Oud 26-09-2005, 15:57
Mindfields
Mindfields is offline
heb als argumenten:

- goed voor woordenschat
- leren omgaan met problemen zoals scheiding ouders
- lezen moet in deze maatschappij, bijv op middelbare school; je maakt t jezelf makkelijk door voor je plezier te lezen

iemand meer?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2005, 16:06
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
- stimulatie tot 'andere' denkwijzen en blikverruiming
- confrontatie met vooroordelen
- goede oefening in schriftelijke vaardigheden, door veel te lezen gaat men doorgaans beter schrijven (minder fouten)
- algemene ontwikkeling, men leest van allerlei feiten en indrukken van onbekende plaatsen, nieuwe begrippen en inzichten in bepaalde structuren en sociale kringen

Het beste kan je je argumenten zo non-specifiek mogelijk verwoorden en ze dan toelichten aan de hand van één of meerdere voorbeelden.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 16:31
Mindfields
Mindfields is offline
dankjewel!
ben verder vrij goed in teksten schrijven hoor, maar kon verder niet op argumenten komen. heel erg bedankt!
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 17:21
Verwijderd
Als je zin hebt om wat informatie te zoeken, kun je bij wat oude Grieken op bezoek gaan. Literatuur stond bij de studie en opvoeding van die tijd zeer hoog aangeschreven (naast wiskunde, muziek en nog een aantal vakken). Ik geloof dat het volgens hen de beste manier was om over de wereld en de schoonheid ervan te leren, of iets in die geest. Maar haal mij maar niet aan als bron, maar zoek zelf even.

Het werkt als argument natuurlijk niet, maar het kan wel een leuke introductie zijn.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 01:42
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Zie het boek Leesfeesten en boekenfeesten. Hoe werken (met) kinder- en jeugdboeken van Jan van Collie. Daar staat interessante informatie over de functie van literatuur in. Verder is er natuurlijk vakliteratuur maar dat is misschien een beetje te veel van het goede voor een betoog voor Nederlands.
Anders moet je me even PM'en, dan geef ik je de titels van de boeken/artikelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten poll boekbespreking
Vlooienband
11 18-11-2003 19:04
Levensbeschouwing & Filosofie Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille
Mirage2000
137 18-02-2002 09:16
Levensbeschouwing & Filosofie Dit kreeg ik per mail: Om over na te denken
Doc
19 18-01-2002 12:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.