Oud 01-06-2013, 21:26
Verwijderd
Ik geloof dat mijn bananenbrood vandaag nog beter gaat zijn dan de vorige keer. En dan heb ik me nog ingehouden om niet alles er in te gooien wat ik in gedachten had.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2013, 22:46
Verwijderd
Mijn wetenschap <3

De toegevoegde elementen naast de gewone ingrediënten (waarvan ik wat normale bloem heb vervangen door volkorenmeel en bruine basterdsuiker heb gebruikt) zijn een zakje vanillesuiker, gehakte hazelnoten en amandelen, gember en kaneel. Fuck. Ik ga me dood eten!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 21:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb vanavond appelflappen gebakken in het tosti-apparaat

Voor twee stuks snijd je gewoon een appel in stukjes, dat meng je met wat suiker en kaneel. Je neemt vier plakjes bladerdeeg, op het plakje leg je wat appel met aan de zijkanten nog één cm over en dat bedek je met de andere plak en dat vouw je goed dicht. Dan acht tot tien minuten in het tosti-ijzer (wel vooraf warm laten worden) en klaar Ik vond het erg lekker, ideaal omdat je geen oven ofzo hoeft voor te verwarmen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2013, 07:58
Verwijderd
Ik krijg de broodmachine van mijn moeder in bruikleen binnenkort <3 Kijken wat mijn bananenbrood daarin kan worden.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2013, 09:20
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb een poosje terug banoffee-taart gemaakt. Die zag er totaal niet uit zoals op het plaatje, maar smaakte prima.
Vrijdag heb ik rabarbertaartjes gemaakt (met rabarber uit eigen tuin). Volgens het recept moest de bodem met hartig deeg, maar een volgende keer zou ik toch een iets zoetere bodem maken.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2013, 18:45
^~^
^~^ is offline
ik maak regelmatig een makkelijk te maken chocoladecake:
1 1/2 cup bloem, beetje zout
2 theelepels baking soda(zuiveringszout), 3 eetlepels cacao, 1 kop suiker, vanillesuiker, 7 eetlepels zonnebloemolie, 1 eetlepel azijn, 1 cup koud water
Doe alle droge ingrediënten in een kom. Roer alles goed door elkaar en doe er de olie, azijn en het water bij. Met een lepel goed doorroeren. Doe het deeg in een ingevette cakevorm en bak ongeveer 35 minuten in een voorverwarmde oven van 175 graden.

Echt heel lekker en binnen een kwartier te maken
__________________
Glimlachen is de beste manier om je tanden te laten zien.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2013, 14:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Binnen een kwartier te maken maar het moet 35 minuten in een oven die je ook nog moet voorverwarmen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Binnen een kwartier te maken maar het moet 35 minuten in een oven die je ook nog moet voorverwarmen
Terwijl het in de oven staat ben je het toch niet meer echt aan het maken? Dat is wachttijd.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 12:26
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Mijn zus en ik hadden voor vaderdag een verrassingshightea georganiseerd. Dit was de tafel:



Een hartige 'ronde':



Met de klok mee: quiche met brie, paprika en spinazie, sandwich kaas-ui, spies cherrytomaat-basilicum-mozzarella, wrap met kruidenkaas en komkommer, warm minikaasbroodje.

Een zoete 'ronde':



Appeltaart, tommie, chocochip koekje, pure chocolade en een moorkopsoesje.

De appeltaart had ik gebakken, mijn zus had cakepops en minimuffinsgemaakt, de quiche was van de Jumbo. We hadden ook nog wraps met kruidenkaas en zalm en wraps met kruidenkaas en komkommer, en de sandwiches waren met kaas-ui en eiersalade. Het was zeer geslaagd
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 15:38
Verwijderd
Lekker!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2013, 14:58
Verwijderd
Foto 1 en 2: Limburgse rijstevlaai en Mississippi Mud Pie.
Foto 3: Zelfgemaakte slagroomtaart met verse aardbeien.

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg P1020789.JPG (502.9 KB, 2x gelezen)
Bestandstype: jpg P1020792.JPG (255.0 KB, 4x gelezen)
Bestandstype: jpg P1020797.JPG (357.4 KB, 3x gelezen)
Met citaat reageren
Oud 22-06-2013, 11:02
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb vanochtend speculooskoekjes en bananenbrood gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2013, 11:07
Verwijderd
Op de planning staat om vandaag een mudpie te maken, maar ik ga het proberen met speculooskoekjes in plaats van bastognekoeken.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2013, 17:57
Verwijderd
Vandaag honing-pijnboompittentaart gebakken!

Met citaat reageren
Oud 24-07-2013, 21:19
Verwijderd
Hmm interessante smaakcombinatie. Hoe smaakt-ie?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2013, 21:20
Verwijderd
lekker!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2013, 21:20
Verwijderd
Oh en ik heb vanmiddag cappuccino-ijs gemaakt, maar ik vind het niet zo geslaagd. Te waterijzig, ik had het liever romiger gehad. Er zit in: eidooiers, basterdsuiker, melk, slagroom, koffie en gehakte pure chocolade.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 13:21
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn broodbakmachine is net klaar met mijn rozijnenbrood en hij is lekker
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 10:36
Verwijderd
Ik heb laatst zelf brood gebakken en toen kwam er een beetje discussie op gang over broodbakmachines. Volgens een vriendin van mij zorgen die machines er namelijk voor dat alles een beetje geplet raakt, en dat je dus eigenlijk helemaal niet een mooi luchtig brood krijgt. Lijkt me aan de ene kant raar, maar aan de andere kant vind ik broodbakmachines echt helemaal niets, en lijkt het me ook dat je er nooit zo'n goed resultaat mee krijgt als dat je het zelf maakt.

Dus, raken broden niet een beetje geplet in zo'n machine? En is het even goed als helemaal zelf gemaakt brood?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 10:42
Verwijderd
Het ligt eraan, mijn moeder heeft me een speciaal gistachtig spul meegegeven dat het brood extra luchtig maakt, dat wat het verschil ook maakt tussen Nederlands en Belgisch brood.
Ik vond broodbakmachinebrood nooit echt geweldig, maar toen gebruikten we dat nog niet en voor mij was het dus te stevig brood, zoals in België en dat mot ik niet (Ik haal brood altijd in Nederland), laatst had ik brood bij mijn ouders dat fijn was en dat bleek dus met dat spul gemaakt te zijn (mijn moeder wist de benaming ook niet meer).

De machine en alles staat nu hier en ik ga binnenkort een poging wagen.

Maar als je van de consistentie van Belgisch brood houdt, dan is een broodbakmachine ideaal (zonder extra dingen er in te gooien dan).
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 18:50
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Mijn ouders hebben een broodbakmachine (die natuurlijk staat te verstoffen). Daar komen prima luchtige broden uit, heerlijk!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 20:22
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Dus, raken broden niet een beetje geplet in zo'n machine? En is het even goed als helemaal zelf gemaakt brood?
Ik heb niet zo veel ervaring met zelf brood bakken, een paar keer met de hand en inmiddels een aantal keer met een broodbakmachine gedaan. De vorm vind ik een nadeel van de broodbakmachine. En verder kan ik zowel uit de broodbakmachine als uit de oven compleet mislukte, maar ook lekkere broden tevoorschijn laten komen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2013, 17:36
Pleun.
Avatar van Pleun.
Pleun. is offline
Vandaag een cheesecake met chocolade (en een paar aardbeien) gemaakt voor mijn moeder We gaan straks proeven, ben benieuwd!

Recept:
http://www.24kitchen.nl/recepten/cheesecake

Was niet een heel moeilijk recept ofzo, dus ga ik vaker maken
__________________
Life doesn't have to be perfect to be wonderful. Always remember that.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2013, 13:36
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik ga van de week of volgende week een keer zelf spekkoek maken! Het resultaat zal daarna hier in het topic staan
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2013, 17:52
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Zoals beloofd! Hij is erg lekker



__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2013, 18:41
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
^ ziet er goed uit!

Ik kreeg laatst een boekje met 100 chocolade recepten en ik maakte gisteren chocolade-carameltaartjes. Doordat ik andere vormpjes heb gebruikt zijn het bij mij hapjes in plaats van taartjes, maar ze smaken prima.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 13:16
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Hmm, spekkoek, ziet er goed uit! Ik heb het wel eens gemaakt en dan deed ik elk laagje een paar minuten onder de grill. Ging veel sneller dan de oven (alsnog veel werk, maar toch).
Ik had (heb) héél veel pruimen van een boomgaard in de buurt dus maakte ik gisteren hele lekkere "Italiaanse" pruimentaart en drie potten pruimenjam met sinaasappel en walnoot. Ik heb nog bijna een kilo over en twijfel wat ik ermee moet doen. Het moet snel op, want ze zijn al behoorlijk rijp... Iemand ideeën?
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 22:29
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Hmm, spekkoek, ziet er goed uit! Ik heb het wel eens gemaakt en dan deed ik elk laagje een paar minuten onder de grill. Ging veel sneller dan de oven (alsnog veel werk, maar toch).
Ik had (heb) héél veel pruimen van een boomgaard in de buurt dus maakte ik gisteren hele lekkere "Italiaanse" pruimentaart en drie potten pruimenjam met sinaasappel en walnoot. Ik heb nog bijna een kilo over en twijfel wat ik ermee moet doen. Het moet snel op, want ze zijn al behoorlijk rijp... Iemand ideeën?
*waarschijnlijk is deze reactie te laat maar...*

In de couscous! Of gewoon in de yoghurt, bv met walnoten en honing bij griekse yoghurt .
En de combinatie met geitenkaas is ook heel lekker, bv bij die couscous of op een broodje, in een salade?
Ehh en ja (plaat)taart
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 05-09-2013, 19:53
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb gisteren volkorenbrood met tutti frutti stukjes gebakken. Vers was hij erg lekker, maar daarna werd hij wel erg stevig.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2013, 21:25
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Meer spekkoek. Geinspireerd door Miekje, als verrassing voor mijn vriend.
Slechte foto's/belichting.







Aardig gelukt qua laagjes, vond ik zo.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 08-09-2013, 12:58
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline


Ziet er goed uit, Tink*!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2013, 22:24
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb van de week hazelnoot-havermout-rozijnen-sinaasappelkoekjes gebakken! Ik heb er even geen foto van, maar ze waren erg lekker <3 Er staan nu wel voedselringen (heet dat zo?) op mijn verlanglijstje, want dan kan ik EINDELIJK ronde koekjes maken. Ik probeer het weleens met glazen, maar met plakkerig deeg mislukt dat gruwelijk.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2013, 00:04
Verwijderd
(uit)Steekringen?

Met citaat reageren
Oud 15-09-2013, 00:26
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb weer eens bananenbrood gebakken, met een ander recept. Lekker!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2013, 13:55
Verwijderd
Ik denk dat ik een poging ga wagen tot appelbrood met de broodmachine. Verder heb ik nog bananen om te verwerken, eens even over denken.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2013, 22:22
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
(uit)Steekringen?

[afbeelding]
Nee, niet speciaal steekringen. Van die ringen met een handvaatje eraan, die je ook kunt gebruiken om gerechten mooi op te dienen. Of zijn dat dezelfde? /n00b

edit: garneerringen, bedoel ik!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?

Laatst gewijzigd op 16-09-2013 om 22:30.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 20:13
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Valt er iets leuks te bakken met blauwe druiven (Boskoop Glorie, met kleine pitjes)?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2013, 16:45
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb me gisteravond uit staan sloven in de keuken op een kersenkwarktaart, een chocoladetaart en een biscuittaart met aardbeien-jam en -mousse en fondant. What was I thinking toen ik dat bedacht voor het feestje?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2013, 21:11
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Vandaag heb ik (weer) een chocoladetaart gemaakt (een kleintje dit keer) en cupcakes gevuld met aardbeienjam en versierd met fondant. Ik heb laatst een paar uitsteekvormpjes gekocht, dus versieren is nu een stuk makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2013, 22:14
Verwijderd
En ik heb ook een bananennotenblueberrybrood gemaakt. Nom!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2013, 14:33
Verwijderd
Vandaag blueberry- en chocolademethazelnoot cupcakes/muffins gemaakt.

Met citaat reageren
Oud 14-10-2013, 00:02
Verwijderd
Gisteren 'lazy wife cake' gemaakt en die was erg lekker!
t is een makkelijk te maken (zoals de naam al zegt) en je hoeft niets te wegen of te mixen, je kunt het gewoon doorroeren met een lepel dus ook nog afwassafe. Resultaat was een geweldig lekkere chocoladecake <3
Met citaat reageren
Oud 20-10-2013, 19:16
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb uit de Allerhande van vorige maand de chocolade-abrikozentaart gemaakt. Dat viel nog niet mee... het deeg wilde niet zonder scheuren in de vorm en ik kreeg de abrikozen niet fijn genoeg met de staafmixer. Iedereen vond 'm lekker. Maar ik zal 'm niet snel nog een keer maken, kostte erg veel moeite.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2013, 08:41
Verwijderd






Deze had ik vrijdag gemaakt voor een verjaardag zaterdag en ze werden verslonden ^^ De donkere kant is een chocoladedeeg met cacao en bruine suiker, chocoladejever en stukjes witte chocolade, de lichte kant is vanilledeeg met vanillesuiker en vanillelikeur en stukjes pure chocolade. Ik was op het idee gekomen door die vorige met noten en chocolade, maar er is een vriendin allergisch voor noten. Toen wou ik gewoon zwarte en witte maken, maar daarna kreeg ik het idee om het in één cupje te proberen. Het zwarte deeg had iets minder rijsvermogen, maar ik had geen zelfrijzend bakmeel in huis en ik heb het zelf samengesteld, dus het zou kunnen ik daar net iets minder bakpoeder aan toe heb gevoegd al lijkt de weegschaal toch nauwkeurig te zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2013, 22:33
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ziet er goed uit, Mutant!

Ik had een bakvorm ingevet voor het avondeten, maar heb uiteindelijk een andere gebruikt. Dus toen moest ik iets bakken voor in de vorm die toch al ingevet was. Kruidcake! Hmm!

En nog een vraag: ik doe iets fout bij deeg wat koel verwerkt moet worden (dus ingrediënten mengen, kneden, in de koelkast laten rusten, uitrollen en in de vorm doen), want bij het uitrollen trekt de roller er al stukken vanaf en het valt uit elkaar voor ik het boven de vorm gepositioneerd krijg. Zoet of hartig deeg maakt niet uit, ik laat het de voorgeschreven tijd of langer in de koelkast staan en voor het rusten lijkt het wel elastisch genoeg. Wat kan er fout gaan?

Laatst gewijzigd op 25-10-2013 om 11:13. Reden: Stomme autocorrect!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2013, 11:09
Verwijderd
Heb je je roller ingebloemd?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2013, 11:12
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Wat is chocoladejever?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 25-10-2013, 11:14
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Heb je je roller ingebloemd?
Een keer niet, een keer wel. Dat maakt dat het rollen iets beter gaat, maar nog niet geweldig. En dan alsnog valt het uit elkaar bij het optillen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2013, 11:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat voor boter gebruik je? Het lijkt alsof dat niet meer goed plakt als het opwarmt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2013, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Wat is chocoladejever?
Jenever waarvan ik de -ne vergeten was

Citaat:
Een keer niet, een keer wel. Dat maakt dat het rollen iets beter gaat, maar nog niet geweldig. En dan alsnog valt het uit elkaar bij het optillen.
Dan zegt het me niks, het komt me alleen bekend voor als er niet genoeg bloem meer ligt of op de roller zit. Of als ik te lang bezig zou zijn en het deeg te warm wordt door het bewerken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Het grote (zoete) baksels topic!
Larry Flint
500 25-11-2012 11:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.