Oud 29-05-2014, 10:47
JustTalk
JustTalk is offline
Ik zou graag een aantal acties/reacties van forummers (van de afgelopen dagen) hier analyseren. Misschien komen we daardoor wel tot een DIEPER inzicht. Waarom de sfeer hier zo slecht is. Kunnen we de ROTTE APPELS uit de mand halen...

Ik begin met deze opmerking (die in dit topic gesteld werd):

Citaat:
Moet alles een nette discussie zijn ofzo? wtf
Je kan PROBEREN om NETJES met elkaar OM TE BLIJVEN gaan.
Als je die INTENTIE niet hebt (dan heb je voor mij 'slechte' bedoelingen)

Mee eens Of niet mee eens ?

Vindt jij dat NETJES niet hoeft ?
Je mag zomaar (met slechte bedoelingen) beginnen schelden ?
Iemand voor rot uitmaken (gaan slaan) ?

Wat is NETJES (tegen elkaar zijn) ?

NETJES is voor mij = lief, begripvol, vriendelijk, inlevend, medelevend, mededogend, etc.

Wat betekenen die woorden voor je ?
In welke mate zijn ze van toepassing op jezelf ?

Ik kan me voorstellen (hypothese) dat GEMENE mensen van dergelijke ZOETE en NETTE houding niet houden. Ze daarvan moeten kotsen. Zoals deze gemene reactie van Poeperd op een vriendelijke vraag van AIDZ

Citaat:


Analyse this
Ik vond dit een heel GEMEEN antwoord van Poeperd (naar lieve AIDZ terug).

Dit zijn geen ALLEENSTAANDE gevallen.

Het Scholieren forum staat vol van dergelijke GEMENE (= niet nette) REACTIES.
Waarom wordt daar niets aan gedaan ? Is hier dan geen net-etiquette actief ?
Zo ja, hoe komt dat ? Wat ligt daar aan de oorzaak (basis) van ?

Ander voorbeeld (mijn eerste ontmoeting met deadlock op het forum hier)

Citaat:
JustTalk schreef:
De vrijheid van de één begint, waar de vrijheid van de ander eindigt (en omgekeerd).
Citaat:
Holle frase.
Citaat:
JustTalk schreef:
Maar dat is een HOL argument Als je wilt aantonen dat deze frase niet klopt, breng een INHOUDELIJKE argumentatie ervoor aan.
Er volgt een hele discussie tussen mij, Deadlock, arPos, etc (zie topic) -> een poging (langs mijn kant) daarin een betere verbinding (meer begrip, samen inzicht) met elkaar te verkrijgen.

Waar is arPos overigens (een verstandig man) ?
Is die verbannen ofzo ? Zo ja, waarom ? Wat is de reden ?


Enfin, de discussie gaat door, tot op een bepaald moment doodleuk (in de discussie) deadlock (totaal ongezouten) antwoord:

Citaat:
Behalve dan dat ik er geen fuck van meen en die IDIOOT gewoon uit zijn tent wil lokken bedoel je?
Idioot = scheldwoord van deadlock (richting arPos in de discussie)
Waarom is dit nodig ? Gaan schelden ?
En waarom (iemand uit zijn tent willen) UITLOKKEN ?

Is UITLOKKEN niet verboden (ongewenst).
Ik heb er een BAN voor gekregen (en deadlock niet, die blijft hier maar rondlopen).

Vreemd...

Laten we eens verder onderzoeken...

Deadlock doet niet enkel NAAR daar. Hij doet het (in heel veel, veel te veel) topics hier. En blijft het maar doen. Hij deed het ook op andere forum (zoals ovinnederland). Maar daar heeft hij WEL een DEFINITIEVE BAN gekregen. Hij zegt immers:

Citaat:
Ik zit op euh, fok en ik zat ook op ovinnederland maar daar heb ik een perm. Verder op dit moment beetje lurken op somda want op RolandRail wordt mijn account maar niet goedgekeurd.
Andere fora verbannen hem wel (voor zijn ONNET gedrag).
Waarom gebeurt dit op Scholieren Forum niet ?

Wat is de indruk over deadlock (op de andere fora). Is die dezelfde als ik hier heb ?
Deadlock schreef daarover (ik quote zijn woorden)

Citaat:
Ik had diverse keren MENSEN UITGEMAAKT VOOR DOM en na vijf waarschuwingen was dit toch wel de druppel, vooral omdat ik in discussie ging over de bewuste waarschuwingen. Toen kreeg ik de keus om aan te geven hoe ik mijn gedrag zou verbeteren en heb ik geantwoord aan de vriend van daantje dat ik dat niet van plan was omdat naar mijn mening HET BEHEER FAALT EN NIET IK.
Het is altijd de ander en nooit jezelf.
Ja, dat begrijp ik deadlock.

Ik heb zo het gevoel, dat als deadlock het NIET eens met je is (of je te lastig naar zijn goesting begint te doen, or whatever, het hem ergens teveel wordt) dat hij dan nog al SNEL de ANDER een IDIOOT begin te vinden. En dit begint uit te roepen. Zomaar (totaal ongefundeerd) recht in je gezicht. Is dat geen UITLOKKING ?

Waarom gebruikt deadlock zulke HARDE TAAL ? Waarom gaat hij zo vlug overal SCHELDEN. En als dat niet meer helpt. Zoals bij mij het geval was. Dan schakelt hij bv over naar GEWELD. Begint tegen je te dreigen.

Citaat:
deadlock schreef:
Mijn hemel, als ik dat op een feestje zou tegenkomen zou z´n neusbotje na zo'n reactie achterin z'n hersenen zitten
Bron: http://forum.scholieren.com/showthre...6#post33582076

Is dit geen VORM van INTIMIDATIE ? (zie scholieren forum regel 7)

Ik weet NIET of je ECHT DOM bent, deadlock (al geef je me wel ergens die indruk, moet ik zeggen, maar dat is maar een INDRUK, een beeld, dat ik OVER je heb). Ik hoef dit beeld (die indruk) niet uit te spreken. Ik kan er ook over ZWIJGEN. Mijn mond houden.

Misschien heb je wel een heel HOOG IQ deadlock. Dat kan zijn. Maar je hebt alvast (doorheen mijn ogen bezien) geen enkel EQ (empathie). 0/10. Gebuisd. Zo ja zou je zulke AKELIGE, SFEERVERZIEKENDE en PESTENDE sfeer op Scholieren Forum (via je gedrag) hier niet zitten UITSPUWEN. Je zou daarin beter moeten weten. Maar je luistert niet. Wie is er dan HALSTARRIG. Ik of jij ?

Moest ik het hier voor het zeggen hebben, jij lag er (net zoals al je andere akelige vriendjes hier). En dat zijn er ondertussen al heel wat. Met een PERMANENT BAN uit.

Waarom gebeurt dit niet op Scholieren Forum ?

Hoe komt het dat jij met zo een SLECHTE (verziekende, gewelddadige) HOUDING. Toch maar op Scholieren Forum blijft rond lopen.

Waarom krijg jij geen PERMANENTE BAN ?

Heb jij soms een Forum Baas (vriendje) hier, die NETJES een handje boven je hoofd houdt (als je terug iets stom doet). Heeft die Forum Baas soms de regels in dit bestuur om een BAN uit te spreken versoepeld. (dit mee gestemd) ?

Ik vind (mijn mening) dat er hier veel te LAKS tegen regel nummer 7 (uit het scholieren form beleid) wordt opgetreden. "schadelijke creaturen" zoals jij. Vallen voor mij onder die regel (nr 7)

Citaat:
Scholieren forum regel nr 7 schreef:
Scholieren forum houdt niet van bannen, en ziet dit als een uiterst middel leden tot de orde te roepen en zo sfeer & leefklimaat goed te houden. Pesten of intimidatie wordt niet getolereerd. Wees lief voor elkaar.
Als sfeer, leefklimaat hier ZO BELANGRIJK is (dat het in de regels staat). En PESTEN of INTIMIDATIE OF UITLOKKING niet GETOLEREERD WORDEN.

Hoe kan het dan ? Dat jij (als pester) hier ondertussen al langer dan 12M actief op dit forum bent ? En kunt blijven ? En daarvoor nog steeds geen PERMANENTE BAN hebt gekregen. Hoe doe jij dat ?

Ik vrees dat ik je daarin voor 100% gelijk moet geven.

Citaat:
Er wordt niet gereageerd omdat ze het veel te druk hebben met andere dingen en men te lam is om nieuwe plussen aan te stellen die het wel doen.
Citaat:
We zijn er mee bezig hoor poepies
Citaat:
Maar thanks sgatje Overleg is niet meer nodig want er is een ban.
Schatje. Is Stomme Klont een schatje van je ? Een vriend...

Mr Spock vindt dit allemaal TOTAAL NIET LOGISCH !
Maar dat is Mr Spock (logica, eerlijkheid, ethiek, etc GEEN SENTIMENT)

I rest my case.

De rechten zijn aan de verdediging.

De aanklagers mogen ook leden van dit forum zijn (die mijn menig delen).

De vriendjes van deadlock kunnen hem PUBLIEKELIJK steunen (maar dan vallen ze wel op natuurlijk).

Ik denk dat zijn vriendjes beter een paar keer TACTISCH NEE stemmen (tegen de rechten van de verdediging in). Om zo hun eigen hachje (alsnog) te 'proberen' ? redden. Daarin zelf niet teveel op te vallen.

Op zulke momenten leer je pas echt kennen (en WETEN!) wie je vrienden zijn.
En wie niet.

Een ECHTE vriend, die gaat samen met je mee die DIEPERIK in (als JIJ die dieperik in gaat)
Een SCHIJN vriend, dat gaat enkel (voor de schijn) met je mee, zolang hij daar zelf voldoende EIGENBELANG in kan VERWEZENLIJKEN (realiseren).

Met de beste groeten,
JustTalk

Laatst gewijzigd op 29-05-2014 om 11:07.
Advertentie
Oud 29-05-2014, 10:50
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Ja ik ben bevriend met Deadlock
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Oud 29-05-2014, 10:53
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ik steun dit initiatief.
Oud 29-05-2014, 10:56
Verwijderd
Je kan iemand hier niet gaan bannen, omdat die zich op een andere fora 'misdraagt'
Oud 29-05-2014, 11:02
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Niet alles is logisch en ook zeker niet letterlijk bedoeld. Mensen die elkaar wat beter of langer kennen plagen elkaar nu eenmaal, zeker op subfora als Onzin. Het is een stukje forumcultuur. Net als vrienden onder elkaar die van elkaar houden en toch elkaar plagen, puur voor de grap. Onzinners kennen elkaar en weten vaak dat een opmerking lang niet zo lullig bedoeld wordt als hij op het eerste gezicht overkomt. Natuurlijk wordt er ingegrepen als dit echt te ver gaat of worden er waarschuwingen uitgedeeld.

Wanneer iemand zich persoonlijk aangevallen voelt door een opmerking staat het diegene vrij dit te rapporteren of door te geven aan een forumbaas+, zodat het geval bekeken kan worden. Het openbaar aan de schandpaal nagelen van Deadlock (of welke andere forumer dan ook) vind ik persoonlijk ook niet erg netjes.

Ps. We zijn hier niet op Vulcan en niet alles is volkomen logisch (of in elk geval niet letterlijk te nemen). Daarnaast was Spock half-bloed vulcan, wat hem in staat stelde ook menselijke eigenschappen te hebben en te uiten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 29-05-2014, 11:20
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Vind jij
__________________
Forumdownie
Oud 29-05-2014, 11:20
Verwijderd
Wat ben jij voor grenzenloze klapdebiel kerel.
Oud 29-05-2014, 11:25
JustTalk
JustTalk is offline
Citaat:
Niet alles is logisch en ook zeker niet letterlijk bedoeld. Mensen die elkaar wat beter of langer kennen plagen elkaar nu eenmaal, zeker op subfora als Onzin. Het is een stukje forumcultuur. Net als vrienden onder elkaar die van elkaar houden en toch elkaar plagen, puur voor de grap. Onzinners kennen elkaar en weten vaak dat een opmerking lang niet zo lullig bedoeld wordt als hij op het eerste gezicht overkomt. Natuurlijk wordt er ingegrepen als dit echt te ver gaat of worden er waarschuwingen uitgedeeld.

Wanneer iemand zich persoonlijk aangevallen voelt door een opmerking staat het diegene vrij dit te rapporteren of door te geven aan een forumbaas+, zodat het geval bekeken kan worden. Het openbaar aan de schandpaal nagelen van Deadlock (of welke andere forumer dan ook) vind ik persoonlijk ook niet erg netjes.

Ps. We zijn hier niet op Vulcan en niet alles is volkomen logisch (of in elk geval niet letterlijk te nemen). Daarnaast was Spock half-bloed vulcan, wat hem in staat stelde ook menselijke eigenschappen te hebben en te uiten.
Klopt.

Maar is het geen oplossing om DERGELIJKE (deze doelgroep) van elkaar wat beter te scheiden ?

Concreet. Ik praat graag over PSYCHOLOGIE, FILOSOFIE, SOCIOLOGIE, etc. Dan vind ik dat je het debat ERNSTIG (op zijn Vulcans ) moet trachten houden. Dat is dan de NETETIQUETTE.

Op bv ONZIN (die rubriek) kan dergelijke PRIETPRAAT, SARCASME, etc dan voor mij PERFECT weer wel. Wat mij betreft, zou op ONZIN alles mogen (ook schelden, ook uitlokken). De mensen kunnen zich daar maar in uitleven. "Wie ben ik" om daarover te OORDELEN ?

En wie dergelijk gedrag (sarcasme, uitlokking, etc) niet wilt, die komt hier bij mij op Vulcan. Waar het netjes en beleefd is. En ik er (al dan niet) lekkere thee kan aanbieden. Of krijg je liever twee puntige oortjes op je hoofd van me Of een speciaal 'Nerd' pakkie

't is maar een idee.
Iets om in overweging te nemen.

(kunnen we ook over stemmen, of het beleid met elkaar laten bespreken).

Je kan er (al dan niet lichtjes) verschillende beleidsregels hier op nahouden.

Afhankelijk van welke RUBRIEK (planeet) je betreedt.

Mijn planeet is Vulcan. Je hoeft die niet leuk te vinden (kom dan niet, ga bv naar Mars) Maar wie Vulcan wel leuk vindt, wees welkom bij me. Alleen respecteer dan wel de CULTUUR (leefregels) van die planeet, wil je. Zodat Vulcan geen Mars wordt. Want dan heb ik zelf niet veel meer aan.

Met de beste groeten,
JustTalk
Oud 29-05-2014, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Ik steun dit initiatief.
Ik ga jou echt de tering knuffelen als ik je vandaag tegenkom
Oud 29-05-2014, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Je kan iemand hier niet gaan bannen, omdat die zich op een andere fora 'misdraagt'
Jawel. Zie de afspraak met leerlingen.com.
Oud 29-05-2014, 11:26
Verwijderd
Ik vind het bijzonder amusant dat er 'verkloot mijn kwoot' gespeeld wordt.
Oud 29-05-2014, 11:36
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Haha, wauw.

Even serieus, is dit een uc van iemand die probeert het forum wat leven in te blazen?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 29-05-2014, 11:43
Verwijderd
Zal Eleventhhour wel zijn dan.
Oud 29-05-2014, 12:09
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Zal Eleventhhour wel zijn dan.
Dank je maar nee, te veel tekst voor mij
__________________
cum hora undecima
Oud 29-05-2014, 12:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Mijn planeet is Vulcan. Je hoeft die niet leuk te vinden (kom dan niet, ga bv naar Mars) Maar wie Vulcan wel leuk vindt, wees welkom bij me. Alleen respecteer dan wel de CULTUUR (leefregels) van die planeet, wil je. Zodat Vulcan geen Mars wordt. Want dan heb ik zelf niet veel meer aan.
Om even in jouw beeldspraak te blijven: Welkom op aarde! Of op DS9 wat mij betreft. Levensvormen komen en gaan, kunnen het contact met elkaar opzoeken, of juist vermijden. Men accepteert hier elkaars verschillen, dat is de enige manier om met zoveel verschillende soorten samen te leven. Waar gewoon fatsoen tekort schiet gelden de regels van de federatie.

Vulcans zullen het lastig vinden dat niet alles logisch is, Ferengi zullen overal nog steeds zo veel mogelijk winst uit willen halen, maar geen van beiden kunnen andere soorten hun regels opleggen. Wanneer je het moeilijk vind met een andere soort om te gaan, respecteer dan hun cultuur of vermijd het contact om conflicten te voorkomen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 29-05-2014, 12:29
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Dit hoort niet op beleidszaken.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Aanvraag: PERMANENTE BAN: JustTalk
Macrador
8 29-05-2014 12:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.