Oud 14-04-2005, 20:40
Jude
Avatar van Jude
Jude is offline
Iemand een idee voor lekkere hapjes (hartig of zoet) voor op een verjaardag?
__________________
coffee and tv
Advertentie
Oud 14-04-2005, 22:32
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Jude schreef op 14-04-2005 @ 21:40 :
Iemand een idee voor lekkere hapjes (hartig of zoet) voor op een verjaardag?
Koud of warm?Toestjes?Canape's?Modern?Traditioneel?

Toastjes met salades doen het goed!
Als je wat speciaals wilt, rabarber met suiker mengen, tot de gewenste zoetheid/zuurheid, en opstoven in een pan met deksel totdat het een soort puree wordt, daarna verder verwerken in bijvoorbeeld toastjes, glaasjes met een bolletje ijs, etc.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 18-04-2005, 21:51
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik heb vandaag een pastasalade op die wel de moeite waard was. Het leuke is, dat je zelf kunt varieren met andere/nieuwe ingredienten.
Ik had hem zo gemaakt:

- pasta
- sla
- spekjes
- champignons (vers of uit blik)
- gepureerde tomaten uit zo'n kartonnen pak
- creme fraiche
- beetje groene pesto
- cherry tomaatjes (of helemaal lekker: zongedroogd tomaten)
- evt. strooikaas

Kook pasta (ik had van die gedraaide dingetjes) in ruim water.
Bak de spekjes en champignons in een pan op middelmatig vuur. Als dit klaar is, doe je de tomatensaus erbij, vervolgens de creme fraiche (je hoeft niet een heel bakje te gebruiken). Proef of je de smaak goed vindt. Je kunt natuurlijk ook een Heinz-pasta-saus-pot kopen maar dat is veel duurder
Voeg 2 flinke theelepels pesto toe en roer goed door. Proeven. Evt. meer toevoegen.


Pasta afgieten en teruggooien in de pan. Inhoud van de andere pan erbij doen. En de cherrytomaatjes (die eerst 1x doorsnijden). Mengen. Evt. strooikaas toevoegen en weer mengen.

Super lekker en heel eenvoudig!

Een lekkere variatie is: met zeevruchten, bijvoorbeeld garnalen en rivierkreeftjes.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!

Laatst gewijzigd op 18-04-2005 om 21:53.
Oud 20-04-2005, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Jude schreef op 14-04-2005 @ 21:40 :
Iemand een idee voor lekkere hapjes (hartig of zoet) voor op een verjaardag?
Kleine appelflappen, maar dan ook met hartige vulling.
Hartig: Groente en veel kruiden (talloze variaties mogelijk)
Zoet: Appel met rozijntjes, suiker en kaneel
Plakjes bladerdeeg diagonaal doorsnijden, en dan zo'n halve vullen en dichtklappen.
Met die hartige vulling kun je trouwens ook loempia's maken, bij de toko rijstvellen halen en rollen maar. Superleuk om te doen ook.
En minipizza's bakken is ook altijd een succes.
Oud 06-05-2005, 16:48
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Ok, like, ik ben dit weekend alleen thuis en moet dus ook voor mezelf koken.. heeft iemand misschien lekker recept waar ik niet al te lang mee bezig ben om te koken en waar ik niet heel veel van overhoud? (gwn voor 1 persoon dus)

eisen:
- geen pasta
- liefst wel vlees en groente.
- gezond
- niet te duur
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 13-05-2005, 18:06
MYSTIC
Avatar van MYSTIC
MYSTIC is offline
Ik zoek nog een Nederlands recept voor Apfelstrudel


Mail aub naar cornyman123@hotmail.com


Dank
__________________
Im a mystic figure!
Oud 19-05-2005, 13:33
gewoonik
gewoonik is offline
ik ben binnenkort jarig , word 18, en dan ben ik niet thuis met avondeten, dus dat wordt brood.. en met verjaardagen eten we altijd 's avonds iets speciaals. nu had ik bedacht om dan maar 's middags een speciale lunch te eten..
heeft iemand een idee voor een lekkere (gezonde) en vegetarische lunch die een beetje feestelijk is?
Oud 26-05-2005, 20:27
Verwijderd
lekkere sandwiches met komkommer salade (zalm misschien als je wel vis eet?)
mini tomaatjes met feta of mon chou
gevulde champions
lekkere fruit salade
Oud 27-05-2005, 09:00
Riananas
Riananas is offline
ik zoek een recept van een lekkere taart. Ik heb namelijk een taartbak wedstrijd op mijn werk. misschien hebben jullie ideeen?
Oud 28-05-2005, 14:28
3gg!3*4ng3rf!5t
Avatar van 3gg!3*4ng3rf!5t
3gg!3*4ng3rf!5t is offline
Citaat:
Riananas schreef op 27-05-2005 @ 10:00 :
ik zoek een recept van een lekkere taart. Ik heb namelijk een taartbak wedstrijd op mijn werk. misschien hebben jullie ideeen?
zorg dat ie er origineel en rijkelijk versierd (veel kleurtjes / snoepjes etc) uitziet en natuurlijk de smaak
doe iets origineels, geen appeltaart (tenzij je ze zo goed maakt dat je makkelijk kan winnen), doe een notentaart met chocola ofzo
__________________
で起動すればを 英語で起動すれば
Oud 28-05-2005, 21:23
Verwijderd
Ik moet woensdag voor een groep van 8 tot 10 mensen koken. Het zijn studenten, dus er is geen enorm budget. Iemand ideeen? We zijn de pasta met rode pastasaus een beetje zat aan het worden...
Oud 28-05-2005, 23:32
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Lieveheersbeest schreef op 28-05-2005 @ 22:23 :
Ik moet woensdag voor een groep van 8 tot 10 mensen koken. Het zijn studenten, dus er is geen enorm budget. Iemand ideeen? We zijn de pasta met rode pastasaus een beetje zat aan het worden...
-Rijst
-Maaltijd salade (Vooral lekker met dat warme weer)
-Lasagna
-Iets in de trend met aardappelpuree
-Gevulde courgette
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 30-05-2005, 12:16
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Ik wil voor mijn vriend gaan koken vanavond. Nu ben ik een enorme kluns in de keuken, dus ben ik op zoek naar een recept waaraan niks kan mislukken en dat erg lekker is. Iemand een idee?
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Oud 30-05-2005, 13:16
Hagel
Hagel is offline
iets uit zo'n pak, burritos of iets van lasagnette? van knorr wereldgerechten, mijn vriend vond dat erg lekker, en dan een salade erbij maken ofzo.

Of pasta met roomsaus en dan champignons en stukjes ham erdoor? Ook erg makkelijk

of een ovenschotel?

ik moet zelf ook nog iets bedenken voor vanavond maar ik kom dus nergens op
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 30-05-2005, 13:39
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Oh ja... geen knorr wereldgerechten aangezien we dat al redelijk vaak eten

Ovenschotel is wel lekker
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Oud 05-06-2005, 12:24
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
El Kim schreef op 30-05-2005 @ 14:39 :
Oh ja... geen knorr wereldgerechten aangezien we dat al redelijk vaak eten

Ovenschotel is wel lekker
Er zitten ook wel originele ovenschotels van Knorr/Honig bij. Er bestaat een lekkere met rijst, sperzieboontjes, gehakt en superlekkere pindasaus (als jij dat ook lekker vindt )
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 09-06-2005, 09:12
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Kip/kerrie ragout met natuurlijk......,rijst is overheerlijk!
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 11-06-2005, 12:04
Verwijderd
Ik moet vanavond werken, en wil dan toch iets gezonds meenemen. Ik kan daar opzichwel iets opwarmen maar ik zoek eigenlijk een salade.
Heeft iemand iets makkelijks? Ik wil niets met ui, tomaat en papika
Oud 14-06-2005, 14:53
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Roos schreef op 05-06-2005 @ 13:24 :
Er zitten ook wel originele ovenschotels van Knorr/Honig bij. Er bestaat een lekkere met rijst, sperzieboontjes, gehakt en superlekkere pindasaus (als jij dat ook lekker vindt )
Volgens mij heb ik zoiets wel eens op. Is idd lekker, al kwam je tip iets te laat
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Oud 17-06-2005, 11:23
miss x
Avatar van miss x
miss x is offline
Ik zit er aan te denken om te gaan picknicken dit weekend maar wat zijn leuke/lekkere dingen om mee te nemen tijdens een picknick? Misschien een lekkere salade ofzo? Tips zijn dus van harte welkom
Oud 17-06-2005, 12:41
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
miss x schreef op 17-06-2005 @ 12:23 :
Ik zit er aan te denken om te gaan picknicken dit weekend maar wat zijn leuke/lekkere dingen om mee te nemen tijdens een picknick? Misschien een lekkere salade ofzo? Tips zijn dus van harte welkom
Ik maak meestal een hele stapel sandwiches. Met zalm en sla ertussen ofzo, of een goede kaas met wat pesto, gewoon wat jij lekker vind. Twee boterhammen op elkaar en dan schuin doorsnijden.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 17-06-2005, 13:45
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
Citaat:
miss x schreef op 17-06-2005 @ 12:23 :
Ik zit er aan te denken om te gaan picknicken dit weekend maar wat zijn leuke/lekkere dingen om mee te nemen tijdens een picknick? Misschien een lekkere salade ofzo? Tips zijn dus van harte welkom
- stokbrood, franse kaas en rode wijn
- pastasalade
- fruitsla
- sandwiches met gerookte zalm, tartaarsaus, ui en tuinkers
- rauwe groenten in stukjes gesneden met een dipsausje
- cakejes of brownies

Je kan best dingen nemen die goed tegen de warmte kunnen, anders heb je een groot risico dat ze slecht worden doordat ze een tijdje niet in de koelkast kunnen. Ook kan je, als je je broodjes van te voren klaar maakt, best de tomaat er niet tussen leggen omdat de broodjes dan doorweekt geraken van dat tomatensap.
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Oud 18-06-2005, 16:14
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
miss x schreef op 17-06-2005 @ 12:23 :
Ik zit er aan te denken om te gaan picknicken dit weekend maar wat zijn leuke/lekkere dingen om mee te nemen tijdens een picknick? Misschien een lekkere salade ofzo? Tips zijn dus van harte welkom
Rosé

Verder:

-stokbrood
-kruidenboter
-meat loaf
-salade (pastasalade ofzo)
-fruit
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Oud 20-06-2005, 11:36
Jolene
Avatar van Jolene
Jolene is offline
Ik ben deze week alleen thuis, en ik kan niet echt goed koken ofzo.Iemand tips wat makkelijk te maken en lekker is?
Oud 26-06-2005, 18:27
eXzentrick
Avatar van eXzentrick
eXzentrick is offline
Ik wil eigenlijk heel graag weten hoe zoete popcorn gemaakt word. Ja klinkt misschien stom maar ik vind het erg lekker om te eten en het is ook lekker licht, dus lekker voor tussendoor ofzo.

Iemand?
Oud 01-07-2005, 20:01
bbyn
bbyn is offline
wat ik heeel lekker vind is mexicaans en maaltijdsalade... mjammie:

taco salade( 4 personen, 5 whatevur)
500 gr gehakt met zakje taco-iets van casa fiesta
paar tomaatjes
mais
komkommer
ijsbergsla
Naturel Doritos (dippas)

en dat dan allemaal mixen

en dan kaas erover heen en dipsaus van AH of casa fiesta...

mjammie!!

eva
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Oud 01-07-2005, 20:06
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
eXzentrick schreef op 26-06-2005 @ 19:27 :
Ik wil eigenlijk heel graag weten hoe zoete popcorn gemaakt word. Ja klinkt misschien stom maar ik vind het erg lekker om te eten en het is ook lekker licht, dus lekker voor tussendoor ofzo.

Iemand?
Beetje olie in een pan, daar mais in en suiker overheen strooien, deksel op de pan en wachten tot de mais gaat poffen. Niet te heet, want dan verbrandt de suiker

Makkelijker is het om een zakje magnetron popcorn te kopen
Oud 11-07-2005, 22:22
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Haay, ik ben binnekort 2 weken alleen thuis en moet dus ook elke dag voor mezelf koken.
Weet iemand wat lekkere recepten wat niet te moeilijk is om klaar te maken, ook niet te lang duurt om klaar te maken en waar ik niet teveel van overhoud? (dus dat ik niet elke keer de helft wegflikker)

Liefst geen :
- pasta
- ijsbergsla
- garnalen
- mosselen
- inktvis
- olijven
- asperges

verder maakt het niet uit
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 12-07-2005, 10:17
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Wokken, altijd zo klaar (groentemixje, netje mie/noedles, stukjes quorn/kip/shoarma/whatever).
Aardappelpuree, zo klaar (bijv met spinazie, kan je ontdooien en te koop in deelblokjes zodat je niets hoeft over te houden)
valles-burgers heb je snel gaar gebakken (van vlees weet ik niet zoveel, sorry)
tsja eenpizza is natuurlijk ook niet veel werk om in de oven te schuiven
meeste dingen kun je ook invriezen als je het overhoudt (macaroni, spaghetti ed)
Oud 24-07-2005, 14:35
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Kwil koken voor m'n vriendje, gewoon voor z'n 2tjes dus.. Alleen meneer moet zo nodig vegataries zijn. En dat maak het dus al weer een stuk lastiger. Afgezien van dat heeft ie dan net 2 weken Amerika achter de rug en wilt ie gezond eten..

Iemand iets vegatarisch en gezond??
__________________
Freak me baby
Oud 26-07-2005, 09:48
Chelsea
Chelsea is offline
ik zoek een goede marinade suas om zelf te maken
__________________
*MaskedMage fan*
Oud 27-07-2005, 22:55
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
Citaat:
rodina schreef op 24-07-2005 @ 15:35 :
Kwil koken voor m'n vriendje, gewoon voor z'n 2tjes dus.. Alleen meneer moet zo nodig vegataries zijn. En dat maak het dus al weer een stuk lastiger. Afgezien van dat heeft ie dan net 2 weken Amerika achter de rug en wilt ie gezond eten..

Iemand iets vegatarisch en gezond??
Wokgroentjes met tofu (oid) en rijst of noedels

Pastasalade met verschillende stukjes groenten of fruit (tomaat, ui, paprika, appel, perzik, ...) en een lichte dressing
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Oud 29-07-2005, 13:17
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik heb een Sacher Torte mix gekocht, zo'n hoge chocoladecake-taart met chocoladeglazuur.

Nu moet je er eigenlijk een laagje abrikozenjam indoen na het bakken, maar dat vind ik niet lekker. Wat zal ik er dan in doen?
Ik zat te denken aan een soort chocomousse maar ik zou niet weten welke etc.

Wees creatief!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 29-07-2005, 17:47
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Je kan er alles indoen, maar ik zou geen chocomousse in doen, aangezien dat vrij zwaar is.

Iets met mint, een mint mousse bijvoorbeeld.
Waarbij je niet te veel zware producten gebruikt zoals slagroom/boter.

Of een eiercrême maar dat word weer er machtig
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 31-07-2005, 14:32
Vief.
Avatar van Vief.
Vief. is offline
Hallo allemaal ik ben sinds kort vegetarisch
en ik weet vrij weinig leuke en vooral lekker recepten.
Want ik weet natuurlijk wel het aardappel groente en de vleesvervanger maar daar houd het bij op
__________________
live like it's heaven on earth
Oud 31-07-2005, 15:32
engeltje
engeltje is offline
wat ik ontzettend lekker vind en wat vegetarisch is:

Fetakaas in bladerdeeg in de oven
en daarbij:
courgettes in blokjes snijden en aanbakken in wat olie in een pan, dan een blikje tomatenblokjes erdoorheen en dit op een zacht vuurtje zetten,
wat oregano er overheen en wachten tot de courgettes gaar zijn.

Het is ook snel klaar, maar ik weet niet meer precies hoe snel, in ieder geval eet je binnen een halfuurtje. Hoe hoog de oven moet weet ik ook niet precies...
Oud 06-08-2005, 11:37
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Bladerdeeg heeft 15 minuten tot 20 minuten nodig in een oven op 180/200 ºC.

Courgette is binnen 5 minuten wel gaar.
Met vocht nog sneller.

Gevulde courgette is ook lekker, een courgette uithollen, en dan vullen met bijvoorbeeld:

- Uitje gesnippert
- Tahoe
- Tempe
- Tauge
- Prij
- Knol
- Wortel
- Selderij
- Champignons
- Etc

Dit klein snijden en eventjes in een pan aanbakken, eventueel peper en zout erop, daarna in de courgette doen en in de boven.
Je kan er dus ook soja nog overheen doen, c.q afblussen met soja, of met tomatenpuree zoals hierboven of met wijn, etc
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 13-08-2005, 23:48
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
"jaspers potje" op www.studentenkeuken.nl

vorige week voor het eerst gemaakt en echt zeer smakelijk.
bereidingstijd is ook heel kort, je moet het alleen 20 minuten laten pruttelen, maar daar hoef je dus niet bij te blijven.

weinig ingrediënten nodig, gezond, goedkoop en lekker!

(bij rijst of pasta)
__________________
hoi, ik ben een signature
Oud 18-08-2005, 21:24
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik wil graag een recept voor een bananentaart. Het liefst eentje die al is geprobeerd.
Ik heb vrijveel ervaring met taartbakken, dus het mag gewoon een kort recept zijn. Als er echt dingen zijn om op te letten, hoor ik ze wel graag natuurlijk.
Wat je je moet voorstellen bij een bananentaart? Hm.. gewoon een taart met banaan, kijk maar Het is meer om inspiratie op te doen ... 't gaat niet echt om het precieze recept.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 31-08-2005, 22:06
gewoonik
gewoonik is offline
weet iemand een recept met seroendeng? dat is gekruide geraspte kokos met pinda. heb ik vandaag gebruikt in een recept maar er is nog veel over. dus weet iemand een recept ermee?
Oud 31-08-2005, 22:22
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
grl schreef op 18-08-2005 @ 22:24 :
Ik wil graag een recept voor een bananentaart. Het liefst eentje die al is geprobeerd.
Ik heb vrijveel ervaring met taartbakken, dus het mag gewoon een kort recept zijn. Als er echt dingen zijn om op te letten, hoor ik ze wel graag natuurlijk.
Wat je je moet voorstellen bij een bananentaart? Hm.. gewoon een taart met banaan, kijk maar Het is meer om inspiratie op te doen ... 't gaat niet echt om het precieze recept.
Taart bodem + banaan erop leggen, beetje mooi, bakken met een beejte suiker en dan gelei erop?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 31-08-2005, 22:23
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
gewoonik schreef op 31-08-2005 @ 23:06 :
weet iemand een recept met seroendeng? dat is gekruide geraspte kokos met pinda. heb ik vandaag gebruikt in een recept maar er is nog veel over. dus weet iemand een recept ermee?
Gooi het in de Nasi of Bami, anders maak een stoofschoteletje.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 02-09-2005, 19:54
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Jolt schreef op 31-08-2005 @ 23:22 :
Taart bodem + banaan erop leggen, beetje mooi, bakken met een beejte suiker en dan gelei erop?
Mja, zover was ik zelf ookal gekomen. Ik hoopte dat er iets.. ehm.. "interessanters" te vinden was.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 03-09-2005, 00:34
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Stekertje mooi kapsel beslag, banaan, bavarios laag, maak anders een parfait of ijstaart

Keuze genoeg lijkt mij.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 03-09-2005, 11:01
gewoonik
gewoonik is offline
k heb wel recept voor bananenroonmtaart in een boekje staan...
wil je die?
t is best veel typwerk dus daarom doe ik t niet nu al
Oud 03-09-2005, 11:29
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Jolt schreef op 03-09-2005 @ 01:34 :
Stekertje mooi kapsel beslag, banaan, bavarios laag, maak anders een parfait of ijstaart

Keuze genoeg lijkt mij.
Ik zat te denken aan een combinatie met chocola en misschien noten. Ik geloof dat ik niet zo goed weet wat ik wil Ik kan zelf wel 't eea verzinnen en zou ook wel weten hoe het moest.. maar ik hoopte gewoon dat iemand zei: oh, ik heb het perfecte recept! moet je echt proberen.. oid. Of een recept waar ik makkelijk op kan varieren en eigen inspiratie op los gooien.


gewoonik; ik ben wel geinteresseerd maar als je het teveel werk vindt om over te typen, maakt 't verder niet uit en heb ik pech.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 03-09-2005, 12:15
gewoonik
gewoonik is offline
oke k heb toch niks te doen

- 40 gr ijswafeltjes verkruimelen, 50 gram boter smelten en dit met de kruimels en 2 eetlepels zuiker en eiwit van 1 ei kneden tot een deeg. in een springvorm en 10 minuten in de oven
(180 graden) bodem afkoelen

- 1 'envelopje' saffraan fijnstamepen en oplossen in 2 eetlepels hete melk. 160 gram tafelsuiker en 50 gram maizena in een pan al kloppend 6dl melk toevoegen, 1 minuut koken (denk dat de saffraan en melk hier ook bij moet.. staat nergens duidelijk)

- 2 eieren + 2 dooiers kloppen en de warme vloeistof toevoegen. alles even opkloppen en weer in de pan doen. koken op een laag vuur tot de custard dik is.

- 4 bananen in plakken snijden en de helft van de custard in de taartvorm doen. banaan erover verdelen en de rest vand e custard erop. afdekken met huishoudfolie en 4 uur in de koelkast

- 1 bekertje slankroom stijfkloppen met 1 zakje slagroom versteviger en 1 eetlepel zuiker. taart garneren met de room,
1 banaan en 50 gram walnoten


succes
ik heb t niet uitgeprobeerd maar t is vast lekker.
Oud 03-09-2005, 12:23
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Dank je wel! Klinkt lekker! Saffraan.. daar had ik nooit aangedacht. Cool.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 03-09-2005, 13:00
Verwijderd
Citaat:
vivian1992 schreef op 31-07-2005 @ 15:32 :
Hallo allemaal ik ben sinds kort vegetarisch
en ik weet vrij weinig leuke en vooral lekker recepten.
Want ik weet natuurlijk wel het aardappel groente en de vleesvervanger maar daar houd het bij op
je kunt heel makkelijk vegetarische quiche maken gewoon bladerdeeg (of speciaal quiche-bladerdeeg) uit de diepvries in een taartvorm of ovenschaal doen, vullen met groenten en eventueel ook noten die je lekker vindt, daar geklutst ei met zout en naar smaak kruiden en peper overheen gieten, en alles een beetje husselen zodat het ei ook ónder de groenten komt, laagje kaas eroverheen, eventueel een laagje zaadjes (sesamzaad, maanzaad etc) eroverheen, en in de oven tot het bladerdeeg goudbruin is en de kaas ook, en het ei helemaal gestold hoe lang dat duurt ligt eraan hoe groot je quiche is. Je kunt ook bijvoorbeeld pizzadeeg maken en de taartvorm daarmee bekleden, dan krijg je een pizzaquiche.

En vegaburgers kun je ook zelf maken . Lekker bij couscous en gestoofde groenten is:
kekererwten uit blik - prakken, niet tot het helemaal puree is, er moeten wel stukjes overblijven
zwarte olijven - in stukjes snijden. het is wel makkelijk om olijven zonder pit te nemen.
verse koriander - met je vingers versnipperen
pijnboompitten of amandelen - verpulveren. Je kunt ook amandelschaafsel kopen (ligt bij de pannenkoekmix etc in de buurt, in de supermarkt), een klein gaatje in het zakje maken en dan gewoon in het zakje knijpen, dat is makkelijker dan gedoe met theedoeken en keukenrollers.
En dat dan mengen met elkaar, een ei erdoorheen zodat het goed blijft plakken, zout en peper erdoor... en dan kun je steeds ongeveert een sauslepel van het spul bakken in een koekenpan met olijfolie
Koriander smaakt een beetje typisch dus probeer eerst uit te zoeken of je dat wel lust. Olijven lust ook niet iedereen.
Oud 04-09-2005, 00:30
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
grl schreef op 03-09-2005 @ 13:23 :
Dank je wel! Klinkt lekker! Saffraan.. daar had ik nooit aangedacht. Cool.
Echte saffraan is lekker, maar wel duur

@hierboven laatste zin, iedereen lust olijven, alleen moet je ze leren eten, zelfde geld voor wijn.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 04-09-2005 om 00:32.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.