... Iemand tips om mij tot leren toe te zetten?
Advertentie
Oud 01-05-2003, 17:43
Iwein
Iwein is offline
ga naar bieb

's ochtends

ga pas weer weg bij sluitingstijd

neem alleen boeken mee, dus geen discman ofzo

ga gewoon leren!
Oud 01-05-2003, 18:53
kiki is de naam
kiki is de naam is offline
hmz het voelt alsof datgene wat alpha schrijft,door mij is geschreven... ik heb er ook zoveel moeite mee en dan achteraf zitten balen...dat je niet meer hebt gedaan...en gewoon weten dat je zooooooooooooooooooveel moet doen maar gewoon niet aan de gang komen...
nou ik ga ook wel eens naar de bieb om daar te leren maar OF die mensen zijn dan niet stil die er zijn OF ik ben na een half uur uit mn concentratie...en dan...wat ga je dan doen!?
i.e.g. succes
Oud 01-05-2003, 21:38
@Moon
@Moon is offline
Je kan een hokje huren bij de bieb. Dus daar kun je wel degelijk rustig leren. Neem alleen boeken mee en verder nix ja ok + plus voedsel. Want anders heb je er nix aan en wordt je weer afgeleid.
Oud 01-05-2003, 21:56
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
@Moon schreef op 01-05-2003 @ 21:38:
Je kan een hokje huren bij de bieb. Dus daar kun je wel degelijk rustig leren. Neem alleen boeken mee en verder nix ja ok + plus voedsel. Want anders heb je er nix aan en wordt je weer afgeleid.
Sommige mensen kunnen wel leren met muziek hoor
__________________
As if!
Oud 01-05-2003, 23:37
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Maak een planning!!!! Ook al moet je nog superveel doen, je hebt ook nog superveel tijd (om maar eens van het positieve uit te gaan...) Je hebt nog twee weken, (en de dagen van de examens...) en je hebt het hele jaar al gezwoegd (en de andere jaren van je schoolloopbaan) daar is echt wel iets van blijven hangen. Pik de makkelijkste dingen er eerst uit.
Bereken vervolgens de cijfers die je moet halen, en ga iets niet voor een 8 leren, als je maar een 4 hoeft te halen. Als je een 4 mag halen, moet je het voor een 5 leren. Dan komt alles goed!!!
Maar vooral die planning helpt supergoed!!!
(heb um zelf dinsdag gemaakt, en tot nu toe heb ik me eraan gehouden, terwijl ik ook hopeloos was....)

Ik kan je natuurlijk ook aanraden om net als ik te gaan zakken, das natuurlijk een extra stok achter de deur, maar dat doe ik maar niet....
__________________
Lief zijn!
Oud 02-05-2003, 10:46
break of dawn
Avatar van break of dawn
break of dawn is offline
Citaat:
Multilot schreef op 01-05-2003 @ 23:37:
Maak een planning!!!! Ook al moet je nog superveel doen, je hebt ook nog superveel tijd (om maar eens van het positieve uit te gaan...) Je hebt nog twee weken, (en de dagen van de examens...) en je hebt het hele jaar al gezwoegd (en de andere jaren van je schoolloopbaan) daar is echt wel iets van blijven hangen. Pik de makkelijkste dingen er eerst uit.
Bereken vervolgens de cijfers die je moet halen, en ga iets niet voor een 8 leren, als je maar een 4 hoeft te halen. Als je een 4 mag halen, moet je het voor een 5 leren. Dan komt alles goed!!!
Maar vooral die planning helpt supergoed!!!
(heb um zelf dinsdag gemaakt, en tot nu toe heb ik me eraan gehouden, terwijl ik ook hopeloos was....)

Ik kan je natuurlijk ook aanraden om net als ik te gaan zakken, das natuurlijk een extra stok achter de deur, maar dat doe ik maar niet....
Inderdaad, een planning maken werkt het beste. Ik ben ook een hopeloos figuur wat leren betreft, dus je bent echt niet alleen. Ik maak voor elke dat een leerschema, en probeer me er vervolgens aan te houden (lukt wel aardig). Natuurlijk ook voldoende pauze's 'inroosteren', en niet te lang achter elkaar door leren. Hier is een voorbeeldje van mijn schema voor vandaag:

Vrijdag 2-5-03

- 11:00-12:00u : Geschiedenis SU, H4
- 12:00-12:30u : lunch
- 12:30-13:30u : Geschiedenis SU, H5
- 13:30-14:30u : Geschiedenis NL, H1
- 14:30-15:00u : pauze
- 15:00-16:00u : Geschiedenis NL, H2
- 16:00-17:00u : Geschiedenis NL, H3
- 17:00-17:30u : pauze
- 17:30-18:30u : Geschiedenis NL, H4
- 18:30-19:00u : avondeten
- 19:00-20:00u : Geschiedenis NL, H5

En voilá.... klaar voor vandaag, morgen herhalen, en dan genieten van het weekend. Vervolgens, de volgende week wiskunde herhalen, de week daarna M&O en klaar... (maar er zullen we niet veel zijn die voor maar 3 vakken hoeven te leren ). En zoals iemand anders al zei... niet voor die 8 gaan leren, daar word je alleen maar zenuwachtiger van.
__________________
Amor vincit omnia
Oud 02-05-2003, 12:31
Iwein
Iwein is offline
wat ik gedaan heb afgelopen maanden... gewoon per vak een deadline stellen wanneer ik het af wil. (ik moest nog alle nieuwe stof ook doen)... dus stel het waren 50 hoofdstukken, dan scan ik eerst even door wat moeilijk is, wat makkelijk, stel ik wil het in 10 dagen doen, dan probeer ik dus 7 hoofdstukken per dag te doen. Word het minder, ga ik 's avonds laat nog leren, of de dag erna eerder beginnen... dan heb ik nog speling ook... (ivm moeilijke dingen)

met zo een manier nu in erg korte tijd alle stof wiskunde B, natuurkunde, scheikunde, wiskunde A nieuw gehad....
Oud 02-05-2003, 12:32
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Nuck schreef op 01-05-2003 @ 21:56:
Sommige mensen kunnen wel leren met muziek hoor
mwa, het lijkt mij echt totaal niet verstandig... je gedachten zijn dan ergens anders, leren is niet dom wat opgaven maken, maar geconcentreerd bezig zijn

als je simpele dingen doet, kan muziek weer wel vind ik
Oud 02-05-2003, 13:32
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
iwein schreef op 02-05-2003 @ 12:32:
mwa, het lijkt mij echt totaal niet verstandig... je gedachten zijn dan ergens anders, leren is niet dom wat opgaven maken, maar geconcentreerd bezig zijn

als je simpele dingen doet, kan muziek weer wel vind ik
Ik kan het wel ...niemand begrijpt dat, maar ik kan zelfs in een kamer vol mensen met een boek op schoot nog dingen in mijn hoofd krijgen. Ik kan me trouwens ook wel voorstellen dat sommige mensen dan totaal afgeleid worden, hoor. Het ligt net even aan de persoon.
__________________
As if!
Oud 02-05-2003, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Alpha #1 schreef op 01-05-2003 @ 17:37:
AAH!

Ik weet o zo goed dat ik moet leren maar ik kan het gewoon niet!
Het is nu al weer donderdag en heb deze vakantie haast nog geen ene flikker uit gevoerd.
Ik word niet goed van mezelf maar heb geen disipline... Iemand tips om mij tot leren toe te zetten?
Mischien kan je het ook wel zonder te leren. Daar gok ik ook een beetje op duz...
Oud 02-05-2003, 14:54
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
@Moon schreef op 01-05-2003 @ 21:38:
Je kan een hokje huren bij de bieb. Dus daar kun je wel degelijk rustig leren. Neem alleen boeken mee en verder nix ja ok + plus voedsel. Want anders heb je er nix aan en wordt je weer afgeleid.
hokje huren??? bij ons niet, volgens mij... en in de studiezaal ga ik mensen zitten kijken, ben ik bang.... > maar toch is bieb wel een optie...
Oud 02-05-2003, 16:32
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik herken t. Ik heb ook een planning gemaakt, maar dan als volgt: per dag het ene vak van 13-15 uur leren en een ander vak van 15.30-16.30, en dan beetje wisselen met vakken.
Meer dan dat kan ik echt niet op 1 dag...
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 02-05-2003, 17:17
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Bij ons kun je geen hokjes huren in de bieb (er zijn geen hokjes) en je kunt wel gaan zitten leren daar maar er is geen speciale ruimte, iedereen loopt om je heen. Daarnaast was ik toevallig vandaag in de bieb en waren er een stel aan die tafel hardop aan het bespreken hoe ze dat ene werkstuk nou moesten maken... Snap best dat dat moet, maar niet op een plaats waar je andere mensen zo stoort!
De bieb is dus geen optie voor mij, onze bieb heeft overigens ook hele beperkte tijden, gaat tussen de middag dicht etc.

In een toetsweek kan ik me er wel toe zetten om de hele dag te zitten leren maar niet nu, nu het nog niet hoeft zeg maar. (Terwijl het juist wel moet)

Ik lieg er zelfs om, ik zeg tegen mijn moeder dat ik al veel gedaan heb omdat ik geen gezeur wil. En ik wil zo graag dat ik het ook doe...

Maar ik heb vandaag nog niks gedaan omdat ik gisteren gala had, ach ik heb al wel wat overgekeken...
__________________
I like to say what I want to say
Oud 02-05-2003, 18:30
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
alpha schreef op 02-05-2003 @ 17:17:

In een toetsweek kan ik me er wel toe zetten om de hele dag te zitten leren maar niet nu, nu het nog niet hoeft zeg maar. (Terwijl het juist wel moet)
heb ik ook. leren met de gedachte dat je morgen een scheikundeproefwerk voor je snuffert hebt, is een stuk makkelijker, dan leren voor iets dat "pas" over twee weken is, terwijl het echt moet, maar het voelt alsof je zeeën van tijd hebt, ooooowww.... gelukkig ben ik De Wilskracht Zelve (ahum)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 02-05-2003, 21:47
murcielago
murcielago is offline
Je moet het gewoon doen. Ik kan het ook nooit en stel het dan uit maar ondertussen ben ik er achter dat als ik dan ga zitten met mijn boek en ik ga leren dat ik het dan gewoon wel doe. Je moet je er even toe zetten en dan komt het vast wel goed.
BTW, zo moeilijk is het allemaal niet.
Gerard
Oud 03-05-2003, 15:27
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Voor mij is het ook extreem moeilijk om aan de gang te gaan. Ik heb alle andere jaren op HAVO helemaal NIX uitgevoerd, maar ben toch telkens (zij het met de hakken over de sloot) overgegaan. Nou kom ik mezelf dus dit jaar tegen. Ik moet vooral leren voor Ak, Wiskunde, Economie en M&O. (voor de rest kan ik het wel) Het probleem is dat ik voor die vakken nog bijna nix heb gedaan. Nou heb ik natuurlijk ook nog genoeg tijd tot het examen, maar het is altijd een geruststelling als je al wat van de stof afweet. Ik wil daarom ook iedereen aanraden om koste wat kost ALLE afspraken voor vrije dagen af te zeggen. Als je nix te doen hebt op zo'n vrije dag ga je vanzelf naar je studieboeken grijpen. En geloof me, als je eenmaal bezig bent, en je leert dingen bij, dan gaat het vanzelf. Voordat je het weet is het 2 of 3 uur later en snap je alweer een groot gedeelte van de stof.
Oud 03-05-2003, 17:16
Verwijderd
1 HOOFDSTUK IN 1 UUR?!!?

ik heb in 3/4 uur nog maar 15 blz geschiedenis gelezen
hoe doe je dat echt?! ik ben zo afgeleid, ga dromen, ga rondlopen ik kan t echt niet...
Ads door Google
Oud 03-05-2003, 17:29
Shitty_Chicken
Avatar van Shitty_Chicken
Shitty_Chicken is offline
nog een tip: als je iets achter de computer doe, zet geen msn aan hihi, heb ik nu duz wel, en zit een boekverslag te maken... wel gezellig, maar ik kom niet echt verder
en verder.. ik heb ook nog niet veel gedaan deze vakantie.. boek gelezen, verslag btje gedaan, en verder nog niets.. terwijl ik het me zo voorgenomen had...
__________________
I Hope We Die Holding Hands // LJ:~Girll
Oud 03-05-2003, 17:46
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 03-05-2003 @ 17:16:
ik heb in 3/4 uur nog maar 15 blz geschiedenis gelezen
hoe doe je dat echt?! ik ben zo afgeleid, ga dromen, ga rondlopen ik kan t echt niet...
Dan wil je het ook niet echt.....
Zoals al onze grootmoeders al zeiden: Waar een wil is, is een weg....
__________________
Lief zijn!
Oud 04-05-2003, 12:16
alanis
alanis is offline
Hallo, ik weet niet of meer van jullie dit hebben, maar ik ben dus nog steeds niet begonnen met leren voor het examen. Ik heb nl het idee al dat ik vakantie heb. Bovendien til ik niet zo zwaar aan het examen omdat ik overal voldoende voor sta. Is onzin, want ik kan nog steeds zakken en daar moet ik niet aan denken! Ik weet eerlijk gezegd ook niet goed waar ik moet beginnen. Medestanders hier? HULP!!!
__________________
Life is what happens, while you´re busy making other plans *quote by John Lennon*
Oud 04-05-2003, 12:21
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Joehoe! Ik ben ook nog niet begonnen.

Dat ga ik nu maar eventjes doen.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Oud 04-05-2003, 12:21
hajo
Avatar van hajo
hajo is offline
leren? was dat? dat kan toch ook nog een week van tevoren...
__________________
If you're going to think anyway: think BIGG
www.abcpraktijk.nu
Oud 04-05-2003, 12:24
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ik heb een tijdje geleden een soortgelijk topic geopend:

AAH leren... hulp gevraagd...

Slotje dus?
__________________
I like to say what I want to say
Oud 04-05-2003, 13:03
break of dawn
Avatar van break of dawn
break of dawn is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 03-05-2003 @ 17:16:
1 HOOFDSTUK IN 1 UUR?!!?

ik heb in 3/4 uur nog maar 15 blz geschiedenis gelezen
hoe doe je dat echt?! ik ben zo afgeleid, ga dromen, ga rondlopen ik kan t echt niet...
Ik kan 1 paragraaf in een kwartier leren, dus een heel hoofdstuk in een uur. Maar daarna draai ik ook helemaal door hoor , vandaar die pauzes... Als ik een paragraaf gedaan heb (samengevat = dat is voor mij leren) dan dwing ik mezelf om de volgende ook te doen. En dan binnen dat tijdslimiet. Je kan jezelf ook belonen als je een hoofdstuk gedaan hebt (niet gelijk aan honden denken ), dat je bijvoorbeeld een half uur langer tv mag kijken die avond... zoiets?
__________________
Amor vincit omnia
Advertentie
Oud 04-05-2003, 14:35
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Je hebt nog tijd zat. Maak gewoon een planning en probeer je daar aan te houden. ff kijken welke vakken je hoog moet scoren, en daar mee beginnen. Niet aan een stuk door leren, hou pauzes en ga dan leuke dingen doen.. Leren met een glas drinken en wat lekkers erbij motiveert ook wel wat Succes en je niet zo druk maken!
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Oud 04-05-2003, 15:52
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Zonder leren lukt het je écht niet hoor.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 04-05-2003, 16:57
break of dawn
Avatar van break of dawn
break of dawn is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 04-05-2003 @ 15:52:
Zonder leren lukt het je écht niet hoor.
Nee... dat denk ik ook niet... vooral niet bij vakken als geschiedenis... wiskunde misschien wel, als je daar goed in bent (ik dus echt niet!).... Maar ja, de een gaat het nou eenmaal makkelijker af als de ander.
__________________
Amor vincit omnia
Oud 04-05-2003, 17:23
charly not
Avatar van charly not
charly not is offline
ik kon ook niet goed beginnen.. maar ik ga naar de leeszaal (stilte ruimte) van de universiteit en dan ga ik daar gewoon leren. werkt goed omdat je dan toch niks anders kan doen. Moet je een planning maken, die boeken mee nemen naar de universiteit (of iets wat daar op lijkt) en dat dan gaan leren. De volgende dag een ander vak, etc. Als je met z'n 2en gaat kun je zeggen dat je om de 2 uur gaat pauzeren en dan weer verder. Is echt heel effectief als je al die mensen daar ziet studeren en je mag toch niet praten.. dus
__________________
whine whine whine, to be or not to be...I'm dead
Oud 04-05-2003, 17:24
Ireentje
Avatar van Ireentje
Ireentje is offline
Ik ben ook nogniet begonnen met leren..begin morge!
Oud 04-05-2003, 17:26
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
5e topic over dit onderwerp????
__________________
Lief zijn!
Oud 04-05-2003, 17:43
*°*Sh!tHe@d*°*
*°*Sh!tHe@d*°* is offline
gelle hed toch examens in juni?


Citaat:
it's easy not to notice,it's easy not to care
__________________
*=xxxxxxxxxxxx=*
Oud 04-05-2003, 17:43
*°*Sh!tHe@d*°*
*°*Sh!tHe@d*°* is offline
gelle hed toch examens in juni?


Citaat:
it's easy not to notice,it's easy not to care
__________________
*=xxxxxxxxxxxx=*
Oud 04-05-2003, 19:10
alanis
alanis is offline
Citaat:
Multilot schreef op 04-05-2003 @ 17:26:
5e topic over dit onderwerp????
Sorry...
__________________
Life is what happens, while you´re busy making other plans *quote by John Lennon*
Oud 04-05-2003, 19:32
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
pfff... bij mij is het net omgekeerd... ik ben zaterdag (toen ik vrijdagmiddag uit school kwam, heb ik nog één keer gechat met m'n penvriendin, Linkin' Park geluisterd, en Star trek First Contact gekeken zodat ik helemaal was uitgerust voor De Beproeving ) meteen begonnen met leren, dat ging in het begin erg goed: 9 uur opstaan, ontbijten, aankleden, leren. Dan om 12 uur even wat eten, weer leren, en dan om half 6 weer eten, en dan tot half 10 leren, en dan tot 10 uur even wat leuks doen om eventuele biologie-nachtmerries over gigantische enzymen die me komen halen, te voorkomen ("o, nee! ze zijn hier!!!! ren!!! ren!!! AAAAAAAAAARRRGHH!!!") en dan de volgende dag hetzelfde verhaal (behalve op zondag, toen heb ik Star trek voyager gekeken, dat mis ik nooit ). Alleen begin ik nu wel te merken dat ik steeds langere pauzes nodig heb voor ik er weer tegenaan kan, en ik begin nu steeds om 11 in plaats van 9 uur, omdat ik me blijf verslapen. Ik kan wel een weekje leren voor een proefwerkweek (min de ochtend en de tijd die ik op school zit), maar ik ben nu al bijna 9 dagen bezig en begin nu toch wel te merken dat ik het niet gewend ben. Hoe moet ik dit nou nog twee weken volhouden?!? Ik kan me voor geen meter concentreren (vanmiddag lag het overigens niet aan mij, toen hadden de buurtkinderen besloten dat ze "dierentuintje" gingen spelen, ik heb al mijn gedult en wilskracht moeten aanspreken om ze niet ter plekke voor een langsrijdende vrachtwagen te gooien) en ik begin hallucinaties te krijgen van kleurpotloden, gameboys en klingons die voor m'n ogen dansen. Ik heb hier geen goed gevoel over...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 04-05-2003, 20:38
lotte18
lotte18 is offline
Ik ben ook totaal NIET gemotiveerd om te leren...ik sta voor alles ongeveer gemiddeld een 7...en afgelopen week is de moeder van een klasgenoot overleden...nadat zoiets is gebeurd, is je concentratie al helemaal weg! Dan heb je nog begrafenis en avondwake enzo, dan denk je daar ook alweer de hele dag over na.. dus t komt erop neer dat ik morgen pas begin! Deze week moeten wij alleen ook nog naar school toe. Volgens mij zijn wij echt de enige school in heel Nederland die nog naar school moet, maar goed...vrijdag ook pas laatste schooldag..
Ads door Google
Oud 04-05-2003, 22:55
metalgirl
Avatar van metalgirl
metalgirl is offline
Citaat:
alpha schreef op 02-05-2003 @ 17:17:
In een toetsweek kan ik me er wel toe zetten om de hele dag te zitten leren maar niet nu, nu het nog niet hoeft zeg maar. (Terwijl het juist wel moet)

Ik lieg er zelfs om, ik zeg tegen mijn moeder dat ik al veel gedaan heb omdat ik geen gezeur wil. En ik wil zo graag dat ik het ook doe...
Zo herkenbaar... Het lijkt zo ver weg, maar morgen over 2 weken zit je wel te zweten in de gymzaal. Morgen moet ik toch echt beginnen!! En dan lig je ´s avonds in bed en denk je: "Damn... Weer niks gedaan!!" Morgen laat ik de pjoeter en tv maar uit denk ik. Dus wie mij spot op het forum: STUUR ME WEG!!
__________________
Let's set sail for seas of passion...
Oud 04-05-2003, 22:57
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
heej, dit had ik vorig jaar ook.
Wat bij mij werkte:
* een planning maken, die niet te zwaar is, zodat je je ER OOK AAN HOUDT!!!
* in een studiezaal gaan zitten, kan event. met vrienden, die je motiveren er ook te blijven.
* iets lekkers erbij nemen, en denken dat je het volgende pas mag als je zoveel blz. hebt geleerd.
* genoeg leuke dingen erbij plannen, anders red je t nooit.
Succes!
__________________
Tsja
Oud 04-05-2003, 23:09
Verwijderd
ik heb vandaag scheikunde afgerond en 2 weken geleden wiskunde geleerd, en dan volgende week natuurkunde.
als je je planning zo een beetje ruim houdt, is het allemaal goed te doen
Oud 04-05-2003, 23:51
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
de planning is om morgen te beginnen
__________________
jdfjdxjkdsk
Oud 05-05-2003, 09:43
xx
xx is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 04-05-2003 @ 23:51:
de planning is om morgen te beginnen
van mij ook, voor mij vandaag dus!!

nou je ziet het, er zijn nog een heleboel mensen die nog niet begonnen zijn

xx
Oud 05-05-2003, 09:57
Sommetje
Sommetje is offline
Ik ben ondertussen wel begonnen met leren, maar dat doe ik niet heel erg gestresst. Als ik elke dag een beetje leer, helpt dat ook wel. Voor sommige vakken heb ik trouwens al aardig wat geleerd. Ik ben nog niet begonnen met het oefenen van oude examens. Op één of andere manier vind ik dat niet zo zinvol.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Oud 05-05-2003, 14:02
vievo
vievo is offline
het meeste ken je toch wel. alles wat ik nog niet weet schrijf ik op een klein briefje. gister 1 boek van biologie doorgewerkt. in 2 uurtjes gedaan. is echt niet moeilijk
Oud 05-05-2003, 14:47
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Phiew opluchting om dit allemaal te lezen!! Ik dacht dat iedereen al hard aan t leren zat, maar zo te zien ben ik niet de enige die geniet van de vakantie...

Ik heb afgelopen vrijdag wel IETS gedaan voor geschiedenis, namelijk van de SU de stofomschrijving (soort hele korte samenvatting) doorgelezen. En een planning gemaakt. Maar daaraan heb ik me voor vandaag nog niet gehouden...
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 05-05-2003, 17:43
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
metalgirl schreef op 04-05-2003 @ 22:55:
. Dus wie mij spot op het forum: STUUR ME WEG!!
Woehoe!!! Een klopjacht!
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 05-05-2003, 20:33
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Heb samengevoegt met: Ik ben nog steeds niet begonnen met leren!!!! Passen wel bij elkaar en het is jammer om de mooie reacties weg te laten zakken omdat er een slotje op het topic zit.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.

Laatst gewijzigd op 05-05-2003 om 20:36.
Oud 06-05-2003, 00:03
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Multilot schreef op 01-05-2003 @ 23:37:
en je hebt het hele jaar al gezwoegd (en de andere jaren van je schoolloopbaan) daar is echt wel iets van blijven hangen. Pik de makkelijkste dingen er eerst uit.
Jammer alleen dat ik het eenjarig doe en dit jaar drie vakken heb opgepakt die ik in geen vier jaar gehad had. Vooral van wiskunde wist ik vrijwel niks meer. En ik ben te veel geneigd de makkelijke dingen eerst te doen. Ik ga als maar aardrijkskunde leren, terwijl ik daar nu al een 8,2 op sta en dat dus weinig nut heeft, want ik haal zo ook wel een voldoende.
Citaat:

Bereken vervolgens de cijfers die je moet halen, en ga iets niet voor een 8 leren, als je maar een 4 hoeft te halen. Als je een 4 mag halen, moet je het voor een 5 leren. Dan komt alles goed!!!
Dat is juist het deprimerende bij wiskunde: ik moet een 6.2 gaan halen terwijl ik nog nooit iets hogers gehaald heb dan een 5,8 (met heel veel moeite en veel minder onderwerpen, ik kan maar een beperkt aantal onderwerpen onthouden, daarna ben ik die weer vergeten die ik het eerst geleerd heb). Nee, wiskunde A zie ik niet zitten en dat is de eis voor mijn vervolgstudie
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Oud 06-05-2003, 14:05
Just-Rian
Avatar van Just-Rian
Just-Rian is offline
ooooooh, wat is jouw probleem herkenbaarrrrrrr
Oud 06-05-2003, 15:19
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
ÐaRklåÐy schreef op 04-05-2003 @ 17:24:
Ik ben ook nogniet begonnen met leren..begin morge!
ja, zeg je zeker al een paar dagen? zeg eens eerlijk? ben je nu al wel begonnen?
Oud 09-05-2003, 13:57
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
JAAA! Ik ben nu sinds woensdag echt bezig en nu ik bezig ben, kan ik ook niet meer stoppen. Ik krijg er zelfs plezier in!
Dus ik raad iedereen aan: Gewoon beginnen, dat is het moeilijkste maar als je dat eenmaal gedaan hebt, ben je op de goede weg!
__________________
I like to say what I want to say
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ellie's friend
lunatheawesome
2 25-02-2012 20:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.