Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2014, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Je moet het uiteraard helemaal zelf weten en er is zeker niets mis mee, maar ik zou niet voor drie keer mijn bruto uurloon als zzp'er aan de slag gaan. Ik loop dan vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bonus mis en moet zelf pensioen opbouwen en dat soort ongein. Tel daar de baanonzekerheid bij, geen geld krijgen bij ziekte/vakantie etc, kortom wat carn al zegt

maar goed je hebt de keuze niet dus gaat eigenlijk nergens over negeer dit maar
Als ik kon kiezen tussen dit of jouw baan dan zou ik inderdaad ook wel jouw baan nemen

De meeste voordelen die je noemt had ik sowieso al niet, omdat ik uitzendkracht was. Dat betekent in de praktijk dat je wel gewoon 20-30 uur per week werkt in dezelfde functie, maar dan zonder eindejaarsuitkering, bonussen, pensioen, ziekteregelingen of baanzekerheid. Na 52 weken heb je wettelijk recht op een contract of opslag, maar in plaats daarvan moet je weg, want dan hebben ze natuurlijk liever een nieuwe lading uitzendkrachten.

O, en daarbij krijgen uitzendkrachten minimumloon. Dat is netto 8,50 per uur. Na aftrek van inkomstenbelasting en verrekening van vakantiedagen verdien ik straks alsnog het dubbele.
Advertentie
Oud 13-05-2014, 13:23
Verwijderd
Oh ok dikke prima dan
Oud 13-05-2014, 13:24
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Jawel mag wel, de regels zijn wat verscherpt maar het mag wel nog als je het maar als bedrijfsmiddel aanschaft.

Waarvoor zou jij precies de computer willen gebruiken?


Uiteraard.
Hoe is het verscherpt? Ik kan er nergens wat over vinden.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 13-05-2014, 13:26
Verwijderd
omdat ik als hoer op internet adverteer en omdat ik student ben. Maar m'n boekhouder heeft dat voor mijn casus uitgezocht, misschien is het anders voor mij.
Oud 13-05-2014, 13:29
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
De belastingdienst is snel met betalen dit jaar money money money.. MONEY!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 13-05-2014, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Hoe is het verscherpt? Ik kan er nergens wat over vinden.
In de brief aftrek studiekosten 2013 staat computers nog als mogelijke aftrekpost ("maar meestal niet"), in 2014 staat botweg genoemd dat het nooit kan. Wat me juridisch gezien niet houdbaar lijkt als jij voor je studie een bepaalde computer hebt moeten aanschaffen, maar goed.

http://download.belastingdienst.nl/b...b2751t31fd.pdf

http://download.belastingdienst.nl/b...b2751t41fd.pdf

Een duidelijke melding dat of waarom ze dit gaan verscherpen kan ik niet zo snel terugvinden overigens
Oud 13-05-2014, 13:34
Verwijderd
Citaat:
omdat ik als hoer op internet adverteer en omdat ik student ben. Maar m'n boekhouder heeft dat voor mijn casus uitgezocht, misschien is het anders voor mij.
Ja, voor studiekosten zijn ze strenger in de brief geworden, al kan ik niet echt terugvinden waarom ze die passage gewijzigd hebben. Zie hierboven. Als jij zelf advertenties op internet plaatst en via internet reageert/contact hebt met potentiële klanten of bureau's die helpen met verkrijgen klanten etc. dan vind ik dat je wel degelijk een goede casus hebt op aftrek. Maar goed ik ben je boekhouder niet, luister maar naar hem (serieus, neit sarcastisch bedoeld).
Oud 13-05-2014, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Gisteren was een vriend van me op bezoek die zijn eigen elektriciënsbedrijf heeft/had. Hij heeft het opgeheven want veel te weinig werk en hij zat op de helft van bijstandsniveau qua inkomen (doet niet aan zwart bijklussen). De overheid vult dat bedrag niet aan tot bijstandsniveau, waardoor hij zijn huur niet kan betalen.

Dus nu moeten ze een hele bijstandsuitkering gaan financieren
Ja, ik vind dit zo dom, he. Wil je werken, mag het niet.

Sowieso is een uitkering aanvragen momenteel veel slimmer dan proberen zelf iets te doen. Er zijn allemaal goeie stages te krijgen via de overheid, omdat bedrijven nu helemaal leip gaan op de oververzadiging van de arbeidsmarkt en alle gratis arbeid die ze eruit kunnen slepen. Als je een uitkering hebt mag je zo'n stage met behoud van uitkering volgen en vervolgens krijg je relatief makkelijk een contract, omdat die bedrijven daar kennelijk premies voor krijgen.
Oud 13-05-2014, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik vind dit zo dom, he. Wil je werken, mag het niet.
Weet iemand eigenlijk waarom ze dit zo doen? Is dat omdat ze niet willen dat ondernemers met niet-levensvatbare ondernemingen zich blindstaren op hun zaak, en in plaats daarvan braaf al 't beschikbare werk gaan aanpakken?
Oud 13-05-2014, 13:40
Verwijderd
Volgens mij is het vaak een samenloop van op zichzelf begrijpelijke regels die elkaar gruwelijk in de wielen rijden en dit soort gevolgen hebben.
Oud 13-05-2014, 14:21
Verwijderd
Squarespace heeft de locatie van mijn eenmanszaak behulpzaam ingesteld op Manhattan, New York. Beetje optimistisch, Squarespace.
Oud 13-05-2014, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is het vaak een samenloop van op zichzelf begrijpelijke regels die elkaar gruwelijk in de wielen rijden en dit soort gevolgen hebben.
Iemand die een eigen bedrijf heeft, heeft geen recht op een uitkering Dus dat is opzich niet zo heel erg begrijpelijk.
Oud 13-05-2014, 17:30
Verwijderd
Oh en om in aanmerking te komen voor een (vrij dure trouwens) lening van de gemeente maakt het niet uit dat je nog nooit één maand rode cijfers hebt geschreven zolang je omzet maar boven X is :')
Oud 13-05-2014, 17:31
Verwijderd
Zo zijn er wel meer rare regels. Bij aanbesteden bijvoorbeeld kan je alle computerbedrijven uitsluiten door te eisen dat ze een solvabiliteit hebben van meer dan 25%
Oud 14-05-2014, 09:26
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Heeft er iemand nog een kilo motivatie staan?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 14-05-2014, 09:27
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb wel een kilo over maar geen motivatie ;d;d;d d;d;dd dd;
Oud 14-05-2014, 09:49
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Kilo's heb ik zelf ook wel genoeg
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 14-05-2014, 10:00
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Bij de Action hebben ze 1 kilo motivatie voor 2 euro. Wel plofmotivatie, maar beter dan niets.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 14-05-2014, 10:03
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik zal vast geen pionier zijn met dit idee, maar ik zou wel een functie op het forum willen hebben waarmee je posts kan +'en of -'en.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 14-05-2014, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Ik zal vast geen pionier zijn met dit idee, maar ik zou wel een functie op het forum willen hebben waarmee je posts kan +'en of -'en.
Heb ik al jaren geleden voorgesteld. Geen belangstelling.
Oud 14-05-2014, 11:21
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:
De belastingdienst is snel met betalen dit jaar money money money.. MONEY!
Ah nice. Hopelijk komt 't hier dan ook snel. Hoewel ik vorig jaar ook supervroeg was met m'n aangifte en het pas eind juni had GIEV ME MONEYZZZ

Ik moet duizend dingen doen waar ik geen zin in heb, dus ik kom weer even forumen
Oud 14-05-2014, 11:22
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Die allemaal voor vrijdag dan wel zaterdag gedaan moeten zijn en ik heb geloof ik nog een uur of 4 vrije tijd
Oud 14-05-2014, 11:22
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
HOE GAAT HET MET JULLIE LIEFJES?
Oud 14-05-2014, 11:30
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Oh ja hoor en het dan allemaal af laten weten
Oud 14-05-2014, 11:31
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Omg zaterdag 21 graden en zon
Oud 14-05-2014, 11:34
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Dat is belangrijk omdat m'n beste vriendinnetje dan gaat trouwen Een van de duizend dingen die ik nog moet doen is een briljante speech schrijven. Of nou ja, de speech is wel redelijk af, ik moet vooral nog een powerpoint maken met ondersteunend beeldmateriaal (op verzoek ) en IK HAAT POWERPOINTS MAKEN. Maar als het mooi weer is, is alles leuk, ook een gave speech met een flutpowerpoint
Oud 14-05-2014, 11:37
Verwijderd
Nederlands examen met lekker 102 mensen in een gymzaal
Oud 14-05-2014, 11:57
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Oh ja hoor en het dan allemaal af laten weten
maar is de vraag hoe het met onze liefjes gaat, of hoe het met ons, liefjes gaat?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 14-05-2014, 12:01
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
O jakkes een powerpointpresentatie bij een speech. Waarom was dat een verzoek? Wat is de toegevoegde waarde ervan? Ik heb het nooit gesnapt.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 14-05-2014, 12:02
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
En zei je nou 21 graden? Dan kan ik eindelijk mijn nieuwe jurkje aan.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 14-05-2014, 12:04
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Weekend wordt echt super weer (als het goed is tenminste...) Ik overweeg een BBQ-plan
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 14-05-2014, 12:05
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Klinkt als een goed plan, misschien wel een die ik van je over ga nemen.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 14-05-2014, 12:29
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:
maar is de vraag hoe het met onze liefjes gaat, of hoe het met ons, liefjes gaat?
Wat jij het liefste wilt vertellen natuurlijk!

Citaat:
O jakkes een powerpointpresentatie bij een speech. Waarom was dat een verzoek? Wat is de toegevoegde waarde ervan? Ik heb het nooit gesnapt.
Omdat niemand een stukje/speech/dansje whatever mag doen behalve ik En toen vond het bruidspaar het toch wel leuk als er in m'n speech toch wat spottende verwijzingen naar stukjes zaten
Oud 14-05-2014, 12:30
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
En omdat ze dusdanig veel vertrouwen in me hebben dat ze denken dat ik dat ook wel leuk kan
Oud 14-05-2014, 12:33
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Omg zaterdag 21 graden en zon
En dat komt mij nou net slecht uit
__________________
stikkiedikkie hopstapsnee reldeldee
Oud 14-05-2014, 12:44
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Wat jij het liefste wilt vertellen natuurlijk!
Het gaat met ons beide goed, en hoe gaat het met jou?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 14-05-2014, 12:52
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Omdat niemand een stukje/speech/dansje whatever mag doen behalve ik En toen vond het bruidspaar het toch wel leuk als er in m'n speech toch wat spottende verwijzingen naar stukjes zaten
Ah, nouja, okee dan. Als ze dat zelf willen moet je daar maar naar luisteren dan.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 14-05-2014, 14:01
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
HOE GAAT HET MET JULLIE LIEFJES?
Ik heb volgende week tentamens, dus natuurlijk sog ik nu nog harder dan anders. Vanavond ga ik naar Bill Bailey en zaterdag komt mijn bff labgs en hou ik een mini-housewarming met wat andere matties en oude game consoles.
Nu wacht ik op een pakketje dat tussen 8 en 3 bezorgd zou worden.

Ik ben echt benieuwd naar je bruiloft-speech Sann. Ga je ook een dansje doen of wat zingen?
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 14-05-2014, 14:21
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Meh wat sneu. Vrouw naast me mocht eigenlijk vandaag naar huis, heeft ze nu ineens ook nosuikerziekte en moet ze blijven
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 14-05-2014, 14:59
Verwijderd
Citaat:
HOE GAAT HET MET JULLIE LIEFJES?
Zie titel! Verder best goed.
Oud 14-05-2014, 15:05
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb net een paar uur buiten gelopen en nu ben ik ineens kapotmoe
Citaat:
Meh wat sneu. Vrouw naast me mocht eigenlijk vandaag naar huis, heeft ze nu ineens ook nosuikerziekte en moet ze blijven


Hoe gaat het met jou, Snebbel?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 14-05-2014, 15:28
Verwijderd
Wat moet je nou weer met een powerpoint bij een speech op een bruiloft Genante foto's laten zien ofzo?
Oud 14-05-2014, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Heb ik al jaren geleden voorgesteld. Geen belangstelling.
Serieus? Jammer. Zo moeilijk is dat volgens mij niet te bouwen namelijk.
Oud 14-05-2014, 15:51
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik heb net een paar uur buiten gelopen en nu ben ik ineens kapotmoe



Hoe gaat het met jou, Snebbel?
Elke dag een klei beetje beter. Vanavond bijvoorbeeld ongepurreerd voedsel maar goede, lopen is norg niet aan de orde geloof ik.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 14-05-2014, 16:00
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Elke dag een klei beetje beter. Vanavond bijvoorbeeld ongepurreerd voedsel maar goede, lopen is norg niet aan de orde geloof ik.
Zolang het maar de goede kant op gaat! Knuffels voor jou!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 14-05-2014, 17:32
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
precies. dankje!
ikzit nu in een megarolstoel, met hhoofdsteun en een tafeltje. Het eten was lekker, ik heb uitzichtop buiten en de rest van de kamer. helemaal goed zo.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 14-05-2014, 18:39
Verwijderd
Er kwamen vandaag kinderen aan de deur die tekeningen verkochten. Ze kosten 1 cent per stuk. Mijn moeder gaf ze 5 cent. De kinderen gingen het geld verdelen, maar ze waren met hun 4en. Een meisje kwam terug gerend om een 1 cent weer aan mijn moeder te geven, omdat ze die ene cent niet konden verdelen. Het zou niet eerlijk zijn als iemand een cent meer had. Zo schattig
Oud 14-05-2014, 19:37
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
precies. dankje!
ikzit nu in een megarolstoel, met hhoofdsteun en een tafeltje. Het eten was lekker, ik heb uitzichtop buiten en de rest van de kamer. helemaal goed zo.
Wat supergoed dat je zo positief bent
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 14-05-2014, 20:20
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:
Ik heb volgende week tentamens, dus natuurlijk sog ik nu nog harder dan anders. Vanavond ga ik naar Bill Bailey en zaterdag komt mijn bff labgs en hou ik een mini-housewarming met wat andere matties en oude game consoles.
Nu wacht ik op een pakketje dat tussen 8 en 3 bezorgd zou worden.

Ik ben echt benieuwd naar je bruiloft-speech Sann. Ga je ook een dansje doen of wat zingen?
Hahaha nee Ik vond het best wel moeilijk, aangezien ik de enige ben die mag speechen dus dan moet 't best goed zijn. Heb drie maanden lopen piekeren wat ik wilde zeggen, liep nogal vast, vroeg toen advies en toen kreeg ik van een charmante jongeman de tip "Vertel gewoon een genante en hilarische anekdote, zorg dat iedereen de tranen over z'n wangen lacht, vertel dan hoeveel je van ze houdt en ze het allerbeste gunt en je je niemand voor kunt stellen die meer voor elkaar gemaakt zijn". Dus dat is het geworden, min of meer, met een stukje erin over hoe ze geen stukjes wilde, ik bleef zeuren, uiteindelijk mocht speechen en ze nu toch een stukje wilden
Ik ben er vrij tevreden over, volgens mij is het best behoorlijk grappig en lief en ontroerend en alles

Citaat:
Zie titel! Verder best goed.
gaan je examens een beetje goed?
Oud 14-05-2014, 20:36
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Er kwamen vandaag kinderen aan de deur die tekeningen verkochten. Ze kosten 1 cent per stuk. Mijn moeder gaf ze 5 cent. De kinderen gingen het geld verdelen, maar ze waren met hun 4en. Een meisje kwam terug gerend om een 1 cent weer aan mijn moeder te geven, omdat ze die ene cent niet konden verdelen. Het zou niet eerlijk zijn als iemand een cent meer had. Zo schattig
omg
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.