Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2017, 17:14
Verwijderd
Sorry ik moet dingen doen
Advertentie
Oud 16-12-2017, 17:36
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Jammer
__________________
Who's this jabroni?
Oud 16-12-2017, 18:25
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik heb een soort van pizza geďmproviseerd met tortilla's, gegrilde paprika, tomaat en mozzarella.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 17-12-2017, 15:49
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Stoofpotje rundvlees met wortel, courgette, paprika en aardappeltjes
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 17-12-2017, 19:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wij hadden een super gezonde lasagne
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 17-12-2017, 19:26
Verwijderd
Zat er kaas in? Dan was het superongezond punt
Oud 17-12-2017, 19:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Zat er kaas in? Dan was het superongezond punt
Er zat kaas in, maar verhoudingsgewijs ook enorm veel verse groente. En niet eens zo veel kaas eigenlijk.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 17-12-2017, 19:50
Verwijderd
Gesmolten kaas is echt oprecht een van de meest ongezonde dingen die er bestaan dus die groenten kunnen wel goed zijn, maar dit is niet echt zoiets als een balansding; Je kan slecht eten niet echt compenseren met heel goed eten.
Oud 17-12-2017, 19:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Gesmolten kaas is echt oprecht een van de meest ongezonde dingen die er bestaan dus die groenten kunnen wel goed zijn, maar dit is niet echt zoiets als een balansding; Je kan slecht eten niet echt compenseren met heel goed eten.
Wat is er zo slecht aan gesmolten kaas? /weerwatgeleerd
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 17-12-2017, 20:11
Verwijderd
Net zoals gewoon kaas niet al te gezond is; overdaad aan calcium, zout, vet.
Oud 17-12-2017, 20:12
neardo
neardo is offline
Groentendumplings met hoisinsaus.
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Oud 17-12-2017, 20:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ik lasagne maak is het met courgette plakken ipv lasagnebladen, gepureerde broccoli als saus en tomaat en hüttenkäse ipv kaas.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-12-2017, 20:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb vanavond gegourmet als vroeg kerstdiner
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-12-2017, 20:28
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Net zoals gewoon kaas niet al te gezond is; overdaad aan calcium, zout, vet.
Maar heeft "gesmolten" dan enige invloed?

Bij mij thuis is altijd gepredikt dat kaas (en melk en roomboter) goed zijn, want met een oma met een kaaswinkel waren moeder en oma alles behalve immuun voor de lobby van de zuivelindustrie. Daar ben ik zelf inmiddels wel redelijk op terug gekomen (koemelk-allergie, melk is niet goed voor elk )
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 17-12-2017, 20:33
Verwijderd
Leek mij persoonlijk niet heeeeeel waarschijnlijk, en internet lijkt het met me eens te zijn. Melk heeft meer lactose dan kaas, teveel calcium is net als teveel zout niet goed voor je.
Oud 17-12-2017, 20:40
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Leek mij persoonlijk niet heeeeeel waarschijnlijk, en internet lijkt het met me eens te zijn. Melk heeft meer lactose dan kaas, teveel calcium is net als teveel zout niet goed voor je.
Mensen in mijn familie hebben wel in het algemeen een calcium tekort. Oma slikt er pilletjes voor, omdat ze last heeft van botontkalking, en wil iedereen maar vooral veel melk laten drinken (want daar zit calcium in).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 17-12-2017, 21:01
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Als ik lasagne maak is het met courgette plakken ipv lasagnebladen, gepureerde broccoli als saus en tomaat en hüttenkäse ipv kaas.
Okay dat klinkt echt heel lekker, maar is toch gewoon ren ovenschotel en zeker geen lasagne
Maakt allemaal niet zoveel uit maar Net als spaghetti van wortel, kipstuckjes en meer van dat soort hippe fratsen kan ik daar niet zo goed tegen
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!

Laatst gewijzigd op 17-12-2017 om 21:16. Reden: Lasagna :facepalm:
Oud 17-12-2017, 23:05
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Mensen in mijn familie hebben wel in het algemeen een calcium tekort. Oma slikt er pilletjes voor, omdat ze last heeft van botontkalking, en wil iedereen maar vooral veel melk laten drinken (want daar zit calcium in).
Calcium zit ook in oa groente en soja.
http://melkjekanzonder.nl/voedingsstoffen/calcium/

en:
Citaat:
Osteoporose

Jarenlang onderzoek onder zowel kinderen als volwassenen laat zien dat melkconsumptie hun botten niet sterker maakt, en ze niet beschermt tegen osteoporose (botontkalking).[3] In landen waar weinig zuivel geconsumeerd wordt komt juist minder vaak osteoporose voor! Een hoge inname van dierlijke eiwitten lijkt een deel van het probleem te vormen: Het lichaam kan calcium daardoor minder goed vasthouden[4], met negatieve gevolgen voor de botsterkte van dien.[5]

De inname van een bepaalde hoeveelheid calcium is zeker nodig voor gezonde botten, maar dit kun je ook uit andere, plantaardige producten halen. Daarnaast blijkt dat het eten van meer groente en fruit op zich de kans op osteoporose ook verlaagt.[6]
bron: http://melkjekanzonder.nl/voordelen-melkvrij-leven/
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 17-12-2017, 23:07
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Wij hadden broccoli, kidneybonen, sla, tomaat, komkommer, rode ui, aardappelschijfjes, kipshoarma van de vega slager en pitabroodje.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 17-12-2017, 23:12
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline


Zal het eens uitprinten voor oma volgende keer dat ze me weer een beker melk inschenkt (Hoi oma, ja, ik heb al 22 jaar een koe-melkallergie, dus ik drink geen melk. En ik ben uw enige kleinkind dus dat zou u toch moeten kunnen onthouden )
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 22-12-2017, 09:52
Verwijderd
Wie heeft er een goede tip voor een toetje voor het kerstdiner?
Oud 22-12-2017, 10:21
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Dat ligt er een beetje aan wat je wilt. Iets heel zoets, iets hartigs, iets verfrissends?
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 22-12-2017, 10:25
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Poep met steentje, het kan allemaal!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 22-12-2017, 11:11
neardo
neardo is offline
Citaat:
Wie heeft er een goede tip voor een toetje voor het kerstdiner?
Citroen-kardemon taart, pompoen-pecan taart, eton mess met rood fruit?
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Oud 22-12-2017, 11:13
neardo
neardo is offline
Citaat:
Poep met steentje, het kan allemaal!
Ik vind dat heel lekker met kiezelstenen en duivenpoep + een krokantje van koeienvlaai.
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Oud 22-12-2017, 12:02
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Ik vind dat heel lekker met kiezelstenen en duivenpoep + een krokantje van koeienvlaai.
Oe ja! En een garnering van gravel en een zelfgemaakte leisteen-coullis. Mmmm.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 22-12-2017, 12:36
Verwijderd
Haha, iets zoets maar verder heb ik nog niet echt ideeën. Dus alle inspiratie is welkom.

Ik dacht nu misschien aan een warme crumble, heel weinig voorbereidingstijd en super lekker...
Oud 22-12-2017, 12:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Crumble met vanille ijs
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-12-2017, 12:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wie heeft er een goede tip voor een toetje voor het kerstdiner?
Tiramisu?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 22-12-2017, 13:04
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Als je crumble wil, stoofpeertjes crumble met kaneelijs!
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 22-12-2017, 13:22
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Als je crumble wil, stoofpeertjes crumble met kaneelijs!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 22-12-2017, 14:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Als je crumble wil, stoofpeertjes crumble met kaneelijs!
Oe <3
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-12-2017, 15:09
Verwijderd
Spaghetti
Oud 22-12-2017, 15:16
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Okay er is door het universum net bepaald dat we dit volgende week ook een keer in onze hoofdjes stoppen. Mijn ouders namen uut NL onder andere 2 kilo stoofperen mee
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 22-12-2017, 15:22
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Okay er is door het universum net bepaald dat we dit volgende week ook een keer in onze hoofdjes stoppen. Mijn ouders namen uut NL onder andere 2 kilo stoofperen mee
HOERA!!!!!!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 22-12-2017, 15:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vanavond ga ik zelf pizza's beleggen, minstens één met rucola en geitenkaas
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-12-2017, 20:53
neardo
neardo is offline
Nigella heeft ook altijd wel goede ideeën voor toetjes.

Vanavond maakte ik: tortellini gevuld met eekhoorntjesbrood, met een saus van crčme fraiche, champignons, kastanjes, zongedroogde tomaat en peterselie op een bedje van rucola.
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Oud 23-12-2017, 13:12
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Haha, iets zoets maar verder heb ik nog niet echt ideeën. Dus alle inspiratie is welkom.

Ik dacht nu misschien aan een warme crumble, heel weinig voorbereidingstijd en super lekker...
Ik maak pompoen-ricottapudding!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 23-12-2017, 14:08
neardo
neardo is offline
M'n vriend heeft een toetje gemaakt voor kerstavond: chocolademarquise, gemberparfait en gembersablés.

Hiervoor had ie TWAALF eidooiers nodig. Dus nu maak ik ziek veel meringues.
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Oud 23-12-2017, 16:44
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Poep met steentje, het kan allemaal!
Wat een Kazet opmerking
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-12-2017, 03:30
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Ik had heerlijk gekookt alleen zoveel dat ik na het koken amper nog trek had. Anyway:

-bloemkoolroosjes eerst in kruidig beslag, daarna door de kruiden/paneermix en daarna gefrituurd plus kipkruiden erover gedaan. Was de topper van de avond.
-stokbrood met daarop agave-mosterdsaus, bieslook en 'zalm' gemaakt van wortels
-paprika-wortel-roomsoep, is mijn best gelukte soep tot nu toe. Had 25 mini paprika's gebruikt op 2,2 liter en dat bleek de perfecte verhouding.
-aardappeltjes uit de oven met rozemarijn en olijfolie
-boontjes met vaag Chinees merk vegan bacon wat ik niet snel nog eens zou kopen
-grote salade
-bruschetta
-steaks van Vegafit. Hoog schoenzoolgehalte, konden mijn zeer lage verwachtingen zelfs niet waarmaken.
-Ik had een cheesecake gemaakt van vegan cream cheese. De cream met citroen en suiker smaakte echt precies zoals de basis hoort te smaken dus ik werd enthousiast. Ik moest er nog sojamelk met agar agar (vega gelatine) doorheen roeren. Taart was stevig, perfect gelukt. Tot dat ik een hap nam: een gruwelijk smerige griesmeelpudding-substantie, bah. Ik was gelukkig de enige die het niet lekker vond, de taart is bijna helemaal op gegaan.

Was een zeer geslaagde avond/nacht
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 26-12-2017, 12:27
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Wij hadden gisteravond aardperensoep, garnalencocktail met whiskysaus, fazant, zalm met bieslookroomsaus, appelvenkelsalade, geroosterde groenten, pommes duchesse en stoofperen En als toetje pompoen-ricottapudding. Vandaag restjes eten, heel vervelend.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-12-2017, 12:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kerstavond tomatensoep met zelfgemaakte kaas/kruidenstengels in de vorm van een kerstboom, beef wellington met aardappels uit de oven en bloemkool/brocolli in kaassaus, boontjes, geroosterde pastinaak, zoete aardappel en gele en oranje wortel en voor toe een fantastische pavlova en cupcakes in de vorm van een kerstboom.

Gisteren eerste kerstdag, bitterballen, zalm met patatjes, salade en spruitjes en voor toe appelcrumble wat meer gewoon appeltaart was

Vanavond biefstuk met röstisterren en aspergebrocolli en cheesecake voor toe
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-12-2017, 17:56
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Soep, Aardappelkroketjes, brocolli, bloemkool, schnitzels, bitterballen, patat en salade. Met ijs en pudding toe.
Oud 26-12-2017, 18:28
Verwijderd
Zuurkool met worst en een sinaasappel toe. Normaal doen, heerlijk
Oud 26-12-2017, 18:38
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Zuurkool met worst en een sinaasappel toe. Normaal doen, heerlijk
Rutte zou trots op je zijn!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 26-12-2017, 21:24
Verwijderd
Kerstavond:

Ik had hapjes gemaakt: gevulde eieren, bruchetta, tortilla met zalm, sla en boursin, tortilla met tonijnsalade, gevulde cherry tomaten met sla, geitenkaas, cayennepeper en bieslook en toastjes met verschillende smeersels.
Avondeten was pasteitjes met zelfgemaakte kippenragout of zuurvlees.

Eerste kerstdag:
Broodjes, koudeschotel, eieren en vanalles bij mijn opa en oma, ijs toe en. veel vlaai en taart.

Tweede kerstdag:
Toastjes met smeersels, vlaai en taart voor het bezoek.
Als avondeten: frietjes, kippenragout, wortels met peultjes. Als toetje mijn zelfgemaakte chocolademousse.
Oud 26-12-2017, 22:19
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Zuurkool met worst en een sinaasappel toe. Normaal doen, heerlijk
Ik had graag met je geruild
Oud 26-12-2017, 22:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik at bij oma en ze had ijs toe. Was ze helemaal vergeten dat je een bus slagboom eerst moet schudden voor gebruik. Ze keek zo sip toen er een zielig hoopje zuivel op mijn ijs lag.

Oma wordt echt oud.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 26-12-2017, 23:14
Verwijderd
Ik zou echt heel veel geven om met m'n beide oma's nog één keer om de tafel te kunnen zitten. Gewoon een borrel drinken in een café in de tijd dat je nog mocht roken. Het is volgende week donderdag 13 jaar geleden dat m'n vaders moeder overleed en ik zeg haar foto nog iedere dag welterusten
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Wat eten we vandaag? #3
Mr Soija
500 30-04-2017 22:10
Onzin Wat eten we vandaag? #2
Mr Soija
500 31-03-2017 17:47
Liefde & Relatie Typische dingen van jullie als stelletje
drukknoopje
146 26-12-2007 01:52
Eten & Drinken Wat eten we vandaag? #5
AlopiA
500 16-05-2006 21:16
Eten & Drinken Wat heb je vandaag allemaal gegeten (en gedronken), # 4
Verwijderd
500 19-11-2005 20:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.