Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2017, 16:01
meisje&probleem
meisje&probleem is offline
Sinds een paar dagen heb ik enorme last van maagpijn, precies alsof het opgeblazen is langs binnen, als ik op mijn maag druk dan doet het pijn en voel ik vanbinnen precies iets hard. Ik dacht toen meteen dat ik zwanger was (ik had 7 weken voordien voor het eerst seks veilig met pil en condoom (ik ben 16)). Ik ben gaan opzoeken en kwam telkens zwanger uit. Ik begon me elke dag erger te voelen, nu heb ik al 2 dagen geen eetlust meer en geen honger of dorst. Als ik iets eet voelt het alsof er een brok in mijn keel zit. En ik heb echt constant huilbuien, ik ga mezelf ook een zwangerschaps test kopen, maar dan heb ik zo'n bang dat er een " - " gaat staan terwijl ik eigenlijk wel zwanger ben (ik had op andere forum's gelezen dat sommige mensen dat voor hadden). Kan het misschien zijn dat ik me gewoon veel te druk maak erover waardoor ik denk dat elk kwaaltje meteen zwanger betekent? Of dat ik bijvoorbeeld geen honger meer heb door angst? Ik weet het echt niet meer en ik voel me ook gewoon super slecht.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2017, 16:02
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Stress kan flinke impact hebben op je lijf, je kan je daar behoorlijk beroerd door voelen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-08-2017, 17:27
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Angst kan ieder symptoom maken dat je maar kunt verzinnen. Dus ja, daar kun je je goed ziek van voelen.
Overigens kun je na 7 weken nog helemaal geen harde plek in de maagstreek hebben. Op dat moment zou een baby nog maar een centimeter of 3 groot zijn en dan voel je het echt niet in je bovenbuik.
Als jij de pil en het condoom netjes hebt gebruikt dan kun je niet zwanger zijn. En bij een negatieve zwangerschapstest ben jij echt niet zwanger, dus maak je maar geen zorgen over vals negatieven.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 17-08-2017, 10:39
meisje&probleem
meisje&probleem is offline
En na 8 weken? Ik wil mijn bloed laten testen etc gewoon om heel zeker te zijn, ik wil namelijk helemaal niet zwanger zijn! En ik heb de pil altijd genomen toen netjes elke dag, geen enkele keer vergeten. Kan het zijn dat door mijn angst voor zwanger zijn, ik vanalles begin te krijgen wat wijst op zwangerschap? Of dat ik bij het kleinste ding al denk dat het een symptoom is van zwanger zijn?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2017, 11:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En na 8 weken? Ik wil mijn bloed laten testen etc gewoon om heel zeker te zijn, ik wil namelijk helemaal niet zwanger zijn! En ik heb de pil altijd genomen toen netjes elke dag, geen enkele keer vergeten. Kan het zijn dat door mijn angst voor zwanger zijn, ik vanalles begin te krijgen wat wijst op zwangerschap? Of dat ik bij het kleinste ding al denk dat het een symptoom is van zwanger zijn?
Is beiden mogelijk. Als je echt zo trouw de pil neemt en een condoom hebt gebruikt is er vrijwel geen kans dat je zwanger bent!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-08-2017, 12:46
funkxflix
Avatar van funkxflix
funkxflix is offline
Na 8 weken ook niet. En ja het kan dat je dingen gaat voelen als je erover nadenkt. Een vriend van mij is hypochondisch en die voelt bij elk kwaaltje alsof hij iets ernstigs heeft. Je kunt niet bij elk pijntje en kwaaltje denken dat het iets ergs is.... dan zou je namelijk de heledag bezig met iets wat misschien wel helemaal niet aan de orde is. Wacht het gewoon even af.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2017, 16:43
meisje&probleem
meisje&probleem is offline
Ik heb nu ondertussen 3 zwangerschapstesten gedaan (verspreid over 1,5 week) en ze waren altijd direct negatief. Toch heb ik zo het gevoel dat wanneer ik in de spiegel kijk, ik mijn buik dik vind. Ik schiet dan weer helemaal in paniek, maar ik kan wel gewoon in mijn buik knijpen... is het gewoon vet? En ben ik echt een stresskip?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2017, 18:05
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dit zit echt tussen je oren. Er bestaan geen zwangerschappen die na zoveel weken nog steeds geen positieve test geven. Echt niet.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 11-09-2017, 16:14
funkxflix
Avatar van funkxflix
funkxflix is offline
En ja je bent een stresskip Niet nodig om te stressen, zet het uit je hoofd
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie kan iemand mij helpen ik moet een samenvatting maken
Rahima
10 08-10-2007 17:36
Verhalen & Gedichten Afscheid [vernieuwd]
tiram
45 12-05-2004 15:02
Psychologie Overdreven angstig? Bang voor ziektes?
ikleef
7 26-03-2004 15:12
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Afscheid
tiram
71 20-12-2003 13:30
De Kantine Wat staat er onder jouw CTRL - V part II
Bruut
500 14-12-2003 15:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn getaart muhhahaha
HoñeY
156 15-04-2002 16:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.