Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2003, 13:26
Verwijderd
Oke ik zit nog maar net 2 weken op school, en we hebben ons eerste grote project al opgekregen. Nu ben ik ingedeeld in een leuk groepje, op het eerste gezicht. Alleen 3 mensen doen bitter weinig, ik doe samen met een ander meisje het meeste werk. What to do . Ik heb ook niet zoveel zin om nu al te klagen, want er wordt van ons geacht zelfstandig te zijn.

Iemand hier ervaring mee, of nog beter oplossingen ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2003, 13:35
Verwijderd
Hebben jullie er al met die drie mensen over gepraat?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 13:35
Verwijderd
Rotte appels zitten er helaas altijd tussen, tot in de hoogste echelonen van de academische opleidingen. Ook ik moet soms samenwerken met mensen waarvan ik serieus betwijfel of ze wel bonafide hun laatste jaar rechten hebben gehaald omdat hun niveau anders doet vermoeden.

Ik ben daar altijd vrij rigoureus in. Als mijn cijfer afhangt van het resultaat van de groep als geheel, dan wijs ik ze er vriendelijk doch dringend op dat ze wat beter hun best moeten doen. Geven ze daar geen gevolg aan, dan sein ik onze begeleider in zodat ik of zij in een andere groep geplaatst worden, zodat dat soort 'studenten' mij in ieder geval niet in zijn val naar beneden trekt.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 13:41
Verwijderd
Ik mail ze bijna dagelijk dat ze nog iets moeten inleveren, maar als ze het niet doen kan ik er verder ook niks aan doen. Voel me op zich wel verantwoordelijk als voorzitster van de groep. Maar we worden er wel als groep op aangekeken, dat is het probleem.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 13:43
Verwijderd
Je kunt er niet meer aan doen dan in jouw macht ligt. Heb je als voorzitter de mogelijkheid ze uit de groep te zetten? Zoja, doe dat dan. Zonee, licht dan iemand anders in die er wel iets aan kan doen, want je hoeft niet te pikken dat anderen jouw project verstieren.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Cassiopeia schreef op 22-09-2003 @ 14:41:
Ik mail ze bijna dagelijk dat ze nog iets moeten inleveren, maar als ze het niet doen kan ik er verder ook niks aan doen. Voel me op zich wel verantwoordelijk als voorzitster van de groep. Maar we worden er wel als groep op aangekeken, dat is het probleem.
Mailen maakt vaak (veel) minder indruk dan iemand er op aanspreken. Als ze er niet naar luisteren idd of uit de groep zetten (soms helpt ermee dreigen al voldoende ) en anders idd een docent inschakelen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 22-09-2003 @ 14:44:
Mailen maakt vaak (veel) minder indruk dan iemand er op aanspreken. Als ze er niet naar luisteren idd of uit de groep zetten (soms helpt ermee dreigen al voldoende ) en anders idd een docent inschakelen.
Ik zie ze amper op school, dus het is of mailen of bellen..nou dan is de keus snel gemaakt. Maar goed, ik heb het op de agenda gezet, en anders moeten we maar even rigoreuze oplossingen bedenken
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 14:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
idd naar je docent gaan en uitleggen hoe het zit. Dat je al meerdere keren een seintje hebt gegeven, maar dat er maar geen actie komt.
ook kan je in je logboek aangeven wat jij hebt gedaan en hoe veel tijd je er aan hebt besteed en je kan in de conclusie zetten hoe de samenwerking is verlopen.

hoe kan het overigens dat je ze bijna niet ziet op school? je hebt toch samen les of niet.. hoe kom je anders bij ze in één groepje?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 16:55
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 22-09-2003 @ 15:58:
idd naar je docent gaan en uitleggen hoe het zit. Dat je al meerdere keren een seintje hebt gegeven, maar dat er maar geen actie komt.
ook kan je in je logboek aangeven wat jij hebt gedaan en hoe veel tijd je er aan hebt besteed en je kan in de conclusie zetten hoe de samenwerking is verlopen.

hoe kan het overigens dat je ze bijna niet ziet op school? je hebt toch samen les of niet.. hoe kom je anders bij ze in één groepje?
Onze klas is opgesplitst in 2 delen, het ene deel is maandag vrij en het andere vrijdag..verder hebben we maar 2 colleges samen. Dus vandaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.