Oud 05-12-2009, 16:56
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
M'n moeder is gevraagd wat te maken voor een kerstbrunch met een groep dames. Ze houdt alleen totaal niet van koken. Hebben jullie wat tips voor dingen te gemakkelijk te maken zijn en koud geserveerd kunnen worden? Ik dacht zelf aan kleine hapjes, dat is altijd leuk, en ik wil wel even beetje meehelpen. Ik kan wel hapjes bedenken, maar die zijn niet echt typisch kerst. Hebben jullie daar misschien ook tips voor?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2009, 19:40
House_sexy
House_sexy is offline
Hai! Ik help veel mensen ook altijd met catering en hapjes; vind het leuk ( en lekker ) werkje, dus heb misschien wat suggesties voor je..


Dingen als:
- quiche
- Salades ( een salade met bijv. vijgen, honing, geitenkaas .. of met tonijn, gekookt eitje etc )
- gehaktballetjes ( van te voren maken en daarna ff opwarmen )
- gamba's ( in veel knoflook olie marineren en bakken/grillen, 10 min. werk )
- gemarineerde olijven
- meloen met parmaham
- kaasjes met lekker brood ( lekker makkelijk en altijd goed )
- bladerdeeg pakketjes gevuld met: rode pesto, stukjes tomaat en brokjes geitenkaas
- grote pan knoflooksoep ( of andere soep )
- stukjes stokbrood uit de oven besmeerd met pesto en daarover een tomaatje met mozarella: crostinis dus
- gemarineerde chorizo: chorizoworst in de oven ( 1 uur ) in veel rode wijn: JAM
-

ik kan nog doorgaan.. maar is dit wat je zoekt of zit ik helemaal fout ?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 14:24
JustADreamer
JustADreamer is offline
Hey mensen,

Wil graag voor 24 man iets lekkers bakken voor bij de koffie, het moet vantevoren klaar te maken zijn én suikervrij het liefst. En vooral dat laatste word lastig, want de meeste zoetstoffen zijn net zo baggerslecht als suiker. Nu heb ik laatst iets over stevia gelezen, een natuurlijke zoetstof (illegaal in nederland, but what the hack) waarvan 60 gram vergelijkbaar is als 15 kg suiker. Maar als ik dat ga gebruiken ter vervanging van suiker in een taart dan word de samenstelling/structuur waarschijnlijk zeker te weten compleet anders... Weet iemand hoe ik dit moet oplossen? Iets met honing in plaats van suiker is ook prima...
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 15:08
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Even googlen, of heb je specifieke wensen verder?
Bv, http://www.omawapsie.nl/suikervrije_..._recepten.html
Gewoon de suiker vervangen door honing, diksap of maismoutstroop enz. Of gewoon een niet zo groot stuk nemen als je de suiker zo erg vindt. Of wat is je reden dat je geen suiker wilt gebruiken?
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 17:37
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Even googlen, of heb je specifieke wensen verder?
Bv, http://www.omawapsie.nl/suikervrije_..._recepten.html
Gewoon de suiker vervangen door honing, diksap of maismoutstroop enz. Of gewoon een niet zo groot stuk nemen als je de suiker zo erg vindt. Of wat is je reden dat je geen suiker wilt gebruiken?
Een van de mensen in de groep is allergisch voor suiker, krijgt er giga rode vlekken van in z'n gezicht en zo. En hij heeft al vaak zat moeten weigeren voor taart en dergelijke, dus ik dacht, dit keer zorg ik dat hij wel mee kan eten
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 19:59
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Een van de mensen in de groep is allergisch voor suiker, krijgt er giga rode vlekken van in z'n gezicht en zo. En hij heeft al vaak zat moeten weigeren voor taart en dergelijke, dus ik dacht, dit keer zorg ik dat hij wel mee kan eten
Ohke dan is het wel een goede reden.
Natrena chef zie ik ook vaak voorbij komen, misschien is dat ook wel wat.

Edit:
Spoiler
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 20:18
me13
me13 is offline
ik moet maandag koken, alleen heb geen idee wat ik kan maken.. mn zus heeft net een beugel dus als het kan iets wat niet moeilijk is om klaar te maken en wat je ook met een slotjesbeugel makkelijk kan eten..
xx
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 18:38
House_sexy
House_sexy is offline
Andijviestampot met gebakken uitjes/champignons en spekjes? ( en evt rookworst) smeuig en dus makkelijk om weg te krijgen met en beugel.. en lekker
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 16:10
me13
me13 is offline
jah, da's wel n goeie tnx
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 14:33
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Ik ging laatst stoofvlees maken en dat was niet zo'n succes. Kan iemand mij helpen aan goede, simpele recepten?
En bv. welk vlees? (ik had overigens riblappen gekocht). Vet eraan laten of eraf snijden? etc.

dank
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 15:43
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Als ik het maak, maak ik het met sucadelappen (maar riblappen zijn vast ook wel prima). Kruiden met zout en peper, bak/braadspul heet laten worden in pan, vlees een paar minuten aanbraden. Vervolgens het vlees uit de pan halen, vuur laag zetten en afblussen met voldoende water. Vervolgens het vlees weer in de pan en op het allerkleinste pitje een uur of 3 laten sudderen, af en toe kijken of er nog voldoende water in de pan zit (het vlees moet echt bijna helemaal onder staan). Wat je erbij doet moet je zelf weten, ik doe er zelf altijd 1 of 2 (grof gesneden) uien, plakjes tomaat, een paar laurierblaadjes en een bouillonblokje bij, maar er zijn ook mensen die er wijn, kruidnagels, bier of ontbijtkoek bij doen. Vet er vooral aan laten zitten, voor zover ik weet wordt het vlees daar juist malser van!
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 24-01-2010 om 15:52.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 16:14
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Ja! Flesje donker bier en een plakje ontbijtkoek (bindt). nom
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 17:55
House_sexy
House_sexy is offline
Ik gebruik: riblappen of runderlappen
nodig verder: olie , boter, wijnazijn, rode wijn ( minstens 0.5 L ), champignons, 2 uien, 2 plakken ontbijtkoek, laurierblaadjes, peper, zout en knoflookteentjes ( minstens 2 )
Vlees aanbraden in braadpan in bakboter, in stoofpan leg je de plakjes ontbijtkoek. Hier giet je zo'n 350 ML water op, samen met het vlees inclusief de bakboter, zo'n 100 ml olie en de overige ingredienten. De wijn beetje bij beetje erbij gieten. Je laat dit minstens 3.5 uur sudderen. Om het uur ff kijken; er moet soms iets van vocht bij en dan dus water en wat wijn

jammmmmmm echt heerlijk
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 20:58
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Bedankt voor de tips! Ik ga ze binnenkort, als ik tijd heb, in de praktijk brengen!
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 21:52
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Gezocht: (niet al te moeilijk) vegetarisch recept waarmee ik indruk kan maken op mijn vleesetende vriend.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 23:38
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Gevulde courgette met geitenkaas? (courgette doorsnijden, zaadlijsten eruit halen (dat gaat makkelijk met een lepel), vulling maken: uien, champignons, zongedroogde tomaten, cashewnoten, olijven. Beide helften vullen met het (gare!) vullingmengsel, geitenkaas erop, in de oven tot de kaas gesmolten is en de courgettes gaar. Serveren met rijst en tomatensaus)

Tagliatelle met spinazie en paddestoelen, ook makkelijk en lekker.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 14:20
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Gevulde courgette met geitenkaas? (courgette doorsnijden, zaadlijsten eruit halen (dat gaat makkelijk met een lepel), vulling maken: uien, champignons, zongedroogde tomaten, cashewnoten, olijven. Beide helften vullen met het (gare!) vullingmengsel, geitenkaas erop, in de oven tot de kaas gesmolten is en de courgettes gaar. Serveren met rijst en tomatensaus)

Tagliatelle met spinazie en paddestoelen, ook makkelijk en lekker.
Dank je. Ben zelf niet heel erg gek op courgette, maar kan het wel een keer proberen natuurlijk. En het heeft me op het idee gebracht om het anders met pompoen ipv courgette te proberen.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 14:28
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Breg. Ben je eruit? Anders wil ik me nog wel even uitleven met wat recepten..

Edit. Deze lasagne doet het goed, wel even de hoeveelheden verkleinen als je alleen voor jou en je vriend kookt. Alhoewel, lasagne is de dag erna ook heerlijk. Deze bloemkoolcurry heb ik ook een paar keer gemaakt, ik heb de ingrediënten wel wat aangepast aangezien ik niet al die kruiden in huis heb, dus beetje creatief en elke keer verschillend maar wel steeds lekker! Nog een curry, nu een rode met tofu. Hier maak ik paksoi bij, ik weet niet of je zelf vaak tofu bereid. Moussaka met linzen of quorn, is ook mss wat, zoals dit bv.
Verder kun je met risotto ook alle kanten op, bv risotto met verschillende soorten champignons, witte wijn, Parmezaanse kaas en pijnboompitten. Wil je perse pasta, maar niet die lasagne, dan kan je ook gevulde pasta nemen en er een courgette/champignons roomsaus bij maken. Eventueel nog frisse salade erbij.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..

Laatst gewijzigd op 09-02-2010 om 14:39.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 14:30
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Dank je. Ben zelf niet heel erg gek op courgette, maar kan het wel een keer proberen natuurlijk. En het heeft me op het idee gebracht om het anders met pompoen ipv courgette te proberen.
Als dat niets is: pasta ovenschotel met prei, brie en cashewnoten: penne koken, prei opbakken (ik gooi er altijd een beetje bouillonpoeder erbij) en op het laatste moment tomaat erbij, kaassaus maken (ik doe altijd bechamelsaus met kaas, maar je kan natuurlijk ook gewoon kaassaus uit een pakje maken). Pasta in een ovenschaal, prei-tomaat mengsel en kaassaus eroverheen, wat cashewnoten erover en bedekken met plakjes brie. Ongeveer 20 minuten in de oven tot de brie gesmolten en een beetje bruin is. Lekker.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 20:35
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Ik heb dit semester twee keer 's avonds college, dus dan moet daar avondeten. Heeft iemand tips wat ik een dag van te voren kan maken en de dag daarna koud kan eten ofzo?
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 22:55
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Ik heb dit semester twee keer 's avonds college, dus dan moet daar avondeten. Heeft iemand tips wat ik een dag van te voren kan maken en de dag daarna koud kan eten ofzo?
Koude aardappel- of pastasalades misschien? Daar zijn in ieder geval genoeg recepten van te vinden op 't internet .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 13:26
Verwijderd
Heeft iemand een idee voor een niet-zo-zoet toetje? Iemand houdt niet zo van zoetige dingen en nou kan ik ook wel geen toetje maken natuurlijk, maar misschien heeft iemand een idee (anders dan kaasplankje, de rest van t eten is al veel kaas)?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2010, 08:52
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Heeft iemand een idee voor een niet-zo-zoet toetje? Iemand houdt niet zo van zoetige dingen en nou kan ik ook wel geen toetje maken natuurlijk, maar misschien heeft iemand een idee (anders dan kaasplankje, de rest van t eten is al veel kaas)?

Gebraden appeltjes met kaneelsaus, zoals dit. En dan kan je er roomijs, kaneelijs, vanille ijs oid bij doen. Of een appelcrumble. Of maak een sundae, met baileys, zoals dit, maar dan iets minder caramel (ivm het zoetheid gehalte) en meer nootjes/drank. Ehw, kruidkoek en/of stoofpeertjes, flensjes, cheesecake, iets met vijgen, al wordt dat ookal vrij zoet door de honing. Best lastig als het niet zoet én geen kaas mag zijn als nagerecht vind ik!
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2010, 09:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik heb dit semester twee keer 's avonds college, dus dan moet daar avondeten. Heeft iemand tips wat ik een dag van te voren kan maken en de dag daarna koud kan eten ofzo?
Idd pastasalade of wat ik ook vaak deed zijn pannenkoeken bakken, die dan beleggen en oprollen en in een bakje strak tegen elkaar aan leggen. Kan je prima koud op eten. Anders tosti's
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 00:20
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Ik heb dit semester twee keer 's avonds college, dus dan moet daar avondeten. Heeft iemand tips wat ik een dag van te voren kan maken en de dag daarna koud kan eten ofzo?
Pastasalades, hartige taart/quiche, couscoussalade, groenteburgers, (hartige) pannenkoeken, wraps, quesadilla's, tortilla whatever, brood met omelet, pitabroodjes/turksbrood beleggen, tosti (als dat kan), soep/magnetronmaaltijd (als er een magnetron is), lunch en avondeten omwisselen?
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 18:05
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Pastasalades, hartige taart/quiche, couscoussalade, groenteburgers, (hartige) pannenkoeken, wraps, quesadilla's, tortilla whatever, brood met omelet, pitabroodjes/turksbrood beleggen, tosti (als dat kan), soep/magnetronmaaltijd (als er een magnetron is), lunch en avondeten omwisselen?
Lunch en avondeten omwisselen gaat ook niet lukken omdat ik wel gewoon om 11 uur 's ochtends begin. Wraps is wel heel lekker, is dat goed te eten koud, ja?
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 18:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je bijvoorbeeld wraps met kruidenkaas, gerookte zalm en rucola maakt kan je die prima koud eten. Het ligt er een beetje aan wat je erop doet. Als je inspiratie wil moet je eens kijken bij de AH to go wat voor variaties ze daar koud verkopen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 14:25
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Lunch en avondeten omwisselen gaat ook niet lukken omdat ik wel gewoon om 11 uur 's ochtends begin. Wraps is wel heel lekker, is dat goed te eten koud, ja?
Wat Daantje zegt, en even googlen, bv op fora als de viva of de yes.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 14:33
jacco25
jacco25 is offline
of gewoon een cake bakken
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 15:22
daveytrackels
daveytrackels is offline
echt een geweldig recept!
__________________
[url=http://www.howtotalkdirty101.com/]How To Talk Dirty[/url]
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 19:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zaterdag komt m'n moeder bij me eten en ik ben op zoek naar een lekker maar ook eenvoudig en snel te maken recept. Al mijn eigen favoriete recepten heb ik of al eens gemaakt voor haar of pas gegeten.

Ik wil:
- niet iets met vis
- niet iets wat als geheel in de oven moet. Mijn ovenschaal is namelijk te klein voor drie personen
- niet iets wat helemaal uit een pakje komt (zoals een wereldgerecht), wel een beetje eigen inspiratie.

Iemand tips?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 20:18
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben niet naar iets op zoek maar ik heb vandaag heel snel macaroni gemaakt, prima eenpersoonsportie, en het was heel lekker en smaakvol dus ik wil even mijn recept delen! (zelfbedacht )

Ingrediënten voor 1 persoon:
-1 teentje knoflook, fijngehakt
-3-5 champignons, in plakjes
-100-200g macaroni
-kruiden
-bouillonblokje
-olijfolie

Eerst de knoflook en champignons in ruim olijfolie fruiten, dan de macaroni erbij, even glazig maken, dan kokend water erbij en een bouillonblokje en wat kruiden (ik gebruikte provencaalse kruiden).
En dan koken volgende de geadviseerde kooktijd van de macaroni.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 22:33
Luts
Avatar van Luts
Luts is offline
Citaat:
omdat mijn ouders altijd mijn eten klaarmaken en ik dan (meestal) lui voor de televisie zit/ of druk aan mijn huiswerk en daarna met een chagarijnige kop aan tafel zit wil ik een keer het eten klaar maken. ik had in gedachten een hartige taart of zoeits. maar hoe maak je dat in vredes naam? jah met bladerdeeg en veder?

alvast bedankt
had ik al gezegd dat het heerlijk was? bedankt voor de websites
__________________
het leven is raar, het ene moment kan het niet stuk en het volgende moment ligt het in diggelen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 15:51
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Zaterdag komt m'n moeder bij me eten en ik ben op zoek naar een lekker maar ook eenvoudig en snel te maken recept. Al mijn eigen favoriete recepten heb ik of al eens gemaakt voor haar of pas gegeten.

Ik wil:
- niet iets met vis
- niet iets wat als geheel in de oven moet. Mijn ovenschaal is namelijk te klein voor drie personen
- niet iets wat helemaal uit een pakje komt (zoals een wereldgerecht), wel een beetje eigen inspiratie.

Iemand tips?
Zaterdag als in gisteren? Ik wil best soggen en wat typen maar het moet wel nuttige sog zijn
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 16:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gisteren idd

Ik heb krieltjes gebakken, een filetlapje gegrild in de grillpan en sla met tomaat en croutons erbij gemaakt
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 11:22
dennis018
dennis018 is offline
ik zag vandaag reepjes rundvlees in de supermarkt staan weet iemand een lekker recept daarbij?

ik zat zelf te dennken misschien is het het lekkerste om dat te roerbakken en dan met rijst erbij ofzo?
maar wat voor groentenmix erbij?
of miss met iets anders dan rijst? tips aub?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 17:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Die reepjes roerbakken, aubergine erbij en dat met bertolli pastasaus romig (uit zo'n zak) met penne, is erg lekker (was een recept uit het bertolli-kookboek).

maar met krieltjes en spitskool roerbakken is ook erg lekker
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 19:25
dennis018
dennis018 is offline
thx dat met penne lijkt me wel wat!

ander emensen miss nog ideeen voor die runderreepjes maar dan in combo met rijst? of is dat geen combo?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 19:46
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Gesnipperde ui in 'n klontje boter goudbruin bakken, dan de runderreepjes erbij doen en tot slot op smaak brengen met 'n beetje peper, zout en ketjap manis (zoete sojasaus). Dat eet ik dan met witte rijst. Ik heb runderreepjes nooit anders klaargemaakt .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 20:33
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Runderreepjes als in Beef Chimichurri! In een aantal winkels kun je ze nog vinden bij de Knorr wereldgerechten en soms als kruidenmix van Stegeman.
Mijn lievelingseten met runderreepjes.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 21:08
dennis018
dennis018 is offline
alleen wat voor groenten gebruik je erbij dan?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 12:37
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Paprika en peultjes.

Maar in principe kun je elke groente gebruiken die je wilt.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2010, 14:09
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Weet niet of dit een heel levend topic is, maar het valt natuurlijk te proberen.. Ik ga vnaaf samen met m'n huisgenootje koken voor 6 man totaal. Normaal hebben we altijd wel inspiratie, maar vandaag niet.. We denken al aan quiche of een mierecept o.i.d. Maar misschien heeft iemand andere (betere) ideeën?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2010, 17:16
dennis018
dennis018 is offline
ik woueen deze dagen iets met spinazie eten
heeft iemand miss tips?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2010, 18:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zelf vind ik spirelli met spinazie, cashewnoten en champignons erg lekker Is ook heel simpel te maken.

Je kookt de pasta. In een wok verhit je een beetje boter of olie, bakt daarin een knoflookje, eventueel een uitje en de in stukjes gesneden champignons, voeg daarna een handje cashewnoten toe en bak die even mee. Daarna doe je de spinazie erbij (ik gebruik altijd diepvriesspinazie deelblokjes) en laat je die op laag vuur ontdooien. Roer regelmatig goed om. Als de spinazie ontdooit is en de pasta gaar is giet je de pasta af en roer je die door het champignon-noten-spinazie mengsel. Meng het goed

Lekker met spekreepjes als je perse vlees erin wil of strooi er geraspte kaas over en zet het heel even in de oven
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2010, 18:11
dennis018
dennis018 is offline
ik ben helaas niet zon top kok dus ik zoek om te beginnen wat simpelers ermee...

zou het lekker te combineren zijn met rijst of aardappels? en wat voor vlees?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2010, 18:19
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
'n Spinazieomeletje! Heel eenvoudig, maar wel erg lekker . Als je 't op Google opzoekt, vind je meer dan genoeg recepten ervan. En 't is goed te combineren met witte rijst. Welk soort vlees erbij past, weet ik zo even niet. Persoonlijk zou ik dat weglaten.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2010, 18:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Recept van mij is echt niet ingewikkeld hoor Met aardappels kan ook prima. Gewoon aardappels koken en spinazie opwarmen in een pan en lekker door elkaar heen prakken. Is lekker met een gekookt ei of met vis vind ik
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2010, 19:22
dennis018
dennis018 is offline
dat klinkt idd lekker

dus aardappels of rijst maken

dan in een pan de spinazie

en dan met iets kwa vis !!

dat ga ik proberen

moet je door de spinazie dan nog een sausje doen ofzo of eet je het ''puur'' ?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2010, 20:22
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het allersimpelst: gekookte aardappels, spinazie a la creme en een gekookt ei
Ook eenvoudig, maar erg lekker: tortellini met spinazie, champignons, roomkaas en evt. nog stukjes varkensvlees
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.