Oud 18-06-2013, 14:50
Zonwuka
Zonwuka is offline
Hallo allemaal,
ik zit op het Gerrit van der Veen college in Amsterdam in 5VWO, hier is het elk jaar de traditie dat we aan het eind van het schooljaar op een of andere manier toch te weinig lesuren hebben gehad met als oplossing: elke dag van de toetsweek beginnen met 2 verplichte 'voorbereidende uren' wat in de praktijk neerkomt op 2 uur in een kippenhok zitten waardoor je dus totaal niet zou kunnen leren als je dat al van plan was. vooral omdat dit ook verplicht is als je alleen een leestoets hebt (waar je dus niet voor kunt leren) zijn er veel mensen tegen en is ook niet iedereen aanwezig. nu heeft de afdelingsleider gezegd dat de mensen die de volgende keer afwezig zijn bij het voorbereidend uur hun toets voor die dag niet mogen maken en een een krijgen. Volgensmij mag de school je hooguit laten nablijven maar zeker geen toetsen afnemen en zomaar een 1 opschrijven of heb ik het verkeerd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2013, 09:11
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik hoor niet zoveel vreemds. Natuurlijk is het niet de meest leuke oplossing te weinig lesuren te compenseren, maar ik kijk ook niet zo op van deze maatregel.
Wat wilde je doen als je niet komt opdagen en je krijgt die 1?
Kun je ook gaan klagen dat je niet aan leren toekomt tijdens reguliere lessen, omdat de klas dan ook vol zit?

Het zijn verplichte uren, dus linksom of rechtsom moeten ze worden ingevuld en moet je aanwezig zijn. Ik zou in gesprek gaan met betrokken docenten, coördinatoren e.d. in school om een andere oplossing te bedenken.
Wij mochten bijvoorbeeld ons melden in de mediatheek als het ons uitkwam, waarbij we dan met onze leerlingenkaart onze uren klokten. Het werkt rustiger, je hebt eventueel een computer ter beschikking en je kunt je tijd zelf indelen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 09:11
Verwijderd
Lijkt me inderdaad geen passende oplossing. Hebben jullie een leerlingenraad? Misschien kunnen die wat voor jullie betekenen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 13:39
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Natuurlijk is het niet goed dat de school zulke "opvuluren" inplant, maar jij mag ook niet spijbelen. Helaas voor jou weegt het laatste zwaarder dan het eerste.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2013, 09:59
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Haha fuckeeeed. Wij hebben ook altijd te weinig uren, maar door het jaar heen hebben we verschillende ophokuren, zoals het laatste uut als de docent uitvalt niet vrij geven maar ons gewoon laten komen. Maar een 1 geven als je niet naar 2 ophokuren komt kan niet, ze kunnen alleen een 1 geven als je afkijkt of niet geoorloofd afwezig bent, en niet als je wel bij de toets bent.. volgens mij.
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2013, 10:56
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Haha fuckeeeed. Wij hebben ook altijd te weinig uren, maar door het jaar heen hebben we verschillende ophokuren, zoals het laatste uut als de docent uitvalt niet vrij geven maar ons gewoon laten komen. Maar een 1 geven als je niet naar 2 ophokuren komt kan niet, ze kunnen alleen een 1 geven als je afkijkt of niet geoorloofd afwezig bent, en niet als je wel bij de toets bent.. volgens mij.
volgens mij kunnen ze het wel als eis stellen. dat je een x aantal van die uren aanwezig hebt moeten zijn en als je daar niet aan voldoet zonder geldige reden dus geen deel mag nemen aan de toets en dus een 1 krijgt.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 20-06-2013, 21:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dit topic staat ook op Algemene Schoolzaken en past daar eigenlijk beter vind ik. Omdat dit topic wel goede inhoudelijke reacties heeft, verplaats ik het topic daarheen en dan zal een FB daar, beide topics samenvoegen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken 1 geven voor toets bij absentie voorbereiding?
Zonwuka
3 20-06-2013 10:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.